Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...
Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?
Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.
Kommentit (1243)
Ylipäätään ällöttää miten kokonaisvaltaisesti äitiys muuttaa naista.
Jaa,mielestäni kuviot ja värit kuuluvat kyllä aikuisten vaatteisiin. Samoin kumisaappaat ja reput. Suomalaiset pukeutuu kyllä pääosin äärimmäisen synkästi ja värittömästi,mustaan ja tummansiniseen vaikka ne harvalle suomalaiselle edes sopii.
Haluaisin pukeutua näin muutenkin, mutta se ei ole mahdollista työelämässä, jossa joudun käyttämään jakkupukua. Hoitovapaalla on ihanaa, kun voi pukeutua juuri niin kuin haluaa.
Just katsoin tänään Facebookissa yhden 31-vuotiaan naisen kuvaa, joka oli ennen lapsia sellainen luonnonkaunis ja hillitty "naisellinen nainen". Kuvassa naisella oli ulkoiluasu (ihan ymmärrettävää ja ok, jos temmeltää lasten kanssa pihalla) ja joku ihan helkkarin ruma ja typeräkuosinen trikoopipo! Tais siinä se rusettikin olla. Kumma kyllä tämä tyyli, jopa se pipo, vanhensi tätä naista ainakin 15 vuotta.
Äitiyttä halutaan viestiä ulos. Olisiko kyse samasta kun ennen, ainakin vielä 80-luvulla, hyvin monet naiset leikkasivat hiuksensa polkkapituuteen saatuaan lapsia.
Mua yleensä ärsyttää kaikki "miksi äidit"-avautumiset, mutta tätä olen itsekin kieltämättä ihmetellyt!
-3:n äiti
Olen ihmetellyt ihan samaa. Varsinkin ne trikoopipot on jotain ihan kauheaa ja sitten sillä lapsella on tietenkin samalainen.
Olen havainnut samaa.
Äidiksi tultuaan naiset ostaa vaatteensa samasta kaupasta itselleen ja lapsilleen! Siis tyyliin Name it, P.o.p, mitä ne lettikuosiset kalsarit on? Ja ne rusettitrikoopipot!!
Pukeudun niinkuin on mukavaa ja käytännöllistä. Trikooasuissa on helppo taipua pukemaan lasta ja saalistamaan pikkulegoja sohvan alta.
Mitä vikaa on Hai saappaissa? Hyvät ja käytännölliset sadesäällä. Itse rakastan värejä ja olen pukeutunut niihin jo ennen kuin sain lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun niinkuin on mukavaa ja käytännöllistä. Trikooasuissa on helppo taipua pukemaan lasta ja saalistamaan pikkulegoja sohvan alta.
Kotona ok, mutta näissä samoissa kalsareissa ja pipoissa hoituu kyläilyt, ravintolakäynnit ja jopa sukujuhlat, jos sattuu olemaan äiti.
Vierailija kirjoitti:
On tyylikkäitäkin oloasuja.
Minkälaista pipoa sitten kuuluisi pitää? Hattua tyyliin Hyacintti Bukeeee vai?
Todella hämmästyttävää.
Kunnollinen nainen istuu hiekkalaatikolla vesirajahameessa, verkkosukissa ja Manolot jalassa. Yläkroppaa verhoavat niukat bikinit.
Olipa vuodenaika ihan mikä hyvänsä.
Mun anoppi raahaa mulle aina niitä trikoopipoja. En käytä koskaan, hyi että. No voisin käyttää jos en näyttäis niin hirveeltä pallopäältä niissä. Mammat tykkää käyttää leggareita ja tunikoita, koska ne nyt vaan on niin helpot vaatteet lasten kanssa. Samaten ne ulkoilupuvut, tyhmäähän se nyt on olla käyttämättä sellaista, kun on ulkoilemassa.
No kertokaa nyt ihmeessä, että minkä merkkiset niiden kumisaappaiden kuuluu olla?:D
Vierailija kirjoitti:
Todella hämmästyttävää.
Kunnollinen nainen istuu hiekkalaatikolla vesirajahameessa, verkkosukissa ja Manolot jalassa. Yläkroppaa verhoavat niukat bikinit.
Olipa vuodenaika ihan mikä hyvänsä.
Mitään välimuotoahan ei ole olemassa 🙄
Tätä ilmiötä ei näe esim. Ranskassa ja Espanjassa, vaikka äidiksi sitä sielläkin tullaan.
En tiedä, en pukeudu noin vaikka olen äiti.