Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivit pitäisi pestä joka päivä. No, pesetkö?

Vierailija
17.04.2017 |

"Asiantuntija" kertoo, että ne pitäisi pestä joka päivä, mutta kuka oikeesti pesee...?

http://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/harva-nainen-noudattaa-suosi…

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elävää henkilöä joka ei hikoile, ei ole olemassakaan. Jokainen hikoilee vuorokaudessa vähintään puolisen litraa, ja myös rintojen ihossa on hikirauhasia. Aivan kuten omaa pahanhajuista hengitystäkään ei ihminen haista, te päiviä tai viikkoja samoja liivejä putkeen pitävät ette haista lemuanne.

Eikö teidän miehet ihmettele kun te aamulla vedätte eiliset alusvaatteet (toivottavasti suihkun jälkeen) päällenne?

Ihan sama miten sä toivoisit, en haise vaan tuoksun hyvälle. Ihan sama rintojen hikirauhasilla, kun en hikoile rintojen kohdalta niin että se vaikuttaisi liiveihin mitenkään. Liivit ovat raikkaan tuoksuiset vielä monen käyttökerran jälkeen, ja koska omistan useita liivejä, voi niiden pesu tapahtua vaikka kerran kuussa.

Joillakin ihmisillä on ehkä tunkkaisempi, voimakkaampi hajun ja hien eritys niin kyllähän sitä silloin kannattaa niitä liivejä pestä vaikka päivittäin. Jos on sitä tissinalushikeä ja hiertää :D Eiköhän hygieninen ihminen osaa itse arvioida pesutarpeen :)

Vierailija
62/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran viikossa tai hieman tiheämmin, urheilurintsikat aina käytön jälkeen paitsi jos olen käyttänyt vain joogatunnilla, sen jälkeen vielä joku hikiliikunta ennen pesua. Mulla on tosin kolmet normaalit liivit joita käytän per viikko joten koko ajan ei ole samat päällä. Nuuhkaisen päällä olleita rintsikoita aina kun riisun ne ja ennen kuin puen päälle ja täytyy sanoa että ne tuoksuvat aina raikkaalle ja hyvälle.

Sen sijaan talvella joudun pesemään pipoa usein ja hiukset vähintään joka toinen päivä, koska päänahan haju on nopeasti epämiellyttävä. Samoin kaulahuiveja pesen jatkuvasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla voi olla kuukausiakin pesemättä :D 

Niin mullakin. Tuuletus riittää, jos eivät haise millekään tai ole tahraisia.

Vierailija
64/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aktiivisessa käytössä n. 5 eri rintaliivit, jotka kaikki pesen n. kerran kuussa. Urheilurintsikat on erikseen. Minulla on d-kuppi, mutta en hikoa rintojen alta (kuten jotkut täällä kirjoittivat), koska minulla ei ole mitään rintojenalusihoa, rinnat ovat pystyt pallot. En ymmärrä, miksi rintsikoita pitäisi niin usein pestä, enhän pese paitoja / housujakaan niin usein. Minulla on atopia, joten en juuri hikoile. Kesähelteillä tietenkin eri asia, silloin saatan pestä useammin.

Vierailija
65/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan tosissaan hysteerikot vertaa harvoin pestyjen rintaliivien seurauksia rattijuopputeen......... Perus AV-argumentointia :D

Oletko noin tyhmä? Kukaan ei verrannut harvoin pestyjä rintaliivejä rattijuoppoihin, vaan että selitystapa on samanlainen: "Koska ei mitään ole tapahtunut ennen, ei varmasti tapahdu tulevaisuudessakaan." 

No koska en käytä alkoholia, niin en pidä kovin pahana riskinä, että rupeaisinkin rattijuopoksi. En ole vielä koskaan kuullut, että joku olisi kuollut tai edes vakavasti sairastunut siitä, että pitää samoja rintaliivejä monta päivää pesemättä.

Liiveihin jäävät pesuainejäämät ovat varmaan vähintään yhtä iso riski, ja maapallon vesivarojen kerskakulutus turhanpäiseen vedentuhlaukseen kyllä on ihan oikea riski verrattuna siihen, miten omat ihosolut saattavat joutua iholle pesemättömistä rintaliiveistä. Niitä solujahan on tarttunut jo 5 minuutin käytön jälkeen pestyihinkin liiveihin, miksi ne eivät tapa silloin? Nyt mennään jo vähän sumean logiikan puolelle.

Vierailija
66/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi helvetti teitä haisuleita... totta kai rintsikat pestään päivittäin, tissien alta erittyy hikeä. Ja rintaliivit ovat yleensä keinokuitusekoitetta (täyttä puuvillaa tai silkkiä olevat eivät kestä käytössä eivätkä jousta, siksi mukana aina vähintäänkin hiukan elastaania), joten ne hiostavat.

En tiedä isorintaisimmista naisista, mutta itse käytän a-kuppia  ei mulla ole kyllä mitään "tissinalusaluetta", joka pääsisi hikoamaan.

Vaikka olisikin isommat, niin eikö rintaliivien yksi tehtävä ole nostaa rinnat niin, ettei sitä rinnanalusta enää ole. Siis että rinta ei kosketa alla olevaa ihoa. Ilman liivejä sitä hikeä silloin tuleekin, ei minulla liivien kanssa.

Vierailija
67/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, tietenkin pesen, samoin kuin alushousut. Ulkoilen ja reippailen paljon, ja on kyllä päivän päätteeksi sellainen tissihiki, että todellakin liivit lentävät suoraan koneeseen.

Minulla on kyllä ihan erikseen urheiluliivejä. Ulkoillessa ja reippailessa ja varsinkin jos juokset tarvitset enemmän tukea kuin tavalliset liivit antavat. En todellakaan hikoile tavallisissa liiveissä joten en niitä,joka päivä pese.

Osa liikkuu erikseen, harrastuksena, osa meistä pyöräilee ja kävelee ja liikkuu maastossa ihan päästäkseen töihin ja/tai työpäivän osana. Kaikki eivät tee mitään toimistotyötä. Ymmärrätkö?

Vierailija
68/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan liivit ehkä kahden viikon välein. Joskus useammin ja joskus harvemmin. Pesen kaikki vatteet 60 asteessa pesuohjeista riippumatta, koska bakteerit eivät kuole 40 asteessa. Eipähän tartte koko ajan olla uusikaan ostelemassa. Pesut kyllä lyhentää liivien elinikää. Kuten kaikkien muidenkin vaatteiden..

Vierailija
69/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joka aamu puhtaat rintsikat, mutta pesen koko satsin kyllä yhdellä kertaa pyykissä.

Vierailija
70/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa pestä rintsikkansa vaikka kerran tunnissa. Itse yleensä pidän samoja päivän tai kaksi ja pesen sitten samalla kertaa useammat (40 astetta). Sama koskee pikkareita ja sukkahousuja yms. T-paitakin menee yleensä pesuun yhden kerran käytön jälkeen, mutta en minä nyt yksittäisiä paitoja rupea päivän päätteeksi pesemään sen enempää kuin rintaliivejä tai pikkareita. Kaikki käyttämäni T-paidat ovat nykyään puuvillaa ilman elastaania ja ne voi pestä 60 asteessa.

Vierailija
71/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten paljon hikoilen. Yleensä todella vähän niin en vaihda päivittäin. Muutaman päivän käytän yleensä samoja ja pesen sitten isomman määrän kerralla.

Vierailija
72/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan pese. Vähintään 3-4 kertaa käytän ennen pesua, ellen sitten ole hikoillut niissä erityisen paljon. Pienet rinnat ei hirveästi hikoile itsessään, joten ei ne liivit kovin helposti haise. En ole vielä keksinyt, mitä vikaa toimintani muka aiheuttaa. Korkeintaan jonkun pienen selkäfinnin, mutta eipä nuo haittaa.

Vierailija
73/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos olen hionnut päivän aikana, tai käytän napakoita liivejä, niissä on aina sellainen fiilis että kuivaa ihosolukkoa raapiintuu enemmän rintsikoihin kuin vähän lössöissä. Mutta normaalisti joo käytän 2-3 päivää samoja. Urheilurintsikat pesen joka käytön jälkeen, paitsi jos olen tyyliin vaan venytellyt enkä lainkaan hionnut.

Vierailija
74/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt imetyksen aikana pakko pestä päivittäin koska hikoilen paljon enemmän kuin normaalisti. Haisee nimittäin aika pahalle.

Vierailija
75/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan rintaliivejä jopa useita kertoja päivässä. Kotona pidän eri liivejä kuin "kaupungilla", ja urheiluun on omat liivit. Pesen liivejä koneessa pesupussissa.

Vierailija
76/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain yhdet liivit ja todella harvoin tulee pestyä... Kun ei muista. Istun vain kotona, niin ei tässä pahemmin hikoillutakaan.

Vierailija
77/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tähän kysymysketjuun jo aiemmin rintsikoiden osalta, mutta jatkan vielä sen verran, että pesen rintsikat kuten kaikki muutkin vaatteetkin 30 asteessa, joskus erikoistapauksessa 40 asteessa. Ihan puhdasta on aina tullut.

Vierailija
78/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Onko teillä vain yhdet liivit. Minulla on käytössä kahdeksat liivit ja vaihdan ne päivittäin. Ihoni on todella rasvainen ja hikoilen paljon. Niinpä vaihdan liivit päivittäin ja pesen kerran viikossa koneellisen alusvaatteita.

Mulla on vaan yhdet hieman paremmat tukea antavat liivit, joita käytän "ihmisten ilmoilla" ja kahdet ns. kotiliivit, jotka ovat jtn. vanhoja vuosien takaa.

Mulla ei ole varaa ostaa useampia liivejä, joten siksi vain yhdet hyvät. Ja toisekseen inhoan ostaa liivejä, kun mitkään ei tunnu sopivan. Viimeksikin meni 3 tuntia kaupassa, kun joutui kokeileen lähes kaikki liivit ja vaan nämä yhdet näyttivät päällä hyviltä ja myös tuntuivat napakoilta. Joudun tyytymään ihan perus Prisman mallistoihin ja eipä tuolla kauheasti ole isommille rinnoille malleja ja kokoja ja muista väreistä kuin musta, valkoinen ja puuteri on turha unelmoida.

Pesusta...pesen silloin, kun tuntuu että liivit ovat likaiset. Mitään aikataulua ei tälle ole.

Vierailija
79/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese edes joka viikko. Ällöttävää.

Vierailija
80/88 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän yleensä kaksi viikkoa putkeen, paitsi jos tuntuu että hikoilin todella runsaasti niin laitan puhtaat suihkun jälkeen. En oikein uskalla turhan tiuhaan pestä, etteivät mene niin äkkiä pilalle. Toisaalta taas ei voi kauaa pesemättömänä pitää ettei sitten hiki tartu pysyvästi? Ei toistaiseksi haise millekään vaikka olisi ollut kunnon hikiliikuntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän