Lapsiperheet on aivan älyttömän itsekkäitä, nimenomaan pienten lasten vanhemmat!!!
Mikään ei koske teitä koska teillä on ne pienet kiukkuiset lapsenne!! Tuli mieleen tuosta kärryjen jättö keskustelusta, sielläkin oletatte että eihän nyt TEIDÄN tarvitse viedä ostoskärryjä takaisin paikoilleen koska teillähän on PIENIÄ LAPSIA, tsiisus sentään!!!!!!!!!
Ja joku vielä kehtaakin väittää veloja itsekkäiksi!
Kommentit (208)
Mun isä jättää kärryt vaikka keskellä parkkipaikkaa asioimisen jälkeen, punnitsee myös kotimaiset tomaatit ulkomaisen hinnalla ja maistelee viinirypäleitä ennen ostamista. Myös kulkee kärryillään kaupassa kuin Euroopan omistaja, jos joku on vähänkin vahingossa tukkinut kärryillään käytävän, isäni ei sano mitään vaan omilla kärryillään puskee nämä kärryt kauas pois ja raivoaa samalla.
Isälläni ei ole ainakaan todettu mitään mt-ongelmaa, mutta tuskin on kaikki pääkopassa kunnossa.
Eniten ulkopuolista nyppii se että vanhemmat ei puutu lasten huonoon käytökseen. Joo, lapset on lapsia mutta aikuisella on velvollisuus asettaa rajat. Pahimpia on yleensä ruokakaupat ja erilaiset tilaisuudet kuten joulukonsertit, jumalanpalvelukset yms.
Vierailija kirjoitti:
Kauppias voisi palkata jonkun hoitamaan kärryjen keräyksen ja kukaties jopa auttamaan ostosten kuljettamisessa ja autoon pakkaamisessa niitä, joilla kädet loppuu kesken.
...ja sitten muut asiakkaat maksaisivat kärrylusmuilusta korkeampina hintoina. Koska onhan se nyt kohtuutonta viedä ne saakelin kärryt paikalleen.
Ne on kyllä ne läskit jotka jättää kärryt ym. Eivät kävele tai kanna mitään yhtäkään metriä jos vain mahdollista. Miten kannat tavaraa ja syöt samalla suklaapatukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ette kai te muut niitä jou'u keräilemään? Minä ainakin nuorena likkana olin kärrypojan hommissa.
Kaupassa on henkilökuntaa sitä varten.Ei ole nykyään erikseen henkilökuntaa tuota varten, kun on pantit. Toki ne varmaan joku henkilökunnan jäsen päivän aikana korjaa talteen, mutta sitä ennen joutuvat olemaan pitkään muiden haittoina.
Kyllä meidän cittarilla ainakin on. Nuori mies niitä kärryjä hakee. Ei ne itsestään sieltä takimmaisesta kärrykatoksesta siihen kaupan ovella olevan katoksen alle (mistä ihmiset ne ottaa mennessään kauppaan ja missä ne kärryt on yön) palaa. Joten kaupalla on työntekijä joka hoitaa kärryt lähemmäs.
No itse olen sen verran nuori että ei ole lapsia ja tottaikai käytöstavat on osattava. MUTTA: Heidän lapset ovat tulevaisuus ja luultavasti elävät joku 50vuotta tällä planeetalla sen jälkeen kuin teidän mitätön VELA elämänne on jo kadonnut unholaan
Vierailija kirjoitti:
No itse olen sen verran nuori että ei ole lapsia ja tottaikai käytöstavat on osattava. MUTTA: Heidän lapset ovat tulevaisuus ja luultavasti elävät joku 50vuotta tällä planeetalla sen jälkeen kuin teidän mitätön VELA elämänne on jo kadonnut unholaan
Tunnen useita veloja. Yksi on lääkäri, yksi kätilö ja yhdellä oma yritys pystyssä. Kyllä ne velatkin kuule tekee tämän yhteiskunnan eteen jotain! Että ei tee lastenteko kenestäkään parempaa.
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh, enpä menisi kenenkään elämää ''mitättömäksi'' haukkumaan. Valtaosa veloista on tavallisia työssäkäyviä, eli erittäin hyödyllisiä yhteiskunnalle. Eikä muutenkaan kenenkään elämä ole mitätöntä, paitsi ehkä sun? :D
Muista, että myös ne velat ovat maksamassa veroilla teidän lapsiperheiden tukia ja etujanne.
Keskustelun tarkoitus ei varmaan ollut haukkua sitä, että joku tekee lapsia (tietenkään?! :D), mutta varmasti näissä _käytöstavoissa_ olisi monella vähän petrattavaa! Lapsiperheitä koskee samat velvollisuudet kuin muitakin!
Vierailija kirjoitti:
Itse en voinut edes lukea sitä ostoskärrykeskustelua loppuun, kun rupesi ärsyttämään niin paljon. Itsellänikin on pieni lapsi, mutta en ikinä jättäisi ostoskärryjä keskelle parkkipaikkaa. Enkä todellakaan syyytäisi kauppaa siitä, että kärryjen keräyspaikkoja ei ole riittävän lähellä juuri minun autoani. Kun itseasiassa en edes kulje kauppaan autolla, vaan pyörällä ja onnistun siinä lapsen kanssa. Joku kärryjen palauttaminen takaisin kaupalle on aika pieni vaiva verrattuna ostosten ja lapsen roudaaminen pyörällä melkein kolmen kilsan päähän. Enkä sitäkään ole ikinä osannut pitää mitenkään isona vaivana.
Ärsyttää, kun kaikenmaailman kusipäät pilaa kaikkien lapsiperheiden maineen. Ostoskärryurpoilua vastaavaa on esim. food courtilla astioiden jättäminen pöytiin, vaikka keräyskärryt on kymmenen metrin päässä. Yleensä astioiden lisäksi pöydät on täynnä ruoantähteitä ja niitä hemmetin kosteuspyyhkeitä on ympäriinsä. Tai se, että vaaditaan tarjoilijaa/kahvilan/ravintolan kassaa tuomaan tarjotin kahden metrin päähän pöytään, kun ei rattaiden ja taaperon kanssa pysty. Samojen perheiden isommat lapset saavat yleensä terrorisoida food courtin leikkipaikkaa mielen määrin, kun äiti ei pysty yksin pitämään kurissa sekä taaperoa että leikki-ikäistä.
Tulipahan avautuminen, mutta aika paljon ärsyttää itsensä suurin piirtein kuninkaallisiksi ylentävät lapsiperheet.
Onnittelen sinua että olet niin terve että jaksat pyöräillä kauppaan lastesi kanssa. Vau, olisinpa minäkin! Joinakin päivinä se on oikea voimain ponnistus että pystyy käymään kaupassa lapsen kanssa ja silloin jos en jaksakaan palauttaa kärryjä oikeaan paikkaan niin en palauta.
Olen kyllä sitä mieltä, että kyseessä on ennemminkin aikuiseksi varttunut erittäin itsekäs sukupolvi, joka on tottunut olemaan kaiken keskipisteenä ja saamaan tahtonsa läpi. Kasvatuksen perusajatuksena kun on ollut, että lapsen tarpeet on otettava ykkösinä huomioon aina ja kaikkialla. Tämä itsekäs sukupolvi (alle 30-vuotiaat noin karkeasti arvioituna) osaa vaatia: osa lapsilleen kaikkea mahdollista, osa itselleen sopivia puitteita. Ei sopeuduta eikä oteta muita huomioon. Muiden lapset ja vanhukset eivät ole ihmisiä, vain omat ja läheiset ovat. Jos minun lapseni metelöivät, he ovat siihen oikeutettuja. Jos minä kaipaan hiljaisuutta, on muiden oltava hiljaa. Jos minua laulattaa, saan laulaa tasan tarkkaan niin lujaa kuin haluan...
Itsekäs sukupolvi ei kykene olemaan osa yhteisöä tai sukupolvien jatkumoa, ei ymmärrä, että kaikilla on ne omat tarpeensa ja niistä on joustettava ja tehtävä kompromisseja, jotta yhteiskunta voi toimia. Aina ne omat tarpeet ovat ykkösinä.
Oma lukunsa on tietysti myös vanhenevalla väestöllä. Iän myötä se itsekkyys tuntuu lisääntyvän - ainakin omien vanhempieni kohdalla. Tällä hetkellä meillä on iso vanhusväestö, joka ajattelee vain itseään ja omia tarpeitaan. Sekin asettaa nuoret ja hemmotellut puolustuskannalle. Kuka meidän puolta pitää, jos emme pidä itse?
Itsekkyys on muotia. Minähän en maksa naapurin lasten koulutusta. Minä en tarvitse leikkipuistoja, joten niitä on turha rakentaa. Mutta haluan lapsettoman kuntosalin, lapsettoman kaupan ja vanhuksettomat palvelut. Rumat ja lihavat jääköön kotiin. Ja minähän tupakoin tasan tässä jos haluan mutta en halua haistella kenenkään muun tupakointia. Muut väistyköön.
Yksi pieni lapsi on ihan eri asia kuin kaksi. Turha jeesustella yhden lapsen kanssa kun tilanteet on aivan eri ku pystyt sitä yhtä hallitsemaan ihan eri tavalla ku kahta. Kun on 2 alle 2v ikäerolla nii toivois jotain ymmärrystä. Molemmat saattaa ottaa uhmaraivaria samaan aikaan nii suomalaisilta saa mulkoiluja kun ei viedä kärryjä jos pitää estää kahta juoksemasta autojen alle. Muualla maailmassa osataan auttaa, täällä ei. Ja eläkeläiset on kyllä törkeimmin käyttäytyviä, he joilla on vapaat kädet ja aikaa. Ei ole eri oikeuksia; mutta vähän ymmärrystä jos on kädet täynnä kiljuvia lapsia. Ei aina tietenkään, mutta joskus näin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelun tarkoitus ei varmaan ollut haukkua sitä, että joku tekee lapsia (tietenkään?! :D), mutta varmasti näissä _käytöstavoissa_ olisi monella vähän petrattavaa! Lapsiperheitä koskee samat velvollisuudet kuin muitakin!
Pitäisi myös muistaa että käytöstavat ovat oma elävä asiansa vaikkemme näe sitä olentona, mutta käytöstavat ovat aina olleet ja tulevat olemaan osana laumakäyttäytymistä.
Toiset oppivat käytöstavat nopeammin kuin toiset. Sellaisesta ei pidä moittia tai rangaista jos toinen ei opi käytöstapoja yhtä nopeasti kuin toiset. Se on huonoa käytöstä eikä palvele yhteisöllisyyttä.
Käytöstavat kuten ajan saatossa hankittu tieto elää jatkuvasti ja mukautuu olosuhteisiin ja tulevaan kenties sopeutuvammin kuin itse niiden käyttäjät eli ihmiset. Siksi ei pitäisi ennakoida ja ylentää itseään käytöstapojen mestariksi. Etenkään aikuiset vs lapset tilanteissa. On huomattu että paras tapa välittää käytöstapoja eteenpäin on oma edustava elävä esimerkki.
Siksi ihmettelenkin miksi käytöstapoja pidetään velvollisuutena. Käytöstavathan ovat kuin hengittäminen ja verenkiero elimistössä. Lapset oppivat käytöstavat itsestään lähiympäristöstä tai vanhemmilta. He imevät sitä autonomisesti.
Siksi väitän että aikuiset jotka tuntevat vihamielisyyttä lapsia tai heidän käytöstä kohtaan kärsivät jostain tunnehäiriöstä elämässään.
Suosittelen lukemaan Kungfutsea ja käytöstapojen historiaan kuuluvia merkkiteoksia. Käytöstapojen perimmäinen tehtävähän ei ole se että tunnetaan vihamielisyyttä nuoria versoja kohtaan, jotka lopulta ruokkivat teidät vanhoina ja ovat yhteiskunnan ydin. Kuten tekin olette ja olitte nuoria ytimiä. Muistakaa velvollisuutenne vanhoina ja kunnioittakaa nuorempina vanhempia. Kunnioitusta ei synny jos käyttäytyminen ei kohtaa.
Siksi ylempänä henkilönä nuhtelen teitä kaikkia joilla elämänhallinta ja ajattelutaito on vinksallaan. Muistakaa että olette oppineita kansalaisia ja myötätuntoisia muita kohtaan. Muistakaa käytöstavat myös sisäisessä ajattelussanne. Käytöstavat eivät ole pelkästään ulkoisia vaan vaalikaa sisäistä kaunista käytöstä ajattelussanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh, enpä menisi kenenkään elämää ''mitättömäksi'' haukkumaan. Valtaosa veloista on tavallisia työssäkäyviä, eli erittäin hyödyllisiä yhteiskunnalle. Eikä muutenkaan kenenkään elämä ole mitätöntä, paitsi ehkä sun? :D
Muista, että myös ne velat ovat maksamassa veroilla teidän lapsiperheiden tukia ja etujanne.
Jos ihminen työllistyy noin parikymppisenä on hän pitkälti yli nelikymppisenä maksanut vasta oman velkansa yhteiskunnalle. Sitten vasta alkaa muiden elatus. Ja sitten taas noin 8-kymppisenä alkaa käyttää yhteiskunnan varoja elämiseensä.
Ihan samaa mieltä.
Ja kyllä, minullakin on lapsia kaksi. Pienin nyt jo alakoulun alkutaipaleella. Vaikka itse yritin tietoisesti välttää putkinäköä liittyen omiin lapsiin ja omaan äitiyteeni niin silti sain itseni joskus kiinni ajattelemasta, että ollaan jotenkin the vauvan takia tärkeitä. Sitä joskus kuvitteli, että kun esimerkiksi yksivuotiaani minusta söpösti työntää kärryjä kaupassa, että se on tyyliin tosi söpöä muistakin. tai että kun me saavutaan ravintolaan niin ravintolassa on ihan the lapsiperhe ja se on melkein siunaus kun ne on sinne saatu.
Toisaalta, lapseni saivat paljon ihailua osakseen ja se varmaan isolta osin johtui siitä, että tietoisesti yritin välttää me ja meidän tarpeet -kuplaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen työllistyy noin parikymppisenä on hän pitkälti yli nelikymppisenä maksanut vasta oman velkansa yhteiskunnalle. Sitten vasta alkaa muiden elatus. Ja sitten taas noin 8-kymppisenä alkaa käyttää yhteiskunnan varoja elämiseensä.
Tarkasta tilastot. Vain noin 20% ihmisistä tulee elämänsä aikana maksamaan enemmän veroja kuin saamaan verovaroin kustannettua. Joku prosentti on plus miinus nolla, mutta yli puolet tulee elämänsä aikana maksamaan yhteiskunnalle enemmän kuin tuottamaan veroja. Eli useampi kuin joka toinen syntyvä vauva tulee maksamaan yhteiskunnalle enemmän kuin tuottamaan. Joku tähän nyt huutaa, että ei saa kaikkelle laittaa hintalappua. ei saakaan, mutta lopettaa hyvät ihmiset nyt puhuminen tulevista veronmaksajista. Vauvat ovat pääsääntöisesti tulevia maksettavia veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pieni lapsi on ihan eri asia kuin kaksi. Turha jeesustella yhden lapsen kanssa kun tilanteet on aivan eri ku pystyt sitä yhtä hallitsemaan ihan eri tavalla ku kahta. Kun on 2 alle 2v ikäerolla nii toivois jotain ymmärrystä. Molemmat saattaa ottaa uhmaraivaria samaan aikaan nii suomalaisilta saa mulkoiluja kun ei viedä kärryjä jos pitää estää kahta juoksemasta autojen alle. Muualla maailmassa osataan auttaa, täällä ei. Ja eläkeläiset on kyllä törkeimmin käyttäytyviä, he joilla on vapaat kädet ja aikaa. Ei ole eri oikeuksia; mutta vähän ymmärrystä jos on kädet täynnä kiljuvia lapsia. Ei aina tietenkään, mutta joskus näin tapahtuu.
Lähimmäisenrakkaus on osa sisäistä käytöstä.
Terveeseen käytökseen aikuiselta ei kuulu sellainen että tuomitaan vahingoniloisena vanhemman ongelmatilanne jossa kaksi tai useampaa lasta rikkoo käytösnormeja.
Tilanne on vanhemmalle jo itsessään hyvin häpeällinen. Rangaistusta ei siis tarvita tai vahingoniloa saati sitä että huomautetaan erikseen lapsien käyttäytymisestä.
Se olisi huonoa käytöstä.
Siis mitä muuta tilanteessa voi tehdä. Normaalisti sivustaseuraaja varmasti haluaisi auttaa, mutta harva vela osaa toimia lasten kanssa mitenkään. He ovat usein itse sosiaalisesti avuttomia ja peittelevät huonokäytöksisyyttään.
Siitä ei pidä tuomita vaan tuoda asia julki. Häpeä parantaa heidät automaattisesti.
On tyhmyyttä olla huomaamatta virheitään. Tyhmyys on viisauden häntä sanotaan Uralilaisessa vanhassa viisaudessa. Viisas tyhmää häntää heiluttaa.
Hyväkäytöksisyys ei tee kenestäkään parempaa yksilöä vaan sen alkuvoima on yhteisöllisen hyvän parantaminen. Sen päämäärä ei siis saa olla itsekäs.
Lopulta kuitenkin hyvästä käytöksestä saa palan itselleen.
Tässä keskustelussa on tullut selväksi se että moni pitää itseään parempana koska on hyväkäytöksinen. Korkeakultuureissa tämä nähdään moukkamaisena virheenä. Yksilö näin kertoessaan kertoo olevansa typerys. Näille narreille nauretaan tunnetuissa runoissa ja sanelmissa eaa. On huomattavaa ettei itse naurajakaan ole sen parempi vaan myöntyy oppimaan lisää ja myöntää oppimattomuutensa. Vain typerys nauraa pahantahtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkasta tilastot. Vain noin 20% ihmisistä tulee elämänsä aikana maksamaan enemmän veroja kuin saamaan verovaroin kustannettua. Joku prosentti on plus miinus nolla, mutta yli puolet tulee elämänsä aikana maksamaan yhteiskunnalle enemmän kuin tuottamaan veroja. Eli useampi kuin joka toinen syntyvä vauva tulee maksamaan yhteiskunnalle enemmän kuin tuottamaan. Joku tähän nyt huutaa, että ei saa kaikkelle laittaa hintalappua. ei saakaan, mutta lopettaa hyvät ihmiset nyt puhuminen tulevista veronmaksajista. Vauvat ovat pääsääntöisesti tulevia maksettavia veronmaksajille.
Toki sellainen korjaus, että jos menee töihin heti 20-vuotiaana, eikä ole päivääkään poissa työelämästä niin noin 40-vuotiaana on maksanut pois siihen astiset velkansa. Siitä jos jatkaa töissä katkotta eläkeikään ja elää max 80-vuotiaaksi niin sitten päätyy tilanteeseen, että on tuottanut enemmän kuin maksanut. Mutta siis harva tekee töitä 20-vuotiaasta noin 40 vuotta putkeen, joten harva päätyy edes maksamaan ensimmäisen 20-vuoden velkoja pois.
Mulla on 2 koululaista. Siskolla 3v ja vauva. Olivat viikon äidillä ja kaikkien piti tehdä suunnitelmansa heidän mukaansa. Ei siinä, muistan kyllä itse pikkulapsi ajan kellotuksineen, päiväuniajat tms. Mutta kun itse joustat ja muutat suunnitelmia että voit viettää aikaa sisaren perheen kanssa, sisar vaan valittaa ja kiukkuaa. Toinen pentu uhmaa eikä tottele ja toinen kitisee. Nähdään siis välimatkan vuoksi harvemmin. Ymmärrän että siskollani on rankkaa valvoa yms. Mutta kun otetaan itsestään selvyytenä että mun koululaiset haluaa viihdyttää hänen lapsia ja minä niitä hoitaa. Oma vika toisaalta kun en saanut sanottua että ei käy. Piti avautua ku niin ärsyttää. Joo ja mun lomaviikko meni siinä rumbassa että kiitosta vaan.
Minulla on lapsia ja olen aina palauttanut ostoskärryt säntillisesti paikalleen. Samoin mieheni. Samoin omat vanhempani aikanaan. Miksi meitä taas kerran siis syytetään täällä itsekkääksi? Miten ap:n omat vanhemmat? Taisi olla noita 'aivan älyttömän itsekkäitä!'.