Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
481/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on varmaan niitä äitejä, jotka seuraavat lapsensa pukeutumista joka ikäkautena. Kun lapsi teini, pukeutuu mamma reikäisiin farkkuihin ja lyhyeen toppiin ;)

Vierailija
482/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukavaa,jos keskusteluun tulisi näiden taaperoksi pukeutuvien naisten miehiä :D

Miksi en yhtään usko,että miehet oikeasti pitävät hemulimekoista yms..

Monet miehet tykkää jos nainen pukeutuu mekkoon. :) Jotkut kokee farkut ja tuulipuvut vähemmän naisellisina vaatteina. 

Joo, mutta naiselliseen, vartalonmyötäiseen, vyötäröä korostavaan mekkoon, ei hemulimekkoon. Niihin pukeutuvat näyttävät lähinnä tärähtäneiltä täteiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ällöttää miten kokonaisvaltaisesti äitiys muuttaa naista.

Jep. Parempi vain, että naiset eivät tekisi lapsia ollenkaan. Onneksi syntyvyys onkin Suomessa laskussa koko ajan.

Vierailija
484/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännöllisyyden vuoksi.

Joutuu könyämään lattioilla, pesemään ja kantelemaan lapsia. Kiristävät vaatteet kinnaavat. Trikoovaatteet ovat käteviä, helposti pestäviä, ei tarvitse silittää, ellei halua.

Lyhyet polkkahiukset ovat käytännölliset, ja nopeat. Mukula odottaa paksussa talvihaalarissa hikisenä eteisessä. Ei tule mieleenkään ruveta föönäilemaan ja kihartamaan pitkiä hiuksia, jotka kuitenkin roikkuvat silmillä lasta nostellessa, tms. Toki pitkät hiukset saa nopeasti kiinni.

Mitä vikaa on käytännöllisyydessä?

Ei täällä kukaan hauku käytännöllisyyttä. Miksi niiden vaatteiden pitää olla samanlaiset kuin sillä omalla mukulalla? Siis samasta kankaasta, samaa kuviota jne.

No siksi kun minä haluan. Tee sinä toisin, en tule sinua arvostelemaan, minä teen näin, enkä välitä vaikka se sinua kiukuttaa kuinka. Tukehdu kiukkuinen, ei haittaa. 😂😂

Miksi haluat, että ne on samanlaiset?

Miksi minun pitäisi se sinulle perustella? Ei miksikään. Minä teen näin, sinä toisin.

Asia loppuunkäsitelty.

Miksi tulit tähän ketjuun, jos et halua keskustella asiasta? Sehän tämän ketjun pointti oli. Että jotkut ihmiset, kuten Ap ja minä, haluaisimme ymmärtää ilmiötä, joka on meille omituinen ja käsittämätön, ja toivomme vastausta niiltä, joille tämä ilmiö on ymmärrettävä.

Pukeudun ihan niin kuin haluan, jos haluan olla yhteneväisessä alussa lapseni kanssa, niin silloin pukeudun niin.

Sinusta se on käsittämätön, minusta ei.

Senkun pukeudut, ei sitä kukaan yritä kieltää. Olemme kiinnostuneita siitä, miksi haluat olla yhteneväisessä asusda lapsesi kanssa. Mikä se syy siihen haluun on?

Voi luoja. Miksi sinä pidät niistä väreistä kun pidät? Entä niistä ruuista, miksi? Ei riitä se että näyttää kivalta ja maistuu hyvältä vaan siis MIKSI? Kerro?

No tätähän täällä on yritetty jo useamman sivun verran selvittää. Että onko kyse mieltymyksestä, vai jostain "syvällisemmästä". Että halutaan nimenomaan olla vaatetukseltaan samannäköisiä kuin oma lapsi. Sinulle kyse on siis mieltymyksestä samoihin väreihin ja kuoseihin, joista taaperosikin pitää.

En pue lastanikaan noihin kuoseihin, mutta ei ole vaikeaa ymmärtää että joku tykkää eri asioista kuin minä. Sinulle näköjään on.

Anteeksi vaan, mutta oletko vähän tyhmä vai ymmärrätkö tahallasi väärin?

Sinä taidat olla tyhmä. Jankkaat sivukaupalla miten jollain VOI OLLA erilaiset mieltymykset kuin sinulla.

Sisälukutaitosi on ainakin surkea. En ole jankannut siitä, miten jollain VOI OLLA erilaiset mieltymykset kuin minulla, vaan pyytänyt ihmisiä kertomaan, mikä niissä taaperoasuissa miellyttää ja miksi ja miten ne joillain herättävät yhteenkuuluvuudentunnetta oman lapsen kanssa. Jotkut ovat tähän kysymykseen jopa vastanneetkin, mutta sinulta on näköjään mennyt sekin ohi. Taisin viimeistään nyt saada vastauksen kysymykseeni - siis siihen sinun älykkyyttäsi koskevaan.

Sinulle on kerrottu monta kertaa, että he pukeutuvat niin koska haluavat, mutta se ei riitä, ihminen ei saa mielestäsi pukeutua makunsa mukaisiin vaatteisiin ellei siihen ole jotain syvempää syytä. Ei luoja.

Niin. Haluaisin tietää, mikä niissä vaatteissa miellyttää. Siis mikä niistä tekee heidän makunsa mukaisen: värit, leikkaus, materiaali, kuosit vai jokin muu. Jotkut ovat vastanneet tähän kysymykseen, mutta mitä enemmän ja monipuolisemmin kuulen mielipiteitä, sen hauskempaa.

Joku mainitsi sen yhteenkuuluvuudentunteen lapsen kanssa syyksi, miksi haluaa pukeutua niin. Ymmärrätkö, että asioita voi ajatella vähän abstraktimminkin, aina voi kysyä vielä kerran "miksi"? Jotkut kykenevät erittelemään vielä sen "haluamisen" taustalla vaikuttavia syitä, vaikka sinä et ehkä kykene. Minusta on muutenkin kiva keskustella asioista erilaisten ihmisten kanssa eikä tyytyä vain yhteen vastaukseen. Harvoin yhden ihmisen mielipide edustaa koko joukkoa.

Onnea ja menestystä opintoihisi elämämkoulussa. En jaksa jutella enää kanssasi, kun et kuitenkaan mitään ymmärrä.

Vierailija
485/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuu könyämään lattioilla, pesemään ja kantelemaan lapsia. Kiristävät vaatteet kinnaavat. Trikoovaatteet ovat käteviä, helposti pestäviä, ei tarvitse silittää, ellei halua.

Lyhyet polkkahiukset ovat käytännölliset, ja nopeat. Mukula odottaa paksussa talvihaalarissa hikisenä eteisessä. Ei tule mieleenkään ruveta föönäilemaan ja kihartamaan pitkiä hiuksia, jotka kuitenkin roikkuvat silmillä lasta nostellessa, tms. Toki pitkät hiukset saa nopeasti kiinni.

Ei täällä kukaan hauku käytännöllisyyttä. Miksi niiden vaatteiden pitää olla samanlaiset kuin sillä omalla mukulalla? Siis samasta kankaasta, samaa kuviota jne.

No siksi kun minä haluan. Tee sinä toisin, en tule sinua arvostelemaan, minä teen näin, enkä välitä vaikka se sinua kiukuttaa kuinka. Tukehdu kiukkuinen, ei haittaa. 😂😂

Miksi minun pitäisi se sinulle perustella? Ei miksikään. Minä teen näin, sinä toisin.

Asia loppuunkäsitelty.

Miksi tulit tähän ketjuun, jos et halua keskustella asiasta? Sehän tämän ketjun pointti oli. Että jotkut ihmiset, kuten Ap ja minä, haluaisimme ymmärtää ilmiötä, joka on meille omituinen ja käsittämätön, ja toivomme vastausta niiltä, joille tämä ilmiö on ymmärrettävä.

