Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOIsten perjantai***

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jmi82:

Ei mullakaan ole mitään rautalääkkeitä käytössä vaikka

ummetusta onkin vaihtelevasti aina välillä. Syön joka päivä luumuja,

muita kuituja ja välttelen juustoa, juon vettä yms.

Mutta eilen jouduin turvautumaan microlaxiin ja se oli

ihan helppo juttu. Mutta uskoisin että tiedät kyllä

koska tilanne on sellainen, että siihen joutuu turvautumaan.

Se ei nimittäin todellakaan tunnu kivalta. Auttaa pahaan

äkilliseen tilanteeseen paikallisesti ei siis koko suoliston alueelta.

Pia

Vierailija
22/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Lisää hauskoja sattumuksia... Meillä myös häät vietetty joulukuussa ;) Ihana ajankohta häille...

Joo toivottavasti pottailun ihanuus ja järkevyys avartuu vielä hiukan paremmin :) Meillä taitaa olla tuota samaa uhmaikäisen oikuttelua tuo potalta kieltäytyminen... Eilen poju oli melko hellyyttävä supersankari. Äitini saapui eilen viikonloppu vierailulle ja ovella vastassa oli 2,5 vuotias batman pukuinen sankari, joka oli pissannut housuun :)

No... kyllä se vielä tästä...

supistelee... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nettiyhteys tökkii edelleen pahasti, joten aina vähän tuurista kiinni pääseekö kirjoittelemaan ja lukemaan =(

ULTRAKUULUMISIA¿tänään rakenneultrassa kaikki ok. Pieni ihminen pyöriskeli kovasti ja välillä oli hankala saada mittoja, mutta saatiin sentään =) Sama tunne kuin tähtinovalla, että odotus todella konkretisoitui ja enää ei malttaisi odottaa pienen nyytin syliinsaamista. Pieni tyttönen sieltä taitaa olla tulossa, eipä iso ollut isoveikkakaan (2845 g). Istukka on takaseinässä, joten liikkeet tuntuvat oikein hyvin jo.

LA¿.useilla on kait siirretty laskettua aikaa vielä toisen ultran jälkeen? Meillä ei siirretä, vaikka antoi iäksi 19+3 eli kolme päivää enemmän kuin ekan ultran mukaan. Ekassa ultrassa taas laskettua aikaa siirrettiin 4 pv eteenpäin. Ja isokokoistahan tästä kaverista tuskin tulee ;) kun lähisuvuista saa etsimällä etsiä yli 180 cm pitkiä.

MiniK¿kiitos ravintoinfosta, hyvää tietoa!

OLOTILASTA¿.vointi on mainio, ehkä väsymystä on joinakin päivinä enemmän. Muuten ei kummempia kolotuksia toistaiseksi.

RASKAUSAJAN KOHTELIAISUUKSISTA¿.erityisiä kommentteja ei ole tullut¿mies on kärsivällisempi ja muutamat ovat kommentoineet että maha on ihanasti pyöristynyt.

UHMASTA¿.poikamme on 1v5kk ja mielenosoitukset ovat vielä pieniä. Mielenkiinnolla odotan tulevaa¿nyt on niin ihanan helppoa. Poika on ollut suhteellisen terve ja hyväntuulinen pieniä hammaskolotuksia lukuunottamatta, sekä päivä- että yöunillekin juoksee innoissaan!? Kehitystä on aivan ihana seurata.

Pepper ja jollain muullakin oli häät joulukuussa. Meillä myös ja saatiin vain kehuja kun ei ollut kesän hääsuma-aikaan.

Mahtavaa viikonloppua!

petraelena 19+0

Vierailija
24/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitoksia siitä, että toivotitte minut lämpimästi tervetulleeksi.

Minäkin jo kovasti odottelen, että alkaisin tuntea liikkeitä masusta, minulla myös istukka etuseinämässä, joten ei ole vielä tuntunut.. Olen odotellut, että josko oitsu sivusta jymäyttäis, mutta ei oo tuntunut =( Tai sit mä en vaan tajuu, et niit liikkeitä tulee. Meinasin olla jo huolissaan ennen tuota rakenneultraa, kun liikkeitä en tunne ja mun vatsa ei oo kasvanut yhtään! Vieläkin menee omat housut jalkaan helposti ja ihan pienen pieni kumpare on esillä. Mutta siitäkään ei tarvitse (kai) olla huolissaan, koska vauveli tuntui voivan hyvin ja oli sopivan painoinen. Niin, meille tosiaan selvisi, että tulija olisi poika, mikäli ennuste paikkaansa pitää... lieneekö tuo sitten miten luotettavaa? Neuvolantäti kyllä oikein pysäytti ultran siihen kohtaan ja esitteli sukukalleuksia, mutta mielestäni oli kovin epäselvää.. enhän olekaan harjaantunut ultran katsoja. Toisaalta hieman haikeakin olo, vaikka en ole tätä uskaltanut ääneen sanoakaan, jossakin mielen perukoilla olin kai toivonut hiukan enemmän tyttöä. Mutta toki jaksan iloita pojastakin, ja ajatus vaatii ehkä totuttelua hiukan... ja ihanaa kuitenkin että kaikki on kunnossa. Kaikkeen pikkuseikkoihin sitä ihminen takertuukin! Hyi minua!!

Olotilasta vielä lyhyesti, että näyttäisi, että pahoinvointi ja oksentelu alkaa vihdoinkin hellittämään. Painoakaan ei ole kertynyt koko raskauden ajalta kuin vajaa kaksi kiloa lisää, on sen verran paljon tuota ravintoa tullut pihalle, vaikka olen kyllä väliin syönyt kolmenkin edestä! Mutta uutena vaivana on niskakivut, ajattelinkin jo yöllä että onkohan tissien kasvu tähän syynä, kun niskat jumissa koko ajan, kun ei oo ruukannut ennen kipuilla ollenkaan. Mutta jätän muillekin vielä kirjoitustilaa =) Oikein aurinkoista ja rentoa viikonloppua!

Ikarus rv. 18+2

Vierailija
25/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kolme kertaa siirtynyt tuo laskettu aika vaavin koon mukaan ja nyt enää rakenneultrassa sitä ei muutettu, vaikka sen mukaan olisin viikkoa pitemmällä. Joten saanee varautua, että vaavi saattaa tulla aikaisemminkin maailmaan, kun on sanottu =)

Vierailija
26/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LASKETUSTA AJASTA: Oma gyneni, joka on myös Jorvin synnytyslääkäri, on joka kerta minulle varhaisultrassa rv7-8 paikkeilla sanonut, että mitä aiemmin määritelty la, sitä tarkempi. ELi mitä pidemmällä raskaus on, sitä enemmän perintötekijät vaikuttavat lapsen kasvuun. Np:n aikoihin muutoksen vielä voi tehdä, mutta sen jälkeenhän pituuskasvu esim. on todella hurjaa, ja juuri rakenneultran aikoihin perintötekijät ovat jo kehissä. Eli kyseenalaistaisin nuo rakenneultran yhteydessä tehdyt la:n muutokset.

AJANKOHDISTA: Meillkin oli helmikuussa häät ja moleompien vanhempien mielestä olisi pitänyt pitää kesähäät. Miksiköhän? Miehen vanhemmat ovat menneet naimisiin huhtikuussa ja omani joulukuussa. Olisvat itse menneet kesäll naimisiin...paitsi okei, molempia vaudhittivat raskaudet, kultainen 60-luku ei ollut niin sallivainen pystymahoina naimisiin meneville ;-) 4-kymppinen siskoni taas yksillä synttäreillä meille päivitteli, kun tokan lapesn la oli joulukuussa, että mitä me nyt sellanen ajankohta valittiin, kun on joulukin tulossa. Sivusta eräs juhlavieras puuttui kommenttiin ja totesi, ettei sitä ajankohtaa niiin vaan valita. Nyt siskoni on kamalan vauvakuumeen kourissa ja ottaisi varmaan vaikka jouluaattovauvan, kunhanv auvan vaan saisi.

ISTUKANPAIKASTA: Juuri niinkuin Hanneli sanoi, jos istukka on suulla vielä synnytyken aikaan, tekevät sektion. Jos istukka siirtyy pois suulta, onnistuu normaali synnytys. Monestihan ne siirtyvät ja vaihtavat paikkaa.

POTTAILUSTA: Meillä esikoisen pissaväli on todella pitkä, ellei nyt ole juonut erityisen paljon. Hän ei suostu menemään pöntölle turhaan vaan kieltäytyy ponnekkaasti. Tuli mieleen, kun Pepper kertoi poikansa kieltäytyvän pöntöstä, mutta ei pissakaan housuun. Ehkä hänkin osaa jo itse jonkinverran tuntea, onko tarvetta istumiseen vai ei.

Hauskaa iltaa Pepperille miehen kanssa, onnittelut MrsKolen (muistinko oikein?) pojalle ja muille sankareille sekä hyviä uutisia rakenneultrasta saaneille!

ONKO muuten LEMISTÄ kuulunut mitään? Eikö hän ollut menossa jatkotutkimuksiin vuavan pienen koon vuoksi?

Nyt äitiä kaivataan, joten hyvät viikonloput kaikille!!! Täällä sataa muuten taas lunta, voi kuinka ihanaa...

Pumpuli 21+2

Vierailija
27/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yhtä hymyä rakenneultrasta asti! Elikäs sielä siis kaikki oli hyvin! =) Lapsukainen alkoi sielä imeskelemään kättään ja heiluttelikin hän sieltä! =) Lääkäri oli oikein mukava ja kamalasti selitti koko ajan missä näkyi mitäkin! Tämän hetkinen paino oli noin 300g ja syntymäpainoksi arvio noin kolmea kiloa! =) Virtsarakossa näkyi tavaraa ja samaten masussa! =) Oli niin ihana nähdä selkeesti pieni ihminen masussa kasvamassa! Aivan ihanna ajatella, että sielä se nyt kasvaa ja hyörii ja pyörii! =) Kyllä tämä esikoisen odotus on niin ihanaa aikaa!!! =) Kun vaan tulisi pian se elokuu! ;)

Mutta nyt täytyy tästä taas mennä! Hyvää alkavaa viikonloppua! =) Ehkä palailen vielä illemmalla!

Vierailija
28/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa. Muuttohässäkkä oli viime viikonloppuna, kun muutettiin isompaan vuokra-asuntoon. Nyt pitäis vaan jaksaa laittaa kaikkee paikalleen. Ihanaa, kun on tilaa ja ylimääräinen huone!

Rakenneultra olisi edessä maanantaina, enkä millään jaksaisi odottaa sinne asti. Jännittää kamalasti, että onko kaikki hyvin. Nyt rv 19+0 ja olo on aika hyvä. Ehkä vähän huimausta, kun verenpaine hiukan alhaalla, mutta ei muuten. Ja pieni jalkapalloilija varmaan tulee tuolta masusta, kun tuntuu pieniä poksahduksia aika ajoin! Onko muut tunteneet jo mitään tällaista?

T: Pia + simba

Vierailija
29/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia: Onnea uuteen kotiin!

Ultrauutisista onnittelut Emalille, Tähtinovalle, Mömmelille ja Petraelenalle.

Tähtinova: Mukavaa, kun alat päästä vähitellen kuntoon.

Jmi: Täällä on vatsa kuin iso pallo, esikoista odottaessani olin loppumetreillä saman kokoinen kuin nyt. Viides raskaus saa kohdun venymään helposti.

AuroraM: Olisipa ihana saada uudet kalusteet...Minä kyllästyn kauhean pian ja vaikka nykyiset huonekalut eivät ole edes kovin vanhat olisi niin piristävää saada uudet.

MrsKole: Mukavia juhlia ja koitahan rentoutua, jospa supparit vaikka helppaisivat.

Kaikille elomasuille ihanan aurinkoista viikonloppua!

Opemamma vimpuloineen

Vierailija
30/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau, kyllä oli eilen pinolla pituutta ja eipä tämänkään päiväinen jäänyt paljoa jälkeen :)

Uusille tervetuloa porukkaan. Ultrassakin moni oli käynnyt, itselläni siihen on vielä 7yötä... huokaus.

Puhetta oli huomioimisesta raskausaikana. Mies on minua kohtaan niiin pitkäpinnainen. Mulla tahtoo hermo mennä helposti ja kiukuttelenkin. Mies antaa asian mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos ihan mahdottomaksi heittäydyn niin sitten saattaa ärähtää. Jotkut työkaverit äksyilevät (siltä se ainakin tuntuu) kun en ole taaskaan heinäkuussa työssä. -04 olin äitiyslomalla ja -05 hoitovapaalla. Ärsyttää tuollainen kiukuttelu. Mitäköhän sanoisivat jos sitä mahdollista kolmatta lasta ajattelisi kesälle -08.... siitähän voisi pian tulla kuusikin vuotta etten ole heinäkuussa töissä. Voi,voi Elämä on!

Ummeuksesta: Kannataa todella kokeilla ensin luumut Liotettuna ja esim keittää niistä kaurapuuroa. Kuitu ja juominen+liikunta auttavat myös. Duphalac/Levolacia kannattaa kokeilla jos ummetus on pitkittynyttä (ei sovi kaikille, kannattaa aloittaa pienellä määrällä ja pitää vessa lähellä...). Mikrolaxia kannattaa käyttää silloin kun uloste on kovaa ja ponnistaminen sattuu. Pukamat oavt ikävä vaiva ja pehmikkeillä niiltä voi yrittää välttyä. Se mikä minulle oli yllätys niin banaani kovettaa helposti vatsaa.

RAKENNEULTRASTA vielä. Oletteko itse kyselleet vauvan kokoa vai kertovatko automattisesti. Meille ei np-ultrassa kertonut istukan sijaintia kun sitä ei kuulema näkynyt kunnolla(???) no ensi perjantaina on taasen viisaampi.

Nyt jäi varmasti useaan asiaan kommentoimatta mutta se sininen ruutuvihko on vielä hankkimatta ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille. Toivotaan, että aurinko paistaisi :)

pubu js Unski rv19