Oletteko muuttaneet veroprosenttianne yleistukea varten
Kommentit (17)
Muutin, mutta ei varmaan olisi kannattanut. Ainakaan silloin ei kannata, jos joutuu hakemaan toimeentulotukea.
T. Mätkyjä odotellessa
En mä saa toimeentulotukea loppuvuonna.
En koska ei siitä ole mitään hyötyä, koska se kuitenkin miinustetaan toimeentulotuesta.
Muutan sen takas joulukuussa 20 prosentiksi.
En. Minulla on aina vuoden lopussa lisämenoja ja mahdolliset mätkyt olisi katastrofi. Kun pitää prosentin kovana, luultavammin ei ainakaan mätkyjä saa ja voi saada jopa palutusta.
Verottajaa laski prosentiksi 1. Olisin halunnut sen olevan 10. No Muutan sen takas sit parin kuukauden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nolla muutu pienemmäksi.
20% on automaattisesti.
Kikkailen vähän koska kela laski veronpalautuksen kaksi kertaa toimeentulotukeen joten en saa toimeentulotukea loppuvuonna ollenkaan ja valituksessa kestää kuukausia.
Tottakai laskin sentilleen miten paljon tukea saan ja sen mukaan muutin prosentin. Muu olisi tyhmää.
Tulojen määrä ratkaisee: Verohallinto laskee uuden prosenttisi koko vuoden arvioitujen tulojesi perusteella. Jos sinulla ei ole vuoden aikana juuri muita tuloja kuin yleistuki (joka on noin 800 €/kk), todellinen veroprosenttisi voi hyvinkin painua 1 prosenttiin tai jopa nollaan.
Mulla ei ole muita tuloja
Vierailija kirjoitti:
Muutin, mutta ei varmaan olisi kannattanut. Ainakaan silloin ei kannata, jos joutuu hakemaan toimeentulotukea.
T. Mätkyjä odotellessa
Kyllä sen voi muuttaa uudestaan. Vaikka joka kk
Vierailija kirjoitti:
Tulojen määrä ratkaisee: Verohallinto laskee uuden prosenttisi koko vuoden arvioitujen tulojesi perusteella. Jos sinulla ei ole vuoden aikana juuri muita tuloja kuin yleistuki (joka on noin 800 €/kk), todellinen veroprosenttisi voi hyvinkin painua 1 prosenttiin tai jopa nollaan.
Ei painu nollaan eikä 1 prossaan.
Minulla se on 15,5
Tulona vain yt
Vierailija kirjoitti:
En koska ei siitä ole mitään hyötyä, koska se kuitenkin miinustetaan toimeentulotuesta.
Mulla ei miinusteta kun ulosottomies tai taisi viimeksi nainen olla niin kerkiää ensin vetämään sen välistä, teoriassa siis parempi se oletusprosentti kuin pienempi, vähenee ulosottovelat enemmän, vaikkei silläkään ole merkitystä kun en niitä meinaa maksaa, vanhenee ennen eläkeikää kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei painu nollaan eikä 1 prossaan.
Minulla se on 15,5
Tulona vain yt
Yleistukeahan verotetaan enemmän kuin palkkatuloja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei miinusteta kun ulosottomies tai taisi viimeksi nainen olla niin kerkiää ensin vetämään sen välistä, teoriassa siis parempi se oletusprosentti kuin pienempi, vähenee ulosottovelat enemmän, vaikkei silläkään ole merkitystä kun en niitä meinaa maksaa, vanhenee ennen eläkeikää kuitenkin.
Tuli näköjään aivopieru, siis miinustetaan toki kuukausittain se veron osuus toimeentulotuesta, jos olisi pienempi vero yleistuessa ja saisi enemmän yleistukea niin saisi vähemmän toimeentulotukea, ei oikein missään tapauksessa kannata alentaa yleistuen veroprosenttia jos on toimeentulotuella
Tein muutoksia verokorttiin ja nyt veroprosentti on 1.