Sivusta huutelen: Tykkään mekoista. Tykkään väreistä. Pukeudun siis mekkoihin joissa on värjeä joista tykkään. Lapsillani ei ole samanlaisia mekkoja. Juuri minun lapsillani ei ole mekkoja lainkaan - he ovat poikia eivätkä ole koskaan mekkoa vaatteeksi toivoneet. Värikkäitä vaatteita lapsillani kyllä on jonkin verran. Niissä saattaa olla esimerkiksi iloisenkirjavia robottikuvioita. Minun mekoissani ei ole robottikuvioita. Jos sopiva robottikuosi tulisi jossain vastaan, saattaisin robottikuvioisen mekon kyllä hankkia. Mulla ei ole tarvetta pukeutua samikseksi lapseni kanssa. Ei myöskään samikseksi mieheni kanssa (esim. farkkuihin ja mustaan teepaitaan). Se mitä sanotte lapselliseksi pukeutumiseksi, ei tarkoita että pukeutuisi samalla tavalla kuin lapsensa. :)

Vierailija
486/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asia loppuunkäsitelty.

Pukeudun ihan niin kuin haluan, jos haluan olla yhteneväisessä alussa lapseni kanssa, niin silloin pukeudun niin.

Sinusta se on käsittämätön, minusta ei.

Senkun pukeudut, ei sitä kukaan yritä kieltää. Olemme kiinnostuneita siitä, miksi haluat olla yhteneväisessä asusda lapsesi kanssa. Mikä se syy siihen haluun on?

Voi luoja. Miksi sinä pidät niistä väreistä kun pidät? Entä niistä ruuista, miksi? Ei riitä se että näyttää kivalta ja maistuu hyvältä vaan siis MIKSI? Kerro?

No tätähän täällä on yritetty jo useamman sivun verran selvittää. Että onko kyse mieltymyksestä, vai jostain "syvällisemmästä". Että halutaan nimenomaan olla vaatetukseltaan samannäköisiä kuin oma lapsi. Sinulle kyse on siis mieltymyksestä samoihin väreihin ja kuoseihin, joista taaperosikin pitää.

En pue lastanikaan noihin kuoseihin, mutta ei ole vaikeaa ymmärtää että joku tykkää eri asioista kuin minä. Sinulle näköjään on.

Anteeksi vaan, mutta oletko vähän tyhmä vai ymmärrätkö tahallasi väärin?

Sinä taidat olla tyhmä. Jankkaat sivukaupalla miten jollain VOI OLLA erilaiset mieltymykset kuin sinulla.

Sisälukutaitosi on ainakin surkea. En ole jankannut siitä, miten jollain VOI OLLA erilaiset mieltymykset kuin minulla, vaan pyytänyt ihmisiä kertomaan, mikä niissä taaperoasuissa miellyttää ja miksi ja miten ne joillain herättävät yhteenkuuluvuudentunnetta oman lapsen kanssa. Jotkut ovat tähän kysymykseen jopa vastanneetkin, mutta sinulta on näköjään mennyt sekin ohi. Taisin viimeistään nyt saada vastauksen kysymykseeni - siis siihen sinun älykkyyttäsi koskevaan.

Sinulle on kerrottu monta kertaa, että he pukeutuvat niin koska haluavat, mutta se ei riitä, ihminen ei saa mielestäsi pukeutua makunsa mukaisiin vaatteisiin ellei siihen ole jotain syvempää syytä. Ei luoja.

Niin. Haluaisin tietää, mikä niissä vaatteissa miellyttää. Siis mikä niistä tekee heidän makunsa mukaisen: värit, leikkaus, materiaali, kuosit vai jokin muu. Jotkut ovat vastanneet tähän kysymykseen, mutta mitä enemmän ja monipuolisemmin kuulen mielipiteitä, sen hauskempaa.

Joku mainitsi sen yhteenkuuluvuudentunteen lapsen kanssa syyksi, miksi haluaa pukeutua niin. Ymmärrätkö, että asioita voi ajatella vähän abstraktimminkin, aina voi kysyä vielä kerran "miksi"? Jotkut kykenevät erittelemään vielä sen "haluamisen" taustalla vaikuttavia syitä, vaikka sinä et ehkä kykene. Minusta on muutenkin kiva keskustella asioista erilaisten ihmisten kanssa eikä tyytyä vain yhteen vastaukseen. Harvoin yhden ihmisen mielipide edustaa koko joukkoa.

Onnea ja menestystä opintoihisi elämämkoulussa. En jaksa jutella enää kanssasi, kun et kuitenkaan mitään ymmärrä.

Ns "lapsekkaissa" vaatteissa mua viehättää kauneus, rentous, iloisuus, mukavuus, laadukkaat materiaalit, naisellisuus (kyllä! :D Mekot ja ja ihanat värit on naisellisia) muun muassa. 

Vierailija
487/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukavaa,jos keskusteluun tulisi näiden taaperoksi pukeutuvien naisten miehiä :D

Monet miehet tykkää jos nainen pukeutuu mekkoon. :) Jotkut kokee farkut ja tuulipuvut vähemmän naisellisina vaatteina. 

Joo, mutta naiselliseen, vartalonmyötäiseen, vyötäröä korostavaan mekkoon, ei hemulimekkoon. Niihin pukeutuvat näyttävät lähinnä tärähtäneiltä täteiltä.

Ja ne, jotka eivät pukeudu hemulimekkoihin, pukeutuvat sitten aina näihin yökerhomekkoihin, niinkö? :) 

Vierailija
488/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sporttisiin ulkoiluasuihin / farkkuihin ja muihin uniserx-vaatteisiin pukeutuvat näyttävät taas tärähtäneiltä sediltä. :'D

Vierailija
489/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää.... kyllä mun mies tietää tasan tarkkaan missä se mun vyötärö menee, vaikka en joka päivä pukeutuisi vartalonmyötäiseen mekkoon. Joskus haluan pukeutua rennommin ja silloin voin valita sen muhkeamman mekon. Ei ne muodot sieltä alta mihinkään katoa, vai pelkäätkö että mies unohtaa oman vaimon muodot jos ne ei ole koko ajan tiskissä ja tällingissä?

Tuntuu lähinnä siltä että sä et tunne oloasi itsevarmaksi, ellet koko ajan ole korostamassa sitä vyötäröäsi ja alleviivaamassa sillä mukamas sitä naisellisuuttasi. Ehkä tunnet itsesi rumaksi ilman niitä muodot-tiskiin mekkoja. Ihan niinkuin naisellisuus ei olisi mitään muutakuin näkyviä muotoja...

Vierailija
490/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää.... kyllä mun mies tietää tasan tarkkaan missä se mun vyötärö menee, vaikka en joka päivä pukeutuisi vartalonmyötäiseen mekkoon. Joskus haluan pukeutua rennommin ja silloin voin valita sen muhkeamman mekon. Ei ne muodot sieltä alta mihinkään katoa, vai pelkäätkö että mies unohtaa oman vaimon muodot jos ne ei ole koko ajan tiskissä ja tällingissä?

Tuntuu lähinnä siltä että sä et tunne oloasi itsevarmaksi, ellet koko ajan ole korostamassa sitä vyötäröäsi ja alleviivaamassa sillä mukamas sitä naisellisuuttasi. Ehkä tunnet itsesi rumaksi ilman niitä muodot-tiskiin mekkoja. Ihan niinkuin naisellisuus ei olisi mitään muutakuin näkyviä muotoja...

Aattele, mulla ei edes ole näkyvää vyötärölinjaa, jota korostaa mekoilla. Yhtä tikkua ylhäältä alas olen. Kaikki mekot näyttää vähän hemuleilta sitten. On mun miehellä kestämistä, kun yrittää tällaisen tärähtäneen tädin kanssa halunsa säilyttää.

Vierailija
491/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhan opettajilla näkee myös tuota pukeutumista...

Vierailija
492/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua edelleen huvittaa koko ketju, että kohta varmaan 40 sivu verran raivostuneet trikoomammat ovat puolustaneet omaa menetettyä tyylitajuaan. :D

Ja toisekseen, musta on aika kurjasti sanottu että "minä laitan tunikan päälle vaikka mieheni vihaisi sitä, miehen mielipiteellä ei ole mitään väliä!!" Niin..kuinkahan moni näistä mammoista on suhteen alkuvaiheessa salaa alkanut muuttaa miehen pukeutumistyyliä mieleisekseen, sisustanut miehen asunnon uusiksi, hävittänyt miehen kaikki huonekalut ja vääränmerkkiset astiat? Ja sitten jos mies erehtyy sanomaan että "toi tunika on niinku perunsäkki", tai "tykkään enemmän pitkistä hiuksista", niin mamma nousee takajaloilleen ja alkaa uhoamaan että hänen tyyliin ei mies puutu!! 

Eli mies nitistetään jo suhteen alussa, ja hänen mielipiteellään ei ole mitään väliä. Mä iin tiedän tämän trikooseen puetun, henkisesti kuohitun miestyypin joka sitten firman risteilyllä muutaman drinkin juoneena ja elämäänsä kyllästyneenä tuumaa että "Perkele!!" ja kaatuu sänkyyn firman sihteerin kanssa. 

Siinä sitten lettikalsarimamma haukkuu eron kynnyksellä miehen, että koko ero on miehen vika ja tämä on ihan paska. Että seksiä ei ollut vuosiin ja miestä ei kiinnostanut. 

Olisi ehkä kiinnostanut jos nainen olisi edes jossain asiassa tullut vastaan. 

Siinäpä hauska tarina tiistai-iltapäivään.. ;) 

Älkää kuohitko miehiänne henkisesti. Onko se niin väärin jos parisuhteessa tekee jotain pientä toisen mieliksi, tai on tekemättä? 

Eieieiei! Hemulimekkoisilla on usein nimenomaan pitkät hiukset. Sellaista vallatonta feminiiniä hippeyttä näetsen. :)

Vierailija
493/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa sopivasti tämä ketju. Olen nimittäin kummastellut jo pari päivää sitä, kun ystäväni osti itselleen pinkin muffinssipipon. En vaan tajunnut yhtään!

Vierailija
494/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuttavaa miten joihinkin mammoihin kolahti niin, että asiasta pitää jankata yli 30 sivun verran. Jos teitä ei kerran kiinnosta mitä muut ajattelevat pukeutumisestanne, miksi välitätte tästä keskustelusta?

Vierailija
495/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 sivua toisten ihmisten pukeutumisesta. Taitaa äitiys olla aika tylsää ja sisällötöntä, jos tästäkin saa noin pitkän keskustelun aikaiseksi.

En ole äiti, mutta käytän lastensukkia, kuvapaitoja, saatan hiusketkin laittaa saparoille voi eeeiii, eikö se kaikkia miellytä? Voi sentään :(

Vierailija
496/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollekin se naisellisuus voi olla niitä näkyviä muotoja, ja siksi hän haluaa korostaa niitä. Jollekin toiselle se on taas jotakin muuta. Kai molemmat on sallittu?

Vierailija
497/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuttavaa miten joihinkin mammoihin kolahti niin, että asiasta pitää jankata yli 30 sivun verran. Jos teitä ei kerran kiinnosta mitä muut ajattelevat pukeutumisestanne, miksi välitätte tästä keskustelusta?

Kerrassaan shokeeraavaa, että keskustelupalstalla keskustellaan jostain asiasta.

Vierailija
498/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ällöttää miten kokonaisvaltaisesti äitiys muuttaa naista.

Jep. Parempi vain, että naiset eivät tekisi lapsia ollenkaan. Onneksi syntyvyys onkin Suomessa laskussa koko ajan.

Suurimman osan tähän keskusteluun osallistuneiden äideistä olisi kyllä kannattanut hankkia joko steriasaatio tai vähintään keskeyttää näiden vatipäiden odotus.

Vierailija
499/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollekin se naisellisuus voi olla niitä näkyviä muotoja, ja siksi hän haluaa korostaa niitä. Jollekin toiselle se on taas jotakin muuta. Kai molemmat on sallittu?

On sallittu. Paitsi tämän keskustelun perusteella se ei ole naisellisuutta ollenkaan, jos pitää mekkoa, joka peittää muodot. Sellaisia pitävät eivät ole naisia ollenkaan eivätkä miehet heitä halua. Kaikki muu kyllä käy.

Vierailija
500/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kuka sinulle sitten vastaa? Keskenäänkö päivittelette?

Olitte vastauksia vailla, kyselette että miksi ja miksi, ja nyt teille ei sitten saa vastata.

Höpsö olet, ihan höpsö. Et nyt tiedä itsekään mitä teet, höpsö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme