Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmurujen perjantai

24.03.2006 |

Taas tulee viikko täyteen,7+0. Ihanaa kun viikonloppu alkaa ja saa puuhastella kotona,viikolla menee niin paljon aikaa isompien kuljettamiseen kouluun,kerhoon,esikouluun..

Sarimari: varasin ajan Femedasta lääkäri Larkio-Miettiseltä. Täällä kirjoiteltiin ettei hän ota erikseen maksua ultraamisesta joten omavastuu käynnistä olisi n.42 euroa mikä on ihan kohtuullinen hinta.

Yö meni yllättävän hyvin,ei pahoinvointia, ja vessassakin tuli käytyä vain kerran.Pikkuneidit herättivät 6.30 joten ehdin tässä kirjoitella hetken.

Hyvää loppuviiikkoa kaikille!

T.Jas 7+0

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan..

Kiitos eilisistä neuvoista :) Tänään vuotoa ei ollut enää ollenkaan ja nyt taas takaisin levolliseen tilaan. Onhan se niin, että kun nainen on raskaana niin ei tässä paljon muuta mietitä. Se on varmaan vähän sama asia, kun miehet menee inttiin niin sitten intti on koko elämä ;)

Minulla onkin edessä vapaa viikonloppu! Ihanaa. Saa nukkua ja maata ja ottaa ihan rennosti. Tämä on varmasti yksi hyvä puoli siinä, kun ei vielä ole lapsia. Tupareita pitäisi viettää ja jostain löytää energiaa leipomiseen ja siivoamiseen. Taitaa vieraille kerrottuna olla juhlien emännällä antibioottikuuri päällä kun ei voi juhlia boolin kera! :)

Ensi viikosta tulee sitten jännittävä. Ultra keskiviikkona.. saa nähdä sitten, että mitä tapahtuu.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille. Toivottavasti säätkin lämpenisi ja pysyisi aurinkoisena

heidi <3 toukka 6+1

Vierailija
2/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on jo täys tohina päällä...Neiti onneks nukkui koko yön omassa sängyssä, niin oma unikin oli levollisempaa... (=

Ihanaa kun on perjantai....VIHDOIN...on tuntunu niin pitkältä tää viikko, kun mies ollut illat töissä ja me neidin kans kökitty sisällä yskän takia! Ei kiva. Tänään kyllä täytyy käydä vähän haukkaamassa raitista ilmaa. Huomenna olis tiedossa vähän vapaata, mennään miehen kans leffaan ja tyttö menee kaverille hoitoon.

Eipä tässä sen ihmeempiä, kun oikeen mukavaa viikonloppua!

Wempula ja VIP 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta Murut!

Paistaa se päivä tähänkin risukasaan...Tänään on huomattavasti parempi päivä alkamassa. Olen taas aloittanut aamuni syömällä korpuksi kuivuneen ruisleivän suoraan sängystä käsin ja myöhemmin sitten jo meni banaanikin. Pahaa oloa ei ole, mutta olo on kyllä vielä halju. Töihin en kykenisi missään nimessä.

Only1: Toivotaan, ettei se sinun tuhruvuotosi olisi mitään sen vakavampaa. Pitäisikö sinulla kenties olla menkat näihin aikoihin? Eikös ne voi tulla tuhruna usemmankin kerran, vaikka olisikin raskaana?

Minä puolestani aloin pelkäämään rypäleraskautta, kun menin lukemaan tuosta varhaisraskauden kovasta pahoinvoinnista. Se taitaa olla melkoisen vaarallinen juttu, mutta osuu vain 1/1000 raskaudesta. Vatsani sentään on normaalin näköinen, eikä mitään liiallista kohdun kasvua ole ainakaan vielä havaittavissa. Kaikkea sitä ihminen pelkää!

Mieheni ilmeisesti pelkää, että kohdussani on kolmoset. Hän kun olettaa syömieni Clomien vaikutusten olleen niin suuren. Eiköhän tuo monikkoraskausriski ole kuitenkin melkoisen vähäinen Clomeja syödessä.

Ihanaa kun tulee viikonloppu. Toivottavasti saamme tehtyäkin jotakin, ettei mene pedin pohjalla koko aika.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kanelisokeri (5+6)

Vierailija
4/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan hereillä myös! Lastenohjelmat katsottu ja lapset aamupalalla. Mulla tänään ja huomenna iltavuoro töissä, joten eipä tässä paljon lepäillä... = (. Sunnuntaina sitten yöksi töihin. Vointi ennallaan ja ensi keskiviikoksi sain minäkin sitten vihdoin varattua ultran. Jännittää!!! Sitten seuraavalla viikolla neuvola. Mutta nyt taas päivän tohinoihin mukaan = ).

Effica ja Pyry 8+3

Vierailija
5/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko heidi nim.merk joka kyseli alkuraskauden verenvuodosta? (anteeksi jos muistin nickin väärin!) Esikoista kun odotin vuosin myös verta. Pääsin päivystykseen ja katsoivat " sisätutkimuksella" jolloin löytyi pieni kysta joka ilmeisesti aiheutti vuodon. Olen ymmärtänyt jos ei ole kipuja ja vuotaa verta ei välttämättä ole vakavaa. No, minua ei silloin mitkään puheet auttaneet olin surullinen koko ajan ja pelkäsin keskenmenoa.

Olen yrittänyt metsästää tytölleni hyvää ja käytettyä valikausihaalaria reimaa tms..tänään lähdetään käymään kaupungilla. Taidan samalla katsoa lindexin mammavaatevalikoiman. On alkanut maha olla todella turvoksissa. Esikoisen aikaan näillä viikoilla ei näkynyt vielä mitään. Vasta rv 15 tai jottain..Eikös se niin ollut, että toinen raskaus tulee nopeammin esiin?

Kirjoittelen vkl:na meillä mies töissä launtaina joten tietokone toimii seuralaisena kun tyttö nukkuu:=)

Kivaa päivänjatkoa marrasmuruille!

Pikkuesteri rv 6+2 (jos meni oikein)

Vierailija
6/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän se tosissaan täällä pelkäilen... Mutta päätin että odottelen tuohon keskiviikkoon jolloin olen tuon ultran varannut. Jos vuoto yltyy niin sitten menen kyllä aikaisemmin.

Tänään ei onneksi ole vuotanut yhtään. Toivotaan että se loppui noihin kahteen aamupissan yhteyteen tapahtuneeseen vuotoon. Moni sanoo, että ei ole vaarallista, mutta kuten mainitsit, niin kyllä pelottaa ja paljon. Täytyy vain yrittää olla ajattelematta sitä.

kiitos kuitenkin vinkeistä :)

Vierailija
7/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi väsynyt odottaja. ;) Pahoinvointia ei ole pahemmin ollut, mitä nyt lievää äklötystä, muttei mitään kovin suurta. Väsymys on vaan kaikista inhottavinta, tuntuu ettei ole mihinkään energiaa. Onneksi tulee viikonloppu niin saa levätä! Rintoja aristaa aivan älyttömästi, pieni hipaisukin sattuu ja haluaisin käydä jopa suihkussa rintsikat päällä. Onko muilla näin? Ja ilmeisesti limakalvot ovat ärtyneet, koska minulla tulee verta nenästä niistäessä. Viime raskaudessakin tuli ja kesti kyllä koko raskauden ajan. Onko muilla kokemusta tästä?

Sitten myös kivuista... Välillä alavatsaa todella kivistää, vihloo ja tuntuu todella epämiellyttävälle. Esikoisesta ei tällaista ollut. Tuo kipu on todella häiritsevää, normaalia? Pelkään kokoajan, että kuukautiset alkavat...

Ensimmäiseen ultraan en ole vielä varannut aikaa. Kävin eilen lääkärissä ensimmäisen kerran ja kaikki oli normaalia tutkimuksissa. Raskaus on niin alkuvaiheessa, että sitä ei vielä pelkällä sisätutkimuksella tunne, ja tulikin sitten mieleeni, että entäpä jos en olekaan raskaana? Testi näytti plussaa ja onhan mulla kaikki nämä oireet. Mutta alkoi vain pelottamaan... Huh. On sitä välillä tollo. Mutta haluaisin vain jonkin konkreettisen " todisteen" siitä, että todella olen raskaana.

Sekavin mielin täällä toivotan kaikille rentouttavaa viikonloppua!

Come Clarity 5+5

Vierailija
8/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauskiekon mukaan laskettu aika osuu jonnekin marraskuun lopun ja joulukuun alun tienoille.

Odotan ensimmäistäni, olen tamperelainen ja täytän kesällä 23.

Vierailija
9/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks, come_clarity: mulla kans tuota verenvuotoo nenästä ollu nyt jo muutaman kerran, tätä ei ollut edellisissä raskauksissa..just aamu alko sillä ku nenästä alko vuotaan verta, ei kivaa kun nyt se verenmaku jäi suuhun :(

Vielä paripäivää sitten ei pahoinvointia ollut, nyt se on alkanut pikkuhiljaa ja semmosia heikotuskohtauksia on tullut.

Samoin mielialat vaihtelee, itku tulee tooosi herkkään samoin kiukuttelun puuskat, jotka miesparka saa niskaansa:( kovasti päätän et lopetan tommoset, mut ne vaan tulee...eilenkin mies koitti varovasti sanoo et sun raskaudesta nää varmaan johtuu niin minä tiuskin et näillä ei oo mitää telkemistä raskauden kanssa...sun syytä yksin ...joo o pitää nyt olla sille oikein mukava ja pyytää anteeks ja toivoo et menee pian ohi ja se kestää nää..

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Tuuli

Vierailija
10/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin liittyä keskusteluihin mukaan..tein raskaustestin maanantaina ja positiivista näytti..laskettu aika on..toivottavasti kaikki menee hyvin n.15.11..kaikki on uutta kun on ensimmäinen! muuten ei raskaudesta vielä tiedä mut etova olo pitkin päivää, ja tietysti rinnat on niin kipeät et mahallaan ei pysty nukkumaan, nukkumisesta puheen ollen voisin nukkua koko ajan. No jospa tää helpottas...vai helpottaako??

Vierailija
11/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille uusille:

Olettehan ilmoittaneet itsenne marrasmurujen esittelyt, La:t ja synnärit listalle? Saadaan kaikki mukaan! Kivaa! Meitä onki jo aika hyvänkokonen joukko :)

Täällä aamu on taas nukuttu ja viikonloppu otetaan kiitollisin mielin vastaan. Päivä päivältä pikkuhiljaa pahoinvoinnit on helpottanut, nyt pahin aika sijoittuu iltapäivää ja muuten on sitten ihan kohtalainen olo. Jospa maanantaina jo suuntaisin takaisin koulun penkkiä kuluttamaan. Olo on kiitollinen, jos selviän tästä näin lyhyellä piina ajalla, kun olin henkisesti varautunut kuukauden oksetusoloon. Kanelisokeri: Toivon että sullakin alkais helpottaa.

Aamulla nippasi oikein kunnolla mahasta, nousin kai liian nopeasti ylös ja lihakset vielä unessa. Tai sitten oli niitä kohdun kasvukipuja.

Eilen tuli katsottua yle teemalta Prisma dokumentti (joka tuli eilen siis uusintana) se (nimeä en nyt muista) joka kerto raskauden alusta, sikiön kehityksestä kohdussa ym. Oli mielenkiintoista katsoa.

Ja uusi raskausviikko pyörähti käyntiin. JES!vajaa 2 viikkoa neuvolaan ja 4 viikon päästä keskenmenon riski on pienentynyt huimasti. Se on ainakin mulle eräänlainen etappi.

t.Vaavaa rv 8

Vierailija
12/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo pitkään aikaan selvinny kirjottelemaan tänne.. Oon ollu TODELLA väsynyt. Voisin nukkua koko ajan. Rinnat on myös kipeet, ei voi hipaistakkaan.. Toisaalta on kyllä mukavaa kun on oireita, tulee entistä " raskaampi" olo :) Pahoinvointia ei kyllä tartteis tulla, siitä kärsin jo tarpeeks esikoisen aikaan.

Mulla olis ensimmäinen neuvola viikon päästä. En tiedä kuunteleeko terv.hoitaja vielä sydänääniä, ensimmäisestä ultrasta ei ole vielä tietoa.

Ei olla vielä kerrottu kovin monelle vauvauutisia. Katsellaan se ensimmäinen ultra ensin, et onko siellä edes elämää. Jotenkin tuntuu vielä niin uskomattomalta..

On kyllä vielä pitkä aika marraskuuhun *huokaus*

Jaksamisia kaikille! Ja tervetuloa uudet plussanneet :)

marrasnasu 6+6

Vierailija
13/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

effica: ootko hoitoalalla töissä? Teet vuorotyötä ja nimimerkki viittais sinne päin.. Minkälaista työtä teet? Miten oot jaksanu? Minä teen hoitoalalla kaksivuorotyötä vanhusten parissa, ja oon tosi väsyny töihin.. Onneks hajut ei oo tuntunu sen pahemmilta, ainakaan vielä..

Vierailija
14/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*haukotus*

Tyttö toivottavasti pian nukahtaa päikkäreille, jotta minäkin pääsen nukkumaan :P Toisaalta pitäisi kyllä tehdä kotihommia ja lukea tenttiin, mutta kun ei jaksa!

Kuinkakohan kauan tätä väsymystä kestää? En ollenkaan muista ekasta raskaudesta, että milloin tämä loppui. Sen vaan muistan, että työpäivän päätteeksi kaaduin aina suoraan sänkyyn nukkumaan.

Hyvää viikonloppua toivotan teille kaikille ja lähden tästä lounasta etsimään.

-Myyry 5+2

Vierailija
15/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipäivä meillä, esikoiselle nousi eilen viikon nuhailun jälkeen korkea kuume ja nyt sitten podetaan. Tuossa se nukkuu vieressä, pieni raukka. Itkeskellyt ei juurikaan ole, joten toivotaan että selvitään ilman korvatulehdusta... Sitä aina nuhan tullessa pelkään, vaikka edellisestä onkin jo 10 kuukautta aikaa! Mutta viime keväänä niitä oli peräkkäin niin monta, että kammo jäi. Itsekin olen kyllä flunssassa, mutta eiköhän tää tästä. Viikonloppu meneekin varmaan sitten aika lailla sisällä...

Omassa navassa ei juurikaan muutoksia, sitä ensi viikon neuvolaa jännään ja odotan.

Mukavasti meitä marraskuisia näyttää olevan ja jopa av:lle olemme päässeet puheenaiheeksi ;) Se on jo jotain se!

Nuhaisin terveisin Marrastoive rv 8+5 (ja mammahoustut jalkaan vasta rv 8, av:lle tiedoksi ;))

Vierailija
16/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi taas oksentamisella ja siihen kyllästyneenä nappasin sitten pahoinvointilääkkeen. Ihmettelin, kun olin herännyt suht virkeänä, mutta nukahdinkin taas kolmeksi tunniksi ja heräsin älyttömään janoon ja huimaukseen. No, yleisimpiä haittavaikutuksia olivatkin väsymys, jano ja huimaus, kun sitten lueskelin ohjetta. Pitää yrittää seuraavana aamuna puolta pienemmällä annoksella ja toisaalta on vielä ne B6-vitamiinitkin testaamatta. Yritän siis nyt löytää jonkun keinon tähän oksenteluun ja pahoinvointiin, koska tämän kanssa en työkykyinen ole. :-P Pahoinvointi kestää puolille päiville ja iltapäivään, mutta iltaisin on onneksi hyvä olo. Onneksi ultrassa on käyty ja sikiö ja syke näkyivät, että ei tarvitse pelätä mitään omituista syytä tälle huonolle ololle. Voihan tämä kai olla perinnöllistäkin, kun äitini kertoi oksentaneensa kaikissa raskauksissa ja ekassa joutui ajoittain tiputukseenkin.

Monella muulla näyttää olevan väsymystä, tsemppiä teillekin! Olisi kiva kyllä, kun tämä alkuraskaus kuluisi nopeasti ja pääsisi sinne turvallisempaan ja parempivointiseen keskivaiheeseen. :)

Vierailija
17/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

marrastoive:

Kotipäivä meillä, esikoiselle nousi eilen viikon nuhailun jälkeen korkea kuume ja nyt sitten podetaan. Tuossa se nukkuu vieressä, pieni raukka. Itkeskellyt ei juurikaan ole, joten toivotaan että selvitään ilman korvatulehdusta... Sitä aina nuhan tullessa pelkään, vaikka edellisestä onkin jo 10 kuukautta aikaa! Mutta viime keväänä niitä oli peräkkäin niin monta, että kammo jäi. Itsekin olen kyllä flunssassa, mutta eiköhän tää tästä. Viikonloppu meneekin varmaan sitten aika lailla sisällä...

Omassa navassa ei juurikaan muutoksia, sitä ensi viikon neuvolaa jännään ja odotan.

Mukavasti meitä marraskuisia näyttää olevan ja jopa av:lle olemme päässeet puheenaiheeksi ;) Se on jo jotain se!

Nuhaisin terveisin Marrastoive rv 8+5 (ja mammahoustut jalkaan vasta rv 8, av:lle tiedoksi ;))

Niin mikä on av? Sori jos tyhmä kysymys, mutta mä en tajunnut..

t.Vaavaa 8

Vierailija
18/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV= aihe vapaa... Siis tämän vauva-lehden nimimerkitön keskustelupalsta...

Kertoo ihan hyvää jos sinne ei ole vielä eksynyt ;)

Niin mikä on av? Sori jos tyhmä kysymys, mutta mä en tajunnut..

t.Vaavaa 8

[/quote]

Vierailija
20/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että noiden juttujen kirjoittelijalla ei taida olla elämää, kun katkerana kyttää toisia. No ainahan on tuollaisia ihmisiä ollut ja tulee olemaan. Ois kamalaa jos ite pitäis olla noin kielteinen ja negatiivinen ihminen. Voihan olla ettei kirjoittaja ole ikinä ollut raskaana tms. koska ei näytä tietävän alkuraskauden vaivoja.

Nyt mä ymmärrän paremmin sen miks monet haluaa yahoon ryhmiin ym. kirjoittelemaan samassa tilanteessa oleville.

t.Vaavaa rv8