Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lapsen, mutta yksikään mies ei halua lapsia "nuorena"

Vierailija
19.04.2017 |

Olen kohta 25-vuotias ja olen aina halunnut lapset ennen kuin täytän 30. Tähän mennessä kaikki tapaamani miehet (minua vanhempia/minun ikäisiäni) ovat olleet sellaisia "jos sitä kymmenen/kahdenkymmenen vuoden päästä alkais miettimään..."

Nykyinen on samanlainen, mutta en lähde enää vaihtmaan tämän jutun takia, koska lapsia nuorena haluavat miehet ovat niin vähissä. Kai se minun on sitten taivuttava siihen ajatukseen, että saan ensimmäisen lapseni vasta 35-vuotiaana, jos olen onnekas.

Kommentit (236)

Vierailija
61/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin pelottaa tuollaiset ajatukset naisilta. Tai tyttöjen ajatuksilta ne oikeastaan kuulostaa. Halutaan se nukkeleikki päälle enemmän kuin rakastava, toisiaan kunnioittava kahden aikuisen parisuhde. Mies on vaan väline johonkin muuhun. Musta se on henkisesti epäkypsää ja lapsellista.

Mulla oli näitä vauvavauva-tyttöystäviä, enkä onneksi ikinä haksahtanut. Nyt on täysipainoinen aikuinen nainen, jolle me kaksi ollaan se tärkein juttu, ja sitten yhdessä harkiten vakaan ja vahvan suhteen päälle hankitaan se perhe.

Ap voisi kokeilla kasvaa vielä muutaman vuoden?

Vierailija
62/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä jollekin sovellusosaajalle homma, Tinderin kaltainen sovellus sellaisille, jotka etsivät oikeasti parisuhdetta ja haluavat perustaa perheen. En toki kannata sitä, että porukka pariutuu ja laittavat lapsen alulle saman tien :D 

Mutta Tinderiä käyttäneenä olisi virkistävää löytää jostai niitä omanikäisiä miehiä (22-28), jotka olisivat valmiita sitoutumaan edes minuun ja ehkä n. 5 vuoden päästä perheenlisäykseen. 

Exäni oli juuri tällainen mies, nyt 22v ja olisi perustanut perheen vaikka jo kaksi vuotta sitten. Harmikseni tiemme kuitenkin erosivat ja nyt haaveilen ihan turhaan samanlaisesta miehestä :D 

Nuo ei ikinä toimi, koska miehet menevät sinne vain pillun toivossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynaisella, joka haluaa lapsia on kolme vaihtoehtoa:

1) Onnistua löytämään helmi, joka haluaa lisääntyä nuorena

2) Pariutua vanhemman (40-vuotiaan) miehen kanssa, jonka biologinen kello tikittää

3) Tyytyä osaansa ja toivoa että raskautuu pitkälle yli kolmekymppisenä

Joudutte siis valitsemaan samanikäisen kumppanin tai lasten väliltä. Pinnalliset naiset valitsevat samanikäisen kumppanin.

T. Setämies

Voisiko alapeukuttaja perustella alapeukutuksen syyn?

Alapeukun syy on ihan selvä. Vaihtoehtona on löytää tuo helmi, joten pakko ei ole valita lasten tai samanikäisen kumppanin väliltä. Toki rehellisyyden nimissä ihmetyttää miesten ikuinen nuoruuden metsästys ja kyllä minä olin ihan valmis tekemään lapsia jos 26-vuotiaana vaikka taloudellisesti homma vähän arveluttikin. Hyvin on kuitenkin mennyt ja jonkun vuoden päästä lapset lähtevät kotoa ja sitten vietetään lapsetonta arkea vielä keski-ikäisenä.

M41v

25-vuotiaana ei ole enää mahdollista löytää näitä helmiä. Ne ovat parisuhteessa. AP.kin alkaa olemaan niin vanha, että saa yrittää tosissaan että oman ikäisensä miehet hänet kelpuuttavat.

25-vuotias vanha?

Ei tällä ole mitään tekemistä vanhuuden kanssa. Suurin osa ihmisistä pariutuu jossain 18-22 v. kieppeillä. Suurin osa helmistä on silloin menetetty jo.

Sinkkumies

Noin näppituntumalta sanoisin, että suurin osa tuossa iässä pariutuvista ei vielä pariudu sen lopullisen elämänkumppanin kanssa, vaan tyypillisesti tuossa iässä solmitaan se ensimmäinen avosuhde joka kuitenkin yleensä päättyy eroon ennen lapsia.

Lapsen tekoa suunnitellaan tuossa myöhemmässä iässä tutkimuksen mukaan n. 67%. Lisäksi jos suhde aloitetaan 22 vuotiaaana, niin sehän kattaa vasta vuodet siitä eteenpäin. Mihin tutkimukseen omat tilastosi perustuvat?

Sinkkumies

Vierailija
64/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehet ovat tässä suhteessa jollakin tavalla romanttisempia kuin monet naiset, eivät halua suorilla siitossonneiksi vaan haluavat kumppanuutta ja syvää sisältöä suhteeseen, ja sitten ehkä joskus myöhemmin lapsia kirsikaksi kakun päälle.

Minulle ainakin sinkkuaikoina olisi ollut kauhea turn-off, jos joku olisi sanonut etsiskelevänsä äitiä lapsilleen. Jos tuolla periaatteella parisuhdetta rakennellaan, niin saa sitä sitten ihmetellä, kun parisuhteessa ei lasten lisäksi ole muuta koossapitävää voimaa.

N40.

Vierailija
65/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis yksikään alfamies, jolla on 100 naista jonossa ja kaikki pitäisi testata.

Todellisella alfalla ei ole mitään tarvetta loikkia muninensa siellä täällä, se on häntäheikkien ja muiden epävarmojen fanipojujen puuhaa.

Todellinen alfa saa myös kotona aina kun haluaa, ne ei päädy yhteen minkään perusnössöjen, seksiä inhoavien ja epäseksikkäiden nalkuttajien kanssa.

Alfa tietää, että mitään naisten keksimiä "parisuhteita" ei ole olemassakaan. Tässä(kin) viestissä on kaikki väärin.

Sinkkumies

Vierailija
66/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfalle uudet naiset ovat vain hupia.

Sinkkumies

Vierailija
67/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä jollekin sovellusosaajalle homma, Tinderin kaltainen sovellus sellaisille, jotka etsivät oikeasti parisuhdetta ja haluavat perustaa perheen. En toki kannata sitä, että porukka pariutuu ja laittavat lapsen alulle saman tien :D 

Mutta Tinderiä käyttäneenä olisi virkistävää löytää jostai niitä omanikäisiä miehiä (22-28), jotka olisivat valmiita sitoutumaan edes minuun ja ehkä n. 5 vuoden päästä perheenlisäykseen. 

Exäni oli juuri tällainen mies, nyt 22v ja olisi perustanut perheen vaikka jo kaksi vuotta sitten. Harmikseni tiemme kuitenkin erosivat ja nyt haaveilen ihan turhaan samanlaisesta miehestä :D 

Nuo ei ikinä toimi, koska miehet menevät sinne vain pillun toivossa.

Juuri näin ja toivoa ei olisi, ellei sitä saisi. Silloin se ei enää olekaan toivoa.

Sinkkumies

Vierailija
68/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en kyllä halua mitään vanhaa kurppaakaan. mielellään komea ja rikas nuori mies, kiitos.

ap

Huoh, voitko lopettaa? Ei ole edelleenkään minun viestejäni nämä. Minulla on jo mies ja sanoin aloitusviestissä etten ole uutta etsimässä. Lähinnä yritin virittää keskustelua aiheesta, että onko miehet oikeasti näin haluttomia hankkimaan lapsia.

AP

Kerro nyt edes, miksi sinun mielestäsi miehen on kannattavaa hankkia lapsia. Olisi ihmettelyllesikin vähän enemmän katetta.

Vierailija
69/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lukuisia parisuhteita, joissa noin 30-vuotiaat naiset haluaisivat lapsen, mutta mies ei vielä ole valmis. Osa on tästä syystä eronnutkin. Silti julkisuudessa naisia syytetään alhaisesta syntyvyydestä. Tämä ei kuitenkaan vastaa tuntemaani todellisuutta.

Vierailija
70/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kauanko olet seurustellut miehesi kanssa?

Itse naisena haluaisin ensiksi mennä naimisiin ja ostaa asunnon ennen kuin voisin edes ajatella lasten tekemistä. Henkilökohtaisesti koen oudoksi sen, että kovin monet naiset ovat valmiita tekemään lapsia seurusteltuaan jopa alle vuoden uuden kumppanin kanssa. Kolmekymppisenä kello toki alkaa tikittämään. Ymmärrän paremmin kuin hyvin sen, että miehet eivät suinpäin halua alkaa lisääntymään uuden tuttavuuden kanssa. En tietenkään paheksu muiden erilaisia valintoja, en vaan itse toimisi niin.

Minkä ihmeen takia mies tekisi sellaisia valintoja kun aikaa on koko elämä? Tämä on jotenkin naisten kummallista hapatusta rinnastaa mies naiseen, mutta kun mies ei ole nainen. Tasa-arvo on pelkkää haihattelua, joka ei tosielämässä toteudu. Kun sen hyväksyy, niin alkaa menemään itsellään huomattavasti paremmin.

Sinkkumies

Miehenkin hedelmällisyys laskee iän myötä ja myös vammaisena syntyvän lapsen riski nousee 40-45 v jälkeen. Eniten vanhempien miesten lisääntymistä rajoittanee kuitenkin lisääntymisikäisten naisten kumppanipreferenssit - he kun pyrkivät pariutumaan oman ikäluokkansa miesten kanssa.

Vierailija
71/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se omanlaisensa kohtalo tuokin, mutta kannattaa muistaa, että kaikki eivät saa edes partneria, seksiä, lapsesta puhumattakaan.

Mittakaava ongelmien suhteen pitää muistaa, hyvät tytöt. 

Vierailija
72/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis yksikään alfamies, jolla on 100 naista jonossa ja kaikki pitäisi testata.

Todellisella alfalla ei ole mitään tarvetta loikkia muninensa siellä täällä, se on häntäheikkien ja muiden epävarmojen fanipojujen puuhaa.

Todellinen alfa saa myös kotona aina kun haluaa, ne ei päädy yhteen minkään perusnössöjen, seksiä inhoavien ja epäseksikkäiden nalkuttajien kanssa.

Alfa tietää, että mitään naisten keksimiä "parisuhteita" ei ole olemassakaan. Tässä(kin) viestissä on kaikki väärin.

Sinkkumies

Voi poikaparkaa, luulee ettei luomakunnan kruunut rakastu ja kiinny kehenkään.

Tsekkaapa huviksesi maailman eliittiä, kuinka moni miehistä on perheellinen?;)

Vierailija
73/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt, oikeasti se menee näin.

Miehet ovat ikuisesti niitä vähän lapsellisempia tapauksia. Heitä ahdistaa suuresti ajatus jostain "aikuiseksi" ryhtymisestä. Siispä naisen pitää toimia siten, ettei miestä a h d i s t a.

17-25 -vuotiaana pitää antaa ymmärtää, ettei olla vakavasti yhdessä, vaan ihan vaan kevyesti. Sekstaillaan ja biletetään. Ja jos asutaan yhdessä, niin ei mitään puheita naimisiinmenosta ja muusta sitovasta. Jo yhteinen asunto on tosi iso juttu.

25-30 -vuotiaana olisi aika alkaa varovasti vihjaillen juttelemaan vakiintumisesta. Pelkät kihlat on jo ahdistava juttu. Jos saatte häät aikaiseksi ilman painostamista, niin tuollainen mies on jo melkein isä. Mutta sitä ei saa missään nimessä sanoa ääneen sille!!! Oikeasti miehiä ahdistaa isyys. Isät koetaan tylsinä raitapaitanössöinä, jotka työntävät rattaita ja kökkivät leikkipuistossa. He eivät halua olla sellaisia, vaan villejä, maailmaa kiertäviä ekstreme-harrastajia tai bändiläisiä. Anna hänen uskoa niin.

30v.- Kun olette naimisissa, ala varovasti jutella, että julkkis X on isä ja ihan cool silti. Ja että oman lapsen kanssa ei tarvitse alkaa miksikään Muumi-papaksi, vaan voi olla cool extreme-faija. Se lapsi tulee sun elämäntilanteeseesi, eikä toisinpäin. Otetaan vauva mukaan vuorikiipeilemään, hei! Makee pipo päähän ja vauva messiin.

Ajatus mega-faijuudesta johtaa siihen, että kun pulla on kohoamassa uunissa, mies tulee järkiinsä ja ymmärtää vastuun uudesta elämästä. Häntä ei välttämättä enää innosta raahata vauvaa liitovarjoilemaan, koska se on käytännössä työlästä ja väsyttää muutenkin. Tässä vaiheessa mies on kasvanut isyyteen, kiintynyt vauvaan, eikä sitä voi enää perua.

Ja uutta vauvaa perään vaan, niin saadaan Suomen veronmaksajien määrä nousuun.

Been there.

Vierailija
74/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän lukuisia parisuhteita, joissa noin 30-vuotiaat naiset haluaisivat lapsen, mutta mies ei vielä ole valmis. Osa on tästä syystä eronnutkin. Silti julkisuudessa naisia syytetään alhaisesta syntyvyydestä. Tämä ei kuitenkaan vastaa tuntemaani todellisuutta.

Just mietittiin tätä asiaa parin kaverin kanssa ihan taannoin. Ajat ovat muuttuneet ihan noin 17 vuodessa aivan toisiksi.

Minä elän melko isossa kaupungissa, en siis böndellä, mutta en pääkaupunkiseudullakaan. 90 -luvun lopussa ja 2000 -luvun alussa oli ihan normaalia tehdä lapset 25-30 -vuotiaina. Kaikki tuttuni, ystäväni ja silloiset työkaverini tekivät. Mukana on akateemisia paljon ja emme ole sossun elättejä ym. Se oli vain erilaista maailmanaikaa: biletys ym hurlumheiaika kesti sen oman aikansa, ei kahtakymmentä vuotta, mitä nykyään. Lukiossakin moni oli kihloissa ja vakavat parisuhteet olivat normaaleimpia kuin sinkkuelo.

Kommentoikaa.

Vierailija
75/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kauanko olet seurustellut miehesi kanssa?

Itse naisena haluaisin ensiksi mennä naimisiin ja ostaa asunnon ennen kuin voisin edes ajatella lasten tekemistä. Henkilökohtaisesti koen oudoksi sen, että kovin monet naiset ovat valmiita tekemään lapsia seurusteltuaan jopa alle vuoden uuden kumppanin kanssa. Kolmekymppisenä kello toki alkaa tikittämään. Ymmärrän paremmin kuin hyvin sen, että miehet eivät suinpäin halua alkaa lisääntymään uuden tuttavuuden kanssa. En tietenkään paheksu muiden erilaisia valintoja, en vaan itse toimisi niin.

Minkä ihmeen takia mies tekisi sellaisia valintoja kun aikaa on koko elämä? Tämä on jotenkin naisten kummallista hapatusta rinnastaa mies naiseen, mutta kun mies ei ole nainen. Tasa-arvo on pelkkää haihattelua, joka ei tosielämässä toteudu. Kun sen hyväksyy, niin alkaa menemään itsellään huomattavasti paremmin.

Sinkkumies

Miehenkin hedelmällisyys laskee iän myötä ja myös vammaisena syntyvän lapsen riski nousee 40-45 v jälkeen. Eniten vanhempien miesten lisääntymistä rajoittanee kuitenkin lisääntymisikäisten naisten kumppanipreferenssit - he kun pyrkivät pariutumaan oman ikäluokkansa miesten kanssa.

Who cares? Yksi sopiva nainen riittää.

Sinkkumies

Vierailija
76/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kaksi.

Vierailija
77/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse seurustelin Afrikkalaisen naisen kanssa, niin sivusuhteet miehellä olivat hänelle ihan ok. (Itse en tosin Suomalaiseen tapaan niitä etsinytkään)

Sinkkumies

Vierailija
78/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen ei ole kaikki.. 

Vierailija
79/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini kaveri on tuollaisessa suhteessa. Nainen halusi lapsen alkuun. Mies suostui pitääkseen naisen ja nyt hyppii sivusuhteissa aina kun nainen kyläilee sukulaisilla.

Mielestäni surullista. Kumpikaan ei saanut mitä halusi..

Sinkkumies

Vierailija
80/236 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykynaisella, joka haluaa lapsia on kolme vaihtoehtoa:

1) Onnistua löytämään helmi, joka haluaa lisääntyä nuorena

2) Pariutua vanhemman (40-vuotiaan) miehen kanssa, jonka biologinen kello tikittää

3) Tyytyä osaansa ja toivoa että raskautuu pitkälle yli kolmekymppisenä

Joudutte siis valitsemaan samanikäisen kumppanin tai lasten väliltä. Pinnalliset naiset valitsevat samanikäisen kumppanin.

T. Setämies

Voisiko alapeukuttaja perustella alapeukutuksen syyn?

Alapeukun syy on ihan selvä. Vaihtoehtona on löytää tuo helmi, joten pakko ei ole valita lasten tai samanikäisen kumppanin väliltä. Toki rehellisyyden nimissä ihmetyttää miesten ikuinen nuoruuden metsästys ja kyllä minä olin ihan valmis tekemään lapsia jos 26-vuotiaana vaikka taloudellisesti homma vähän arveluttikin. Hyvin on kuitenkin mennyt ja jonkun vuoden päästä lapset lähtevät kotoa ja sitten vietetään lapsetonta arkea vielä keski-ikäisenä.

M41v

25-vuotiaana ei ole enää mahdollista löytää näitä helmiä. Ne ovat parisuhteessa. AP.kin alkaa olemaan niin vanha, että saa yrittää tosissaan että oman ikäisensä miehet hänet kelpuuttavat.

25-vuotias vanha?

Ei tällä ole mitään tekemistä vanhuuden kanssa. Suurin osa ihmisistä pariutuu jossain 18-22 v. kieppeillä. Suurin osa helmistä on silloin menetetty jo.

Sinkkumies

Noin näppituntumalta sanoisin, että suurin osa tuossa iässä pariutuvista ei vielä pariudu sen lopullisen elämänkumppanin kanssa, vaan tyypillisesti tuossa iässä solmitaan se ensimmäinen avosuhde joka kuitenkin yleensä päättyy eroon ennen lapsia.

Lapsen tekoa suunnitellaan tuossa myöhemmässä iässä tutkimuksen mukaan n. 67%. Lisäksi jos suhde aloitetaan 22 vuotiaaana, niin sehän kattaa vasta vuodet siitä eteenpäin. Mihin tutkimukseen omat tilastosi perustuvat?

Sinkkumies

Luitko viestiäni lainkaan? Minähän sanoin, että näppituntumalta. Mistä siis keksit, että viittaisin johonkin tutkimukseen? Omassa tuttavapiirissäni kukaan ei ole hankkinut lapsia sen ihmisen kanssa, jonka kanssa seurusteli 20-vuotiaana, joten väite siitä että parikymppisenä pariutuneet olisivat lopullisesti pois markkinoilta lienee vähintään rajusti liioiteltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi