Miksi naiset kolaroivat niin paljon parkkipaikoilla?
Onko kyseessä ajokokemuksen puute, eivätkö he näe kunnolla ratin yli vai mikä siihen parkkipaikkatunarointiin on syynä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille ajoluvan ja ajokortin myöntäminen on ollut jälleen yksi näistä erittäin suurista virheistä mitä maailman historiassa on tehty.
Naisilla ei ole minkäänlaista liikennetajua ja sen vuoksi he aiheuttavat valtavan määrän kolareita täydellisellä ymmärtämättömyydellään ja arkailullaan liikenteessä, tätä itse edes tietämättään, koska ovat onnellisesti itse jääneet kolarin ulkopuolelle.
Hienoin olisikin nähdä tilasto kolarien aiheuttamisista, tilasto kolareisa osallisena olemiseen ei kerro yhtään mitään eikä ole millään lailla reaali todellisuuden mittari naisten "ajotaidoista" (heh, heh) puhuttaessa.
Olisi ehdottomasti parasta kaikille jos naiset liikkuisivat ainoastaan julkisilla.
Ei lisättävää
Lisään silti, että miehiltä on joiltakin jäänyt kokonaan aivot pois kun järkeä on jaettu. Kuten esom. näiltä kumppaneilta. Käykääpä poijaat katsomassa, kuka ne kuolonkolarit ajaa. Liikenne siistytyisi ihan julmasti, jos miehiltä otettaisiin kortit pois ja he liikkuisivat vain julkisilla. Puhumattakaan miten paljon rattijuoppous vähenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille ajoluvan ja ajokortin myöntäminen on ollut jälleen yksi näistä erittäin suurista virheistä mitä maailman historiassa on tehty.
Naisilla ei ole minkäänlaista liikennetajua ja sen vuoksi he aiheuttavat valtavan määrän kolareita täydellisellä ymmärtämättömyydellään ja arkailullaan liikenteessä, tätä itse edes tietämättään, koska ovat onnellisesti itse jääneet kolarin ulkopuolelle.
Hienoin olisikin nähdä tilasto kolarien aiheuttamisista, tilasto kolareisa osallisena olemiseen ei kerro yhtään mitään eikä ole millään lailla reaali todellisuuden mittari naisten "ajotaidoista" (heh, heh) puhuttaessa.
Olisi ehdottomasti parasta kaikille jos naiset liikkuisivat ainoastaan julkisilla.
Ei lisättävää
Lisään silti, että miehiltä on joiltakin jäänyt kokonaan aivot pois kun järkeä on jaettu. Kuten esom. näiltä kumppaneilta. Käykääpä poijaat katsomassa, kuka ne kuolonkolarit ajaa. Liikenne siistytyisi ihan julmasti, jos miehiltä otettaisiin kortit pois ja he liikkuisivat vain julkisilla. Puhumattakaan miten paljon rattijuoppous vähenisi.
Nii-i !
Tässäpä miehet kuulitte, ettäs nyt tiedätte !
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies kolaroi parkkipaikalla. Syy on se, ettei osaa käyttää peilejä. Opetellut aikoinaan itsekseen ajamaan peltoautolla. Kukaan ei ole ollut kertomassa, että autossa on peilit. Kääntää peruuttaessa päätään ja katselee vain yhtään suuntaan taakse. Muut kulmat jäävät pimeiksi ja törmää auton etuosalla tolppaan tms. peruuttaessaan pois parkkiruudusta.
Maija
p.s. Itse olen opetellut ajamaan vasta 18 v. (opetusluvalla, mutta siis toisen ohjauksessa, en itsekseni). Kortin saamisen jälkeen ajelin paljon pakettiautolla, jossa peruutellaan nimenomaan peilien avulla. Peileillä nähdään taakse ja samalla auton etuosa on näkökentässä. Pään kääntäminen niskansa kipeäksi ei ole vaihtoehto.
Hyvä kirjoitus, esim kaikki jotka ovat ajaneet kuorma-autokortin jo alkuun , eivät koskaan käytä sitä sisäpeiliä ollenkaan. Esim talvella ei tule putsattua takalasia, kun ei se tunnu tarpeelliselta. Tosin, pikkuautojen peilit on hiukan heikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hitaasti mutta varmasti kirjoitti:
Siksi on vähemmän naisralliautoilijoitakin koska hahmotuskyky ja reagointikyvyt ovat heikompia naisilla.
On tutkittu että miehet hahmottavat paremmin liikkeen, lienee vanhoja metsästystaitoja kun on pitänyt heittää keihäällä juoksevaa hirveä jne. Tämä ominaisuus on miehillä vahvempana ja he osaavat arvioida paremmin miten liikennetilanteet etenee.
Testosteroni peittää mahdolliset hyödyt, miehillä herää aggressiot liikenteessä niin helposti. Senpä vuoksi miehet aiheuttavat enemmän kolareita ajokilometreihin nähden.
Naiset kylläkin kolaroivat enemmän ajokilometreihin suhteutettuna.
Minäkin tunnen monta semmosta miestä, jotka ajavat 200- tuhatta vuodessa ja eivät ole olleet missään kolrissa viinmmesen kymmenen vuoden aikana.
Miksi miehet aiheuttaa kaikki kuolemaan ja ruumiinvammoihin johtavat kolarit?
Kumpi pahempaa, 100 naarmuuntunutta peltiä vai 10 kuollutta ihmistä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet aiheuttaa kaikki kuolemaan ja ruumiinvammoihin johtavat kolarit?
Kumpi pahempaa, 100 naarmuuntunutta peltiä vai 10 kuollutta ihmistä?
No ei kai nyt ihan kaikkia sentään. Välillähän naiset ajavat bussin eteen lapsoset takapenkillä kirkuen.
Tästä tulikin mieleeni, kun olin rannalla 4 oman pienen lapsen kanssa. Pidin koko ajan omiani silmällä, mutta sivusilmällä näin myös lähistöllä olevat 2 vierasta lasta, jotka tulivat rannalle isänsä kanssa. Pienempi lapsista, olisiko ollut 3v meni rohkeasti veteen . Katsoin, että onpa rohkea lapsi ja jonkin ajan päästä näin kun lapsen pää kävi välillä vedenpinnalla ja taas sukelsi. Ajattelin ensin, että onpa hyvä sukeltamaan, mutta sitten tajusin, että lapsi on hukkumassa. Lähdin jo syöksymään veteen, kun lapsen isäkin tajusi tilanteen ja juoksi pelastamaan lapsen rannalle. Rannalla oli siis runsaasti muitakin vedessä rutraajia ja pieniä päitä vedessä paljon. Erotin silti tämän joka meinasi hukkua. Kun kerroin tästä myöhemmin miehelleni, hän sanoi:Eihän sinua uskalla päästää lasten kanssa rannalle! Siis mitä pirua???? Olin vahtinut lapsia siellä vuosikausia, eikä kukaan ollut hukkunut ja vielä näin 4 oman vahdittavan lisäksi, että vieras lapsi on hukkumassa, ennenkuin lapsen oma isä reagoi millään tavalla. Meillä mies tuskin olisi muistanut itse edes tarkkailla lapsia, vaan olisi ottanut silmät kiinni aurinkoa, mutta silti oli kanttia arvostella minua. Sitä vaan, että kuinkahan paljon niitä kuhmuja niistä tenavista löytyisi , jos miehet niitä enemmän vahtisivat?