Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
801/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiseen tyyliin nimenomaan kuulu se ettei saa erottua massasta. Samaa mössöä pitää olla ettei kukaan pahoita mieltään

Tästä ketjusta tosin näkee että kyllä pahoittaa.

Jos pukeudut "tavallisesti" ketjuliike- ja marketvaatteisiin tyyliin farkut ja villapaita, pukeudut harmaasti, olet ankeuttaja ja hiiri jolla ei ole tyylitajua.

Jos pukeudut astetta siistimmin ja laitat jalkaan vaikka ballerinat, olet epäkäytännöllinen ja typerä hienostelija.

Saat valita jonkun ryhmän mihin kuulut, mutta muista sitten että kaikki eri tavalla pukeutuvat halveksivat sinua! Tavataan kaikki sitten vaikka vanhempainillassa ja mietitään yhdessä miten koulukiusaamisen saisi loppumaan ja lapset tajuamaan että kaikkia pitää kohdella asiallisesti!

Vierailija
802/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta minäkään vaatteitani lastenvaatekaupoista ja -osastoilta. Olenko nyt sitten huono äiti kun en pukeudu kuten 13 v esikoiseni?

Saati näytä hemuliltakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susanna kirjoitti:

Itse käytän kuvioituja värikkäämpiä leggareita ekaa kertaa elämässäni koska vihdoin uskallan niin tehdä mustaan verhoutumisen sijaan. Ostan lapselle merkkivaatteet niiden kestävyyden, kauneuden ja myrkyttömyyden vuoksi. Äitiyden kanssa samaan aikaan myös hiusten värjäys loppu ja kuvioihin tuli ekologiset vaatemerkit. Luulen että siinä pienestä ihmisestä huolta kantaessaan herkistyy enemmän ajatukselle siitä, mitä tämä maapallo jaksaa enää kantaa ja valinnat muuttuu kestävimmiksi. Useat edellä mainituista vaatteista on ekologisia, kestäviä ja kauniita käyttövaatteita. Äitipiireissä ne tekevät myös yhteisöllisyyttä siinä missä muissakin ikä- ja elämänvaiheissa ihminen ryhmäytyy. Näissä yhteisössä on myös usein kehuva tsemppihenki. Tää haukkumiskulttuuri on niin tylsä.

Ja näin on naisellisuus kadonnut.Siitähän tässä on juuri kyse,että naisista tulee vain äitejä.Seksikäs,kauniisti pukeutuva NAINEN ja VAIMO on vain äiti.Mutta onneksi ei kaikille käy näin!

Kai se naiseus ja vaimous voi jotain muutakin olla kuin se mitä päivällä pukee päälleen. Mistäs sinä tiedät kuinka kinkyjä leikkejä kukin hemuli kotona miehensä kanssa harrastaa? 

Minäkin puen mielelläni töihin tai puistoon jonkun Noshin raitamekon. Ja puistoon laitan trikoopipon. Ja kotona saatan sipsutella vaan pitsialusvaatteissani ympäriinsä. 

Kovin te koitatte tonkimalla tonkia toisten naisten elämästä negatiivisuutta. 

Vierailija
804/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susanna kirjoitti:

Itse käytän kuvioituja värikkäämpiä leggareita ekaa kertaa elämässäni koska vihdoin uskallan niin tehdä mustaan verhoutumisen sijaan. Ostan lapselle merkkivaatteet niiden kestävyyden, kauneuden ja myrkyttömyyden vuoksi. Äitiyden kanssa samaan aikaan myös hiusten värjäys loppu ja kuvioihin tuli ekologiset vaatemerkit. Luulen että siinä pienestä ihmisestä huolta kantaessaan herkistyy enemmän ajatukselle siitä, mitä tämä maapallo jaksaa enää kantaa ja valinnat muuttuu kestävimmiksi. Useat edellä mainituista vaatteista on ekologisia, kestäviä ja kauniita käyttövaatteita. Äitipiireissä ne tekevät myös yhteisöllisyyttä siinä missä muissakin ikä- ja elämänvaiheissa ihminen ryhmäytyy. Näissä yhteisössä on myös usein kehuva tsemppihenki. Tää haukkumiskulttuuri on niin tylsä.

Ja näin on naisellisuus kadonnut.Siitähän tässä on juuri kyse,että naisista tulee vain äitejä.Seksikäs,kauniisti pukeutuva NAINEN ja VAIMO on vain äiti.Mutta onneksi ei kaikille käy näin!

