Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...
Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?
Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.
Kommentit (1243)
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sillä jotain väliä miten toinen pukeutuu. ? Itse en ole äiti eikä minua haittaa. Kaikki saa pukeutua ihan niinkuin haluaa!
Ei ole väliä, voitte pukeutua rumasti ja epänaisellisesti mutta miksi on niin vaikea myöntää että häpeätte vaan itseänne ja siksi pukeudutte kuin lapset!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se naisen itsevarmuus tulee siitä miten itsensä ns. kantaa.Itsevarmuus näkyy ulospäin ja siksi miesten päät kääntyy helposti tuijottamaan huomaamattaan tällaisten itsevarmojen naisten perään. Se on puhdasta biologiaa.
Löysissä, venyvissä vaatteissa ryhti on huonompi.Siksi varmasti mies haluaa nähdä sinut ennemmin pitsialusvaatteissa kuin hemulimekossa.Varmasti haluaa, kotona kahden. Leikkipuistossa en tosiaan usko.
Eikä hän siitä hemulimekosta pidä siellä leikkipuistossakaan tai kotona sulla se päällä,usko pois.
Aika jännä että tunnet mieheni mieltymykset paremmin kuin minä tai hän itse :D ok.
Voit uskotella itsellesi mitä vaan,mutta niin kuin jo sanoin,se on puhdasta biologiaa.
On on. Kaikilla miehillä on samanlainen naismaku, niinkuin kaikilla naisillakin. Biologiaahan se.
Harva asia on niin yleisesti miesten mieleen kuin itsevarma nainen. Ei siis kopea eikä ylpeä, vaan iloinen tyyppi joka on sinut itsensä kanssa. Trikoot ja farkut ovat toissijaisia.
Mutta nainen trikoomekossa ja legginsseissä ei voi olla iloinen tyyppi joka on sinut itsensä kanssa. Aaasia kunnossa.
Enhän minä niin sanonut. Alkuperäinen biologia-kommentti liittyi nimenomaan itsevarmuuteen, ja sitä kommentoin. Itsevarmuus on viehättävää, perusteettomien ja epäloogisten päättelyketjujen tekeminen ei ole.
Itseasiassa sanoit. Sanoit ettei kukaan mies pidä hemulimekoista ja se on ihan biologiaa. Luepa kuule mihin olet vastannut.
Kai sinä ymmärrät että tässä ketjussa keskustelee useampi ihminen meidän kahden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se naisen itsevarmuus tulee siitä miten itsensä ns. kantaa.Itsevarmuus näkyy ulospäin ja siksi miesten päät kääntyy helposti tuijottamaan huomaamattaan tällaisten itsevarmojen naisten perään. Se on puhdasta biologiaa.
Löysissä, venyvissä vaatteissa ryhti on huonompi.Siksi varmasti mies haluaa nähdä sinut ennemmin pitsialusvaatteissa kuin hemulimekossa.Varmasti haluaa, kotona kahden. Leikkipuistossa en tosiaan usko.
Eikä hän siitä hemulimekosta pidä siellä leikkipuistossakaan tai kotona sulla se päällä,usko pois.
Aika jännä että tunnet mieheni mieltymykset paremmin kuin minä tai hän itse :D ok.
Voit uskotella itsellesi mitä vaan,mutta niin kuin jo sanoin,se on puhdasta biologiaa.
On on. Kaikilla miehillä on samanlainen naismaku, niinkuin kaikilla naisillakin. Biologiaahan se.
Harva asia on niin yleisesti miesten mieleen kuin itsevarma nainen. Ei siis kopea eikä ylpeä, vaan iloinen tyyppi joka on sinut itsensä kanssa. Trikoot ja farkut ovat toissijaisia.
Mutta nainen trikoomekossa ja legginsseissä ei voi olla iloinen tyyppi joka on sinut itsensä kanssa. Aaasia kunnossa.
Enhän minä niin sanonut. Alkuperäinen biologia-kommentti liittyi nimenomaan itsevarmuuteen, ja sitä kommentoin. Itsevarmuus on viehättävää, perusteettomien ja epäloogisten päättelyketjujen tekeminen ei ole.
Itseasiassa sanoit. Sanoit ettei kukaan mies pidä hemulimekoista ja se on ihan biologiaa. Luepa kuule mihin olet vastannut.
Kai sinä ymmärrät että tässä ketjussa keskustelee useampi ihminen meidän kahden lisäksi.
Kannattaa lukea mihin vastaa, ennenkuin vastaa ollenkaan. Tuossa on viestiketju luettavissa ihan yhden Klikkauksen päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hämmästyn, että äitien (ja vähän lapsienkin) pukeutuminen voi aiheuttaa näin vilkasta "keskustelua"! Miksi?!? :D
Monet naiset tykkää yrittää kontrolloida muita naisia pukeutumisen(kin) osalta. :/
Minua ainakin ärsyttää se, että hemulimammat vaikuttavat ajattelevan, ettei minulla ole oikeutta mielipiteeseeni ja sen ilmaisemiseen. Jos jokin näyttää minusta paskalta, sitä ei saisi sanoa ääneen. Eihän kukaan täällä ole yrittänyt kieltää ketään pukeutumasta oman mielensä mukaan.
Menit katsos siinä kohtaa vikaan kun aloit sönköttämään miten mammojen miehetkin pettää heitä ja vaan lihavat peittelevät läskejään niillä mekoilla, siihen kusi rakentava keskustelu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se nimenomaan ole sitä biologiaa, että miestä kiinnostaa lähinnä se mitä sieltä mekon alta löytyy. Tyköistuvat ja paljastavat vaatteet on tehty houkuttamaan vieraita miehiä, niitä jotka eivät muuten tiedä millainen kroppa sieltä vaatteiden alta löytyy. Oma mies pidetään tyytyväisenä panostamalla niihin hetkiin, kun ne vaatteet otetaan pois.
Miksi ihmeessä et voi pitää miestä tyytyväisenä ihan vaatteetkin päällä?
Voi hyvän tähen, ensinnä pukeutumisella on muitakin funktioita kuin miehen tyytyväisenä pitäminen, toisekseen hemulimekkoisen naisen mies on suurella todennäköisyydellä tyytyväinen puolisoonsa mekkoineen päivineen! : D Ihan oikeasti, makuja on monia ja kyllä, hemulimekkoisille naisille on ottajansa myös! :)
Olet siinä oikeassa,että en minä katselisi verkkareissa joka päivä kulkevaa miestä.Se on täysin rinnastettavissa naisten hemulimekko/legginsit -vaatetukseen.Joten tosiaan,kaipa kaikille ottajansa löytyy :D
Mun skarpisti pukeutuva mieheni valitsi mut; hemuliinan. :) (joo, ois saanut taviksenkin) Vähän toki huvittaa miehen säntillisyys pukeutumisensa kanssa mutta me tykätään toisistamme ihan tällaina kuin oollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sillä jotain väliä miten toinen pukeutuu. ? Itse en ole äiti eikä minua haittaa. Kaikki saa pukeutua ihan niinkuin haluaa!
Ei ole väliä, voitte pukeutua rumasti ja epänaisellisesti mutta miksi on niin vaikea myöntää että häpeätte vaan itseänne ja siksi pukeudutte kuin lapset!!
Ei kun mä pukeudun näyttävästi ja oman makuni mukaan just siks että en häpeä turhia. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sivusta seuranneena, ensin muka viattomasti kysytään "miksi pidätte noista vaatteista?" ja heti perään "ai ettämä nautin kun ootte rumia ja lihavia ja teidän mies himoitsee mua kun meen tuolla korkkareissa!" öö okei. Mun mies kyllä nauraisi naiselle kuraisella leikkikentällä korkkareissa :D
Ai. Minä en naura.
Terveisin mies jonka vaimo pitää kauniita, naisellisia ja tyylikkäitä vaatteita myös lasten kanssa touhutessaan. Koetteko naisellisen naisen uhaksi itsellenne, arvon miikkarimammat, vai miksi tuo tarve lytätä niitä, jotka jaksavat nähdä vaivaa näyttääkseen hyvältä?
Ai niin mutku trikoot on niin ihania ja sipsi hyvää.
No niin,vihdoinkin miehen mielipide asiaan! Kiitos!:) Ja juuri sellainen vastaus mitä odotinkin!
Varmasti oli sellainen vastaus mitä odotit kun kirjoitit sen kerran itse :D jos ihminen ei osaa pukeutua tilanteen mukaan, niin kyllä se herättää hilpeyttä. Samallalailla herättäisi joku lenkkareissa vaikka häissä.
Juntit markettivaatteissaan tai lastenkuoseissaan aiheuttavat aina hilpeyttä. Trikoo on varmin merkki valkoroskaisesta röökimammasta.
Noo eikun sitten niissä parempien ihmisten vaatteissa vaan sinne hiekkiksen reunalle, mä pidän yhä niitä legginssejä :)
Niinhän minä käynkin. Luuletko sen olevan vaatteista kiinni, kuka leikkii ja kuka ei leiki lastensa kanssa? Ja aina joku trikoosankaritar katsoo kiukkuisesti :D Kun pitäisi olla kaikilla niin ihanat ja käytännölliset vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se nimenomaan ole sitä biologiaa, että miestä kiinnostaa lähinnä se mitä sieltä mekon alta löytyy. Tyköistuvat ja paljastavat vaatteet on tehty houkuttamaan vieraita miehiä, niitä jotka eivät muuten tiedä millainen kroppa sieltä vaatteiden alta löytyy. Oma mies pidetään tyytyväisenä panostamalla niihin hetkiin, kun ne vaatteet otetaan pois.
Voi hyvän tähen, ensinnä pukeutumisella on muitakin funktioita kuin miehen tyytyväisenä pitäminen, toisekseen hemulimekkoisen naisen mies on suurella todennäköisyydellä tyytyväinen puolisoonsa mekkoineen päivineen! : D Ihan oikeasti, makuja on monia ja kyllä, hemulimekkoisille naisille on ottajansa myös! :)
Olet siinä oikeassa,että en minä katselisi verkkareissa joka päivä kulkevaa miestä.Se on täysin rinnastettavissa naisten hemulimekko/legginsit -vaatetukseen.Joten tosiaan,kaipa kaikille ottajansa löytyy :D
Minä pidän mieheni ulkonäöstä kun hänellä on puku päällä, mutta en tosiaan odota enkä toivo hänen vievän lapsia leikkipuistoon puvussa! Hänkin varmasti pitää minusta enemmän niissä pitsialkkareissa, mutta epäilen että haluaa minun niissä puistoon lähtevän..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä (lapseton, klassisesti pukeutunut ranskalaisen tyylin fanittaja) olen vähän hämmentynyt siitä mikä kaikki tässä ketjussa lasketaan "taaperotyyliksi". Itselle nouseva mielikuva kyseisestä tyylistä on tasoa hellokitty- tai robottikuosi, kirkkaat ja pastellivärit yhdisteltynä, ehkä joku iso retrokukkakuosi (sellainen mikä oli tuossa pari sivua takaperin). Mun mielestä jopa se hemuli- tai tarhatätilook on tavallaan selvästi aikuisen tyyli, ei lapsilla näe pahemmin minkään valtakunnan mekkoja tai tunikoita vaan haalareita, leggareita+lyhyempiä paitoja+pikku hamosia tai mukavia trikoohousu/puserokomboja. Pitääkö aikuiset siis tällaisiakin vaatteita?
Mut noi joutsenkuviot ja lettikuviot, ja jopa rusettipipo näyttää mun mielestä ihan perus suomalaiselta designilta joka voisi yhtä hyvin olla peräisin Marimekolta, Nansolta tai Ivanahelsingiltä kuin lastevaatemerkiltä. Graafisia kuoseja, telttamaisia yksinkertaisia leikkauksia. Samasta kuosista voidaan tehdä vaatetta naisille, miehille ja lapsille ja vielä sisustustavaraa päälle. Sitähän suomalainen vaatedesign pitkälti on. Jos väriä on, niin yleensä jotain kirkasta sitten. Kankaana vähän parempilaatuinen trikoo tai puuvilla, ehkä jollain ekomerkillä varustettuna.
Ennen tän ketjun lukemista en olisi tajunnut että lettileggarit edustavat taaperotyyliä, suomalaiseksi designiksi olisin kyllä saattanut arvata. Mun käsitys taaperomuodista on selvästi pahasti ajassa jäljessä, ilmankos olen nähnyt sellaiseksi mieltämiäni vaatteita lähinnä niillä taaperoilla.
t. tyhmä
En viitsinyt lukea tekstiseinääsi, mutta onneksi sentään näköjään jotain olet ymmärtänyt.
En jaksa lukea tekstiäsi mutta olen silti sitä mieltä että olet tyhmä? :D
No nyt. Kunnon ala-aste servaus :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hämmästyn, että äitien (ja vähän lapsienkin) pukeutuminen voi aiheuttaa näin vilkasta "keskustelua"! Miksi?!? :D
Monet naiset tykkää yrittää kontrolloida muita naisia pukeutumisen(kin) osalta. :/
Minua ainakin ärsyttää se, että hemulimammat vaikuttavat ajattelevan, ettei minulla ole oikeutta mielipiteeseeni ja sen ilmaisemiseen. Jos jokin näyttää minusta paskalta, sitä ei saisi sanoa ääneen. Eihän kukaan täällä ole yrittänyt kieltää ketään pukeutumasta oman mielensä mukaan.
Menit katsos siinä kohtaa vikaan kun aloit sönköttämään miten mammojen miehetkin pettää heitä ja vaan lihavat peittelevät läskejään niillä mekoilla, siihen kusi rakentava keskustelu :)
Se rakentava keskustelu kusi siinä vaiheessa, kun hemulit alkoivat väittämään, että taaperomuotia oudoksuvat ovat turhamaisia korkkareissa ja minihameessa kekkuloitsjioita, jotka lilluttavat naamaansa meikissä miellyttääkseen miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sivusta seuranneena, ensin muka viattomasti kysytään "miksi pidätte noista vaatteista?" ja heti perään "ai ettämä nautin kun ootte rumia ja lihavia ja teidän mies himoitsee mua kun meen tuolla korkkareissa!" öö okei. Mun mies kyllä nauraisi naiselle kuraisella leikkikentällä korkkareissa :D
Ai. Minä en naura.
Terveisin mies jonka vaimo pitää kauniita, naisellisia ja tyylikkäitä vaatteita myös lasten kanssa touhutessaan. Koetteko naisellisen naisen uhaksi itsellenne, arvon miikkarimammat, vai miksi tuo tarve lytätä niitä, jotka jaksavat nähdä vaivaa näyttääkseen hyvältä?
Ai niin mutku trikoot on niin ihania ja sipsi hyvää.
No niin,vihdoinkin miehen mielipide asiaan! Kiitos!:) Ja juuri sellainen vastaus mitä odotinkin!
Varmasti oli sellainen vastaus mitä odotit kun kirjoitit sen kerran itse :D jos ihminen ei osaa pukeutua tilanteen mukaan, niin kyllä se herättää hilpeyttä. Samallalailla herättäisi joku lenkkareissa vaikka häissä.
Juntit markettivaatteissaan tai lastenkuoseissaan aiheuttavat aina hilpeyttä. Trikoo on varmin merkki valkoroskaisesta röökimammasta.
Noo eikun sitten niissä parempien ihmisten vaatteissa vaan sinne hiekkiksen reunalle, mä pidän yhä niitä legginssejä :)
Niinhän minä käynkin. Luuletko sen olevan vaatteista kiinni, kuka leikkii ja kuka ei leiki lastensa kanssa? Ja aina joku trikoosankaritar katsoo kiukkuisesti :D Kun pitäisi olla kaikilla niin ihanat ja käytännölliset vaatteet.
Saatan tosiaan katsoa hämmästellen jos tosiaan tulet niissä piikkikoroissa ja bleiseri päällä sinne tonkimaan, mutta hei, älä siitä loukkaannu, kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rakentava keskustelu kusi siinä vaiheessa, kun hemulit alkoivat väittämään, että taaperomuotia oudoksuvat ovat turhamaisia korkkareissa ja minihameessa kekkuloitsjioita, jotka lilluttavat naamaansa meikissä miellyttääkseen miehiä.
No aika monta kommenttia tuli siltä puolen missä viitattiin tai sanottiin suoraan että miehet eivät pidä näistä vaatteista :D mitä muuta siitä voi päätellä kuin että se on heille erityisen tärkeää mistä miehet pitävät..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän mieheni ulkonäöstä kun hänellä on puku päällä, mutta en tosiaan odota enkä toivo hänen vievän lapsia leikkipuistoon puvussa! Hänkin varmasti pitää minusta enemmän niissä pitsialkkareissa, mutta epäilen että haluaa minun niissä puistoon lähtevän..
Ja taas hemulit menevät ääripäästä toiseen. Tietenkään puvun ja verkkareiden välistä ei löydy muita vaihtoehtoja, niin kuin ei taaperoasun eikä jakkupuvunkaan välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun skarpisti pukeutuva mieheni valitsi mut; hemuliinan. :) (joo, ois saanut taviksenkin) Vähän toki huvittaa miehen säntillisyys pukeutumisensa kanssa mutta me tykätään toisistamme ihan tällaina kuin oollaan.
Mutta entäs ne miehet,jotka EIVÄT valinneet hemuliinaa? Joiden naisellisista naisista tuli hemuliinoja lapsen synnyttyä? Se on vääryys niitä miehiä kohtaan ja siksi katseet kääntyvät muiden naisten takapuoliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika monta kommenttia tuli siltä puolen missä viitattiin tai sanottiin suoraan että miehet eivät pidä näistä vaatteista :D mitä muuta siitä voi päätellä kuin että se on heille erityisen tärkeää mistä miehet pitävät..
Luepa uudestaan ketjua. Noita vastauksia alkoi satelemaan vasta sitten kun hemulit hyökkäsivät taaperomuotia oudoksuvien kimppuun ja alkoivat kärjistämään heitä joksikin miestennielijöiksi. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entäs ne miehet,jotka EIVÄT valinneet hemuliinaa? Joiden naisellisista naisista tuli hemuliinoja lapsen synnyttyä? Se on vääryys niitä miehiä kohtaan ja siksi katseet kääntyvät muiden naisten takapuoliin.
Niin,vastatkaapa tähän arvon hemulimammat!
863, ballerinat tasapohjaisina kenkinä eivät ole mikään kaikista terveellisin jalkine, elleivät sitten ole jotain mummomallia, jossa on rouheampi, muotoiltu pohja. Etenkin jos on lainkaan taipumusta vaikka plantaarifaskiittiin, niin sellaisia ei tulisi käyttää kuin lyhyitä aikoja. Minusta laadukkaat lenkkarit ovat nykyään paremmankin näköisiä kuin tavisballeriinat, jotka eivät monen jalassa kovin kummoisilta näytä. Esim. omassa jalassa (kanootti, vaivasenluut) eivät todellakaan ole mikään edustava valinta. Kivuliaatkin vielä. Joku nahkanilkkuri voisi mennä paremmin, mutta miksi ihmeessä, kun on hyvännäköiset gore tex -lenkkarit. Joustoa omaavissa farkuissa voin kyllä liikkua ulkonakin, mutta eiväthän ne edes hylji vettä, vedenpitävyydestä puhumattakaan. Napakkaan malliin ei mahdu kerrosta alle. Lika istuu herkästi, suositellaan pesemään mahd vähän. Voihan niissä ulkona seisoskella ja kävellä kuivalla kelillä, mutta reippaampaan menoon ja huonolle säälle keksin monta mukavampaa vaihtoehtoa. Eivätkä farkutkaan minusta niin uskomattoman upealta näytä, että ymmärtäisin, miksi niitä pitäisi erityisesti suosia.
Eipä ulkoilu- ja rymyvaatteiden rumia tarvitse olla. Minulla saattaa olla vaikka retkeilyhousut ja kuoritakki, kesällä retkeilyshortsit ja joku väljä t-paita (mahdollisesti printillinen!!). Ulkona punaposkisena juoksennellessani näytän niissä mielestäni oikein hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset tykkää yrittää kontrolloida muita naisia pukeutumisen(kin) osalta. :/Minua ainakin ärsyttää se, että hemulimammat vaikuttavat ajattelevan, ettei minulla ole oikeutta mielipiteeseeni ja sen ilmaisemiseen. Jos jokin näyttää minusta paskalta, sitä ei saisi sanoa ääneen. Eihän kukaan täällä ole yrittänyt kieltää ketään pukeutumasta oman mielensä mukaan.
En tiedä sinusta, mutta minä en ainakaan jaksaisi yli 50 sivua taivastella ja tivata selityksiä sille, miksi joku toinen toimii eri tavalla kuin minä, jos en näkisi siinä toiminnassa mitään vikaa eikä asia millään tavalla vaikuta minun elämääni. Joo, saa toki ilmaista mielipiteensä, mutta en vain tajua, kun ei vielä näinkään pitkän keskustelun jälkeen ei ymmärretä, että jollakulla se mielipide vaan sattuu olemaan toinen. Koko ajan vaaditaan jotain selityksiä näiltä värikkäästi pukeutuvilta ja kerrotaan sitä omaa mielipidettä ikään kuin totuutena, joka pitäisi järkiperusteilla pystyä kumoamaan. Jos ymmärrettäisiin, että kyse on pelkästään mielipiteestä, ei kukaan vaatisi mitään selityksiä.