Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, kun hajoaa pää! Mökkijuhlista..

Vierailija
19.04.2017 |

Ollaan ystäväpiirissä järjestämässä mökkijuhlia kesällä. Varattiin isoin mökki mikä löytyi kohtalaisen välimatkan sisältä: 14 sänkypaikkaa ja 5 pientä makuuhuonetta.

Pariskuntia on tulossa 7 kappaletta, ja kaikki heistä ehdottomasti haluavat oman huoneen! Minun vastuullani paikkojen jako, ja olen nyt saanut kuulla lähes joka suunnalta kiukuttelua, kiristämistä, uhkailua, ilkeilyä ja muuta mukavaa. Itkettää ja ahdistaa! Menee kyllä omat juhlimisfiilikset kokonaan kun näitä selvittää. :(

Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä peruisin koko keikan.

Vierailija
42/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te maksatte mökin vuokran tasan keskenänne tulee yöpymispaikka huomioida hinnassa. Tyyliin oma makuuhuone kahdelle 50€ per henki, yhteensä 100€. Paikka yleisessä sängypaikassa 20€.

Olen samaan ongelmaan törmännyt kun vuokrataan seurueilla asuntoja ulkomailla. Jotkut saa makkarit ja jotkut olohuonepaikat - tämän pitää ehdottomasti näkyä kulujen jakamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja miehesi ja mukavin pariskunta menette telttoihin. Kysy jo nyt siltä rennoimmalta tuon joukon pariskunnista, onko telttamajoitus ok. Sitten ne nirppanokkakitisijät saavat omat huoneet. Ei reilua, mutta ongelma ratkaistu.

Vierailija
44/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesta asiasta tehdään vaikea. Antakaa miesten hoitaa, niin viinaa riittää ja illalla kaikki on tyytyväisiä ja bileet voi alkaa. Sitten nussitte aamuun asti sikin-sokin. Toimii takuulla.

Vierailija
45/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvonta kannattaa tehdä vasta perillä kun juominen on jatkunut jo jonkin aikaa. Ilman huonetta jääneet joutuvat parittelemaan julkisesti muun seurueen seuratessa vieressä. Tämän jälkeen heidät heitetään ulos mökistä ja muu seurue jatkaa iloisia juhlia. Välillä käydään huutelemassa ovelta hävinneille.

Vierailija
46/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekasauna, känni-orgiat, ja pariskunnat eri kyydeillä uusiin koteihin :)

Ihan parasta.

No näitä mä kutsuisin jo mökkijuhliksi! :D

Erittäin hyvät juhlat! Kunnon kimppailu piristää tunnelmaa kummasti. On tullut kokeiltua.

Hei, näitä tutustumisleikkejä alkuun. TE-keskuksen pupuleikkejä.

Teille tietysti se elefantti  ja tuolit versio, jossa on yksi tuoli liian vähän. Tällä selviää, ketkä pääsee huoneisiin ja ketkä jää muualle.

Vierailija
47/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone 50 euroa, telttapaikka 10 euroa. Laita kyssäri, kumpaan ovat halukkaita tulemaan. Jos sinä ja miehesi otatte ihan sovinnolla telttapaikan, enää yksi pariskunta joutuisi telttaan. Säästäähän siinä sentään 40 euroa ja on ihan oma rauha luonnon helmassa.

Vierailija
48/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvonta kannattaa tehdä vasta perillä kun juominen on jatkunut jo jonkin aikaa. Ilman huonetta jääneet joutuvat parittelemaan julkisesti muun seurueen seuratessa vieressä. Tämän jälkeen heidät heitetään ulos mökistä ja muu seurue jatkaa iloisia juhlia. Välillä käydään huutelemassa ovelta hävinneille.

Versio 2. Reippaasti tosiaan viinaa. 4 humalaisinta eli ensikkisammunutta kannetaan terassille yöksi, ja loput 10 huoneisiin.

Vierailija
49/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja miehesi ja mukavin pariskunta menette telttoihin. Kysy jo nyt siltä rennoimmalta tuon joukon pariskunnista, onko telttamajoitus ok. Sitten ne nirppanokkakitisijät saavat omat huoneet. Ei reilua, mutta ongelma ratkaistu.

Ja vuokrakulujen jako sen mukaan. telttapaikka 5€, sänkypaikka 50€, oma huone 150€...

Minusta kuluja jaettaessa eri tasoiset yöpymispaikat pitää hinnoitella eri tavoin. Laivojen hyttien hinnoittelu on hyvä esimerkki. Paikan kerrossängystä neljän hengen hytistä saa monta kertaa halvemmalla kuin parisängyn hyvästä hytistä. Ennen paikkojen jakamista hinnoittelette paikat - ihmiset saavat sitten ilmaista kiinnostuksensa siihen, mistä on valmis maksamaan. Jos liian moni on valmis maksamaan makkarista niin sitten arvonta, mutta arvonnassa hävinnyt tietysti maksaa vaan sen tason paikasta, minkä oikeasti saa.

Vierailija
50/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

P. S. Minä valitisisin teltan retkeilijänä ihan vapaaehtoisesti, mutta en sitten kyllä halua maksaa mökistä. Minulla on teltta, makuupussit ja alustat jo olemassa. Otan mukaan meille.

Vierailija
51/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoista! Hyvä idea tuo arpominen, voisin ehdottaa tuota. :) ne neljä paikkaa on parvella, eli kahden pariskunnan pitäisi nukkua keskenään isossa huoneessa. Kaikilla on mielestään todella hyvät perustelut miksi juuri heidän pitää saada se oma huone. Muutama on sanonut ihan suoraan etteivät tule jos eivät saa omaa huonetta. Kyllä rasittaa! Jatkuukohan kiukuttelu sitten mökilläkin? Kiva :(

Ap

Ai siellä on parvi, ettei tarvitse tyyliin tupakeittiössä nukkua levitettävällä sohvalla. No niin, ilmoitat, että jos ei saada järjestymään pari pariskuntaa parvelle, sinä määräät suosiolla jaon siten, että kukaan pariskunnista ei nuku keskenään vaan tehdään naisten ja miesten huoneita. Kyllä muutama mies nukkuu hyvin parvellakin. Ehkä itse saattaisin vielä todeta, että aikuiset ihmiset, jaksavat tuollaisesta valittaa yhden / parin yön takia.

Vierailija
52/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesta asiasta tehdään vaikea. Antakaa miesten hoitaa, niin viinaa riittää ja illalla kaikki on tyytyväisiä ja bileet voi alkaa. Sitten nussitte aamuun asti sikin-sokin. Toimii takuulla.

Muista että kavereille piti ostaa kondomeita matkalaukkuun varalle. ;-)

Vierailija
53/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos yksi pariskunta nukkuu muualla, niin kaikilla on käytännössä oma makkari kun se yksi pari saa sen parven kokonaan itselleen?

Mä tekisin ap sinuna niin, että menkää te pariskuntana nukkumaan sinne telttaan. Ette maksa samaa summaa vuokrasta ja voit hiukan lypsää sillä marttyyriroolilla itsellesi hyvää.

Oikeasti, mun mielestä yhden yön nukkuminen teltassa voisi olla jopa ihan hauskaa vaihtelua. :) Se on vaan asenteesta kiinni.

Vierailija
54/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ystäväpiirissä järjestämässä mökkijuhlia kesällä. Varattiin isoin mökki mikä löytyi kohtalaisen välimatkan sisältä: 14 sänkypaikkaa ja 5 pientä makuuhuonetta.

Pariskuntia on tulossa 7 kappaletta, ja kaikki heistä ehdottomasti haluavat oman huoneen! Minun vastuullani paikkojen jako, ja olen nyt saanut kuulla lähes joka suunnalta kiukuttelua, kiristämistä, uhkailua, ilkeilyä ja muuta mukavaa. Itkettää ja ahdistaa! Menee kyllä omat juhlimisfiilikset kokonaan kun näitä selvittää. :(

Onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa?

Kyllä. Järjestäjän palkka on aina kitinä, kiristys, valitus ja haukut päälle. Ihan tuttua. Silti kukaan muu porukasta ei ole pätkääkään vapaaehtoinen järjestämään. Ja mökkiviikonloppu ei ole lomaa sinulle: olet tiukasti töissä sillä kaikki mahdollinen on sinun vikasi ja sinulle valitetaan. Ihan kaikesta. :-)

Arvo tosiaan huoneet. Varaa pari telttaa (niillä voi aina kiristää vaikeimpa tai muuten ottaa vähän revanssia).  Kerää rahat etukäteen - muuten saat maksaa yksin. Varaudu, että siivous jää sinulle.

Ota ap tämä neuvo tosissaan. Kaverisi vaikuttavat aika itsekkäiltä k-päiltä (uhkailu, kiristys ja ilkeily kun ei saa tahtoaan periksi), joten todella kannattaa varautua tuohon että jättävät maksamatta, jos et etukäteen kerää rahoja. Ja lisäksi tuo siivous voi jäädä sun kontolle. Itse en kyllä jaksaisi edes järjestää mitään tuollaiselle porukalle joka käyttäytyy noin. Kokoaisin pienemmän ryhmän järkevimmistä tyypeistä.

Vierailija
55/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos yksi pariskunta nukkuu muualla, niin kaikilla on käytännössä oma makkari kun se yksi pari saa sen parven kokonaan itselleen?

Mä tekisin ap sinuna niin, että menkää te pariskuntana nukkumaan sinne telttaan. Ette maksa samaa summaa vuokrasta ja voit hiukan lypsää sillä marttyyriroolilla itsellesi hyvää.

Oikeasti, mun mielestä yhden yön nukkuminen teltassa voisi olla jopa ihan hauskaa vaihtelua. :) Se on vaan asenteesta kiinni.

Ihan totta. AP järjestäjän olisi oikeutettu nimelliseen summaan ja tosiaan luultavasti loppusiivous jää sinulle.

Vierailija
56/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaatte ensin mökin käyttökulut 14 hengellä. Sen jälkeen jaatte yöpymispaikkakulut sen mukaan, mitä käyttää. Jos ei ole mökissä ollenkaan 0 euroa (teltta, auto, asuntovaunu..). Jos on mökissä omassa makuuhuoneessa puolisonsa kanssa, silloin esim. 70 euroa per huone. Tee taulukko, jossa eri vaihtoehdot hintoineen. Älä ota sitä makuuparven yhteismajotusta ollenkaan vaihtoehdoksi, vaan tee siitä majapaikka yhdelle pariskunnalle tuohon 70 euron hintaan. Kaksi pariskuntaa joutuu siis mökin ulkopuolelle 0 euron hinnalla. Onko joku saunakamari vielä mahdollinen yöpymispaikka, aitta tms? Silloinhan alkaisi riittää kaikille, ne majapaikat hieman halvemmat esim. 40 euroa. Jos ei, varmaan sinä ja miehesi voisitte olla teltassa ja yksi vähemmän nipottavista pariskunnista omassaan myös.

Vierailija
57/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän vaikeuksia.

Vierailija
58/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat että mökkijuhlat on peruttu koska huoneita on vain 5 ja halukkaita 7 ja yhtälö siksi mahdoton. Lisäksi ilmoitat uhkailleille pariskunnille että ovat poistuneet ystävälistaltasi koska et suvaitse uhkailijoita.

Vierailija
59/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän ihmisiä, sitä enemmän vaikeuksia.

Mitä enmmän NAISIA, sitä enemmän vaikeuksia. Vai luuletteko miesten alkavan vääntää jostain huoneista "mut ku mä haluun...väyväyväy.."

Vierailija
60/126 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yksin alkaa mitään huonepaikkoja jakamaan.

Me ollaan yleensä vastaavissa reissuissa toimittu siten, että paikanpäällä selvitellään nukkumapaikat.

Voisitte kuitenkin sopia etukäteen sen ketkä nukkuvat samassa huoneessa ja sen miten kulut jaetaan. Koska huoneen jakaminen on noinkin vastenmielistä, niin lähtisin siitä että jokaisesta huoneesta maksetaan sama vuokra. Esim. 100 € per huone. Ne pariskunnat jotka suostuvat jakamaan huoneen, jakaisivat myös vuokran, eli maksaisivat vain 50 €.  En hoksannut kerroitko vuokran hinnan, joten nuo summat arvasin tuohon. Ajatuksena kuitenkin että huoneen jakavat maksaisivat selvästi vähemmän kuin muut. Se ainakin vähentäisi harmituksen määrää ja joku saattaisi jopa haluta sen halvemman huoneen.