Apua! Kierukka ollut liian kauan vaihtamatta.. Mitä aiheuttaa?
Havahduin siihen että Mirena hormonikierukan käyttöikä (5v) on tullut täyteen jo talvella.. Pitää siis vaihtaa tai ottaa pois. Onko kellään muulla käynyt näin että on unohtunut ajankulu täysin? Aiheuttaako yliaika mitään muuta kuin riskin raskauteen heikentyneen tehon vuoksi? Voiko aiheuttaa mitään muuta terveydellistä riskiä?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Mulle just gynegologi sanoi että mitenaa voi pitää hyvin 7 vuotta, ellei ole vuotoja tms.
No mulla ei ole ollut vuotoja niin jotenkin sen takia onkin unohtunut.. Ei kyllä ole seksiäkään joten kaikki muukin on unohtunut!!
Juu, Mirenaa voi pitää pari vuotta ylimääräistä, jos ei ole vuotoja. Toki voisi käydä ihan tarkastuksessa pesu-neuvolassa (tai terkkarissa, muista mainita ehkäisykäynti varatessa, ei mene maksua), katsovat, onko kaikki kunnossa ja koska suunnitellaan vaihtoa.
Mulla oli 7 vuotta, eikä vuotoja, joten toimi. Ystävälläni oli kymmenen vuotta ja vaihtoon meni kun vuodot tuli. Ei hätää siis :)
Mulle just gynegologi sanoi että mitenaa voi pitää hyvin 7 vuotta, ellei ole vuotoja tms.