Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon kouristukset ja muut kivut?

12.12.2008 |

Hei!

Minulle tuli keskenmeno toissa päivänä. Vähän yli viikon olin ehtinyt olla niissä tunnelmissa, että saadaan vauva. Toissa päivänä alkoi sitten yhtäkkiä vuotamaan. Vuotoa tulee suurinpiirtein saman verran kuin menkkojenkin aikaan. Soitin eilen neuvolaan ja kysyin olisko tarvetta käydä tarkistuttamassa tilanne, mutta terkka meinas ettei välttämättä tarvi käydä, jos vaan kipu tai vuoto ei muutu kovaksi. Käski tehdä vain raskaustestin vuodon loputtua. Nyt sitten on jotaikin kertoja kouristellut alamahaa ja välillä särkee molemmilta puolilta munasarjoja, aivan kuin ovulaation aikaan. Kuuluukohan asiaan, osaisko joku sanoa? Lisäksi jalkoja on särkenyt. Voi tieten olla, että se lihaskipu liittyy meneillä olevaan flunssaankin. Mutta olisin kyllä tosi kiitollinen, jos joku osais vastata näihin kysymyksiin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eivät ole ihme, sillä elimistösi koittaa tyhjentää kohdun sisällön ja sitä varten lihakset supistelevat. Itselläni tehtiin lääkkeellinen keskeytys reilu viikko sitten, ja välillä vieläkin on vatsakipuja...varsinaiset supistukset ovat kyllä omalta kohdaltani loppuneet.

Minua ohjeistettiin, että vuotoa saattaa tulla enemmän kuin runsaissa kuukautisissa (joka piti täysin paikkansa) ja vatsakivut ovat normaaleita/ kuuluvat asiaan. Jos kipu yltyy kuitenkin hyvin kovaksi, eikä särkylääkkeet auta, niin ota uudelleen yhteyttä neuvolaan/ terveyskeskukseen/ naistentautien päivystykseen. Itse jouduin soittamaan päivystykseen, koska kivut pahenivat hurjasti, eikä panacodeistakaan ollut mitään apua...ohjeet kuuluivat: "luultavasti täysin normaalia, ja jos kivut jatkuvat vielä seuraavana päivänä, soita uudestaan...". Noh, seuraavana päivänä olo oli hitusen verran parempi ja annoin asian olla. Nyt olo on jo ok...henkinen puoli menee enemmän vuoristorataa...

Mitenkäs siellä? Katselin, että viestistäsi on jo pari päivää...kuinka jakselet, mikä on olo? Tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
2/5 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Surullisianämä keskenmenot! Voimia sinullekin risus!

Vaihtelevasti menee täällä. Tänään taas ollu parempi päivä. Välillä menee tosi hyvin, ei kipuja ja mieli on pirteä. Välillä taas särkee mahaa ja kouristelee. Viimeksi eilen illalla oli tällaista. Kouristelujen jälkeen aina tulee hyytymiä ja eilen tuli joku ihme riekale, n.5cm pitkä. Se oli aivan kuin jotain kudosta, mitä lie. Eniten se muistutti napanuoraa, mutta ei kait rv 6 tulleessa keskenmenossa kuuluis vielä napanuoraa tulla?? Eikö se sikiö ole nuilla viikoilla vasta solu? En tiiä sitten oliko raskaus jo pitemmälläkin. Kivut ovat kuitenkin pysyneet kurissa särkylääkkeillä. Ajattelin, että seurailen tilannetta loppu viikkoon ja jos vielä sitten vuotaa ja muuten vaivaa mieltä, että onkohan kaikki kohdussa ok, ni otan uudelleen yhteyttä lääkäriin. Ois mukava olla jouluna kunnossa :)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

en halua pelotella, mutta tarkkaile tilannetta tosi tarkasti.

Mut leikattiin viime viikolla valtavan sisäisen verenvuodon takia. Mulla oli kohdunulkoinen raskaus munatorvessa. Rv oli 6. Sulla on se hyvä puoli, että vuodat ulos, minä taas en vuotanut oikeastaan ollenkaan ulos, vain sisälle mikä on kai aika tyypillistä kohdunulkoisessa raskaudessa. Kivut olivat kyllä aika kamalia, joten luulisi, että huomaat eron jossakin vaiheessa, jos tilanne olisi sinulla myös kohdunulkoinen. Mulla munatorvi repesi ja tilanne oli päällä tunneissa ja leikkaukseen mentiin todella kiireellä.

Ihan tavalliseenkin keskenmenoon voi kyllä liittyä melko kovia kipuja, mutta lue ihan vain varmuuden vuoksi hiukan netistä, mitkä on kohdunulkoisen oireet että tiedät seurata niitäkin. Ettet vain joudu samaan tilanteeseen, mihin minä. Mulla taisi nimittäin päästä aika vakavaksi.

Se tänpäiväinen riekale oli varmasti kohdun paksuuntunutta limakalvoa, ja se on ihan normaalia, siitä ei tarvitse huolestua. Kunhan ei haise kovin pahalta, että ei ole mitenkään päässyt tulehtumaan.

Voimia sinulle eteenpäin jaksamiseen. Ensi vuoden puolella sitten kaikki joukolla uuteen yritykseen ja ens joulua odotetaan ihan erilaisissa merkeissä, eikös vain!

t

Sinisini

Vierailija
4/5 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinullekin Sinisini!

Olen kyllä yrittäny tarkkailla itteäni. Se kohdunulkoinen tässä kaikkein eniten pelottaakin ja mieltä vaivaa. Kivut eivät kyllä ole oleet kertaakaan mitään älyttömiä ja kokoajan vuotaa, mutta tietenkin sitä aattelee heti kaikkein kauheinta.

Sitäkin tässä olen miettinyt onkohan munasarjoissa esim. jotain kystaa tms, koska välillä tuntuu hetkellistä kipua molempien munasarjojen kohalla. Onko jollain vastaavasta kokemusta? Vai onkohan se vain jotain hormoonihommaa...

Tympeää tällainen...pitää varmaan yrittää päästä johonkin ultraan lähipäivinä, että pääsen mielenrauhaan.

Vierailija
5/5 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö se ole ihan hyvä merkki kuitenkin, että ku tein raskaustestin vuodosta huolimatta, niin se näytti jo negaa? :)