Rintaliivit pitäisi pestä joka päivä. No, pesetkö?
"Asiantuntija" kertoo, että ne pitäisi pestä joka päivä, mutta kuka oikeesti pesee...?
http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/harva-nainen-noudattaa-suosi…
Kommentit (88)
Nyt alkaa olla tasan vuosi kun käytän samoja, yksiä urheilurintsikoita. En ole pessyt niitä ikinä, eikä minulla ole kuin yksi pari. Ei silti haise (dödö) ja lol miks mä pesisin niitä koska ei niistä mitään syöpää tule, ja aivan turhaa pestä :D Nyt tietenkin tulee "Haiset kumminkin kauheelta!" niin ei, en haise. Dödöt on keksitty ja käytän sitä jokapäivä, eikä ne rintsikat tosiaan haise. Dödön tuoksu tosin tarttuu, joten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin kahtena päivänä etten peseydy aamuisin, vasta kun palaan kotiin lenkiltä. Riittää hyvin. Liivit eivät löyhkää kun peseytyy ainakin kerran päivässä, no on ne silti vaihdettava 2-3 pv jälkeen.
Olin joskus leipäjonossa ja mielessä kävi, vaateraha pitäisi antaa jokaiselle ja käyttää liiveihin. Puhtaus on niin tärkeää.
Laitatko käytetyt alushousutkin takaisin jalkaan jos eivät haise?
En tosiaan, vaihdan aina pesun jälkeen, kesällä useamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Käytän yleensä kaksi viikkoa putkeen, paitsi jos tuntuu että hikoilin todella runsaasti niin laitan puhtaat suihkun jälkeen. En oikein uskalla turhan tiuhaan pestä, etteivät mene niin äkkiä pilalle. Toisaalta taas ei voi kauaa pesemättömänä pitää ettei sitten hiki tartu pysyvästi? Ei toistaiseksi haise millekään vaikka olisi ollut kunnon hikiliikuntaa.
Hiki haurastuttaa liivien elastania. Hellävarainen pesu usein lisää liivien käyttöikää. Ethän käytä huuhteluainetta? Se on oikea elastaanintappaja.
Vierailija kirjoitti:
Pyykkään kerran viikossa pesutuvalla,silloin pesen myös viikon pidetyt rintaliivit kuudessakympissä tyynyliina pesupussina.Kotitöissä on muutenkin ihan tarpeeksi hommaa ilman päivittäistä nyrkkipyykkiä.
Laita vetoketjullinen pesupussi, ei ne paljoa maksa.
Parin vuoden välein tämä "uutinen" sitten jaksaa nousta pinnalle. Olen aina tiennyt (lapsuudesta, 80-luvulta lähtien) että ne pitäisi pestä joka käytön jälkeen, mutta olen katsonut, että ei kukaan tolkun ihminen niin tee. Silloin lapsena (yläasteella) kaverini otti tämän ohjeen kirjaimellisesti ja hänellä oli seitsemät rintsikat ja pesi ne sitten käsin aina viikonloppuisin :D tirskuin tälle jo silloin enkä pitänyt häntä ihan järkevänä.
Toimin samoin kuin näköjään moni muukin, eli pidän hikoilusta riippuen samoja rintsikoita 3-5 päivää ja pesen sitten kerran viikossa 40 asteessa. Rintsikoita on vain kolmet, olisihan se kiva jos olisi enemmän mutta pidän rintsikoiden ostamista kaikkein vastenmielisimpänä shoppailuna. Nykyisillä olen mennyt viimeiset kolme-neljä vuotta, ostin silloin kerralla nuo kolme kappaletta.
Urheilutopit ovat erikseen, niitä on seitsemän ja käytän kutakin vain kerran ennen pyykkikoriin heittoa.
Käytän samoja liivejä 2-3 päivää ja sitten pesen. Jos jostain syystä tulee hiki, niin sitten tietysti pesen jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Itse olen pienirintainen, joten ei ole ollut tuollaisia ongelmia, että rinnan alta hikoilisi päivän aikana.
Urheiluliivejä käytän tietenkin erikseen varsinaista hikiliikuntaa varten ja ne pesen jokaisen käyttökerran jälkeen.
Mä pesen kaikki vaatteet ulkovaatteita lukuunottamatta joka päivä. Rintaliivejä mulla on useammat kymmenet. En käytä hajusteita ja tykkään olla puhdas.