LOKAkuisten perjantai
Huomenta.
Etomista oli taas eilen, vaikka luulin, että jo helpottaa. Väsymys alkaa jo 17 aikoihin, ja olenkin nukkunut useita tunteja. Salkkarit vaan katsoin välillä, sitten taas yöunille.
Maanantaina neuvolaan!
Tänään RV 11+5.
PS. Alkaako keskiraskaus virallisesti silloin, kun 12+0 tulee täyteen?
Kommentit (22)
minäkään en ihan tarkasti tuosta viikko-jutusta tiedä, voisin kyllä ajatella asian näin että alkaa rv13,kun rv12 tavallaan vielä menee sen kolmen kuukauden sisään, no ehkä joku jolla oikeasti on tietoa valaisee meitä:)
tänään olisi se labrassa käynti, kiva(tai ei nyt kiva silleen,että pelätään) että muitakin pelottaa tuo piikittely, ei ole olo ihan niin tyhmä kun tietää ettei ole ainoa tässä tilanteessa!
huh..no kyllä siitä selvitään:)
ihanan aurinkoinen ilma näyttäisi tulevan, toivottavasti kiva ilma koko viikonlopun ja tosiaan saisi jo vähän ruveta ilmat lämpeämään, tätä menoa kesällä vielä hiihdellään!!
eilen kyllä jo aurinko houkutteli ensimmäisille ulkojäätelöille;)..hih..no kylmähän siellä tietty tuli:/
eilen taas pahaolo kävi aika huipussaan,oli ihan hilkulla ettei joutunut vessaan juosta, tuntui jo todella vaikealta saada ruokaa alas, mutta kun se oli onnistuneesti tehty niin kyllä se olokin siitä pikkuisen helpotti!
oikein aurinkoista viikonloppua lokakuisille!
fiikuna ja mytty rv11+3(13+)
en ole kirjoitellut kuin kerran ennen mutta yritän nyt vähän useammin alkaa kirjoittelemaan...
mulla on tietokonella istuminen jäänyt vähiin kun ruudun katselu on saanut pahan olon aikaiseksi...
pahaa oloa on vieläkin välillä mutta on pysynyt suht kurissa kun aloitin
vitamiinien syönnin... rintojen arkuutta löytyy myös välillä.
maha on muotoutunut hieman jo.
neuvola oli minulla jo toista kertaa tiistaina.
siellä kuultiin sydän äänet ensimmäistä kertaa ja itkuhan siinä tuli...
sai ainakin varmuuden että masussa joku kasvaa.
neuvolassa oli muutenkin kaikki hyvin..
tuosta piikki kammosta sen verran että olen myös entinen kammoinen
sairastettuani vakavan sairauden pääsin siitä yli kun pistoja oli
parhaimmillaan 5-10 päivässä.... tsemppiä pelkääjille.
onko lokakuisissa muita kilpirauhasen vajaa toimintaa sairastavia??
entä ylimääräistä painoa omaavia??
nyt eskaria viemään kouluun..
hyvää päivän jatkoa kaikille
taru ja tahmatassu 10+5
miksi pitää ulkona olla noin kylmä???? järkyttävät pakkaset, grrr :(
vointi on vähän vaihtelevaa, pari päivää kärsin helvetinmoisesta päänsärystä, mutta pahoinvointi on helpannut... onneksi.
väsyttäisi ihan koko ajan, mutta silti ei saa nukuttua... dilemma, mutta kai tämä tästä taas :)
tänään viikkoja tasan 10 (neuvolantätin laskujen mukaan, en oikeen tajuu miten se sai ne viikot noin mutta...), ensi viikon perjantaina meen ultraan ja sillon varmaan selkenee viikot, la ja ylopäänsä se että onko tuolla masussa mitään elämää... jotenkin oon kovin skeptinen ollu tän raskauden ajan... :/
hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille!
).( ensin - Mulla oli eilen aivan " out of the blue" todella hyvävointinen päivä! Pystyin syömään kohtalaisen normaalia ruokaa, toki aika vähän, eikä ollut paha olo missään vaiheessa oikeastaan. Arvelin miehelle, että tänään on sitten varmaan ihan SURKEA päivä, koska eihän se nyt yhtäkkiä tuollain vaan lopu... esikoisesta jatkui vielä viikon verran eli loppui 11:nnen viikon lopulla.
Jännä kysymys muuten tuo KESKIRASKAUS - yleensähän sanotaan, että 1. kolmannes päättyy 12+0, mutta " oikeastihan" se on tosiaan 13+0 kun raskaus kestää 40 viikkoa. Ehkä tuo 13+0 olisi oikeampi?
Eilen oli kyse PARISUHTEESTA: Meillä on tällä kertaa mennyt ihan ok, koska mies on ollut tosi avulias pahoinvoinnin aikana, ja osan pahoinvointiajasta olen myös ollut anoppilassa reissussa. Olemme molemmat opiskelijoita ja siis kotona suuren osan päivästä, joten miehestä on kyllä ollut suuri apu.
MUTTA on meidän parisuhde kyllä käynytkin kiviset tiensä tässä viimeisten 1,5 vuoden aikana - alkoi esikoisen odotuksen pahoinvoinnista, joka siis oli (kuten olen monta kertaa sanonutkin) aivan hirveää ja todella lamauttavaa myös miehelle, joka kävi päivät töissä ja illaksi tuli kuuntelemaan minun itkua ja valitusta ja oksentamista. Sitten esikoisen syntymän jälkeen on kyllä taisteltu uudet roolit perheessä ja mies on ollut kohtalaisen masentunut välillä, ja minä puolestani ihan hävyttömän ilkeä. On kummallista mitä hormonit tekevät, en osannut yhtään odottaa sellaista :( Se kesti jotain reilusti yli puoli vuotta, mutta onneksi nyt jo hyvän aikaa ennen tätä 2. raskautta on ollut suht rauhallsita.
Ja nyt siis on mennyt ihan hyvin :) Riitaa on tullut ehkä kerran viikossa eikä mitään puolen tunnin mökötystä isompaa, eli minusta asiat on olleet sangen hyvin.
Tulipas nyt taas romaania. Taidan siirtyä tekemään töitä - eilen sain tehtyä koko päivän ja oli tosi vapauttavaa kun mielestä häipyi monet huolet. Maanantaina on työn puolesta iso deadline, tuleekohan valmiiksi...
Hyvää perjantaita kaikille! :)
Coe rv 9+4
tosi paljon ja siitä oon tosi kiitollinen. Väsymyskin on helpottanut, aikaisemmin työnteosta ei olisi tullut yhtään mitään. Olinkin kuukauden kotona, 8.-13. viikot, en sairaslomalla vaan duunejen " välissä" . Rahaa ei tullut, mutta onneksi sai levätä.
Kävin tilaamassa pienimahaisen housut Bebesistä, kun ei ollut kokoja mulle. Kivaa, parin viikon päästä on sitten toisetkin housut, joilla voi tulla töihin!! Nyt käy enää yhdet siistit omat housut ja pitää odottaa viikonloppuun, että pääsee pesemään.
Olin eilen neuvolassa ekan kerran. Oli sellainen pitkä käynti, kun tavallaan hoidettiin pari käyntiä samalla. Tulin Suomeen viikko sitten ja ilmoittauduin Kelaan, että pääsen tänne synnyttämään ja muut oikeudet. Neuvolatäti oli tosi mukava ja oli kiva kuulla sydämenlyönnit ekaa kertaa. Tähän mennessä olen käynyt vain kaksi kertaa ultrassa, jossa ne on " näkyneet" , mutta en ole konkreettisesti niitä kuullut. Oli se kiva kuulla, että pieni sydän siellä pumppaa.
Sairaala pitäis päättää ihan pian. Onko kenelläkään täällä aikaisempaa kokemusta tai muuta tietoa Naistenklinikasta ja Jorvista. Jompaan kumpaan aion päätyä, mutta kumpaan?
Aurinkoista päivää kaikille lokamammoille!
Moikka Lokakuisille!
Olen käynyt kurkkimassa joukkoanne, mutta en ole aiemmin kirjoittanut. Raskausviikkoja on melkein kymmenen ja kohta alkaa uskoa, että eiköhän meillekin tule vauva loppusyksyllä. Olo oli jo hetken melko oireeton ja ehdin vähän säikähtää. Nyt kuvotus on palannut entistä pahempana ja rinnat on tosi kipeät. Neuvola on reilun viikon päästä ja sitten yritetään kuunnella sydänääniä. Tämä vauva on niin tervetullut ja sydämestäni toivon, että kaikki olisi hyvin.
Ratkesin jo ostamaan mammalook-vaatteita, vaikka yritin kestää ultraan asti. Löysin ihanan paidan, joka nyt jo korosti söpösti mahaa.
Aurinkoa viikonloppuun!
Titta
Herätty ollaan jo ennen seiskaa, aamunokoset pikkuherra otti pinniksessään 9-9.45... nyt roikkuu sylissä ja puree vimmatusti ikenillään mun kättä, yksikätisenä siis kirjoittelen... Hampaita kai tulossa.
Paha olo jatkuu täälläkin, mulla aamut ja aamupäivät tuskaa... eilen illalllakin kaverin kanssa vaunulenkillä ja oli kuin ei mitään oliskaan... 21 jälkeen kylläkin aivan sippi ja ku poju nukahtaa ennen ysiä ni äippä aika valmis myös nukkumaan...
Edellisen raskauden aikana pahoinvoinnit oli helpompia, viime la aamuna tuli oksuki... niin pahoja aamut - siksi mua ei varmaan juuri täälläkään näy.
Nyt alkaa volyymi nousta sen verran et lähden laittaan pojun parvekkeelle.
2xlokamamma Rv 8+6
Ensimmäinen neuvolareissukin on sitten ohi. Eipä siellä ihmeellistä, verikokeen otti (onneksi oli tosi taitava verikokeen ottaja) ja papereita täyteltiin. Ja joku kysyi, että onko ylipainoisia odottajia niin kyllä, minä viittaan. Sain myös neuvolatädiltä kuulla noin viiteen kertaan olevani pullukka. Ja hän kannusti pitämään ruokavaliosta tarkasti huolta, jottei paino nousisi ollenkaan!!! Painoindeksini oloi 30 ja itseasiassa hän laski sen ilmoittamastani lähtöpainosta, jonka jälkeen painoni on tippunut tässä alussa kolme kiloa. Tuli vähän paha mieli. En ehtinyt päästä entisiin mittoihin, vaan ensimmäisestä raskaudesta jäi painoa kuusi kiloa. Ja tällä kertaa joudun sokerirasitustestiin.
Muuten olo alkaa olla jo hieman parempi. Edelleen syödä pitää useasti, mutta etomista ei ole enää niin paljon. Ihanaa! Raskaudesta pystyy nauttimaan ihan eritavalla, kun pahoinvointi on ohi. NP-ultraan on vielä pari viikkoa aikaa. Sitä odotellessa, toivottavasti siellä on kaikki hyvin.
Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!
K&Pikku-pippuri rv 10+1
Tervetuloa uusille, aina ihana saada teitä mukaan.
Minusta on näköjään tullut " aktiivikirjoittaja" , enpä olisi uskonut :)
Joku kyseli ylipainoisia? Minähän se täällä, bmi 31 tai jotain. Mulla tuli edellisestä raskaudesta lähes 40kg ja siitä jäi 30 mukaan, siitä tämä ylipaino siis. Eiköhän se vielä joku päivä sula pois :)
(Siis 10kg putosi jo sairaalassa, voitteko kuvitella?)
Parisuhteesta:
Ei meillä mitään kriisejä ole koskaan ollut. Koko yhdessäoloaikana ei olla juuri tapeltu, mikä on mukavaa.
Me ollaan aivan tarkoituksella hoidettu suhdetta niska limassa, ikään kuin ennaltaehkäisyksi ettei mitään suurempia pääsekään tapahtumaan.
Minä olen sellainen ihminen, jos minulle kerran korottaa ääntä en takuulla anna sitä koskaan anteeksi!
Mitä enemmän tekee töitä suhteen eteen, sitä paremmin suhde voi, näin se menee.
Ja olen myös tehnyt selväksi että jos mies ei tee kotitöitä niin vaihdan hänet koiraan, koirastakin on enemmän hyötyä kuin miehestä joka ei tee mitään! :)
Onko muilla KARKINHIMOA? Mulla menisi vaikka pussillinen karkkia päivässä!
-lupicaia rv 12+5
Riski iän mukaan oli n. 1/530, trisomia 1/30 000, näiden perusteella tulos negatiivinen. :)
(Ultrassa niskaturvotusta oli siis 0,9mm)
En jaksanut lukea nyt kaikkia juttuja, nopeesti selasin vaan läpi.
Lähdettiin aamulla klo 8 koko porukka liikenteeseen ja nyt olen minä päässyt lasten kans kotiin...eskarin, kaupan, postin, pankin, eskarin, parturin, tankilla käynnin ja kaupan jälkeen. Kaikki tuo kolmen alle kouluikäisen kanssa kysyy hermoja ja jaksamista. No, ne hermot ei menneet kertaakaan, mutta nyt oon ihan rättipoikkiväsynyt.
JA TÄMÄ TALO ON KUIN JÄTELÄJÄ POMMIN JÄLILTÄ, AAGHHHHH!
Ja, kuinkan muutenkaa on ihan pakko siivota, koska
a) mun verenpaine ei kestä kattoa tätä sotkua enää yhtään tuntia
b) huomenna tulee vieraita
Juu, ja mies on töissä niinku ilta kymmeneen ja huomenna jotain 9-22 että...yh:na tässä tämäkin viikonloppu menee. Ja se siivous on niiiiiiin ihanaa, kun kaks pikkuapulaista häärää seassa, poika ei suostu ilman kohtalaista kiristystä, lahjontaa ja uhkailua auttamaan yhtään...
Mutta, itsehän olen osani valinnut ja sitä rataa.
Voi vitalis, mikä valivali viesti.
TARULLE: Täällä yks, jolla on painoa melkeen kahen naisen verran..tai no ainakin siis paljon liikaa. Lähtöpaino ennen raskautta oli n. 17kg yli normaalipainon ja nyt sitä on tullu jo 3kg lisää....Ja ruoka maistuu hyvin :D
Mutta, tämä talohan ei siistiinny täällä valittamisella, joten, eikun tavaran ja villakoirien kimppuun ja käyn sitten illalla (JOS jaksan) lukemassa muiden kuulumiset.
Mulla ei oo varsinaista pahoinvointia juurikaan, mutta tää närästys! Ihan karseeta ja se on niin paha, että sitten tulee sellanen kurja yökkö-olo siitä närästyksestä. Täytyy lähteä apteekkiin rennie-ostoksille, kun nuo muksut tuolta herää.
Lupicaia tuolla kyseli, että onko muita karkkihimoisia -täällä yksi! Eilen kävin itekseni kaupassa, niin lähti sitten mukaan iso levyllynen geisha-suklaata ja pantteri-pussi, oli muuten tullut jotain uusia ja oli tosi hyviä! Autossa oli heti avattava suklaa ja kyllähän siitä muutama(....) pala sitten matkalla jo meni. (Meiltä on kaupalle siis jotain kilsa....)
Miannille terveiset täältä villakoirien keskeltä myös! Oltiin aamulla lasten kanssa kerhossa ja jotenkin on vetopois, yleensä aina, kun pitäis alottaa siivoominen:):) Aattelin kyllä vähän luistaa, tehdä sellasen " laiskanakan" -siivouksen. Aloittelin tässä vähän aikaa sitten Tupperware-esittelijänä ja tänään meillä oli kerhossa taas äideille suunnattuja esittelyjä. Sainkin yllättävän paljon myyntiä. Se vaikuttaa ihan mukavalta tuo esittelyhomma, ihan mukavaa vaihtelua kotiäidin arkeen!
Meillä iski kauhee talokuume. Meillä on tosin vajaa 2 vuotta vanha talo, mutta tää on huonolla paikalla, kun ei ole lapsille kavereita. Muuten on hyvä paikka, on kaikki palvelut ja koulut jne. lähellä, mutta ne kaverit.... Nyt ois sitten tässä meidän kylällä tontteja myynnissä ja yhdet tutut kenellä on samanikäiset lapset, kun meillä, alkavat rakentaa sinne. Mies eilen jo soitteli taloedustajallekin, tää meidän aikaisempi talo on desing-talo ja ajateltiin, että uusi talo voisi olla samanlainen, kun on kuitenkin talosta tykätty. Viimeksikin alettiin höyryämään taloprojektia, kun olin raskaana ja aloitettiin rakentaminen, kun neiti oli 1kk. No tää talohan on avaimetkäteen-juttu, mutta kyllä sitä vaan kovasti oli hommia silti! Saas nyt nähdä mitä tässä tehdään...
Hyvää viikonloppua lokamasuille!
nöpö+masuasukki rv 11+5
Pikaiset kuulumiset täältäkin...
Eipä ihmeempiä ole kerrottavaa. Oireista on enää jäljellä sikakipeät rinnat ja ylitarkka hajuaisti. Onkohan muuta enää, väsymys ja pahoinvointi on selkeästi vähentyneet. Seuraavaan neuvolaan on vielä 1,5 viikkoa aikaa ja sitten pääsen kuuntelemaan sydämensykettä. Sitä odotellessa...
Mulla on ihan hirveä puutarhainnostus. Meillä on nyt tulevana kesänä (mikäli hiihtokelit joskus loppuu) ekaa kertaa omaa pihaa. Pieni rivaripiha vaan, mutta kuitenkin. Ja mä odotan niin paljon, että pääsen istuttamaan kukkia ja muuta. Olis pitänyt opiskella puutarhuriksi, kiinnostaa ainakin tällä hetkellä sata kertaa enemmän kuin tylsän gradun vääntäminen. Hoh hoijaa. Onneksi tänään on vapaapäivä.
Viikonloppua,
S-I ja Pikkumyttynen 12+3
Täällä meinaa flunssa iskeä. kurkku kipeä ja nenä tukossa, kuumetta ei onneksi vielä. Huoh, valivalia siis täältäkin osoitteesta. Jospa se hehkeä keskiraskaus pian alkais!!!! Onneksi viikonloppu tulossa ja saa levätä ja nukkua. mies saa kyllä touhuta esikoisen kanssa niin minä saan sairastaa..
Olitko muuten Signorina-Iris elokuisissa 04? Jotenkin sun nimimerkki tuntuu niin tutulta?
nyt pitää painua peiton alle lepäämään tämä flunssa pois. Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Mandisofia 10+5-
Joku kyseli ylipainosta ja toinen parisuhteesta.
Ensin se tylsempi, eli ylipaino.
Mulla on painoindeksi 29, eli ylipainoa on sellaiset 20 kg. Esikoisesta jäi 7-8 kg jota en saanut laihdutettua pois, koska jatkoin syömistä kuten raskaus- ja imetysaikana... Viime raskaudessa painoa tuli 17 kg, josta siis 10 kg lähti muutamassa viikossa. Silloin olin kolminumeroisessa luvussa, kun pituuttakin on siunaantunut 177 cm. Nyt tavoitteena on korkeintaan sama loppupaino, johon on nyt kymmenisen kiloa. Ei näytä hyvältä...
Viime raskaudessa terveydenhoitaja oli tosi ymmärtäväinen ja huomautti painostani vain jos sitä oli tullut aivan liikaa viikossa/kuukaudessa - ihan terveydellisistä syistä. Nyt on eri täti, saa nähdä mitä kommenttia sieltä tulee. Laitan kyllä tädin paikalleen jos rupeaa marmattamaan, raskaudessa on tärkeämpääkin seurattavaa kuin mamman läskimakkaroiden laajentuminen.
Makkaroista parisuhteeseen.
Meillä ei nykyään riidellä juuri koskaan, ihan siksi ettei ole AIKAA. Vauvaa hoitaessa ja pitkää päivää tehdessä on pakko toimia tiiminä, ja välillä uhraudutaan toisen takia. Vaikka välillä kyllä tuntuu että meikäläinen uhraa enemmän, sillä mies raataa töitten ja opintojen parissa... =/
Huonona asiana ajanpuutetta voi pitää siksi ettei ole oikein aikaa keskustellakaan - varsinkin nyt toista lasta odotellessa, kun mamma on valmis nukkumaan heti kun esikoinen nukahtaa klo 19.30. Mutta kaikki tuntuisi toimivan ihan mukavasti.
Kahden keskeistä aikaa kaipaisin enemmän, sillä olen päivät pitkät esikoisen kanssa kotosalla ja pääsen harvoin tuulettumaan. Mutta isovanhemmat hoitavat nyt jo tyttöä viikottain eikä niitä oikein kehtaa pyytää vahtimaan ilman " hyvää syytä" = hääpäivä, synttärit jne. Emme ole bilettäjiä, mutta tykätään käydä ulkona syömässä. Kahdestaan kävimme lähes viikottain ravintolassa.
Nyt suihkuun kun tyttö nukkuu päikkäreitä!
MM rv 9
Lapsetkin jopa leikkivät, siis ihan oikeasti leikkivät eivätkä juokse/huuda/tappele niinkuin yleensä.
Tänään ensimmäinen " ei tietävä" arvas mun raskauden. Kaupassa näin erästä tuttavaa ja hän hieman arastellen kysyi, että onkos meille kenties perheenlisää tulossa. HUI! Onko se maha todella jo niin näkyvä?!
Minä en niinkään odota sitä " hehkeää" keskiraskautta, koska mulla ei sellaista ole ollut 2 viime kerralla, vaan maha on valtava jo joskus ennen puoltaväliä ja liitoskivut yms tulleet mukaan jo varhaisessa vaiheessa. Mutta vauvan liikkeitä odotan!
Eipä taas tuu muuta mieleen, joten lyhyestä virsi kaunis vai miten se meni..
Mianni 9+6
Mua sitten harmittaa kun te muut lokakuiset olette mua reilusti edellä viikoissa, ja mun oireet on aina ihan erilaiset kuin muilla. Olen kuin jälkijunassa. Joudun teidän juttuja lukiessani siis aina ajattelemaan " noin mullakin sitten kahden viikon päästä" jne. Meitä loppukuisia on täällä aika vähän... No, pienet on harmit mullakin :)
Mulla loppui kuvotus viime viikolla kuin seinään ja väsymys iski. Nyt on tosin pari päivää mennyt niin ettei ole ihan hirveesti väsyttänytkään. Olen itse asiassa aika oireeton tällä hetkellä. Kai se kuvotus ehtii tulla vielä takaisin... Öisin heräilen edelleen joten se on ainoa inhottava juttu just nyt.
Ihanaa viikonloppu kaikille! Mä tässä mietin jaksaisko lähteä koiran kanssa jäälle hiihtelemään, mut ehkä huomenna...
Minea rv. 8+5
MINEA - Jos nyt harmittaa oirevertailu niin arvaas harmittaako lokakuun lopussa, kun kaikki muut on jo hakeneet vauvansa :) Minä sain esikoisen 8.3. maaliskuisten' 05 kerhossa, ja SILTI tuntui että AIVAN KAIKKI sai vauvan ennen minua :D Ja nyt LA 23. päivä, eli taidan täällä sitten pyöriä sinun kanssa loppukuusta :)
MIANNI - Tuu tänne siivoomaan kanssa. Yhyy, meillä on ihan KAMALA sotku koska en ole itse jaksanut siivota pariin viikkoon pahoinvoinnin takia, ja mies on hyyyyyyvin suurpiirteinen siivoaja. Imuroi kyllä ja pesee pyykit, mutta voi ällö yäk kun keittiössä on KAIKKI tavarat pöydällä, siis varmaan kaikki mitä hän on tarvinnut viimesen viikon aikana :/ Olkkarissa esikoisen lelut pitkin lattioita, makkarissa vaatepinoja... En ole vaan katsonut mihinkään suuntaan niin olen selvinnyt. " Onneksi" keittiössä ei pahemmin kärsi käydäkään!
Eipä tässä sen kummempia :) Aamulla kävin halailemassa arabialaista, mutta sen jälkeen on ollut suht ok olo, vaikka veikkailin että olisi ihan karmiva päivä. Töitä oon saanut tehtyä hyvää tahtia ja projekti valmistuukin ehkä ajallaan (no, vielä ehtii parin päivän aikana tulla kaskia kantoon).
Coe
Morenalle: Kyselit Naistenklinikasta ja Jorvista, millaisia ovat. Itse synnytin esikoiseni Jorvissa ja annan kyllä hyvää palautetta. Hyvä kätilö, joka kohteli hyvin ja kuunteli minua - nuori, vastavalmistunut taisi olla, mutta osasi asiansa. Sain epiduraalin mukisematta. Osasto N7 oli mukava paikka (nyt taidettu remontoida, koska meni 9/02 remonttiin). Ehkä enemmän olisin halunnut imetykseen apua, mutta lapsi joutui L2:lle hoitoon, kun ei jaksanut syödä - nenämahaletku laitettiin, oli bakteeritulehdus -sai kanyylin päähän, josta meni antibiootteja ja keltasuutta - sinivalohoitoa sai (yleistä vastasyntyneillä). Lyhyt matka osastolta lastenosastolle. Osaava henkilökunta ja ammattitaitoista ja ystävällistä porukkaa kokonaisuudessaan. Suosittelen lämpimästi. Itse menen nyt Kätilöopistolle näillä näkymin synnyttämään. Lyhyempi matka sinne nyt. Jorviin olisi noin 45 min ajomatka ja supistuksia saadessa en kärvistele sellasta matkaa. Viimeksi noin 5min ajomatka oli liikaa.
Mutta avoimin mielin vain synnyttämään!
väsyttää aivan sairaasti... Esikoinen päätti taas hyvis ajoin herätä.
Ajateltiin miehen kans viedä tytöt huomen mummolle vähän hoitoon et saadaa laitettua neitien huone uuteen uskoon :)
Siinä riittääkin sit hommaa koko viikonlopuksi :D
Mulla on tissit sivuilta hirmu kipeet... :( tuntuu et mitenkään ole hyvä olla ja kun tyttö syliin kiipee niin murjoo yleensä siin vahingos samalla.
Tänään täytyy mennä apteekis käymään hakemas rauta tabuja jos vihdoin sais vähän oloa pirteämmäksi.
Minäkin usein siinä kahdeksan yhdeksän aikoihin olen jo ihan mega väsynyt iltaisin.
Noista viikoista en ole varma jostain kirjasta taisin lukea et rv13 alkaa keski-raskaus? en sit ole varma ehkä joku tietää paremmin :)
Nyt aamu palalle.
T:Hexu ja papu rv 12+4