Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivit pitäisi pestä joka päivä. No, pesetkö?

Vierailija
17.04.2017 |

"Asiantuntija" kertoo, että ne pitäisi pestä joka päivä, mutta kuka oikeesti pesee...?

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/harva-nainen-noudattaa-suosi…

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en pese joka päivä mutta kyllä vaihdan rintaliivit käytön jälkeen. Varsinkin isorintaiset ei voi kyllä käyttää päivää pidempään rintaliivejä, hyi hitto. 

Miksei voi?

Koska isorintaisilla usein hikoaa se rintojen alus ja sellainen voi aiheuttaa bakteerin muhimisen sinne välikköön. Muutenkin rintaliivit menee kainaloiden alta. Mulle käytettyjen liivien pitäminen on vähän kuin pitäisi käytettyjä alushousuja. 

Ai jaa, mulla on kuppikoko 70 I/J eikä tissinaluset juuri hikoile muuta kuin urheillessa ja kuumina hellepäivinä. Rintsikat vaihdan pari kertaa viikossa. Jos on sopivat liivit ja kaarituki oikeassa kohtaa, ne kohottavat rintaa niin, että rinnan alle ei jää hikoilevaa ihopoimua.

Vierailija
42/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, tietenkin pesen, samoin kuin alushousut. Ulkoilen ja reippailen paljon, ja on kyllä päivän päätteeksi sellainen tissihiki, että todellakin liivit lentävät suoraan koneeseen.

Minulla on kyllä ihan erikseen urheiluliivejä. Ulkoillessa ja reippailessa ja varsinkin jos juokset tarvitset enemmän tukea kuin tavalliset liivit antavat. En todellakaan hikoile tavallisissa liiveissä joten en niitä,joka päivä pese.

Kyllä ihmisestä lähtee eritettä vaikka sitä ei tulisikaan samalla tavalla kun hikoilee liikkuessa. Ja rintaliivit hinkkaa ihoa vasten ja niihin jää kaikkea kuollutta ihosolua ym. 

Miksi se ihosolukko on vaarallista? Mitä kamalaa siitä koituu, vaikka olisikin jotain näkymätöntä eritettä liiveissä? Jos niitä ei tavallisilla aisteilla havaitse (ei pahaa hajua, ei näytä likaiselta) ja olo tuntuu puhtaalta ja tarpeeksi siistiltä, mitä ihmeen väliä tuollaisilla asioilla on? Me ollaan nykyään näin bakteerikammoisia aivan absurdeista syistä, ja sitten ihmetellään miksi allergiat lisääntyy ja ihmiset ovat niin neuroottisia ja ahdistuneita eikä aika riitä mihinkään... Ei kai se riitä, kun aika menee pyykkäämiseen ja jostain kuolleesta ihosta stressaamiseen. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pesen! Olen töissä navetassa ja se navetan haju tunkeutuu kaikkien vaatekappaleiden läpi myös sinne alusvaatteisiin. En todellakaan voisi kuvitellakaan laittavani aamulla päälle edellispäivän hielle ja navetalle haisevia rintsikoita. Ajatuskin etoo. Mutta mulla onkin erikseen työliivit, kotiliivit ja juhlatilaisuuksiin vielä jokunen erimallinen. Kotiliivejä käytän aina vapaapäivinä, niitä en välttämättä pese ihan joka käyttöpäivän jälkeen, mutta usein niitäkin.

Vierailija
45/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, en pese edes urheiluliivejä joka ikisen käytön jälkeen vaan jos olen esimerkiksi tänään käynyt lenkillä ja tiedän että menen huomenna heti uudestaan, ei siinä välissä niitä ehdi ainakaan koneessa pesemään eikä ketään kiinnosta onko niitä pidetty nyt yksi vai kolme päivää putkeen... Toki jos huomaan liiveistä (tai mistä tahansa muusta vaatteesta) että ne ovat likaiset, haiskahtavat tai on tahroja niin heitän ne pyykkiin. Luotan enemmän omaan maalaisjärkeen ja aisteihini kuin johonkin yleisiin turhiin "sääntöihin". Ja mitään kamalaa ei muuten ole tähän mennessä tapahtunut itselleni eikä vaatteilleni, vaikka pesen pyykkiä harvemmin ja pesuohjeiden vastaisesti... Tuntuu vähän että tuollaisia ohjeita noudattaa ne jotka eivät osaa itse ajatella omilla aivoillaan tai arvioida sitä mikä on omalla kohdalla tarpeellista. Sitä paitsi suurin osa näistä "kuluta tätä näin ja näin usein, osta sitä ja tätä, tarvitset siihen myös tätä"-ohjeista perustuu ihan vain kuluttajien kapitalistiseen aivopesuun. Maailma ei siihen kaadu vaikka ottaisi rennommin, itse asiassa uskon että ihmiset olisivat onnellisimpia jos päästäisivät irti kaikesta pitäisi-paskasta.

No voihan sitä käyttää alushousujakin vaikka viikon ja harvoinpa sitä heti jotain pahaa tapahtuu. Itse tiedän maalaisjärjellä, että kun vaate on niin lähellä ihoa kuin rintaliivit, ne hiertävät, eli poistavat kuollutta ihoa, ottavat nestettä itseensä ym. mikä kohottaa riskiä saada tulehduksia hiivoja ym. Jos sinä haluat pitää likaisia vaatteita, niin sehän on oma asiasi, mutta turha laittaa itseäsi johonkin alustalle koska jotkut haluavat pestä likaiset vaatteensa eivätkä ymmärrä miksi kukaan laittaisi jo käytettyä alusvaatetta takaisin päälleensä. 

Tuo sun puolustus noista "ei oo tapahtunut yhtään mitään" on vähän niinkuin juoppoajajat puolustelee: "Oon ajanut ennenkin kännissä enkä kolaroinut, joten voin ajaa uudelleenkin koska se tarkoittaa etten varmasti nytkään kolaroi autoani, kun en ennenkään!" 

Vierailija
46/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, tietenkin pesen, samoin kuin alushousut. Ulkoilen ja reippailen paljon, ja on kyllä päivän päätteeksi sellainen tissihiki, että todellakin liivit lentävät suoraan koneeseen.

Minulla on kyllä ihan erikseen urheiluliivejä. Ulkoillessa ja reippailessa ja varsinkin jos juokset tarvitset enemmän tukea kuin tavalliset liivit antavat. En todellakaan hikoile tavallisissa liiveissä joten en niitä,joka päivä pese.

Kyllä ihmisestä lähtee eritettä vaikka sitä ei tulisikaan samalla tavalla kun hikoilee liikkuessa. Ja rintaliivit hinkkaa ihoa vasten ja niihin jää kaikkea kuollutta ihosolua ym. 

Miksi se ihosolukko on vaarallista? Mitä kamalaa siitä koituu, vaikka olisikin jotain näkymätöntä eritettä liiveissä? Jos niitä ei tavallisilla aisteilla havaitse (ei pahaa hajua, ei näytä likaiselta) ja olo tuntuu puhtaalta ja tarpeeksi siistiltä, mitä ihmeen väliä tuollaisilla asioilla on? Me ollaan nykyään näin bakteerikammoisia aivan absurdeista syistä, ja sitten ihmetellään miksi allergiat lisääntyy ja ihmiset ovat niin neuroottisia ja ahdistuneita eikä aika riitä mihinkään... Ei kai se riitä, kun aika menee pyykkäämiseen ja jostain kuolleesta ihosta stressaamiseen. :D

Biologian tunnille, hop hop. 

Vierailija
47/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elävää henkilöä joka ei hikoile, ei ole olemassakaan. Jokainen hikoilee vuorokaudessa vähintään puolisen litraa, ja myös rintojen ihossa on hikirauhasia. Aivan kuten omaa pahanhajuista hengitystäkään ei ihminen haista, te päiviä tai viikkoja samoja liivejä putkeen pitävät ette haista lemuanne.

Eikö teidän miehet ihmettele kun te aamulla vedätte eiliset alusvaatteet (toivottavasti suihkun jälkeen) päällenne?

Paha hengitys on aivan eri asia, sen kyllä todellakin toisesta haistaa. Hampaidenpesun skippaamisella on myös oikeasti ikäviä seuraamuksia, toisin kuin samojen rintsikoiden käytöllä. Voisitko perustella miksi ihmisen on mielestäsi käytävä joka aamu suihkussa? Jos ei hikoile eikä urheile, liika suihkuttelu tekee itseasiassa vain huonoa iholle. Epäilen myös suuresti, että keskiverto mies tulee edes ajatelleeksi tuollaisia asioita... Ei miehet mieti että "milloinkohan tuo vaimoni on pessyt viimeksi rintaliivinsä", ne keskittyvät korkeintaan siihen että "jaahas, siinä puetaan rintaliivejä, kappas rinnat!!!" tai jos olen väärässä, haluaisin todella tavata sellaisen miehen joka tuollaisia ihmettelee. 

Vierailija
48/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese joka päivä, mutta laitan pyykkikoriin päivän tai kahden käytön jälkeen. Urheiluliivit pesen päivän jälkeen vaikka en urheilisi, koska ne koskettavat helpommin kainaloa.

Vierailija
49/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hyi, monta viikkoa pidätte samoja liivejä????!!! :x Hyi saasta. Oletteko esim ihosoluista kuulleet?

Kyllä minä pistän liivit aina päivän päätteeksi pesuun, kuten myös pikkuhousut. En tajua miten se on jaksamiskysymys. Pesen arkiliivit pesupusseissa koneessa käsinpesuohjelmalla.

Varmaan siten se on jaksamiskysymys,että kaikilla ei ole omaa pesukonetta ja nyrkkipyykkiä ei jaksa pestä joka päivä.

Vierailija
50/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella turhaa vouhotusta ja suorastaan tuhlausta pestä joka päivä mitään muuta tuoksutonta/puhtaan näköistä vaatetta kuin alushousuja ja sukkia. Itse pidän arkirintsikoita n. viikon putkeen.

Vierailija
51/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan tosissaan hysteerikot vertaa harvoin pestyjen rintaliivien seurauksia rattijuopputeen......... Perus AV-argumentointia :D

Vierailija
52/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, en pese edes urheiluliivejä joka ikisen käytön jälkeen vaan jos olen esimerkiksi tänään käynyt lenkillä ja tiedän että menen huomenna heti uudestaan, ei siinä välissä niitä ehdi ainakaan koneessa pesemään eikä ketään kiinnosta onko niitä pidetty nyt yksi vai kolme päivää putkeen... Toki jos huomaan liiveistä (tai mistä tahansa muusta vaatteesta) että ne ovat likaiset, haiskahtavat tai on tahroja niin heitän ne pyykkiin. Luotan enemmän omaan maalaisjärkeen ja aisteihini kuin johonkin yleisiin turhiin "sääntöihin". Ja mitään kamalaa ei muuten ole tähän mennessä tapahtunut itselleni eikä vaatteilleni, vaikka pesen pyykkiä harvemmin ja pesuohjeiden vastaisesti... Tuntuu vähän että tuollaisia ohjeita noudattaa ne jotka eivät osaa itse ajatella omilla aivoillaan tai arvioida sitä mikä on omalla kohdalla tarpeellista. Sitä paitsi suurin osa näistä "kuluta tätä näin ja näin usein, osta sitä ja tätä, tarvitset siihen myös tätä"-ohjeista perustuu ihan vain kuluttajien kapitalistiseen aivopesuun. Maailma ei siihen kaadu vaikka ottaisi rennommin, itse asiassa uskon että ihmiset olisivat onnellisimpia jos päästäisivät irti kaikesta pitäisi-paskasta.

No voihan sitä käyttää alushousujakin vaikka viikon ja harvoinpa sitä heti jotain pahaa tapahtuu. Itse tiedän maalaisjärjellä, että kun vaate on niin lähellä ihoa kuin rintaliivit, ne hiertävät, eli poistavat kuollutta ihoa, ottavat nestettä itseensä ym. mikä kohottaa riskiä saada tulehduksia hiivoja ym. Jos sinä haluat pitää likaisia vaatteita, niin sehän on oma asiasi, mutta turha laittaa itseäsi johonkin alustalle koska jotkut haluavat pestä likaiset vaatteensa eivätkä ymmärrä miksi kukaan laittaisi jo käytettyä alusvaatetta takaisin päälleensä. 

Tuo sun puolustus noista "ei oo tapahtunut yhtään mitään" on vähän niinkuin juoppoajajat puolustelee: "Oon ajanut ennenkin kännissä enkä kolaroinut, joten voin ajaa uudelleenkin koska se tarkoittaa etten varmasti nytkään kolaroi autoani, kun en ennenkään!" 

Siis sinusta liivien harva pesuväli ja juovuksissa ajaminen ovat jotenkin verrannollisia keskenään?

Vierailija
53/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan tosissaan hysteerikot vertaa harvoin pestyjen rintaliivien seurauksia rattijuopputeen......... Perus AV-argumentointia :D

Oletko noin tyhmä? Kukaan ei verrannut harvoin pestyjä rintaliivejä rattijuoppoihin, vaan että selitystapa on samanlainen: "Koska ei mitään ole tapahtunut ennen, ei varmasti tapahdu tulevaisuudessakaan." 

Vierailija
54/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinusta liivien harva pesuväli ja juovuksissa ajaminen ovat jotenkin verrannollisia keskenään?

Kuinka moni epäonnistuu lukemaan tuon tekstin? Selitystapa on sama, ei itse teko. 

Vierailija
55/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan. Ehkä kerran tai kahdesti kuussa. Nyt on pari viikkoa sitten pestyjä käytössä, eivätkä haise yhtään millekään (paitsi aavistuksen hyvälle hajuvedelle). Olen hoikka ja pienirintainen enkä hikoile.

Kesällä pitää sitten pestä useammin, koska kuumuus ja hikoilu.

Mulle on aivan sama mitä "asiantuntija" keksii väittää, kyllä tiedän itse parhaiten milloin mun liivit kaipaa pesun :)

Pidätkö samaa paitaakin pari viikkoa, tuskin sekään millekään parin viikon jälkeen haisee, kun olet niin hikoilematon.

Paita menee pesuun ihan yhden käyttökerran jälkeen, kotivaatteet erikseen. Paita kerää enemmän likaa, hajuja ja kosketusta ulkomaailmassa, ja on kosketuksessa kainaloihin. Rintaliivini taas on vain minun puhdasta ihoani vasten siellä paidan alla ja pysyvät puhtaana paljon kauemmin kuin paidat.

Vierailija
56/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikansallisten hygieniatuotteita myyvien yritysten mukaan Suomessa myydään huomattavasti vähemmän pesuaineita, hammastahnoja yms tuotteita per capita kuin muualla Länsi-Euroopassa, saati Pohjois-Amerikassa. Olen aina ihmetellyt miten tuo voi muka olla totta, mutta tämän ketjun perusteella taitaa olla. Osa suomalaisista ei pese itseään tai vaatteitaan yhtä usein kuin ihmiset muissa maissa.

Vierailija
57/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkään kerran viikossa pesutuvalla,silloin pesen myös viikon pidetyt rintaliivit kuudessakympissä tyynyliina pesupussina.Kotitöissä on muutenkin ihan tarpeeksi hommaa ilman päivittäistä nyrkkipyykkiä.

Vierailija
58/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko noin tyhmä? Kukaan ei verrannut harvoin pestyjä rintaliivejä rattijuoppoihin, vaan että selitystapa on samanlainen: "Koska ei mitään ole tapahtunut ennen, ei varmasti tapahdu tulevaisuudessakaan." 

Mitä siinä sitten voi tapahtua? Tissiliivien pesemättömyydellä ei varmaan paljon saa vahinkoa aikaiseksi itselleen ja vielä vähemmän muille.

Vierailija
59/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa selitys sille, että ihmiset oikeasti pitää rintaliivien pitoa ok:na muutaman päivän käytönkin jälkeen on, ettei heillä ole varaa ostaa muutamaa paria enenpää. Pahoitteluni. 

Vierailija
60/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kerran kuussa pesen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän