Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lapsen, mutta yksikään mies ei halua lapsia "nuorena"

Vierailija
19.04.2017 |

Olen kohta 25-vuotias ja olen aina halunnut lapset ennen kuin täytän 30. Tähän mennessä kaikki tapaamani miehet (minua vanhempia/minun ikäisiäni) ovat olleet sellaisia "jos sitä kymmenen/kahdenkymmenen vuoden päästä alkais miettimään..."

Nykyinen on samanlainen, mutta en lähde enää vaihtmaan tämän jutun takia, koska lapsia nuorena haluavat miehet ovat niin vähissä. Kai se minun on sitten taivuttava siihen ajatukseen, että saan ensimmäisen lapseni vasta 35-vuotiaana, jos olen onnekas.

Kommentit (236)

Vierailija
81/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse seurustelin Afrikkalaisen naisen kanssa, niin sivusuhteet miehellä olivat hänelle ihan ok. (Itse en tosin Suomalaiseen tapaan niitä etsinytkään)

Sinkkumies

Tämä on erikoista, miten?

Tunnen useita suomalaisia naisia ja miehiä, joille kumppanuus on jotain muuta kuin sukupuolielinten omistajuutta ja pillukulli-keskeistä.

Itsellä sama; seksi on seksiä, rakkaus ja kumppanuus jotain muuta - eikä sitä automaattisesti jonkun randomin kanssa satunnainen paneminen hetkauta.

Vierailija
82/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päinvastainen tilanne. Mies 33 v. haluaa lapsia, minä (27) en. Mies olisi ollut valmis lapsiin jo minun ikäisenäni. Nyt on varmaan ero tulossa tämän perheenperustamisasian takia. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi sivua ihmettelyä, miksi on niin vaikeaa löytää lapsia haluava mies, mutta EI YHTÄÄN VIESTIÄ, jossa selitettäisiin, miksi mies ylipäätään haluaisi lapsia.

Vierailija
84/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynaisella, joka haluaa lapsia on kolme vaihtoehtoa:

1) Onnistua löytämään helmi, joka haluaa lisääntyä nuorena

2) Pariutua vanhemman (40-vuotiaan) miehen kanssa, jonka biologinen kello tikittää

3) Tyytyä osaansa ja toivoa että raskautuu pitkälle yli kolmekymppisenä

Joudutte siis valitsemaan samanikäisen kumppanin tai lasten väliltä. Pinnalliset naiset valitsevat samanikäisen kumppanin.

T. Setämies

Voisiko alapeukuttaja perustella alapeukutuksen syyn?

Alapeukun syy on ihan selvä. Vaihtoehtona on löytää tuo helmi, joten pakko ei ole valita lasten tai samanikäisen kumppanin väliltä. Toki rehellisyyden nimissä ihmetyttää miesten ikuinen nuoruuden metsästys ja kyllä minä olin ihan valmis tekemään lapsia jos 26-vuotiaana vaikka taloudellisesti homma vähän arveluttikin. Hyvin on kuitenkin mennyt ja jonkun vuoden päästä lapset lähtevät kotoa ja sitten vietetään lapsetonta arkea vielä keski-ikäisenä.

M41v

25-vuotiaana ei ole enää mahdollista löytää näitä helmiä. Ne ovat parisuhteessa. AP.kin alkaa olemaan niin vanha, että saa yrittää tosissaan että oman ikäisensä miehet hänet kelpuuttavat.

25-vuotias vanha?

Ei tällä ole mitään tekemistä vanhuuden kanssa. Suurin osa ihmisistä pariutuu jossain 18-22 v. kieppeillä. Suurin osa helmistä on silloin menetetty jo.

Sinkkumies

Noin näppituntumalta sanoisin, että suurin osa tuossa iässä pariutuvista ei vielä pariudu sen lopullisen elämänkumppanin kanssa, vaan tyypillisesti tuossa iässä solmitaan se ensimmäinen avosuhde joka kuitenkin yleensä päättyy eroon ennen lapsia.

Lapsen tekoa suunnitellaan tuossa myöhemmässä iässä tutkimuksen mukaan n. 67%. Lisäksi jos suhde aloitetaan 22 vuotiaaana, niin sehän kattaa vasta vuodet siitä eteenpäin. Mihin tutkimukseen omat tilastosi perustuvat?

Sinkkumies

Luitko viestiäni lainkaan? Minähän sanoin, että näppituntumalta. Mistä siis keksit, että viittaisin johonkin tutkimukseen? Omassa tuttavapiirissäni kukaan ei ole hankkinut lapsia sen ihmisen kanssa, jonka kanssa seurusteli 20-vuotiaana, joten väite siitä että parikymppisenä pariutuneet olisivat lopullisesti pois markkinoilta lienee vähintään rajusti liioiteltu.

No joo lopullisesti, mutta onko 80 vuotias mummo enää kiihottava?

Sinkkumies

Vierailija
85/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla päinvastainen tilanne. Mies 33 v. haluaa lapsia, minä (27) en. Mies olisi ollut valmis lapsiin jo minun ikäisenäni. Nyt on varmaan ero tulossa tämän perheenperustamisasian takia. :(

Ei se siitä johdu, vaan ero tulee siksi, että ruodit miehesi asioita palstalla. Miehesi on kieltänyt, mutta et usko viisaampiasi. 

Sinkkumies

Vierailija
86/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän lukuisia parisuhteita, joissa noin 30-vuotiaat naiset haluaisivat lapsen, mutta mies ei vielä ole valmis. Osa on tästä syystä eronnutkin. Silti julkisuudessa naisia syytetään alhaisesta syntyvyydestä. Tämä ei kuitenkaan vastaa tuntemaani todellisuutta.

Just mietittiin tätä asiaa parin kaverin kanssa ihan taannoin. Ajat ovat muuttuneet ihan noin 17 vuodessa aivan toisiksi.

Minä elän melko isossa kaupungissa, en siis böndellä, mutta en pääkaupunkiseudullakaan. 90 -luvun lopussa ja 2000 -luvun alussa oli ihan normaalia tehdä lapset 25-30 -vuotiaina. Kaikki tuttuni, ystäväni ja silloiset työkaverini tekivät. Mukana on akateemisia paljon ja emme ole sossun elättejä ym. Se oli vain erilaista maailmanaikaa: biletys ym hurlumheiaika kesti sen oman aikansa, ei kahtakymmentä vuotta, mitä nykyään. Lukiossakin moni oli kihloissa ja vakavat parisuhteet olivat normaaleimpia kuin sinkkuelo.

Kommentoikaa.

Vaikuttaisiko tähän se, että vakituisia töitä ei löydy? Eipä kiinnosta hankkia lapsia, kun ei leivästä tietoa. Tai asunnon ostamis mahdollisuuksia.

Myös pinnallinen ikinuoruus ja biletys (itsekkyys?) on nyt in. Pelätään, että ulkonäkö rupsahtaa?

Kukaan ei luota toisen sukupuolen uskollisuuteen (ovat avioerolapsia itse?)?

Omasta lapsuudesta on jäänyt ankea mielikuva, kun ovat itse 1990-luvun laman lapsia?

Vierailija
87/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse seurustelin Afrikkalaisen naisen kanssa, niin sivusuhteet miehellä olivat hänelle ihan ok. (Itse en tosin Suomalaiseen tapaan niitä etsinytkään)

Sinkkumies

Tunnen useita suomalaisia naisia ja miehiä, joille kumppanuus on jotain muuta kuin sukupuolielinten omistajuutta ja pillukulli-keskeistä.

Itsellä sama; seksi on seksiä, rakkaus ja kumppanuus jotain muuta - eikä sitä automaattisesti jonkun randomin kanssa satunnainen paneminen hetkauta.

Ei jatkoon.

Sinkkumies

Vierailija
88/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Rakkaus ei ole sama asia kuin kumppanuus. Mitä tekisin kumppanilla? Etkö osaa olla yksin?

Vierailija
89/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioiden erottelu ei ole koskaan älykästä. Muuten me voidaan erotella rakastamiset ja kaikki muukin. Voihan sitä vähän rakastella sinne sun tänne, eiks jeh?

Sinkkumies

Vierailija
90/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppitunti naisille. Mies ei ole on/off. Miehen ei tarvitse sulkea toisen naisen kanssa mitään pois, koska olisi niin heikko kuin nainen. Mies ei ole heikko. Mies ei ole nainen.

Mies voi rakastaa ja panna toista naista aivan antaumuksella.

Sinkkumies

Vierailija
91/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusi sivua ihmettelyä, miksi on niin vaikeaa löytää lapsia haluava mies, mutta EI YHTÄÄN VIESTIÄ, jossa selitettäisiin, miksi mies ylipäätään haluaisi lapsia.

1) Koska oma lapsi on oikeasti maailman ihanin! Sitä ei voi uskoa, kun katsoo muiden (rumia) lapsia.

2) Oma lapsi on suvun jatke ja se on hieno fiilis. Tajuaa elämän merkityksen.

3) On hieno tunne olla oman lapsen kanssa, kun olet isä. Voit opettaa, kasvattaa ja antaa turvaa. Olla oikeasti tärkeä.

4) Lapsen kanssa saa elää omaa lapsuuttaan. Voi palata Star Warseihin ja Legoihin. Se on ihan jees.

Vierailija
92/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän lukuisia parisuhteita, joissa noin 30-vuotiaat naiset haluaisivat lapsen, mutta mies ei vielä ole valmis. Osa on tästä syystä eronnutkin. Silti julkisuudessa naisia syytetään alhaisesta syntyvyydestä. Tämä ei kuitenkaan vastaa tuntemaani todellisuutta.

Just mietittiin tätä asiaa parin kaverin kanssa ihan taannoin. Ajat ovat muuttuneet ihan noin 17 vuodessa aivan toisiksi.

Minä elän melko isossa kaupungissa, en siis böndellä, mutta en pääkaupunkiseudullakaan. 90 -luvun lopussa ja 2000 -luvun alussa oli ihan normaalia tehdä lapset 25-30 -vuotiaina. Kaikki tuttuni, ystäväni ja silloiset työkaverini tekivät. Mukana on akateemisia paljon ja emme ole sossun elättejä ym. Se oli vain erilaista maailmanaikaa: biletys ym hurlumheiaika kesti sen oman aikansa, ei kahtakymmentä vuotta, mitä nykyään. Lukiossakin moni oli kihloissa ja vakavat parisuhteet olivat normaaleimpia kuin sinkkuelo.

Kommentoikaa.

En tiedä, olenko olennaisesti sinua nuorempi. Täytin 25 vuotta 2000-luvun alussa, ja keskisuuressa kaupungissa minäkin olen elänyt. Ja ainakaan minun ystävistäni ei kukaan tehnyt lapsia 25-30-vuotiaana, paitsi ne joilta ehkäisy petti.

Emme bilettäneet tai viettäneet hurlumheiaikaa, vaan opiskelimme pitkällä kaavalla, näimme, koimme ja loimme uraa. Ja joo, lukiossa tosiaan jotkut olivat kihloissa, mutta eipä taida enää kukaan olla lukiokihlattunsa kanssa.

Vierailija
93/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kauanko olet seurustellut miehesi kanssa?

Itse naisena haluaisin ensiksi mennä naimisiin ja ostaa asunnon ennen kuin voisin edes ajatella lasten tekemistä. Henkilökohtaisesti koen oudoksi sen, että kovin monet naiset ovat valmiita tekemään lapsia seurusteltuaan jopa alle vuoden uuden kumppanin kanssa. Kolmekymppisenä kello toki alkaa tikittämään. Ymmärrän paremmin kuin hyvin sen, että miehet eivät suinpäin halua alkaa lisääntymään uuden tuttavuuden kanssa. En tietenkään paheksu muiden erilaisia valintoja, en vaan itse toimisi niin.

Minkä ihmeen takia mies tekisi sellaisia valintoja kun aikaa on koko elämä? Tämä on jotenkin naisten kummallista hapatusta rinnastaa mies naiseen, mutta kun mies ei ole nainen. Tasa-arvo on pelkkää haihattelua, joka ei tosielämässä toteudu. Kun sen hyväksyy, niin alkaa menemään itsellään huomattavasti paremmin.

Sinkkumies

Miehenkin hedelmällisyys laskee iän myötä ja myös vammaisena syntyvän lapsen riski nousee 40-45 v jälkeen. Eniten vanhempien miesten lisääntymistä rajoittanee kuitenkin lisääntymisikäisten naisten kumppanipreferenssit - he kun pyrkivät pariutumaan oman ikäluokkansa miesten kanssa.

Who cares? Yksi sopiva nainen riittää.

Sinkkumies

Niin tietysti, mutta niitä vanhemman kanssa pariutuvia naisia kun ei riitä kuin murto-osalle miehistä, niin vähän tuntuu liioitellulta kysyä miksi mies tekisi perheen perustamiseen liittyvät valinnat silloin kun perheen perustamisen onnistumisen todennäköisyys on miehelläkin kuitenkin suurin. Vähän kuin kysyisi, miksi mennä töihin kun voi odottaa lottovoittoa. Saa sitä toki omalla elämällään ottaa ihan mitä hyvänsä riskejä haluaa, mutta ei se välttämättä järkevää ole.

Vierailija
94/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ei jatkoon.

Sinkkumies

Jahas, no nuo pariskunnat ovat kuitenkin olleet 10+ vuotta yhdessä ja edelleen esim. säännöllinen ja hyvä seksielämä, että jatkoon on mennyt kuitenkin.

Toiset elää ja tekee, toiset ruikuttaa vauvapalstalla ja panee negroja..(katso huviksesi, onko niillä ihailemillasi alfoilla (maailman eliittiin kuuluvat miehet) afrikkalaisia ja aasialaisia, vai länsimaisia naisia tai pitkäsäärisiä itänaisia...)

Vierailija
95/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Rakkaus ei ole sama asia kuin kumppanuus. Mitä tekisin kumppanilla? Etkö osaa olla yksin?

No on ja ei ole. Kumppanistaan kuitenkin varmaan välittää?

Sinkkumies

Vierailija
96/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on aina halunnut lapsia nuorena, tapasimme kun hän oli 25v ja siitä reilu vuosi niin esikoisemme syntyi. Nyt on toinen suunnitelmissa ja toiveissa. Että kyllä niitäkin miehiä on jotka ovat valmiita isiksi ennen keski-ikää :)

Vierailija
97/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Koska oma lapsi on oikeasti maailman ihanin! Sitä ei voi uskoa, kun katsoo muiden (rumia) lapsia.

2) Oma lapsi on suvun jatke ja se on hieno fiilis. Tajuaa elämän merkityksen.

3) On hieno tunne olla oman lapsen kanssa, kun olet isä. Voit opettaa, kasvattaa ja antaa turvaa. Olla oikeasti tärkeä.

4) Lapsen kanssa saa elää omaa lapsuuttaan. Voi palata Star Warseihin ja Legoihin. Se on ihan jees.

Minä vähän vastustan sitä ajattelua, että miehille lapsi on elämän merkityksen tajuamista ja legoleikkejä, koska siitä vähän kuin suorana seurauksena naisille lapsi on vaipanvaihtoa, kokkausta ja siivoamista. Kyllä niiden realiteettien pitäisi olla selvillä kaikille, jotka leikkiin lähtevät.

N40.

Vierailija
98/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Ei jatkoon.

Sinkkumies

Jahas, no nuo pariskunnat ovat kuitenkin olleet 10+ vuotta yhdessä ja edelleen esim. säännöllinen ja hyvä seksielämä, että jatkoon on mennyt kuitenkin.

Toiset elää ja tekee, toiset ruikuttaa vauvapalstalla ja panee negroja..(katso huviksesi, onko niillä ihailemillasi alfoilla (maailman eliittiin kuuluvat miehet) afrikkalaisia ja aasialaisia, vai länsimaisia naisia tai pitkäsäärisiä itänaisia...)

No jaa. Esim. Erja Häkkinen oli aikamoinen rumilus. Täytyi olla hyvä luonne, kun Mika olisi saanut miten säihkeän pimukan olisi vain tahtonut. 

Olisi ihan kiva jos myöskään et päättäisi puolestani mistä minä pidän ja mistä minä en pidä kun minä teen ne päätökset aivan itse.

Sinkkumies

Vierailija
99/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppitunti naisille. Mies ei ole on/off. Miehen ei tarvitse sulkea toisen naisen kanssa mitään pois, koska olisi niin heikko kuin nainen. Mies ei ole heikko. Mies ei ole nainen.

Sinkkumies

Riippuu miehestä.

Miehet eivät ole mikään homogeeninen joukko, vaan yksilöllisiä eroja on jopa heissäkin.

Toisilla ei myöskään ole tarvetta useampaan romanttiseen ja seksuaaliseen suhteeseen, vaikka teoriassa siihen kykenisivätkin (minäkin kykenisin, vaikka olen nainen - en silti koe sitä mielekkääksi).

Vierailija
100/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Riippuu miehestä.

Miehet eivät ole mikään homogeeninen joukko, vaan yksilöllisiä eroja on jopa heissäkin.

Toisilla ei myöskään ole tarvetta useampaan romanttiseen ja seksuaaliseen suhteeseen, vaikka teoriassa siihen kykenisivätkin (minäkin kykenisin, vaikka olen nainen - en silti koe sitä mielekkääksi).

Yhyy...

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme