Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset kolaroivat niin paljon parkkipaikoilla?

Vierailija
19.04.2017 |

Onko kyseessä ajokokemuksen puute, eivätkö he näe kunnolla ratin yli vai mikä siihen parkkipaikkatunarointiin on syynä?

Kommentit (67)

1/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti linkitit tilastot. 

Vierailija
2/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

He käyvät enemmän kaupassa (marketeissa ostoksilla) kuin miehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslakka sekoittaa naisen kuin naisen suuntavaistot.

Vierailija
4/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He käyvät enemmän kaupassa (marketeissa ostoksilla) kuin miehet.

Tämä oli itse asiassa ihan hyvä selitys. Ap

Vierailija
5/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten aiheuttama stressi on syynä kaikkeen.

Vierailija
6/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoa kolari parkkipaikalla sattui, kun olin peruuttamassa ulos ruudusta, kun vastapäiseen autoon syttyi valot ja setä lähti suoraan liikkeelle ilmeisesti katsomatta ja peruutti suoraan mun autooni kiinni. Ei mennyt pelti ruttuun kun ehdin pysähtyä ja töötätä, mutta sedän itsetunto vaikutti saaneen kolauksen kun sai vaimoltaan läksytyksen.

Vierailija
7/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kolaroivat enemmän jos lasket mukaan myös ne tapaukset joissa kolhija pakenee paikalta. Heistä 99% on miehiä.

Vierailija
8/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikapula. Emme millään ehdi maanteille ajamaan päin vastaantulevia autoja tai kallioseiniä.

Vierailija
9/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muut autot on vain minun tielläni. Mitäs jättävät niitä autoja just sinne minne olen pysäköimässä. Niiden oma vika!

Vierailija
10/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet tappavat niin paljon liikenteessä?

Vierailija
11/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niaset eivät muutenkaan jotenkin osaa seurata muuta liikennettä. Ajavat autoa omituisessa etukenossa nenä kiinni ratissa. Katse on suoraan eteenpäin, ja pää ei käänny koskaan mihinkään. Eivät seuraa noipeusrajoituksia, vaan ajavat sokeasti itse määrittämäänsä nopeutta. Eivät näe mitä sivulla ja takana tapahtuu. Vaikka soittaisit torvea, ei tule minkäänlaista reaktiota. Ovat kuuroja ja sokeita liikenteessä. Siis 90% naisista, poikkeuksia löytyy.

Vierailija
12/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osata keskittyö yhteen asiaan kerralla, vaan 5 asiaa mielessä, niin ei se ajo oikein onnistu.

Vierailija
13/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet tappavat niin paljon liikenteessä?

Joo itikat tuulilasissako sinua ahdistaa? ;D

Vierailija
14/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kolaroi parkkipaikalla. Syy on se, ettei osaa käyttää peilejä. Opetellut aikoinaan itsekseen ajamaan peltoautolla. Kukaan ei ole ollut kertomassa, että autossa on peilit. Kääntää peruuttaessa päätään ja katselee vain yhtään suuntaan taakse. Muut kulmat jäävät pimeiksi ja törmää auton etuosalla tolppaan tms. peruuttaessaan pois parkkiruudusta.

Maija

p.s. Itse olen opetellut ajamaan vasta 18 v. (opetusluvalla, mutta siis toisen ohjauksessa, en itsekseni). Kortin saamisen jälkeen ajelin paljon pakettiautolla, jossa peruutellaan nimenomaan peilien avulla. Peileillä nähdään taakse ja samalla auton etuosa on näkökentässä. Pään kääntäminen niskansa kipeäksi ei ole vaihtoehto.

Vierailija
15/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisilla on heikompi avaruudellinen hahmotuskyky. Miehet taas ei piittaa säännöistä joten kolaroi liikenteessä.

Vierailija
16/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pelkäävät autolla ajoa. Eivät uskalla kiihduttää kunnolla esimerkiksi moottoritielle liittyessä. Epävarmuus ja jännitys näkyy omituisena ja poukkoilevana ajotyylinä. Parkkipaikoillakaan naiset eivät näe omaa konepeltiään pidemmälle. Autoa veivataan parkkiruudusta pois monta minuuttia ja mennään paniikkiin jos toinen auto tulee kymmenen metrin päähän odottamaan vapautuvaa ruutua.

Vierailija
17/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on naisten huonompi kolmiulotteinen havainnointikyky verrattuna miehiin. Se vaikuttaa mm. auton hallintaan ja kartanlukutaitoon.

Miehillä on omat heikkoudet muilla elämänosa-alueilla.

Vierailija
18/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire ja vähän ajokokemusta. Tytöt eivät opettele autonkäsittelyä nuorina, kun istuvat kyydissä kun pojan "kuuluu" ajaa. Naiset eivät ehkä hahmota auton ulottuvuuksia, eivätkä useinkaan opettele peruuttamaan peileistä.

Vierailija
19/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi on vähemmän naisralliautoilijoitakin koska hahmotuskyky ja reagointikyvyt ovat heikompia naisilla.

Vierailija
20/67 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole mikään pätkä (olen 170cm) mutta en siltikään näe kunnolla autosta. Penkki on korkeimmalla mahdollisella ja en peileistä enkä kääntymällä näe missä auton perä menee. Kauimmaisen kohdan jälkeen minkä itse näen auto jatkuu vielä 0,3-0,5m riippuen katsonko peileistä vai käännynkö.

Hahmotuskykyni on suht normaali, ainakin parempi kuin miehelläni mutta hän näkee kunnolla autosta ulos vaikkei ajokokemista olekaan.

Eli olisiko eniten kiinni että miehet suunnittelevat autot miehille.