Jaa. Minusta värikkäät mekot ja vaatteet juuri ovat naisellisia, eikä se kokomusta. Hiusten värjäystäkään en välttämättä nää juuri naisellisena tapana, värjääväthän miehetkin?

Hemulimekot,legginsit eli kalsarit,tuulipuvut,trikoopipot yms. eivät vain ole naisellisia! Sitä en tiedä, vaikka sinun kokomusta pukeutumisesi olisi jo ennen ollut mustat leggarit ja musta tunika,mutta useimmat täällä kirjoittelevat äidit ovat varmasti pukeutuneet vartaloamyötäileviin vaatteisiin,kuten tiukat farkut ja neulepusero tai vaikka bisnesjakkupuku.Yhtäkkiä ostetaan lastenvaatekutsuilta löysiä ja ihan hirveitä trikooviritelmiä,koska halutaan olla " käytännöllisiä,ekologisia" kun ei vaan jakseta kiinnittää huomiota pukeutumiseen ja trikoot venyy kun lihoaa.

Vierailija
805/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just.

Näkyy että järki tulee vasta peliin sen jälkeen kun ollaan jo kirjoiteltu palstoille.

Mistä tiedätte, että nämä näkemänne henkilöt ovat äitejä? Luultavasti siitä, että heillä on lapset mukanaan.

Jos mulla on lapsi mukana (puhumattakaan että olis useampi), pääasia on se, että pystyn liikkumaan ja nostelemaan, juoksemaan, kyykkimään jne eikä vituta, jos vaate menee sotkuun. Silloin käytännöllisin varuste on verkkarit tai legginsit ja muut joustavat, yleensä trikoiset vaatteet.

Myös säkkimallinen mekko palvelee tarkoitustaan, jos vatsa ei ole synnytyksen jäljiltä palautunut tiukkoihin farkkuihin ja napapaitaan soveltuvaksi. Sanomistahan siitäkin tulisi, jos hilluttaisiin röllykät loiskuen tiukoissa vaatteissa?

Pipo (myös se jossa mieheni sanoi mun näyttävän pelle miljoonalta) tuntuu aika saakelin kivalta, jos seisoo hiekkalaatikon reunalla tuulessa toista tuntia ja ihastelee jälkeläisensä touhuja. Aion kyllä hankkia tyylikkäämmän pipon, mutta se on arjen prioriteettilistalla aika alhaalla.

Jos sen sijaan tapaat minut työympyröissä tai viikonloppuiltana paikallisessa kuppilassa, olen kaivanut kaapista siistimmät tennarit tai korot, nahkatakin ja tyköistuvampaa vermettä. Tukka on kiharalla ja meikit naamassa, korut kilisevät siinä kuin muillakin.

Kaikelle on aikansa. Ihmisille tuottaa näemmä tavatonta ärsytystä, että kaikki, jotka he kaupungilla näkevät, eivät eläkään samanlaisessa rytmissä heidän kanssaan ja ole samaan aikaan edustusasussa tukka tärkättynä.

Vierailija
806/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiseen tyyliin nimenomaan kuulu se ettei saa erottua massasta. Samaa mössöä pitää olla ettei kukaan pahoita mieltään

Tästä ketjusta tosin näkee että kyllä pahoittaa.

Jos pukeudut "tavallisesti" ketjuliike- ja marketvaatteisiin tyyliin farkut ja villapaita, pukeudut harmaasti, olet ankeuttaja ja hiiri jolla ei ole tyylitajua.

Jos pukeudut astetta siistimmin ja laitat jalkaan vaikka ballerinat, olet epäkäytännöllinen ja typerä hienostelija.

Saat valita jonkun ryhmän mihin kuulut, mutta muista sitten että kaikki eri tavalla pukeutuvat halveksivat sinua! Tavataan kaikki sitten vaikka vanhempainillassa ja mietitään yhdessä miten koulukiusaamisen saisi loppumaan ja lapset tajuamaan että kaikkia pitää kohdella asiallisesti!

Älkää nyt aikuiset ihmiset myöskään oikeasti pahoittako mieltänne yleisellä tasolla liikkuvasta makuasioihin keskittyvästä keskustelusta. Se on oikean koulukiusaamisen aika rumaa vähättelyä. On eri asia kirjoittaa nettipalstalla "trikoovaatteet ovat mielestäni rumia" kuin mennä kertomaan bussissa toiselle "sinun vaatteesi ovat rumia". 

Minä olen harmaaseen pukeutuja. Ahdistaako että joku sanoo ankeuttajaksi? No ei. Minä tykkään vaatteistani ja pidän itseäni hyvän näköisenä. Tiedän myös oikein hyvin etten ole sen paremmin epäkäytännöllinen kuin typeräkään vaikka ballerinoja käytänkin lapsen kanssa. Äitiyteni ei ole siitä kiinni.

Jos joku tulisi minua ulkona päin naamaa haukkumaan, tilanne olisi eri (vaikka kaikennäköiseen random-tyyppien avautumiseen täällä helsingissä kyllä joutuu ikävä kyllä tottumaan). Sellainen harmittaa aina.  

Ja siskoni on muuten hemuli. Ihan hyvin tullaan juttuun. Nauretaan joskus sille ettei toiselta voi lainata vaatteita kun ei mitään suostu toisen kaapista päällensä pistämään. En minä silti sano hänelle aina tavatessamme että hyi saatana olet ruma.

Vierailija
807/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

54 sivua enemmän ja vähemmän vittuilua ja haukkumista suomalaisille äideille.

Hienoa. Jatkakaa.

Äideille, vai vaatetyyleille?

Vierailija
808/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susanna kirjoitti:

Jaa. Minusta värikkäät mekot ja vaatteet juuri ovat naisellisia, eikä se kokomusta. Hiusten värjäystäkään en välttämättä nää juuri naisellisena tapana, värjääväthän miehetkin?

Hemulimekot,legginsit eli kalsarit,tuulipuvut,trikoopipot yms. eivät vain ole naisellisia! Sitä en tiedä, vaikka sinun kokomusta pukeutumisesi olisi jo ennen ollut mustat leggarit ja musta tunika,mutta useimmat täällä kirjoittelevat äidit ovat varmasti pukeutuneet vartaloamyötäileviin vaatteisiin,kuten tiukat farkut ja neulepusero tai vaikka bisnesjakkupuku.Yhtäkkiä ostetaan lastenvaatekutsuilta löysiä ja ihan hirveitä trikooviritelmiä,koska halutaan olla " käytännöllisiä,ekologisia" kun ei vaan jakseta kiinnittää huomiota pukeutumiseen ja trikoot venyy kun lihoaa.

Legginssit ja vartalonmyötäinen pitkä toppi tai tunika, en nyt ihan äkkiseltään keksi edes naisellisempaa asua joka on myös käytännöllinen leikkipuistossa. Korkkareita ja minihametta en ole koskaan kellään kyllä nähnyt, se tietty olisi vielä naisellisempaa.

Vierailija
809/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se naisen itsevarmuus tulee siitä miten itsensä ns. kantaa.Itsevarmuus näkyy ulospäin ja siksi miesten päät kääntyy helposti tuijottamaan huomaamattaan tällaisten itsevarmojen naisten perään. Se on puhdasta biologiaa.

Löysissä, venyvissä vaatteissa ryhti on huonompi.Siksi varmasti mies haluaa nähdä sinut ennemmin pitsialusvaatteissa kuin hemulimekossa.

Vierailija
810/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se naisen itsevarmuus tulee siitä miten itsensä ns. kantaa.Itsevarmuus näkyy ulospäin ja siksi miesten päät kääntyy helposti tuijottamaan huomaamattaan tällaisten itsevarmojen naisten perään. Se on puhdasta biologiaa.

Löysissä, venyvissä vaatteissa ryhti on huonompi.Siksi varmasti mies haluaa nähdä sinut ennemmin pitsialusvaatteissa kuin hemulimekossa.

Varmasti haluaa, kotona kahden. Leikkipuistossa en tosiaan usko.

Vierailija
811/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä hän siitä hemulimekosta pidä siellä leikkipuistossakaan tai kotona sulla se päällä,usko pois.

Vierailija
812/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Susanna kirjoitti:

mutta useimmat täällä kirjoittelevat äidit ovat varmasti pukeutuneet vartaloamyötäileviin vaatteisiin,kuten tiukat farkut ja neulepusero tai vaikka bisnesjakkupuku.

No eikö se ole ihan selvää ettei tuollaiset vaatteet palvele oikein mitenkään kotiäitiä. Bisnesjakkupuku puetaan töihin, ei hiekkalaatikolle tai kahvitreffeille perhekerhoon. 

Ja monet käyttää trikoota vaikka ei olisi kiloakaan ylimääräistä. Ihan typerää koittaa leimata niitä ylipainoisten vaatteeksi. Myös trikoovaate voi olla siisti ja naisellinen. Ainoastaan mummoille tai mummomielisille tulee trikoista mieleen ainoastaan ne 90 luvun kalsarit. 

http://nosh.fi/product/3330/club-mekko-musta <- mukava, kaunis ja naisellinen trikoomekko. 

Vierailija
813/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://3.bp.blogspot.com/-8UbaBD_UOXs/VtHwyAA4qQI/AAAAAAAAD3U/16EoJA5GRt8/s1600/IMG_1114.jpg

Onko tämä nyt se hemulimekko? Minusta kuvan tyyli on ihan naisellinen. Itse asiassa minä haluan tuon mekon myös. Mistähän sais... 

t. naisellinen nainen

Vierailija
814/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä tyhmillä trikooleteillä, pilkuilla ja jättimekoilla halutaan vaan viedä huomio pois esim isosta perseestä. Ja nää ketkä pukeutuu lasten vaatteisiin, ovat laittaneet muutenkin äitylivaihteen päälle kaikessa. Hyvä jos edes meikkaavat tai harrastavat miehensä kanssa kivoja iltoja kaksin pikkuhepeneet päällä. Tuskinpa..

Vierailija
815/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://3.bp.blogspot.com/-8UbaBD_UOXs/VtHwyAA4qQI/AAAAAAAAD3U/16EoJA5GRt8/s1600/IMG_1114.jpg

Onko tämä nyt se hemulimekko? Minusta kuvan tyyli on ihan naisellinen. Itse asiassa minä haluan tuon mekon myös. Mistähän sais... 

t. naisellinen nainen

No tuollahan nyt ei ainakaan voi voittaa. Siinähän on hemuli ja ankeuttaja samassa paketissa.

Vierailija
816/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Eltsukan mielestä parempi jos mammat eivät peittelisi röllyköitään ja hyllyviä perseitään vaan ahtautuisivat yhä vinkuvankireisiin vaatteisiin jotka paljastavat jokaisen muhkuran?

Ai niin, ratkaisuksi ehdotetaan laihduttamista. Kun tämän ratkaisun ehdottajat vielä kertoisivat, miten pukeutua laihduttamisen aikana, kun ei ne kilot katoa ja vatsalihakset kiristy yön aikana kun vaan päättää laihduttaa. Eikä neljän seinän sisällekään voi oikein lukittautua sen vuoden-parin ajaksi kun pudottaa vaikka 20-30 kiloa kestävällä vauhdilla kun se perheen hoitaminen ja lasten kanssa puuhaaminen vaatii ulos menemistä.

Kumpi on parempi jos ei ole palautunut synnytyksen jäljiltä/jos on lihonut/ jos muuten vaan kokee epävarmuutta vartalon muutoksista: kireät vartalonmyötäiset "naiselliset" vaatteet vai armeliaat trikookaavut? Kummasta miehet tykkäävät enemmän tämmöisten naisten päällä? Jos tilanne siis ihan todella on se että hoikkaa ja timmiä äitsykkää ei ole saatavilla vaan raskaudet ovat tuoneet mukanaan sen röllykkäisen äitivartalon?

Vierailija
817/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä hän siitä hemulimekosta pidä siellä leikkipuistossakaan tai kotona sulla se päällä,usko pois.

Aika jännä että tunnet mieheni mieltymykset paremmin kuin minä tai hän itse :D ok.

Vierailija
818/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eltsukka kirjoitti:

Niillä tyhmillä trikooleteillä, pilkuilla ja jättimekoilla halutaan vaan viedä huomio pois esim isosta perseestä. Ja nää ketkä pukeutuu lasten vaatteisiin, ovat laittaneet muutenkin äitylivaihteen päälle kaikessa. Hyvä jos edes meikkaavat tai harrastavat miehensä kanssa kivoja iltoja kaksin pikkuhepeneet päällä. Tuskinpa..

Vähänpä tiedät.

Vierailija
819/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä että tunnet mieheni mieltymykset paremmin kuin minä tai hän itse :D ok.

Voit uskotella itsellesi mitä vaan,mutta niin kuin jo sanoin,se on puhdasta biologiaa.

Vierailija
820/1243 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit uskotella itsellesi mitä vaan,mutta niin kuin jo sanoin,se on puhdasta biologiaa.

On on. Kaikilla miehillä on samanlainen naismaku, niinkuin kaikilla naisillakin. Biologiaahan se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi