Huoh, kun hajoaa pää! Mökkijuhlista..
Ollaan ystäväpiirissä järjestämässä mökkijuhlia kesällä. Varattiin isoin mökki mikä löytyi kohtalaisen välimatkan sisältä: 14 sänkypaikkaa ja 5 pientä makuuhuonetta.
Pariskuntia on tulossa 7 kappaletta, ja kaikki heistä ehdottomasti haluavat oman huoneen! Minun vastuullani paikkojen jako, ja olen nyt saanut kuulla lähes joka suunnalta kiukuttelua, kiristämistä, uhkailua, ilkeilyä ja muuta mukavaa. Itkettää ja ahdistaa! Menee kyllä omat juhlimisfiilikset kokonaan kun näitä selvittää. :(
Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (126)
Oi luoja tää oli koominen aloitus!
Vierailija kirjoitti:
Oi luoja tää oli koominen aloitus!
Mutta onnellinen loppu, kun uudelleen pariutuneet pariskunnat löytävät toisensa. Toki joku saattaa nöksähtää ristiin paneskelusta.
Ja kenelläkään tuttavapiirissä ei ole asuntovaunua tai -autoa tai edes telttaa?
Jos mökkeilynne sattuu ajankohtaan, jolloin kesäyönä on oikeasti kuuma, niin teltta on paras vaihtoehto.
Viime kesänä vastaavassa tilanteessa eka yön jälkeen mun telttaan oli oikeasti tunkua, mökissä porukka hikoili. Alunperin mulle langennut huonoin arpa olikin lopulta lottovoitto. Mä nukuin hyvin. Varsinkin kun vein telttaan kunnon patjan.
Näääh, ihan turhaa murehtia näin aikaisin!! Puolet teidän porukasta on kesään mennessä jo ehtinyt erota. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pariskuntien pitää päästä omiin huoneisiin? Eikö seksiä voi harrastaa kotonakin?
Kännissä hämärässä kotona... ei ole 13. vierasta......
Huoh. Kuuloataa hankalalta.
Sopikaa tosiaan etukäteen ainakin seuraavat asiat:
Miten maksu hoidetaan. Kerää raha etukäteen, ettet jää maksumieheksi. Mökin hintahan pysyy samana oli siellä sitten 1 tai 7 pariskuntaa. Eli miten poisjäävien osuus hoidetaan. Oikeudenmukaista on,että omasta rauhasta joutuu maksamaan vähän enemmän.
Arpominen vasta mökillä on hyvä sopia etukäteen
Ota /ottakaa joku toinen pariskunta järjestelykaveriksi.
Sopikaa myös yhteisestä loppusiivouksesta, ettei se jää sun kontolle. Voiko loppusiivouksen ostaa mökin vuokraajalta?
Miten sapuskat ja juomat hoidetaan? Jokainen tuo omansa/ nyyttäriperiaatteella / kerätään joku summa jokaiselta ja ostetaan kimpassa ( on hankalaa jos on paljon erityisruokavalioita/tirsmuja/mä en ainakaan syö/ mä haluun tyyppejä?
Kiinnostaa tietää miten ootte päätyneet alunperin lähtemään tuolla porukalla.
Meillä oli joskus mökkibileet omalla mökillä. Hyvin mahtui 7 pariskuntaa. Ainoaan makkariin pääsi raskaana oleva ystävä miehensä kanssa. Yläaulassa nukkui 1 pariskunta. Saunatuvassa nukkui 2 pariskuntaa. Sänkyjä siellä on 2, nukkumajärjestelyistä en sen tarkemmin tiedä. Yks pariskunta nukkui tuomassaan teltassa. Yks pariskunta tuvan sivustavedettävässä sohvassa. Minä ja mieheni tuvan lattialla. Mökillä ei ole sähköä ja vesikin pitää kantaa.
Tai no nukuttiin mitä nukuttiin. Bileet alkoivat la klo 15. Grillattiin, syötiin saunottiin ja uitiin. Ja juotiin paljon. Saunottiin yöllä kolmeen. Joku tais sammua pihakeinuun. Mä kuukahdin viiden aikaan ja taisipa jotkut riekkua aamuun asti.
Osa ruoista ja juomista tuli meilta, joka poppoo toi mukanaan myös jotakin, koska kylmäsäilytystiloja ei ollut.
Hauskaa oli. Toivottavasti on teilläkin vaikka alku näyttää hankalalta.
Jos on raskaana oleva/olevia, mielestäni tälläiselle pariskunnalle kuuluu oma huone. Bilettäjien kesken arvotaan, ja ne jotka joutuu parvelle, maksaa parikymppiä vähemmän. Ei jää toivottavasti paha mieli kellekään.
Sitä mukaan kun porukat saapuu mökille jokainen pariskunta nostaa lapun, johon on merkitty minkä huoneen/nukkumapaikan saa. Silloin homma on jokaisen omassa kädessä, nostaa minkä nostaa.
Eikö yhden huoneen voi pyhittää pelkkää panemista varten? Siihen oven viereen tulostaa excel-pohjan, johon voi kynällä varata tunnin tai kaksi seksiä varten. Näin kaikkia muita huoneita voi käyttää nukkumiseen useammankin toimesta. Pientä lisävärinää saa sillä, kun laitta exceliin sarakkeen sille, että jos haluaa kimppaa jonkun kanssa tai vaihtaa vaikka paria. Tyyliin "Milla ja Risto - klo 13.-15.00- toiveena saada Janita kolmanneksi". Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on raskaana oleva/olevia, mielestäni tälläiselle pariskunnalle kuuluu oma huone. Bilettäjien kesken arvotaan, ja ne jotka joutuu parvelle, maksaa parikymppiä vähemmän. Ei jää toivottavasti paha mieli kellekään.
Joo, ja laita kutsuun, että P. S. Vielä ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yhden huoneen voi pyhittää pelkkää panemista varten? Siihen oven viereen tulostaa excel-pohjan, johon voi kynällä varata tunnin tai kaksi seksiä varten. Näin kaikkia muita huoneita voi käyttää nukkumiseen useammankin toimesta. Pientä lisävärinää saa sillä, kun laitta exceliin sarakkeen sille, että jos haluaa kimppaa jonkun kanssa tai vaihtaa vaikka paria. Tyyliin "Milla ja Risto - klo 13.-15.00- toiveena saada Janita kolmanneksi". Helppoa.
Koulutuksissa ym. aina sanotaan, että saa jakaa hotellihuoheen kenen kanssa haluaa, mutta koskaan ei oikeasti saa.
Kannatan siis tätä ehdotusta. Osalle voi antaa salanimiä, jos tarve vaatii.
Kuinka moni mies on tästä asiasta kiukutellut? Ei varmaan kukaan. Huulettomat Emmit saa kiukuta ja ladella ehtoja ja huom! MIKÄÄN ei ole hyvin siellä mökillä vaikka saisivat oman linnan siellä paikan päällä.
Kylmä, kuuma, hyttysiä, liikaa juomaa, keltasta vessapaperia, kiviä, linnut herättää, rakko, ei kuulu radio nova, ei suostu ajamaan, ei suostu juomaan, ei suostu syömään, ikävä, ei ole tähtityynyä, ruma matto, mutaa, ehkä näki iilimadon ja viimeisenä mies otti mukaan crocsit eikä saa instaan fiinejä kuveja.
Vierailija kirjoitti:
Kenen lakanat uhrataan? Nehän saa viikonlopun kiimaliimasessioiden jälkeen paloitella sirkkelillä suoraan roskakoriin.
Mä ajattelisin tuollaisen tilanteen pitkälti sellaisena että sinne on menty viettämään aikaa ystävien kanssa. Mua ei haittaisi vaikka minä nukkuisin aitassa ulkona ja mies sisällä päämökissä. Meillä on aikaa olla yhdessä, ystävien kanssa ei samalla tavalla. Pari yötä nukkuu vaikka kylmällä kiikarisipa yksin. Olisin kiitollinen mistä vaan ratkaisusta.
Mielestäni paras vaihtoehto olisi arpoa paikat. Siinä ei voi kukaan valittaa. Jos sitten ei kiinnosta sellainen niin voi olla tulematta.
Näin valitettavasti käy, kun henkilöt ovat lapsellisia kiukuttelijoita, joille ei vielä ole tullut elämässä eteen se tosiseikka, että joku saattaa kieltää jotain. Paras ratkaisu on se, että ette lähde tuolle reissulle lainkaan, sillä noin typerät ja keskenkasvuiset ihmiset eivät voi olla mukavaa seuraa kenellekään. Tosin tämäkään ratkaisu ei tietenkään käy, sillä tässähän joku kieltää jotain, eli joku ei hyväksy sitäkään, ettei pääse riitelemään ja korostamaan itseään mökkireissulle.
Kuinka pitkä loma? Viikonlopun voi nukkua olkkarissakin.
Meillä oli sama tilanne kavereiden kanssa.
Mun eksä oli tällainen ruikuttaja ja järjesti kamalaa draamaa ja mykkäkoulua, kun itse vältin draamaa ja sanoin että voidaan nukkua vapaaehtoisina olkkarissa. Mutta eksä ois halunnut pistää panemiseks koko viikonlopun ja siksi ois halunnut meille makkarin. Musta on "ällöä" pienessä mökissä panna, kun kaverit on ohuen seinän takana. Viikonlopun pärjää ilman.
Onneks eksä on eksä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni mies on tästä asiasta kiukutellut? Ei varmaan kukaan. Huulettomat Emmit saa kiukuta ja ladella ehtoja ja huom! MIKÄÄN ei ole hyvin siellä mökillä vaikka saisivat oman linnan siellä paikan päällä.
Kylmä, kuuma, hyttysiä, liikaa juomaa, keltasta vessapaperia, kiviä, linnut herättää, rakko, ei kuulu radio nova, ei suostu ajamaan, ei suostu juomaan, ei suostu syömään, ikävä, ei ole tähtityynyä, ruma matto, mutaa, ehkä näki iilimadon ja viimeisenä mies otti mukaan crocsit eikä saa instaan fiinejä kuveja.
Mäkään en tykkää keltaisesta vessapaperista. Kyllä sen valkoista olla pitää. Onneksi rakas mieheni tietää tämän, ja huomioi aina sen. Olen myös ehkä nähnyt iilimadon, joskaan en voi olla ihan varma oliko se puoliksi maatunut kaislanpätkä. Muistan sen silti vielä nyt 15 vuotta myöhemmin. Se oli ehta mökkielämys. Kerron siitä välillä tarinoita ihmisille. Hekin ovat haltioissaan, kun kuulevat.
Eipä ole tullut mieleenkään alkaa valittamaan nukkumapaikoista mökkireissulla. Sama kai se, missä sitä pari yötä nukkuu eikä tuollaiselle mökkireissulle mennä paneskelemaan tai hoitamaan parisuhdetta. Kiusallistahan sellainen olisi muille. Meillä on usein tehty niin, että tulojärjestyksessä varataan nukkumapaikat ja pyritään siihen, että pariskunnat saisivat nukkua yhdessä, mutta eivät todellakaan aina silti omassa huoneessa. Olen ollut viettämässä juhannusta esim. mökillä, jossa oli kaksi makuuhuonetta ja tupa päämökissä ja saunamökissä pari nukkumapaikkaa. Yhdessä huoneessa nukkui 3 sinkkua, yhdessä makkarissa ja saunassa pariskunnat ja yksi tuvan sohvalla. Kukaan ei valittanut. Toisella mökillä yhteisissä tiloissa joitui nukkumaan suurin osa jengistä ja vain yksi parsikunta sai kokonaan oman huoneen.
Tajuaakohan nämä ap:n valittajakaverit millaista mökillä yleensä on, varsinkin kun on paljon jengiä? Pitää joustaa aika paljon muissakin asioissa kuin nukkumapaikan valinnassa. Itse tykkään siitä yhteisöllisestä meiningistä ja yhdessä olemisesta ja tekemisestä, mutta tuollaisella "minä minä" -asenteella reissun saa pilattua aika tehokkaasti kaikilta.
Kiva kun AP paljastaisi porukan iän ja asuinpaikkakunnan. Minulla on aavistukseni kyllä.