Haluaisin lapsen, mutta yksikään mies ei halua lapsia "nuorena"
Olen kohta 25-vuotias ja olen aina halunnut lapset ennen kuin täytän 30. Tähän mennessä kaikki tapaamani miehet (minua vanhempia/minun ikäisiäni) ovat olleet sellaisia "jos sitä kymmenen/kahdenkymmenen vuoden päästä alkais miettimään..."
Nykyinen on samanlainen, mutta en lähde enää vaihtmaan tämän jutun takia, koska lapsia nuorena haluavat miehet ovat niin vähissä. Kai se minun on sitten taivuttava siihen ajatukseen, että saan ensimmäisen lapseni vasta 35-vuotiaana, jos olen onnekas.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä halua mitään lannalta haisevaa miestä.
ap
Tämä ei ollut minun vastaukseni. Nykyinen mieheni puhuu, että haluaa lapsia ehdottomasti "sitten joskus", ei jotenkin osaa olla lasten kanssa. Esimerkiksi 8kk kummipoikansa kanssa ei ole oikein minkäänlaisessa kanssakäymisessä, kun heillä vierailemme.
AP
Olen vapaaehtoisesti lapseton mies, ja miehesi ikäisenä käyttäydyin juuri noin. Tuon ikäisenä en vielä ollut täysin selvillä siitä, etten halua koskaan lapsia, enkä uskaltanut puhua tyttöysävälleni epäilyistäni. Erosimme sitten myöhemmin, enkä vieläkään osaa/halua olla pienten lasten kanssa tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
en kyllä halua mitään vanhaa kurppaakaan. mielellään komea ja rikas nuori mies, kiitos.
ap
Huoh, voitko lopettaa? Ei ole edelleenkään minun viestejäni nämä. Minulla on jo mies ja sanoin aloitusviestissä etten ole uutta etsimässä. Lähinnä yritin virittää keskustelua aiheesta, että onko miehet oikeasti näin haluttomia hankkimaan lapsia.
AP
Vierailija kirjoitti:
Nykynaisella, joka haluaa lapsia on kolme vaihtoehtoa:
1) Onnistua löytämään helmi, joka haluaa lisääntyä nuorena
2) Pariutua vanhemman (40-vuotiaan) miehen kanssa, jonka biologinen kello tikittää
3) Tyytyä osaansa ja toivoa että raskautuu pitkälle yli kolmekymppisenä
Joudutte siis valitsemaan samanikäisen kumppanin tai lasten väliltä. Pinnalliset naiset valitsevat samanikäisen kumppanin.
T. Setämies
Höpö höpö. Valtaosa naisista lisääntyy suunnilleen samanikäisen miehen kanssa ja alta kolmekymppisenä tai vain hieman yli.
Aion jättää pillerit salaa pois. Ehkä mies tosiaan sitten kasvaa isäksi kun vahinko tapahtuu. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tyytyä vanhempaan mieheen, mutta suosittelen katsomaan miestä muualta kuin suurista kaupungeista.
Pikkupaikkakunnilla ja maaseudulla on paljon hyviä, kunnollisia ja jopa komeitakin, fiksuja miehiä jotka ovat valmiita perustamaan perheen 20-25-ikävuoden välillä.Terv: pikkukaupungin/maaseudun kasvatti, kaupunkiin muuttanut 25v jonka lapsuudenkavereista suurinosa on jo perheellisiä (ja kunnollisia sellaisia)
Maalaisjuntti sinä olet.
Juu, Helsingin ulkopuolella on vain poroja, lehmiä, typeriä juntteja ja paska haisee!
Näin on marjat, kyllä citymiehet on niiiiin ihania ja sivistyneitä...;)
Poro on kyllä hyvää keitossa. Suosittelen vähintään 10 tunnin hidasta kypsennystä.
Mitä miehiin tulee, niin oikeat miehet eivät ole mitään pentuja odottelevia vässyköitä.
Sinkkumies
Riippuu näkökulmasta.
Itse koen lapsia vieroksuvat ja äitiydestä rumasti puhuvat miehet aivan äärimmäisen epäkiihottavina.
Totally turn-off, erittäin epämiehekästä.Enkä itse edes haaveile perheestä, tosin en sitä poiskaan sulje enkä missään nimessä perheitä ja vanhempia halveksu - päinvastoin.
PS. Minulle on tuttua laittaa poro ihan alusta saakka lihoiksi, ei tarvitse keittoajoissa neuvoa ;)
Ymmärrätkö saman asian myös toisinpäin? Naiset jotka puhuvat miehestä vain lapsentehtailukoneena ovat oksettavia.
Sinkkumies
En saanut AP:n viestistä sellaista kuvaa.
Ymmärsin, että hän haluaisi löytää rakkauden ja elämänkumppanin, joka haluaisi MYÖS lapsia, hänen kanssaan.Tää on kans joku kaupunki-ilmiö, mun henkilökohtaisessa elinpiirissä ei edes ole rikkinäisiä perheitä.
Ehkä siksi vaikea samaistua tän palstan katkeriin nais-mies-vihaviesteihin ja vastakkainasetteluun.Ah, tulee ikävä Lappiin. Sinne täytyy takaisin päästä, ei sovi tää "humaani ja sivistynyt" kaupunkikulttuuri mulle.
Tuntuu, että joka toinen on lähinnä täynnä vihaa ja pahaa oloa, ei olla ihmisiä ihmisille eikä näkyvissä ole juurikaan minkäänlaista lähimmäisenrakkautta ja armoa.
Enhän minä ap:lle vastannutkaan vaan kommentoijalle.
Sinkkumies
Täällä on taas joku mt-potilas, joka leikkii ketjun aloittajaa. Ärsyttävä. Kirjoitustyylistä tunnistaa samaksi häiriköksi.
Ja tietenkään et saanut sellaista kuvaa, kun kopioit vain vanhan aloituksen ;)
siis yksikään alfamies, jolla on 100 naista jonossa ja kaikki pitäisi testata.
Vierailija kirjoitti:
Aion jättää pillerit salaa pois. Ehkä mies tosiaan sitten kasvaa isäksi kun vahinko tapahtuu. :)
ap
Jos noin teet, niin varaudu elämään yksinhuoltajana. Paskamaisin temppu minkä voit toiselle ihmiselle tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas joku mt-potilas, joka leikkii ketjun aloittajaa. Ärsyttävä. Kirjoitustyylistä tunnistaa samaksi häiriköksi.
Pieleen meni. Häiriköitä on useampi. Tiedän, koska olen vain yksi niistä.
Mä oon 26-vuotias ja onneksi olen löytänyt sellaisen miehen (myös 26-vuotias), joka haluaa vasta kymmenen vuoden päästä lapsia. Suurimmalla osalla ikäisistäni miehistä jotka tunnen on jo lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Voi niistä oikeassa elämässä pari pamauttaakin paksuksi, kun on 98 vielä jäljellä. Mikäs siinä savannilla loikoillessa.
Ap, kauanko olet seurustellut miehesi kanssa?
Itse naisena haluaisin ensiksi mennä naimisiin ja ostaa asunnon ennen kuin voisin edes ajatella lasten tekemistä. Henkilökohtaisesti koen oudoksi sen, että kovin monet naiset ovat valmiita tekemään lapsia seurusteltuaan jopa alle vuoden uuden kumppanin kanssa. Kolmekymppisenä kello toki alkaa tikittämään. Ymmärrän paremmin kuin hyvin sen, että miehet eivät suinpäin halua alkaa lisääntymään uuden tuttavuuden kanssa. En tietenkään paheksu muiden erilaisia valintoja, en vaan itse toimisi niin.
Vierailija kirjoitti:
Todellisella alfalla ei ole mitään tarvetta loikkia muninensa siellä täällä, se on häntäheikkien ja muiden epävarmojen fanipojujen puuhaa.
Todellinen alfa saa myös kotona aina kun haluaa, ne ei päädy yhteen minkään perusnössöjen, seksiä inhoavien ja epäseksikkäiden nalkuttajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse tyytyä vanhempaan mieheen, mutta suosittelen katsomaan miestä muualta kuin suurista kaupungeista.
Pikkupaikkakunnilla ja maaseudulla on paljon hyviä, kunnollisia ja jopa komeitakin, fiksuja miehiä jotka ovat valmiita perustamaan perheen 20-25-ikävuoden välillä.Terv: pikkukaupungin/maaseudun kasvatti, kaupunkiin muuttanut 25v jonka lapsuudenkavereista suurinosa on jo perheellisiä (ja kunnollisia sellaisia)
Maalaisjuntti sinä olet.
Juu, Helsingin ulkopuolella on vain poroja, lehmiä, typeriä juntteja ja paska haisee!
Näin on marjat, kyllä citymiehet on niiiiin ihania ja sivistyneitä...;)
Poro on kyllä hyvää keitossa. Suosittelen vähintään 10 tunnin hidasta kypsennystä.
Mitä miehiin tulee, niin oikeat miehet eivät ole mitään pentuja odottelevia vässyköitä.
Sinkkumies
Riippuu näkökulmasta.
Itse koen lapsia vieroksuvat ja äitiydestä rumasti puhuvat miehet aivan äärimmäisen epäkiihottavina.
Totally turn-off, erittäin epämiehekästä.Enkä itse edes haaveile perheestä, tosin en sitä poiskaan sulje enkä missään nimessä perheitä ja vanhempia halveksu - päinvastoin.
PS. Minulle on tuttua laittaa poro ihan alusta saakka lihoiksi, ei tarvitse keittoajoissa neuvoa ;)
Ymmärrätkö saman asian myös toisinpäin? Naiset jotka puhuvat miehestä vain lapsentehtailukoneena ovat oksettavia.
Sinkkumies
En saanut AP:n viestistä sellaista kuvaa.
Ymmärsin, että hän haluaisi löytää rakkauden ja elämänkumppanin, joka haluaisi MYÖS lapsia, hänen kanssaan.Tää on kans joku kaupunki-ilmiö, mun henkilökohtaisessa elinpiirissä ei edes ole rikkinäisiä perheitä.
Ehkä siksi vaikea samaistua tän palstan katkeriin nais-mies-vihaviesteihin ja vastakkainasetteluun.Ah, tulee ikävä Lappiin. Sinne täytyy takaisin päästä, ei sovi tää "humaani ja sivistynyt" kaupunkikulttuuri mulle.
Tuntuu, että joka toinen on lähinnä täynnä vihaa ja pahaa oloa, ei olla ihmisiä ihmisille eikä näkyvissä ole juurikaan minkäänlaista lähimmäisenrakkautta ja armoa.Enhän minä ap:lle vastannutkaan vaan kommentoijalle.
Sinkkumies
Ok, en lukenut ketjun kaikkia viestejä, vastailin vain niille (mm. sinulle) jotka kommentoivat maalaispoika-viestejäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykynaisella, joka haluaa lapsia on kolme vaihtoehtoa:
1) Onnistua löytämään helmi, joka haluaa lisääntyä nuorena
2) Pariutua vanhemman (40-vuotiaan) miehen kanssa, jonka biologinen kello tikittää
3) Tyytyä osaansa ja toivoa että raskautuu pitkälle yli kolmekymppisenä
Joudutte siis valitsemaan samanikäisen kumppanin tai lasten väliltä. Pinnalliset naiset valitsevat samanikäisen kumppanin.
T. Setämies
Voisiko alapeukuttaja perustella alapeukutuksen syyn?
Alapeukun syy on ihan selvä. Vaihtoehtona on löytää tuo helmi, joten pakko ei ole valita lasten tai samanikäisen kumppanin väliltä. Toki rehellisyyden nimissä ihmetyttää miesten ikuinen nuoruuden metsästys ja kyllä minä olin ihan valmis tekemään lapsia jos 26-vuotiaana vaikka taloudellisesti homma vähän arveluttikin. Hyvin on kuitenkin mennyt ja jonkun vuoden päästä lapset lähtevät kotoa ja sitten vietetään lapsetonta arkea vielä keski-ikäisenä.
M41v
25-vuotiaana ei ole enää mahdollista löytää näitä helmiä. Ne ovat parisuhteessa. AP.kin alkaa olemaan niin vanha, että saa yrittää tosissaan että oman ikäisensä miehet hänet kelpuuttavat.
25-vuotias vanha?
Ei tällä ole mitään tekemistä vanhuuden kanssa. Suurin osa ihmisistä pariutuu jossain 18-22 v. kieppeillä. Suurin osa helmistä on silloin menetetty jo.
Sinkkumies
Noin näppituntumalta sanoisin, että suurin osa tuossa iässä pariutuvista ei vielä pariudu sen lopullisen elämänkumppanin kanssa, vaan tyypillisesti tuossa iässä solmitaan se ensimmäinen avosuhde joka kuitenkin yleensä päättyy eroon ennen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos noin teet, niin varaudu elämään yksinhuoltajana. Paskamaisin temppu minkä voit toiselle ihmiselle tehdä.
Kuka saamarin asshole alapeukuttaa tätä??? Tuon pitäisi ilman muuta olla vakava ja ankarasti rangaistava rikos.
Tästä jollekin sovellusosaajalle homma, Tinderin kaltainen sovellus sellaisille, jotka etsivät oikeasti parisuhdetta ja haluavat perustaa perheen. En toki kannata sitä, että porukka pariutuu ja laittavat lapsen alulle saman tien :D
Mutta Tinderiä käyttäneenä olisi virkistävää löytää jostai niitä omanikäisiä miehiä (22-28), jotka olisivat valmiita sitoutumaan edes minuun ja ehkä n. 5 vuoden päästä perheenlisäykseen.
Exäni oli juuri tällainen mies, nyt 22v ja olisi perustanut perheen vaikka jo kaksi vuotta sitten. Harmikseni tiemme kuitenkin erosivat ja nyt haaveilen ihan turhaan samanlaisesta miehestä :D
Vierailija kirjoitti:
Ap, kauanko olet seurustellut miehesi kanssa?
Itse naisena haluaisin ensiksi mennä naimisiin ja ostaa asunnon ennen kuin voisin edes ajatella lasten tekemistä. Henkilökohtaisesti koen oudoksi sen, että kovin monet naiset ovat valmiita tekemään lapsia seurusteltuaan jopa alle vuoden uuden kumppanin kanssa. Kolmekymppisenä kello toki alkaa tikittämään. Ymmärrän paremmin kuin hyvin sen, että miehet eivät suinpäin halua alkaa lisääntymään uuden tuttavuuden kanssa. En tietenkään paheksu muiden erilaisia valintoja, en vaan itse toimisi niin.
Minkä ihmeen takia mies tekisi sellaisia valintoja kun aikaa on koko elämä? Tämä on jotenkin naisten kummallista hapatusta rinnastaa mies naiseen, mutta kun mies ei ole nainen. Tasa-arvo on pelkkää haihattelua, joka ei tosielämässä toteudu. Kun sen hyväksyy, niin alkaa menemään itsellään huomattavasti paremmin.
Sinkkumies
Kumpi muuttaa toisen luo vai eletäänkö sitä sitten perheellisenä etäsuhteessa?