Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmurujen perjantai

24.03.2006 |

Taas tulee viikko täyteen,7+0. Ihanaa kun viikonloppu alkaa ja saa puuhastella kotona,viikolla menee niin paljon aikaa isompien kuljettamiseen kouluun,kerhoon,esikouluun..

Sarimari: varasin ajan Femedasta lääkäri Larkio-Miettiseltä. Täällä kirjoiteltiin ettei hän ota erikseen maksua ultraamisesta joten omavastuu käynnistä olisi n.42 euroa mikä on ihan kohtuullinen hinta.

Yö meni yllättävän hyvin,ei pahoinvointia, ja vessassakin tuli käytyä vain kerran.Pikkuneidit herättivät 6.30 joten ehdin tässä kirjoitella hetken.

Hyvää loppuviiikkoa kaikille!

T.Jas 7+0

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi todellakin on perjantai! Oon ollu koko viikon tosi väsynyt eikä töistä meinaa tulla mitää. Pientä kuvotusta jo neljättä viikkoa ja koko ajan pitää olla syömässä...kahdessa ekassa raskaudessa mulla ei olut väsymystä eikä pahoinvointia eli ne on ilmeisesti kaikki tulleet nyt sitten triplaten!

NOita viestejä kun lueskelin niin tuli mieleen,että meinaavatko kaikki käydä yksityisellä ultrassa tai sydänääniä kuuntelemassa? Itselläni eka neuvola vasta rv10 eikä Tampereella ultrata kun kerran, ajattelin valita rakenneultran. Jotenkin se vaan tuntuu niin kaukaiselta, haluaisin jo nyt tietää, että kaikki on " ok" (tiedän kyllä ettei sitä voi kukaan kertoa, mutta tajuatte varmaan mitä tarkoitan...) Raskaudesta en oikein halua edes kertoa kenellekään ennen kuin olen kuullut sydänäänet tai käynyt ultrassa, jotenkin raskaus ja tuleva vauva ovat sitten todellisemmat. Lisäksi olen vielä taikauskoinen enkä kauheasti halua hehkuttaa ennen kuin asia on " varma"

Nyt yritän sinnitellä vielä viimeset tunnit töissä, sitten vihdoinkin viikonlopun viettoon!

onna

Vierailija
22/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä noista av:lla kirjoittelevista kannata välittää...syynsä kait heilläkin on tuottaa pahaa mieltä muille kanssaihmisille.

Niin, tuosta alkuraskauden ultrasta: varasin tänään ajan Leena Norrille Koskiklinikalle. Aika on varattu rv:lle 9. Varasin ajan ihan vain siksi, etten malta odottaa sinne rakenneultraan saakka ja uskoisin myös saavani kuvan sikiöstä mukaani, kun käyn yksityisellä. Tampereella on ainakin aiemmin ollut hyvin nuiva suhtautuminen niihin kuvaprintteihin...

Olikohan se Onna joka kyseli noista ultrista? Asun itsekin Tampereella ja puskaradiosta olen kuullut, että melko monet ovat päässeet useampaan kuin yhteen ultraan. Yleensä, jos siinä np-ultrassa ei näy vielä kaikki, tai pitää seurata istukan sijaintia tai sikiön kokoa, niin kyllähän täälläkin useampaan kuin yhteen ultraan pääsee.

Meillä kuopus oli syntyessään 4800g, joten uskoisin, että tällä kertaa syynätään ainakin meikäläisen tapauksessa tarkkaan, minkä kokoinen lapsukainen olisi tulossa.

Jeps, tänään on todellakin ollut parempi päivä. Ruoka on maistunut, eikä pahaa oloa ole kuin hetkittäin...taitaa olla tyyntä myrskyn edellä. Onneksi sitä ei enää muistanut lainkaan, miten kamalaa tuo pv voi olla.

Hyvää viikonloppua kaikille!

T. Kanelisokeri (5+6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kummempaa ei kuulu, mutta vastaan Jas(sille) - Kävin keskiviikkona Larkio-Miettisellä Femedassa ja minulle lasku oli hivenen vajaa 72 euroa (kelakorvauksen jälkeen) eli otti maksun ultrauksesta n 25,50....

Itsekin täältä luin, että maksaisi alle 50 euroa, mutta soittaessani Femedaan ja varattessani aikaa minulle sanottiin että maksaa n. 80 euroa(-kelakorvaus). Mielenkiitoista - katsotaan kuinka sinulla sitten maksu menee...

MUTTA oli kyllä minulle joka euron arvoinen keikka - on hyvä lääkäri ja perusteellinen.

Vierailija
24/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan semmonen olo, ettei musta ole mihinkään. Tosi harmillista tuo esikoisen sairastaminen, kun nämä päivät menee tässä neljän seinän sisällä. Väsyttää ihan karmeesti, mutta minä hyvät unenlahjat omaava, en saa nukuttua päikkäreitä!

Joku valitteli tunneherkkyyttään ja niinhän se on täälläkin. Ukko-kulta joutuu kestämään kun vaimo pillittää joka asiasta. Eilen huomasin, että ei se tainnut muistaa tätä itkuherkkyyttä ekan raskauden ajoilta, joten eiliset vuodatukset tuli aika yllätyksenä.

Hauskaa lukea av:n kommentteja meistä, huumorillahan ne täytyy ottaa. Vaikka tänään on itellä just sellanen olo, ettei musta oo yhtään mihinkään. Olen siis tuhoon tuomittu 27-vuotias teiniäiti :)

Sarafan rv 6+2

Vierailija
25/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin panna uudestaan harkintaan tuo ultrassa käynti..

Vierailija
26/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun vielä mukaan marraskuujengiin. Esikoista odotamme ja kaikki raskauteen liittyvä on aika lailla pimennossa, enkä itseasiassa ole juurikaan mitään vielä etsinytkään.

Lueskelin tuota toista " marraskuu ketjua" ja kaikki näyttivät tietävän mitä ovat tekemässä...synnytyssairaalatkin jo valittuna.

Kertokaa muutamaan asiaan vastaus, niin pääsisin itsekin alkuun:

5+6, onko kyseessä rvko 6?

Milloin pääsee/voi mennä ensimmäisiin tutkimuksiin/lääkärille/ultraan?

Kiitos avusta.

Vierailija
27/28 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 6 viikolla! Ultran voit varata n. rv 8,silloin pitäisi sykkeen jo näkyä. Itse olen käynyt ultrassa neljässä raskaudessa rv 8-9 ja selkeästi on jo sikiö näkynyt.

Vierailija
28/28 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin jotain on nyt tiedossa ;). Kiitos

Täytynee vähän ryhdistätyä tämän uuden ja oudon asian kanssa. Ai ultraankin voi mennä jo noin aikaisin? Ilmeisesti ensimmäinen lääkärillä käynti myös samoihin aikoihin. Luulin, että enimmäiset tukimukset vasta 10-12 vkolla, mutta mitä nopeammin, sen parempi.

Jännitän jatkuvasti milloin oksentelu alkaa. Väsymystä ja kuvotusta on ollut ja koko ajan pitää syödä, joka myös helpottaa oloa. En ole niinkään oksentelevaa tyyppiä ja toivon hartaasti että tämä pätee myös nyt, oksennuskammoinen kun olen ja tämä kammo kyllä rajoittaa jo menemisiäkin, kun ei voi tietää milloin huono-olo voi iskeä.

Olen lukenut järkyttyneenä täältä noita juttuja, jossa tulevat äidit ovat halilleet pönttöä monta kuukautta. En tiedä miten pysyn selväjärkisenä, jos tuo kohtalo osuu itselleni. Tätyy toivoa, että tuo pieni vatsassa on yheistyökykyinen ;)