Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja mä kiehun! Anoppiasiaa taas kerran

Vierailija
16.04.2017 |

Mieheni on laiska. Joka päivä kun hän tulee töistä, hän lösähtää sohvalle eikä siitä nousisi muuta kuin syömään. Jos pyydän häntä vaikka auttamaan ruoan kanssa tai hoitamaan pyykit tai vaikka menemään ulos lasten kanssa, on se nalkuttamista kuulemma. Viikonloput pitäisi vaan loikoilla kotona, ehkä johonkin isompaan ruokakauppaan voisi mennä kiertelemään. Mutta ulkoilut, puistoilut, kaikki mä hoidan yksin lasten kanssa. Ja taas avun pyytäminen on nalkuttamista.

No nyt oltiin anopin syntymäpäivillä ja leikkisästi mieheni kanssa kinastelimme ja mainitsin, miten sohvaamme on piirtynyt miehen takapuolen kuva kun kaikki hetket hän vaan istuu siinä, kunnes anoppi kivahti. Alkoi tiuskimaan miten pojallaan on rankkaa kun on työt ja perhe hoidettavana ja että on leponsa ansainnut. Ja miten mä en voi mitenkään ymmärtää, miten rankkaa toisella voi olla, koska olen kotiäiti.

Nyt muut kertokaa, mitä teidän miehet tekee töitten jälkeen? Aina kun menen vaikka viikonloppuisin puistoon, siellä ne isät ovat lastensa kanssa. Meillä ei koskaan.

Olin suunnitellut kivaa äitienpäivälahjaa mummille eli anopilleni, mutta olkoot. Tämän jälkeen en todellakaan tee elettäkään koko tyypin eteen.

Kommentit (308)

Vierailija
121/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki R. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki R. kirjoitti:

Jos toinen käy töissä ja toinen on kotona, niin kyllä se kodin hoitaminen sillon pääpiirteittäin kuulu sille, joka kotona on. Jotenkin tuntuisi että ainoa joka on laiska, on se kotona oleva, joka teetättää ne kotihommatkin sillä joka käy töissä. En ymmärrä mikä velvolisuus miehellä on mennä jonnekin puistoon lasten kanssa! Jos hän ei halua mennä puistoon, ei lasten kanssa eikä mahdollisesti ilmankaan, ei siinä pitäisi puolisolla olla mitään sanomista asiasta. Töissä käyvällä miehellä on oikeus olla ihan oma itsensä, ja tehdä niitä asioita mistä hän pitää, sellainen on kontrollointia ja hallintaa, mikäli toselle ruvetaan pakottamaan jotain toista elämän tapaa. Ihan sama vaikka kaikki muut maailman miehet olisivat siellä, se et tarkoita mistään kohdasta että juuri tämän tarvistisi.

Minä en taas ymmärrä, että miksi mies, joka on lapsia halunnut, ei halua olla heidän kanssaan. Kyllä ne läheiset välit luodaan varhaislapsuudessa. Jos lapsi vaikka kaaduttuaan huutaa äitiä apuun vaikka isä seisoo vieressä, on jotain jo pielessä. Älä missään vaiheessa hanki lapsia, jos et halua edes heidän kanssaan ulkoilla.

Yhdessäolo= ulkoilu tai muu naisen suunnittelema ohjelmanumero

Niin? Lapset tarvitsevat ulkoilua eli raitista ilmaa ja liikuntaa. Harvan koti on niin iso, että siellä voi juosta yhtä paljon kuin pihalla. Pieniä lapsia ei voi päästää yksin ulos, joten toisen vanhemman täytyy mennä mukaan. Olihan se hiekkalaatikon reunalla istuminen syyskuussa tihkusateella tylsää, mutta pakko oli, kun lapsi viihtyi. Samaan aikaan en voinut tehdä mitään, joten olisihan se ollut kiva, että mies on lasten kanssa pihalla ja minä olisin voinut rauhassa laittaa ruokaa tai siivota.

Se ei muuten ole mitään yhdessäoloa, jos mies pelaa illat pelikoneella ja lapset istuvat vieressä katsomassa.

No eivät ne lapset siihen kuole, jos eivät joka päivä ulkoile. Edellinen kommentoija oli oikeassa, naiset nämä ohjelmanumeroa keksivät.

Jos haluaa pitää lapsilla jonkinlaisen rytmin, niin kyllä se ulkoilu siihen kuuluu. Meillä ainaki lapset alkavat hyppiä seinille, jos eivät pääse ulos purkamaan energiaansa. Syövät paremmin ja nukkuvat paremmin. Meilläkin väännetään aina tästä, mies ei haluaisi mennä lasten kanssa ulos, mutta ei halua kotihommiakaan tehdä. Ja käymme molemmat kokopäivätyössä, välillä v***ttaa.

Ap on kotiäiti.

Vierailija
122/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni työ on vastuullista ja tekee pitkää päivää, mutta ei todellakaan makaa sohvalla iltoja.

Tehdään ruokaa, ulkoillaan, tehdään pihahommia, hoidetaan asioita, ruokakaupassa käyntejä jne, touhutaan lasten ja koiran kanssa, ihan tavallisia juttuja. Minäkin olen kotiäiti. Minä teen päivisin hommani kotona lasten kanssa, mies töissä. Kummallakaan ei ole aikaa maata iltoja sohvalla ja kummankin 'työ' on raskasta, eri tavoilla vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voitin aikoinaan lotossa hyvin suuren summan ja mm tämän vuoksi/johdosta jäin kotiin ensimmäisen lapsen synnyttyä.

Mieheni on johtavassa asemassa ja hän saa mennä miten huvittaa.

Nyt nuorin aloittaa syksyllä lukion, eipä minun tarvi mitään tehdä.

Lähetän lapset kouluun, teen aamiaista, välipalat, kuulustelen läksyt mutta harrastuksiin menee yksin.

Klo 18 meillä syödään ja silloin kaikki on kotona.

Käyn lounaalla alueen ravintolassa, käyn kaupungilla, kaupoissa ja olen päivittäin ulkona n 10-14 välisen ajan, 3 krt vkossa käyn jumpassa.

Helposti kerkeän tekemään kaiken, ehkä tunnin verran teen kotitöitä per pv.

Lucky you! 😁

Joopa, yritähän tehdä ne kotityöt 1,5 v ja 3 v kanssa! Eipä tarvitse lounaille lähteä.

Vierailija
124/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuresti ihmettelen, mihin kaikkeen nykynaiset suostuvat, kun jo 60-luvulla miehet osallistuivat kotitöihin ja lastenhoitoon, vaikka silloin oli pitemmät työpäivät ja töitä tehtiin 6 pv viikossa ja oli lyhyet lomat. Ja silti ostettiin kodin ulkopuolisia palveluita esim. pesula, siivous jne. ja mies teki oman osuutensa. Missä on perheen tasa-arvo ja yhdenvertaisuus lasten huoltajana.

Eikä olisi tullut kuuloonkaan vaatia kotiapulaiselta tai lastenhoitajalta kotitöiden tekemistä, jos perheessä oli pieniä lapsia, vaan hänen aikansa meni kokonaisuudessaan lastenhoitoon ja ulkoiluun, ruuatkin tehtiin valmiiksi ja tehtäväksi jäi vain niiden lämmitys.

Mitä nykyään miehet oikein tekevät vapaa-ajallaan, kun on lyhyet työpäivät ja pitkät lomat, jos eivät vietä perheensä kanssa yhteistä aikaa.

Me ollaan jo iäkkäitä ja miehelle kotityöt ovat olleet itsestään selvyyksiä ja ihan samalla tavalla, hän ottaa ilomielin vastuun lastenlapsien hoidosta, kuin minäkin.

En yhtään ihmettele, jos parisuhde voi huonosti, kun mies on valinnut vaimon vain taloudenhoitajaksi.

Vierailija
125/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät kuole, mutta hyppivät illalla pitkin seiniä, kun eivät ole päivän aikaan saaneet purettua energiaa mihinkään. Ainakin omissa lapsissa eron huomasi selvästi, mutta teillä taitaa olla erilaiset lapset, vai?

Siis mikä sua estää viemästä niitä ulos, jos oot koko päivän kotona?

Ei mikään, ulkoilutin lapsia silloin, kun olin kotona ja ulkoilutin silloinkin, kun olin töissä. En vain ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä lapset voivat olla päiväkausia sisällä.

Vierailija
126/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki R. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki R. kirjoitti:

Jos toinen käy töissä ja toinen on kotona, niin kyllä se kodin hoitaminen sillon pääpiirteittäin kuulu sille, joka kotona on. Jotenkin tuntuisi että ainoa joka on laiska, on se kotona oleva, joka teetättää ne kotihommatkin sillä joka käy töissä. En ymmärrä mikä velvolisuus miehellä on mennä jonnekin puistoon lasten kanssa! Jos hän ei halua mennä puistoon, ei lasten kanssa eikä mahdollisesti ilmankaan, ei siinä pitäisi puolisolla olla mitään sanomista asiasta. Töissä käyvällä miehellä on oikeus olla ihan oma itsensä, ja tehdä niitä asioita mistä hän pitää, sellainen on kontrollointia ja hallintaa, mikäli toselle ruvetaan pakottamaan jotain toista elämän tapaa. Ihan sama vaikka kaikki muut maailman miehet olisivat siellä, se et tarkoita mistään kohdasta että juuri tämän tarvistisi.

Minä en taas ymmärrä, että miksi mies, joka on lapsia halunnut, ei halua olla heidän kanssaan. Kyllä ne läheiset välit luodaan varhaislapsuudessa. Jos lapsi vaikka kaaduttuaan huutaa äitiä apuun vaikka isä seisoo vieressä, on jotain jo pielessä. Älä missään vaiheessa hanki lapsia, jos et halua edes heidän kanssaan ulkoilla.

Niin? Lapset tarvitsevat ulkoilua eli raitista ilmaa ja liikuntaa. Harvan koti on niin iso, että siellä voi juosta yhtä paljon kuin pihalla. Pieniä lapsia ei voi päästää yksin ulos, joten toisen vanhemman täytyy mennä mukaan. Olihan se hiekkalaatikon reunalla istuminen syyskuussa tihkusateella tylsää, mutta pakko oli, kun lapsi viihtyi. Samaan aikaan en voinut tehdä mitään, joten olisihan se ollut kiva, että mies on lasten kanssa pihalla ja minä olisin voinut rauhassa laittaa ruokaa tai siivota.

Se ei muuten ole mitään yhdessäoloa, jos mies pelaa illat pelikoneella ja lapset istuvat vieressä katsomassa.

No eivät ne lapset siihen kuole, jos eivät joka päivä ulkoile. Edellinen kommentoija oli oikeassa, naiset nämä ohjelmanumeroa keksivät.

Jos haluaa pitää lapsilla jonkinlaisen rytmin, niin kyllä se ulkoilu siihen kuuluu. Meillä ainaki lapset alkavat hyppiä seinille, jos eivät pääse ulos purkamaan energiaansa. Syövät paremmin ja nukkuvat paremmin. Meilläkin väännetään aina tästä, mies ei haluaisi mennä lasten kanssa ulos, mutta ei halua kotihommiakaan tehdä. Ja käymme molemmat kokopäivätyössä, välillä v***ttaa.

Ap on kotiäiti.

No kyllä silti miehen kuuluu osallistua yhteisen kodin asioihin. Entäs sitten kun vaimo palaa töihin, mies on täysin kuutamolla, mitä niiden lasten kanssa pitää tehdä. Kuuluu kai sille kotiäidillekin välillä vapaa? Kukas niitä lapsia hoitaa, jos äidin pitää vaikka käydä jossain, jos mies on kokonaan ulkoistanut itsensä? Onneksi monet tämän päivän isät ovat kiinnostuneita lastensa asioista, eivätkä ole aivan tumpeloita, jos vaikka äiti sairastuu tai on muuten muutaman päivän poissa.

Vierailija
127/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät kuole, mutta hyppivät illalla pitkin seiniä, kun eivät ole päivän aikaan saaneet purettua energiaa mihinkään. Ainakin omissa lapsissa eron huomasi selvästi, mutta teillä taitaa olla erilaiset lapset, vai?

Ei mikään, ulkoilutin lapsia silloin, kun olin kotona ja ulkoilutin silloinkin, kun olin töissä. En vain ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä lapset voivat olla päiväkausia sisällä.

Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus vähintäin 2h päivittäiseen ulkoiluun ja liikuntaan, sille on ihan lääketiett. faktat.

ja merkittävä osuus lapsen hyvinvoinnille ja terveydelle.

Käytännössä se tietää kotona olevan ajassa vähintäin 3h.

Vierailija
128/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö miehen hypätä siitä oravanpyörästä että jaksais tehdä jotain muutakin elämässä? Ja mitä sellasella miehellä teet? Paitsi vingutat miehen luottokorttia.

Vierailija
129/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua masentaa isät, joille omien lasten seura on vaivalloista. niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, ehkä se isäpappa onki sit viimenen, joka otetaan mukaan rassaamaan mopoa, tms muuta ns kivaa miesten juttua. sitte ku poika kasvaa isoksi ja sen jutut alkaa isää kiinnostaa ni voi olla jo myöhäistä, jos ei koskaan jaksanu viiä pikkupoikaa ongelle ja kattoa sitä säätämistä..

Vierailija
130/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on kotiäiti.

No kyllä silti miehen kuuluu osallistua yhteisen kodin asioihin. Entäs sitten kun vaimo palaa töihin, mies on täysin kuutamolla, mitä niiden lasten kanssa pitää tehdä. Kuuluu kai sille kotiäidillekin välillä vapaa? Kukas niitä lapsia hoitaa, jos äidin pitää vaikka käydä jossain, jos mies on kokonaan ulkoistanut itsensä? Onneksi monet tämän päivän isät ovat kiinnostuneita lastensa asioista, eivätkä ole aivan tumpeloita, jos vaikka äiti sairastuu tai on muuten muutaman päivän poissa.

Alkaa nyt iltaa kohden jo vähän ärsyttämään. Luitko v.ttu ollenkaan mihin vastasit vai unohditko täysin, mistä aiemmissa viesteissä puhuttiin? Että hävettää...

Vierailija
131/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä kanssa. Mistä sä puhut?

Kuka täällä on puhunut, että lapset on päiväkausia sisällä?

Kyse oli vaan ja ainostaan siitä kuka ne ulkona käyttää kotiäiti vai työisä.

Kyllä nyt alkaa hermo mennä..

Vierailija
132/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki R. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki R. kirjoitti:

Suositusten mukaan lapsi tarvitsee joka päivä 2 tuntia liikuntaa ja ulkoilua, joka lisää lapsen terveyttä ja hyvinvointia.

Ja käytännössä pienten lasten osalta, jo pelkkään ulkoiluun menee 2,5-3h kun huomioidaan pukemiset ja riisumiset.

Ja myös päiväkodissa lapset saavat ulkoilua, oli sää mikä tahansa, vähintäin 2h päivässä.

Ehkä lapset kannattaisi laittaa päiväkotiin jo heti synnyttyä ja äidin jäädä kotiin hoitamaan avutonta miestään. Ainakin sen käsityksen saa monista kommenteista.

Jep, suositukset on tiedossa mutta ei ne lapset tosiaan kuole tai kärsi, jos JOKA päivä eivät ulkoile. Löysätkää nyt hyvät naiset.

Vierailija
133/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki R. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki R. kirjoitti:

Omat lapset eivät tosiaan hypi seinille, jos suosituksia ei joka päivä noudateta.

Vierailija
134/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhevapaat, joita tuetaan verovaroista, on lasta varten, eikä suinkaan helpottamaan isän arkea tai poistamaan isän vastuuta lastenhoidosta ja kotitöitä.

Kotona olevan pääasiallinen tehtävä on hoitaa ja kasvattaa lasta ja turvata lapselle turvallinen ja virikkeellinen elämä. Kotityöt jaetaan puoliksi vanhempien kesken.

Nykyään perhevapaita käytetään häikäilettömästi väärin ja maksetaan veronmaksajilla, usein lapsi saa vaan välttämättömän hoidon, mutta riittävälle ulkoilulle ja virikkeelliselle kasvatukselle ei ole aikaa, kun äidin tehtävänä on kaikki perheen kotityöt ja mies on vapaamatkustaja ottaa edun ja hyödyn perhevapaista itselleen, lapsen kustannuksella.

Onneksi poliittisille päättäjille viesti on mennyt perille ja uusi laki perhevapaista on enemmän kuin tervetulot, jos halutaan panostaa lapsen etuun ja oikeuteen.

Voi elämä! Mikä sepostus. Kyllä se on nyt niin mahtipontista.

Vierailija
135/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki R. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erkki R. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on laiska. Joka päivä kun hän tulee töistä, hän lösähtää sohvalle eikä siitä nousisi muuta kuin syömään. Jos pyydän häntä vaikka auttamaan ruoan kanssa tai hoitamaan pyykit tai vaikka menemään ulos lasten kanssa, on se nalkuttamista kuulemma. Viikonloput pitäisi vaan loikoilla kotona, ehkä johonkin isompaan ruokakauppaan voisi mennä kiertelemään. Mutta ulkoilut, puistoilut, kaikki mä hoidan yksin lasten kanssa. Ja taas avun pyytäminen on nalkuttamista.

No nyt oltiin anopin syntymäpäivillä ja leikkisästi mieheni kanssa kinastelimme ja mainitsin, miten sohvaamme on piirtynyt miehen takapuolen kuva kun kaikki hetket hän vaan istuu siinä, kunnes anoppi kivahti. Alkoi tiuskimaan miten pojallaan on rankkaa kun on työt ja perhe hoidettavana ja että on leponsa ansainnut. Ja miten mä en voi mitenkään ymmärtää, miten rankkaa toisella voi olla, koska olen kotiäiti.

Nyt muut kertokaa, mitä teidän miehet tekee töitten jälkeen? Aina kun menen vaikka viikonloppuisin puistoon, siellä ne isät ovat lastensa kanssa. Meillä ei koskaan.

Olin suunnitellut kivaa äitienpäivälahjaa mummille eli anopilleni, mutta olkoot. Tämän jälkeen en todellakaan tee elettäkään koko tyypin eteen.

Sinulla on todella ruma asenne miestäsi kohtaan. Haukut häntä laiskaksi, vaikka mistä ihmeestä sinä tiedät, kuinka rankkaa hänen työnsä on hänelle? Sietäisit hävetä, kun puhut miehestäsi tuollaisella tavalla! Anoppi sanoi sinulle varmasti aivan asiasta, ei ehkä parhaalla mahdollisella tavalla, mutta asiasta. Ei pidä keskittyä siihen miten sanottiin, vaan MITÄ sanottiin! Sinulla on nyt myös ruma ja asiaton asenne anoppia kohtaan. Sinä vaikutat itsekeskeiseltä ihmiseltä, jolla on ruma asenne.

Sinulla on ruma asenne ap:ta kohtaan :)

Iso osa nykypäivän isistä osallistuu perheen arkeen muutenkin kuin rahapussin muodossa, tosin osalla taas näyttävän olevan suuntaus ettei rahaa tai aikaa perheelle suoda.

Toinen 8 h töissä ja toinen 24/7... joo ei.

Normityöaikaan kun lisää työmatkat niin se on jo helposti 9 tuntia. Mitä kotitöitä te palstamammat mukamas teette YHDEKSÄN tuntia päivässä? Palstailu on kotityötä?

olet varmaankin lapseton, mutta tässä tyypillinen kotiäidin työpäivä lasten ollessa n. 1-3 vuotiaita:

7.00 kuopus herää, kohta myös esikoinen, lasten aamutoimet, aamupala.

Jos lapset leikkii sopuisasti: tiskikoneen tyhjennys, pyykkiä, ehkä imurointia. Siinä sivussa lasten ohjeistamista. Jos leikit ei suju:kotityö jää kesken, lasten kanssa touhuamista.

10.00 lapset ulkovaatteisiin, ulos puistoon, huonolla säällä perhekerhoon. Rattailla, julkisilla ja kävellen kulkien.

12.00 kotiin, lasten vaatteet vaihdetaan, lounasruuan valmistus, syöminen /syöttäminen

13.00 isommalle tv auki että saa nukutettua pienemmän päikkäreille. Sen jälkeen kahdenkeskistä aikaa esikoisen kanssa: Ääneen lukemista, leikkimistä, legoja tms. mitä pienempi sisarus ei vielä voi leikkiä mukana. Samalla oma päiväkahvi.

Pykit koneesta kuivumaan, keittiön siivous lounasruuan jäljiltä.

14.30 Pienempi herää, välipalaa lapsille, leikkien valvomista, jos ilma on hyvä niin uudestaan ulos, joskus tulee leikkikavereita kylään tai itse kyläillään. Mahdollisesti kauppareissu jos on pakko.

17.00 Kotiin jos ollaan oltu ulkona, päivällisruuan laitto, ruokailu, taas kerran keittiön siivoaminen.

18.30 leikkimistä, ensimmäinen lepotauko päivän mittaan koska mies tuli kotiin.

19.00 Lasten iltatoimet, iltapuuro, nukuttaminen.

Normaalit päivät menee suunnilleen noin, eri asia sitten jos on neuvola-aikoja, muskareita sun muuta tai jos joku on kipeenä.

En nyt osaa ajatella makaavani sohvalla perse homeessa koska perseeni kävi siinä sohvassa kaksi kertaa päivän aikana (juodesani päiväkahvin ja klo 18.30 kun pidin tauon.

Anteeksi mutta missä kohtaa tuossa on se työ? En löytänyt.

Voisitko tulla hoitamaan mun lapset ja kotityöt?

Ja siis tuolla päiväohjelmalla riittää.

Vierailija
136/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitöiden jakaminen on asia, joka pitää tietysti sopia keskenään.

Ihan toinen asia on oman kumppanin mollaaminen tai nolaaminen tämän ystävien tai perheen edessä. Sellaista en omalta kumppaniltani sietäisi hetkeäkään vaan sohvan kulutuksesta keskustellaan kotosalla kaksin. Tuo on lisäksi yleensä äärettömän epäkohteliasta ja vaivaannuttavaa myös sille muulle yleisölle ja tässä tapauksessa tietysti vielä loukkaavaakin kun oli kyse äidistä ja pojasta.

Parempi nolata vaan, jospa se sitten mieluummin tekisi jotain?

137/308 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Työssäkäyvä haluaa levätä kotona viikonloppuna, kun taas kotiäiti haluaa että viikonloppuna tehdään jotain kivaa.

Vierailija
138/308 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua AP:n avautumista ollenkaan:/ 

Mun mies on päivät töissä. On väsynyt kun tulee kotiin. Ja nälkäinen. Mulle ei tulis mieleenkään vaatia häneltä mitään tuossa vaiheessa vaikka itse teen yksityisyrittäjän hommia lasten ja kodinhoidon ohella. Mies kuitenkin tuo rahat elämiseen pääasiassa. Jonkun ajan kuluttua voidaan lähteä kauppaan tms. ja mies laittaa lapset nukkumaan. Vapaapäivinään viettää kaiken ajan lasten kanssa ja joskus myös siivoaa hieman mutta ei mitenkään viikottain. 

Meillä halataan ja suukotellaan paljon. Annan melkoisen paljon hellyyttä hänelle ja hän takaisin. Joskus riidellään mutta siis perustat on kunnossa.

Mä en ymmärrä että mistä ihmeessä voi omassa kodissa viettämästään ajasta lasten kanssa olla niin väsynyt. Siis kotona ollessa just sitä arkea voi elää omalla painollaan. Mä en usko että yksikään täällä valittajista on mikään ihannekotirouva/äiti vaan päinvastoin.

Jos mies varaisi meille yön hotellissa (niinkuin joskus on tehnyt). Niin ymmärtää tehdä sen tarpeeksi ajoissa että saadaan lastenvahti jonka minä hankin ja hoidan valmiiksi. Sitten annetaan mennä. Ei se mies multa vaadi muutakuin yhteistä aikaa ilman lapsia. Seksiä meillä on joka ilta. Se kestää noin 5-10 minuuttia. Not a big deal ja saa minut tuntemaan itseni halutuksi ja mies saa siitä sen minkä käsittää rakkaudentunteeksi. Niin että mitä ihmettä naiset...

Jos mun pojan vaimo/tyttis alkais mulle aukomaan päätään siitä että mies ei tee kotitöitä ja blahblahblaah mutta poika kuitenkin käy töissä ja selvästi rakastaa omaa perhettään niin välirikon uhalla poikaan ja lapsenlapsiin pistäisin naisen pihalle omasta kotoani ja elämästäni. Jos taas poika olis saamaton vätys ja nainen OIKEASTI yksin vastuussa lähes kaikesta niin asiasta voidaan keskustella muttei missään juhlissa. En muutenkaan jaksa kuulla sitä vittuilua mitä moni nainen harrastaa miehensä kustannuksella  ja jos mies vastaa takaisin niin nainen pistää heti helvetin pystyyn. Joku roti näissä asioissa.

Vierailija
139/308 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siiris kirjoitti:

En tajua AP:n avautumista ollenkaan:/ 

Mun mies on päivät töissä. On väsynyt kun tulee kotiin. Ja nälkäinen. Mulle ei tulis mieleenkään vaatia häneltä mitään tuossa vaiheessa vaikka itse teen yksityisyrittäjän hommia lasten ja kodinhoidon ohella. Mies kuitenkin tuo rahat elämiseen pääasiassa. Jonkun ajan kuluttua voidaan lähteä kauppaan tms. ja mies laittaa lapset nukkumaan. Vapaapäivinään viettää kaiken ajan lasten kanssa ja joskus myös siivoaa hieman mutta ei mitenkään viikottain. 

Meillä halataan ja suukotellaan paljon. Annan melkoisen paljon hellyyttä hänelle ja hän takaisin. Joskus riidellään mutta siis perustat on kunnossa.

Mä en ymmärrä että mistä ihmeessä voi omassa kodissa viettämästään ajasta lasten kanssa olla niin väsynyt. Siis kotona ollessa just sitä arkea voi elää omalla painollaan. Mä en usko että yksikään täällä valittajista on mikään ihannekotirouva/äiti vaan päinvastoin.

Jos mies varaisi meille yön hotellissa (niinkuin joskus on tehnyt). Niin ymmärtää tehdä sen tarpeeksi ajoissa että saadaan lastenvahti jonka minä hankin ja hoidan valmiiksi. Sitten annetaan mennä. Ei se mies multa vaadi muutakuin yhteistä aikaa ilman lapsia. Seksiä meillä on joka ilta. Se kestää noin 5-10 minuuttia. Not a big deal ja saa minut tuntemaan itseni halutuksi ja mies saa siitä sen minkä käsittää rakkaudentunteeksi. Niin että mitä ihmettä naiset...

Jos mun pojan vaimo/tyttis alkais mulle aukomaan päätään siitä että mies ei tee kotitöitä ja blahblahblaah mutta poika kuitenkin käy töissä ja selvästi rakastaa omaa perhettään niin välirikon uhalla poikaan ja lapsenlapsiin pistäisin naisen pihalle omasta kotoani ja elämästäni. Jos taas poika olis saamaton vätys ja nainen OIKEASTI yksin vastuussa lähes kaikesta niin asiasta voidaan keskustella muttei missään juhlissa. En muutenkaan jaksa kuulla sitä vittuilua mitä moni nainen harrastaa miehensä kustannuksella  ja jos mies vastaa takaisin niin nainen pistää heti helvetin pystyyn. Joku roti näissä asioissa.

Väittäisin että normaali perheenisä haluaa viettää aikaa jälkikasvunsa ilman vaatimista. Totta kai siinä kotiin tullessa on oma lepohetkensä mutta koko loppupäivä...ei.

Oma mieheni tekee fyysisesti suht rankkaa hommaa. Kun hän tuli kotiin (nyt on lomautettuna eli hoidetaan hommat puoliksi), ensimmäisenä meni suihkuun ja sitten söi. Sen jälkeen pötkötystä sängyssä tai sohvalla lasten kanssa. Siinä vaihtoivat kuulumisia tai mitä nyt sitten höpisivät kun minä täytin vaikkapa astianpesukonekonetta.  Kelistä ja vuodenajasta riippuen yleensä paineltiin ulos. Veneilemään, kävelemään, leikkipuistoon, potkimaan palloa tms. Nämä muuten kaikki miehen omasta aloitteesta, mies on muutenkin se innokkaampi ulkoilija.

Olen kyllä monesti saanut nalkuttaa siivoamisesta miehelle mutta koskaan ei ole tarvinnut sanoa että viitsisikö hän olla edes hetken lasten kanssa. Päinvastoin. Hänelle lapset eivät ole mikään rangaistus ja ylimääräinen taakka vaan hyvä keino rentoutumiseen. On kuulemma hauska töiden jälkeen pelata vaikka lautapelejä jälkikasvun kanssa.

Iltatoimet miehen aamuvuorojen (on siis vuorotyö)  aikana ovat aina vähän vaihdelleet. Välillä hän on hoitanut ne koska muksut ovat halunneet niin ja välillä toinen hoitaa toisen muksun ja toinen toisen. Mitään kotitöitä on harvemmin enää ehtoopuolella ja vaikka olisikin niin sitten jää tekemättä. Mieluummin kumpikin istahtaa sohvalle katsomaan yhdessä elokuvaa kuin viikkaa puhtaita vaatteita kaappeihin.

Vierailija
140/308 |
17.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mun mies hoitaa siis lasten iltatoimet ja viettää vapaapäivänsä lasten kanssa pyytämättä ja puhuu ihan normaalisti lasten kanssa muutenkin ja touhuaa. Hän tekee meillä myös aamupalan koska kokee heräävänsä paremmin kun saa touhuta. Hänellä ei töiden lisäksi ns. omia menoja ole koska ei halua. Juhlimaan jne. mennään aina yhdessä eikä se tunnu pakkopullalta. 

Miten helkkarissa teillä on niin paljon kotitöitä ettei niistä suoriudu ilman miehen avustusta jos olette kotiäitejä ja teidän ainoat velvollisuudet on lastenhoito ja kodinhoito päivisin? Miksi te olette valinneet itsellenne miehen joka ei halua viettää aikaa teidän ja lasten kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi