Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet on aivan älyttömän itsekkäitä, nimenomaan pienten lasten vanhemmat!!!

Vierailija
18.04.2017 |

Mikään ei koske teitä koska teillä on ne pienet kiukkuiset lapsenne!! Tuli mieleen tuosta kärryjen jättö keskustelusta, sielläkin oletatte että eihän nyt TEIDÄN tarvitse viedä ostoskärryjä takaisin paikoilleen koska teillähän on PIENIÄ LAPSIA, tsiisus sentään!!!!!!!!!

Ja joku vielä kehtaakin väittää veloja itsekkäiksi!

Kommentit (208)

Vierailija
81/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä työnnän kärryni lapsiperhe- parkkipaikkaruutuun. Saa siitä joku lapsiperhe ottaa heti kärryt. Itse en käsuvammani takia voi kantaa edes yhtä pussia.

Minä ajan Mersuni aina perheparkkiruutuun

Vierailija
82/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laten tekeminen pitäisi kieltää lailla. Säästyisimme monilta ongelmilta. Säästyisi yhteiskunnan rahojakin ihan hirveästi, kun ensin voitaisiin lopettaa synnytysosastot, siitä n. 7 vuoden kuluttua viimeisetkin päiväkodit, kymmenen vuoden kuluttua peruskoulutkin, ja siitä muutama vuosi, niin lukiotkin kävisivät tarpeettomiksi, samoin ammattikoulut. Aikuiskoulutuskeskukset hoitaisivat tietenkin aikuisten kouluttamisen. Poistuisi nuorisotyöttömyys, kun ei tulisi uusia nuoria kortistoon.

Siis aivan mahtava idea. Maailma, jossa olisi vain aikuisia ihmisia.

Kannattakaa!

No kannatan! N. 100 vuotta ja kaikki ongelmat olisivat poistuneet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me lapsiperheet ollaan vaan ihan paskoja!

Vierailija
84/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha mieli tästä typerästä haukkumisketjusta :( Itse pidän kyllä huolen, että ostoskärryt palautuu sinne minne ne kuuluukin, ravintolassa lapset ei juoksentele, sotke eivätkä huuda, kaupassa ei syödä/juoda mitään ennen kuin se on maksettu, jonotetaan muiden ihmisten kanssa kiltisti eikä etuilla sillä verukkeella koska lapset, lapsia muistutetaan aina tervehtimään, kiittämään jne, ruokapöytään ei leluja eikä tuolilla seistä jne, aina kuuluu vastata kun joku kysyy jotain, kirjastossa ei metelöidä eikä muutenkaan julkisilla paikoilla ellei kyseessä ole Hoplop tai muu vastaava. Älkää pliis yleistäkö, on paljon myös meitä, jotka tosissaan yritetään kasvattaa lapsemme ja otetaan kyllä muut ihmiset huomioon.

T. Kahden alle 3v:n äiti

Vierailija
85/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laten tekeminen pitäisi kieltää lailla. Säästyisimme monilta ongelmilta. Säästyisi yhteiskunnan rahojakin ihan hirveästi, kun ensin voitaisiin lopettaa synnytysosastot, siitä n. 7 vuoden kuluttua viimeisetkin päiväkodit, kymmenen vuoden kuluttua peruskoulutkin, ja siitä muutama vuosi, niin lukiotkin kävisivät tarpeettomiksi, samoin ammattikoulut. Aikuiskoulutuskeskukset hoitaisivat tietenkin aikuisten kouluttamisen. Poistuisi nuorisotyöttömyys, kun ei tulisi uusia nuoria kortistoon.

Kannattakaa!

Mikä se leffa oli, jossa ihmiskunta oli menettänyt lisääntymiskykynsä? Uutisissa kerrottiin, kun maailman nuorin ihminen täytti 10 v tms. Aika karu visio sille viimeiselle sukupolvelle. Ei ole ketään pitämässä pyöriä pyörimässä ruoan tai energian tuotannossa, terveydenhuollossa jne.

Niinpä. Meidän lapsenlapset pyyhkii velojen takapuolet.

Vierailija
86/208 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kastelin kaupan pihalla kun samettihame-ihminen jätti kaksi kärryä vapaasti ulkoilemaan, vaikka kärrypaikka olisi ollut selän takana. 😠

87/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei koske teitä koska teillä on ne pienet kiukkuiset lapsenne!! Tuli mieleen tuosta kärryjen jättö keskustelusta, sielläkin oletatte että eihän nyt TEIDÄN tarvitse viedä ostoskärryjä takaisin paikoilleen koska teillähän on PIENIÄ LAPSIA, tsiisus sentään!!!!!!!!!

Ja joku vielä kehtaakin väittää veloja itsekkäiksi!

Olen täysin samaa mieltä !! Olen tämän tapauksen jo kertonutkin jollakin palstalla.

Olimme vaimoni kanssa joulun alla jumalanpalveluksessa. Juuri kun pappi aloitti saarnansa juoksi kaksi lasta kirkon keskikäytävälle juosten edestakaisin ja huutaen villisti. En kuullut saarnasta mitään ja keskittymiseni oli tipotiessään. Vanhemmat eivät tehneet elettäkään tilanteen korjaamiseksi. Mutta papin kantti kesti hyvin.

Vierailija
88/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m85 kirjoitti:

joo, sama pätee myös taloyhtiön säännöissä, lapsiperheitä ei ilmeisesti koske yleinen kotirauha sitten millään, pitää saada ulvoa kellon ympäri

Taloyhtiössämme parin perheen lapset leikkivät parkkipaikalla, koska pihan leikkikenttä on kuulemma ihan olematon. Näiden perheiden mielestä on autoilijoiden tehtävä ja velvollisuus varoa niitä muiden autojen takaa syöksähtäviä lapsia, ei heidän tehtävänsä vahtia lapsia tai käskeä heidän pysyä leikkikentällä.

No itseasiassa se on sun velvollisuutes, mistä ja milloin olet korttisi saanut?

Parkkipaikoilla tulee aina noudattaa ehdotonta varovaisuutta, muistaa väistämissäännöt ja laskea ajonopeutta tuntuvasti.

Niin, kuka sanoi, että en niin tee? Mutta kun vanhemmille on käyty sanomassa, että lapsenne leikkivät parkkipaikalla autojen välissä, niin voisivatko he oman turvallisuutensa vuoksi leikkiä jossain muualla niin ei. Jos lapset siellä haluavat leikkiä niin he leikkivät. Vieressä olisi lapsille tarkoitettu leikkikenttä, mutta se ei lapsiperheille kelpaa, joten autojen seassa on jollain logiikalla turvallista ja hyvä leikkiä.

Itselle ei tulisi mieleenkään antaa lasten leikkiä parkkipaikalla juuri sen takia, jos jotain sattuisiki.  Jos siellä olisikin se yksi kuski, joka ei nopeusrajoituksia noudata, joka juuri silloin räplää kännykkäänsä, kun on lähtemässä parkkiruudusta eikä huomaa pientä lasta auton takana. Autoilija olisi väärässä joo, mutta ei se paljon lohduta, jos oma lapsi jää auton alle.

Kerrostalojen parkkipaikoilla ei käsittääkseni ole kuollut yksikään lapsi mutta omakotitalojen pihat ovat vaarallisia. Joka vuosi muutama lapsi jää peruuttavan auton alle.

Vierailija
89/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep että menee hermot. Hakkaan nykyään patteria aina kun alakerran vauva itkee

Arveletko että se alakerran lapsiperhe huvikseen vauvaa itkettää? Tai ettei itse huomaa vauvan itkevän ennenkun sinä huomautat?

Vierailija
90/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattakaa!

Mikä se leffa oli, jossa ihmiskunta oli menettänyt lisääntymiskykynsä? Uutisissa kerrottiin, kun maailman nuorin ihminen täytti 10 v tms. Aika karu visio sille viimeiselle sukupolvelle. Ei ole ketään pitämässä pyöriä pyörimässä ruoan tai energian tuotannossa, terveydenhuollossa jne.

Tämä on aina mielenkiintoinen urasuunnitelma lapselle. Ja sitten vielä äitien takapuolet jätetään pyyhkimättä. Aika epäitsekkäistä ihmisiä.

Vierailija
91/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä lapsiperheestä puhut? Et viitsis yleistää, eiköhän lusmuja löydy joka ihmisryhmästä.

Vierailija
92/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa paha mieli tästä typerästä haukkumisketjusta :( Itse pidän kyllä huolen, että ostoskärryt palautuu sinne minne ne kuuluukin, ravintolassa lapset ei juoksentele, sotke eivätkä huuda, kaupassa ei syödä/juoda mitään ennen kuin se on maksettu, jonotetaan muiden ihmisten kanssa kiltisti eikä etuilla sillä verukkeella koska lapset, lapsia muistutetaan aina tervehtimään, kiittämään jne, ruokapöytään ei leluja eikä tuolilla seistä jne, aina kuuluu vastata kun joku kysyy jotain, kirjastossa ei metelöidä eikä muutenkaan julkisilla paikoilla ellei kyseessä ole Hoplop tai muu vastaava. Älkää pliis yleistäkö, on paljon myös meitä, jotka tosissaan yritetään kasvattaa lapsemme ja otetaan kyllä muut ihmiset huomioon.

Hieno homma! Olet valitettavasti poikkeus lapsinesi. Aika moni lapsiperhe käyttäytyy julkisilla paikoilla ikään kuin muita ihmisiä ei olisi olemassakaan.

Vierailija
93/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että Suomessakin lapsiin ja lapsiperheisiin suhtauduttaisiin myönteisemmin jos he käyttäytyisivät siistimmin. Esim. Ranskassa ei tulisi kuuloonkaan että mukulat saa huutaa ja häiritä ravintolassa muita asiakkaita, tai ruokakaupassa paljain käsin näpeltää paistopisteen tuotteita.

Tämä on niin totta. Katselin yksi päivä kaupassa, kun joku lapsi kävi puhaltamalla jokaiseen paistopisteen leivoslaariin. Äiti huuteli jostain kauempaa: "Veeti älä viitsi tehdä noin", mutta ei tehnyt elettäkään, että olisi tullut ottamaan sen lapsen pois. Olin ollut ostamassa donitseja vieraita varten, mutta jäivät kyllä ostamatta.

Pääsiäisenä olimme ravintolassa syömässä. Noin nelivuotias poika pisti hirveän show'n pystyyn siellä, kun ei ilmeisesti tykännyt ruoasta tai jotain. Heitti ensin haarukan, veitset ja servetit lattialle ja meni sitten huutoitkemään pöydän alle loppuajaksi. Vanhemmat söivät ihan rauhassa ruokansa loppuun ja lapsi huusi pöydän alla. Oma aikalailla samanikäinen tyttöni oli ihan tuskissaan, että "voisiko joku viedä tuon pois? En jaksa kuunnella", kun konsertti jatkui ainakin 20min. Oli perheravintolakunniakirjan saanut ravintola, niin ehkä,siksi myöskään tarjoilijat eivät tehneet mitään.

Itse ainakin ymmärrän sen lapsiperheisiin kohdistuvan vihan ja vitutuksen. Ja ihan pienenä vinkkinä niille, jotka kokevat sen kohdistuvan itseensä: kasvattakaa ne lapsenne. Itse en ole koskaan tuntenut sen kohdistuvan suoraan meidän perheeseen, sillä meidän lapsi osaa käyttäytyä eikä häiriköi ketään missään.

Vierailija
94/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että Suomessakin lapsiin ja lapsiperheisiin suhtauduttaisiin myönteisemmin jos he käyttäytyisivät siistimmin. Esim. Ranskassa ei tulisi kuuloonkaan että mukulat saa huutaa ja häiritä ravintolassa muita asiakkaita, tai ruokakaupassa paljain käsin näpeltää paistopisteen tuotteita.

Tämä on niin totta. Katselin yksi päivä kaupassa, kun joku lapsi kävi puhaltamalla jokaiseen paistopisteen leivoslaariin. Äiti huuteli jostain kauempaa: "Veeti älä viitsi tehdä noin", mutta ei tehnyt elettäkään, että olisi tullut ottamaan sen lapsen pois. Olin ollut ostamassa donitseja vieraita varten, mutta jäivät kyllä ostamatta.

Pääsiäisenä olimme ravintolassa syömässä. Noin nelivuotias poika pisti hirveän show'n pystyyn siellä, kun ei ilmeisesti tykännyt ruoasta tai jotain. Heitti ensin haarukan, veitset ja servetit lattialle ja meni sitten huutoitkemään pöydän alle loppuajaksi. Vanhemmat söivät ihan rauhassa ruokansa loppuun ja lapsi huusi pöydän alla. Oma aikalailla samanikäinen tyttöni oli ihan tuskissaan, että "voisiko joku viedä tuon pois? En jaksa kuunnella", kun konsertti jatkui ainakin 20min. Oli perheravintolakunniakirjan saanut ravintola, niin ehkä,siksi myöskään tarjoilijat eivät tehneet mitään.

Itse ainakin ymmärrän sen lapsiperheisiin kohdistuvan vihan ja vitutuksen. Ja ihan pienenä vinkkinä niille, jotka kokevat sen kohdistuvan itseensä: kasvattakaa ne lapsenne. Itse en ole koskaan tuntenut sen kohdistuvan suoraan meidän perheeseen, sillä meidän lapsi osaa käyttäytyä eikä häiriköi ketään missään.

Ah, näissä keskusteluissa aina ne omat on kasvatettuja ja muiden kamalia. Juupajuu. Sädekehä oikein kiiltelee.

Kyllä normaali lapsi välillä itkee ja suuttuu, kiusallisissakin paikoissa. Ellei ole "kasvattamalla" peloteltu hiljaiseksi.

Vierailija
95/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattakaa!

...Ja sen takia teillä on nyt oikeus käyttäytyä huonosti ja itsekkäästi? Ok.

Vierailija
96/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, että kun itse olin lapsi, oli ihan normaalia, että kärryt jätettiin auton viereen tai minne sattuikaan, ja kärrypojat ja -tytöt niitä keräilivät sitten jatkuvasti. Ei ollut mitään palautuspolettisysteemejä tms. Tästä syystä moni vanhempi ihminen tekee niin edelleen. En tarkoita tällä, että itse jättäisin, vaan että on ollut aika, jolloin se oli ihan normaali käytäntö.

Vierailija
97/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen samat sanat! Meillä nuorin on 3v ja vanhemmat lapset koululaisia. Koululaisista satelee kehuja jokaisessa opettajien tapaamisessa, että ei ihan pieleen ole mennyt.

Meillä lapset on otettu mukaan pienestä pitäen myös erilaisiin aikuisten tilanteisiin ja tilaisuuksiin, joissa odotetaan tietynlaista käyttäytymistä (pankit, vakuutusyhtiöt, ruokaravintolat, juhlat jne jne jne. Ja syystä että, jos meidän molempien vanhempien on oltava paikalla, ei ole ketään kelle lapset jättää.) Jos homma ei toimi, toinen aikuinen poistuu häiriköivän lapsen kanssa paikalta. Ruokakaupassakin olen pahoittellen jättänyt täydet ostoskärryt henkilökunnalle ja vienyt riehuvan lapsen autoon rauhoittumaan.

Onneksi näitä överitilanteita sattuu harvoin, yleensä saan lapset rauhoittumaan ihan paikan päällä. Kaupassa käynti on niin tuttua, että en yleensä muistuttele käytössäännöistä, mutta harvinaisemmissa tilanteissa kyllä kerron lapsille minkälaista käytöstä heiltä odotetaan. Toimii jo tuollaisen kolmevuotiaankin kanssa.

Ja kyllä, aina vien kärryt pois ja siivoan ravintolassa sotkut.

Itse kyllä harvoin, jos koskaan, törmään lapsivihamielisyyteen. Päinvastoin esim. ravintoloissa usein kysytään halutaanko syöttötuoli, tuodaan lapsille pienempiä ruokailuvälineitä ja lasten annokset valmistetaan ja tuodaan aina ennen aikuisten annoksia pöytään.

Ja ihan tavallisia duunareita ollaan. Hyviin käytöstapoihin kun ei tarvita rahaa eikä korkeaa koulutusta.

Vierailija
98/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah, näissä keskusteluissa aina ne omat on kasvatettuja ja muiden kamalia. Juupajuu. Sädekehä oikein kiiltelee.

Kyllä normaali lapsi välillä itkee ja suuttuu, kiusallisissakin paikoissa. Ellei ole "kasvattamalla" peloteltu hiljaiseksi.

Tämä! Ihmettelen tosiaan tätä "meidän lapsi osaa kyllä"-ylemmyydentuntoa. 

Tottakai lasta kielletään, jos tyhmäilee vaikka kaupassa, mutta oikeasti jos lapsi ei koskaan suutu/pura pettymystään lapsenomaisesti, on kasvatus kyllä mennyt todella pahasti pieleen. Monia tilanteita voi valmistella ja ennakoida, vaan aina hiljainen ja alistuneesti vieressä kulkeva 3-4-vuotias on kyllä surkea näky.

Vierailija
99/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias voisi palkata jonkun hoitamaan kärryjen keräyksen ja kukaties jopa auttamaan ostosten kuljettamisessa ja autoon pakkaamisessa niitä, joilla kädet loppuu kesken.

Vierailija
100/208 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppias voisi palkata jonkun hoitamaan kärryjen keräyksen ja kukaties jopa auttamaan ostosten kuljettamisessa ja autoon pakkaamisessa niitä, joilla kädet loppuu kesken.

Voisi, jos matalapalkkaiset työt olisivat sallittuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän