Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOIsten perjantai***

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oli eilisessä pinossa mittaa.Yritän nyt muistaa kommentoida edes puoleen...

Tammikukka: Ihanaa, kun anoppi noin kauniisti muistaa. Minä saan anopilta aina aivan ihania henk.kohtaisia synttäri- ja joululahjoja.

Pepper:Uhmasta ja omista hermoista oli juttua. Minulla monen lapsen äitinä on aika lehmän hermot, mutta olen silti äkkipikainen ja karjun välillä niin, että otsasuoni pullottaa varmaan kymmenen senttiä pään ulkopuolella. Puran ikävä kyllä omaa stressiäni ja pahaa mieltäni lapsiin ja tunnen siitä sitten huonoa omatuntoa. Olen kuitenkin ajatellut asian niin, että lasten on nähtävä elämän tunteiden koko kirjo ja nähtävä myös sovinnot ja anteeksipyynnöt myös aikuisilta. Ja niin kauan kun minulle tulee riehumisestani huono omatunto, on tilanne aivan terve, näen myös omat virheeni, sillä olenhan ihminen. Välillä lapset ovat uhmassaan niiiiiiin raivostuttavia, että laitan heidät hetkeksi jäähylle, jotta ehdin hieman rauhoittua. Huomionhaku saa meillä kolmivuotiaan touhuamaan välillä mitä ärsyttävimpiä juttuja ka kiukuttelemaan. Olen yrittänyt opettaa häntä purkamaan kiukkuaan ilman että yrittää lätkäistä jotain tai heittää jotain. Siinä on vielä savottaa...

Juomisesta ja vitamiineista oli juttua...Minä kittaa litra tolkulla Kevyttä Oloa ja syön Multitabs Specialia (olen syönyt jo ennen raskautta km johtuen). Kalkkia tarvisi alkaa tankata, kun en noita maitotuotteita käytä.

Lilli: Löysitkö äippähousuja? Tarjonta on pääkaupunkiseudun ulkopuolella pieni mutta vaatimaton :).

MrsKole:Parempia vointeja supparaiden suhteen!

Ikarukselle tervetuloa mukaan!

Ihanista ultrauutisista onnittelut Mantselle, Adalminalle, Kerttukasperille .

Picapica: Kiitos sinulle ja voimia sinullekin äitisi sairauden johdosta!

Nyt unohdin kuitenkin jotain, mutta älkää pahoittako mieltä, luin kaiken kyllä läpi!

Minä olen nyt parinan päivänä tuntenut selällä maatessa pieniä potkuja. Voi että se on liikuttavaa!

Suonikohju oikeassa jalassa vain pahenee. Se on niin karmean näköinen, että kesäiset hameet saa kyllä unohtaa. Täytyy käydä hakemassa oikein laadukkaat tukisukkikset...Jospa jättäisi kuitenkin ne mummosukkikset ostamatta...Tiedättehän ne ihanan ruskeat paksut...

Minulla on nyt sellainen vaihe menossa, että energiaa on kuin pienessä kylässä. Väsymys on tipotiessään ja saan vaikka mitä tehdyksi. Mitenkäs teillä muilla? OLETKO elämäsi kunnossa vai syökö jokin vaiva sinua rotan lailla?

Jaaha ja sitten menen, mutta palaan kommentoimaan ja lukemaan pinoa muuten vaan. Reipasta perjantaita kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 17+3

Vierailija
2/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sano, että olet kyllä opemamma varsin reipas palstailija. Kiva, että jaksat pitää pinoa yllä heti aamusta.

Piti vielä tulla kommentoimaan tohon SUONENVETOON. Mulla siis myös alkanut ne vaivat taas, vaikka olen koko raskauden ajan ollut veden suurkuluttuja (töissä mulla on koko ajan vesipullo mukana ja sitähän menee alas litra kaupalla.. vessa on mun paras kaveri) ja olen minäkin syönyt päivittäin kalkkitabletteja, joissa lisänä magnesiumia. Liekö sitten liian vähän sitä magnesiumia noissa tabuissa.. menen tänään apteekkiin tiedustelemaan.

PEPPERille siitä rautamehusta.. jonka nimeä en ikinä osaa kirjoittaa oikein. Mä yritin, todella yritin sitä juoda esikoisen aikana, kun sitä suositeltiin minulle. Varmaan viikon ajan sitä sain kumottua kurkustani alas, kun alkoi yökkäily, se oli ainakin mun mielestä ällöä... pahaa.. en ota enää ikinä. Mutta jokaisella eri makuaisti.. jotkut siitä kai tykkääkin..?!

Mä himoitsen irtokarkkeja ihan suunnattomasti, tää on ihan kauheeta. Mulla täällä töissä pitää koko ajan olla jokin pussukka vieressä, nytkin. Argh.

Jee! Aloittelin hieman kodin sisustamista ja tilattiin kokonaan uudet kalusteet olkkariin. Tulevat tänään. Taidan viedä vanhat kulahtaneet sohvat pellolle, tuikata tuleen ja vetää pienet intiaanitanssit siinä ympärillä. Mies haluaa kuulemma ensin tuhota ne rikkomalla lopullisesti. Toisesta sohvasta on jo selkänoja kallellaan valmiiksi ja ne on ihan järkyt. Onneksi pääsee eroon vihdoin. Tätä ollaan odotettu!!!

Täytyy varmaan lettukestit järkätä pojille illalla, kun hoitavat tuon tavarankuljetuksen... ja tekee mieli lettuja " juuri sopivasti" minunkin :)

SF-mitta mitataan eka kertaa multa ensi viikolla. Esikoisesta aloitettiin jo ihan alussa.

Äippärahaa laskeskelin eilen ja iloiseksi yllätykseksi huomasin, että saankin ihan mukavan suuruisen äippärahan. Jotenkin olin asennoitunut siihen, että sen ekan 3 kk:n jälkeen (jolta työnantaja maksaa täyden palkan) mun tulot tippuu huimasti, mutta eihän ne tipukaan niin roimasti :) ja kulutushan on paljon vähäisempää kotona ollessa, kun saa tehdä sapuskat alusta loppuun itse jne.

Jotain oli vielä.. mutta ei jaksa muistaa.. annan teille muille tilaa :))) kiva lukea kuulumisia!

AuroraM 22+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilinen loppupino lukematta... tulin puol tuntii sitten töistä ja nyt pitäs lähtee yöunille, mutta tätä kautta sitä piti sitten tulla :), alan taas jäädä koukkuun näihin pinoihin ja TEIHIN :)...

ELÄMÄNKUNTO: No on kyllä paljon pirteempi olo mitä aikoihin, mutta työharjottelu kyllä vetää mehut ihan kivasti, samoin tytön sairastelut... Mutta paremmassa kunnossa kyllä ollaan mitä ekassa raskaudessa.

toissapäivänä olin tuntevinani ekan SUPPARIN, toivottavasti ei kuitenkaan ollu.. en ole ihan varma kun se tuntu vaan tossa ihan alhaalla... jospas se vaan ois ollu joku vauvan liike mikä sitten teki mahaa vähän kovaksi.. Mutta toisaalta ei ne harjotussupparit edellisessäkään raskaudessa mitään saanu aikaseks vaikka niistä kärsinkin kauan... *muistelee mielessään koulumatkoja kun koko 30min kävelymatkan vaan supisti ja supisti*

Nyt tää painuu pehkuihin, Hyvää Yötä!!!!

hanneli ja natiainen

Vierailija
4/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opemamma aina mukavan pirteänä aamutuimaan.

OLOSTA kysyi Opemamma. Mullakin alkaa yleinen olotila olla ihan hyvä. Iskias tosin vaivaa jo aika pahasti. Nyt on taas myös muutama yö mennyt valvoessa. En tiedä kyllä miksi. Pahoinvointi lienee hävinnyt *kopkop* ja väsymyskin on voitettu juttu. Nyt jaksaa taas tehdä kotitöitä ja miettiä opiskelujuttuja. Ikävintä on, kun ylävatsa on tosi pullollaan koko ajan, ja istuminen on välillä aika vaikeaa. Vaikka syön tosi pieniä annoksia enää, niin vatsalaukku on ahtaassa tilassa ja hengittäminenkin on jo vaikeaa. Elikkä mä varmaan puhkun ja puhallan loppuraskaudesta aika pahasti, kun nyt jo ahdistaa. Vauvakin tästä vielä 10-kertaistaa elopainonsa, joten...

Kukas se oli, joka oli hankkinut uudet HUONEKALUT olohuoneeseen? Dementia iski jälleen. Oi, aivan ihanaa saada uutta kotiin! Mä just hankin makkariin uudet verhot ja päiväpeitteen samaa mallia. Sekin tuntui jo mukavalta. Meillä on olkkarissa ollut monta vuotta vihreät matot, vihreät sohvat ja vihreät verhot. Suurin osa koristeista ja seinävaatteistakin jne. on vihreää sävyä. Toisaalta olis kiva vaihtaa väritystä, mutta se vaatis sitten niin isoa muutosta, että enpä tiedä. Ehkä kuitenkin kesäksi keksitään jotain.

SUPISTUKSISTA: Hannelille ja muillekin. Mulla myös kävelymatka päivisin 4-5 kilometriä, ja nyt on supistellut viikon ajan. Portaiden kävely on tuskallista välillä. Tiistaina kuitenkin kun kävin ultrassa, oli kohdunsuu ihan 5 cm ja täysin kiinni. Joten mä sitten vaan oletan niiden olevan harjoitussuppareita, ja annan mennä vaan, vaikka supistelisikin ;) Tosin, nämä eivät kyllä ole kipeitä, joten senkään vuoksi en aio alkaa stressaamaan. Ainakaan tästä asiasta.

Jamssa rv19+6 (puoliväli, täältä tullaan!)

Vierailija
5/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että jälleen on perjantai!! Miehellä on tänään synttärit ja menemme työpäivän jälkeen syömään ja teatteriin. Poika pääsee yökylään mummilaan. Oikein mukava ilta tulossa siis meille kaikille!

OMA OLOTILA: Nyt tulee ruikutusta. Ekassa raskaudessa olin alun pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen elämäni kunnossa, mutta nyt tuntuu, että joka paikkaa kolottaa. Väsymys on ihan kamalaa, liitoskivut vaivaa ja lonkkaa alkaa särkeä, jos vähänkin pidemmän matkan yritän kävellä. Mitään selkäsärkyjä tms. ei onneksi (koputan puuta) ole, vaikka heikkoselkäinen olenkin. Suppareita en ole myöskään ainakaan vielä tunnistanut. En voi todellakaan sanoa, että olotila olisi mitenkään kukoistava.

KODIN SISUSTAMISESTA: AuroraM, voin vain kuvitella miten ihanaa on saada uudet kalusteet olohuoneeseen :). Me muutimme vuosi sitten uuteen asuntoon ja samalla teimme niin radikaalin ratkaisun, että pistimme kokonaan alakertaan tulevat kalusteet uusiksi (olohuone ja ruokailutila). Kyllä se vain mieltä piristi ja piristää vieläkin!

JANO: minäkin olen huomannut, että nykyisin jano vaivaa useasti. En ole yleensä mikään veden juoja, mutta nyt tulee vedeltyä sitäkin monta lasia päivän mittaan.

Ja siitä UHMASTA vielä: Kiitos vain kaikille, jotka asiaa kommentoivat. Onhan tätä uhmakautta meilläkin ollut jo puolisentoista vuotta, joten siinä mielessä tämä ei ole tullut mitenkään yllätyksenä. Pojan käytös on vain muuttunut viime aikoina kovin radikaalisti ja siksi olen ihmeissäni. Poika on kotona aina niin tyytymätön, hänen perusilmeensäkin on nykyisin nyrpeä. Monet ennen niin kivat asiat ovat muuttuneet pojasta ikäviksi. Ehkä tämä nyt vain on jokin vaihe... Väsyttävää silti. Jopa mieheni - joka yleensä on se pitkäpinnaisempi pojan kanssa - on väsähtänyt tuohon ainaiseen kitinään. Parempia aikoja odotellessa...

Nyt en muista, mitä muuta piti kommentoida, mutta ehkäpä ne vielä tulee mieleen. Nyt palaan töiden pariin ja tulen ehkä vielä kurkkaamaan juttuja iltapäivällä. Sitten tuleekin taas parin päivän nettipimento, kotona yritän nimittäin vältellä tätä tietokonetta.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Pepper (21+1)

Vierailija
6/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa jo auti helpottaan, eilen pystyi taas syömään normaalisti.Suonenveto ja levottomat jalat on mulla kanssa riesana. Toissapäivänä kävin ostaan magnesium ja kalkkitabletit, mä kun olin viikonloppuna sairaalassa, niin oli veren kalsium pitoisuus tosi alhaalla, eli ei ihmekkään ettei ruoka maistunut ja levottoat jalat kaiken aikaa:).

Me oltiin eilen rakenneultrassa ja siellä oli kaikki niinkuin pitääkin. Laskettuaika siirtyi 4 päivää eteenpäin ja saatiin tietää, että tyttö meille tulee. Se ei kyllä jäänyt ultrakuvassa ollenkaan epäselväks oli niin hienot laitteet ja hienosti pyllistel siinä:). Mulle odotus jotenin konkretisoitui ultran myötä ja se, että tietää sukupuolen tekee mulle vauvasta enemmän yksilön. Nää on kyllä niin persoonakohtaisia juttuja ja hyvin ymmärrän niitä, jotka haluaa jännittää loppuun asti. Hirveä pelko lapsen voinnista mun umpparin takiakin nyt hälveni, tuntuu taas kaikki hyvältä. On se vaan niin ihanaa saada vauva, meidän ensimmäinen.

Vierailija
7/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita taas vaan.Kiva kun on viikonloppu edessä ja meillä tyttökavereiden kanssa illanvietto pitkästä aikaa edessä.Hassua olla itse juomatta tai lähtemättä jatkoille mutta ihanaa nähdä kavereita joukkona pitkästä aikaa!

KOska itse ole lääkkeiden, terveyden ja ravinnon kanssa töiden puolesta tutkimassa niin haluaisin kommentoida muutamia juttuja. suonenveto johtuu usein magnesium-kalium tasapainon häiriöstä joilloin magnesiumia on liian vähän. Nesteytys on tosi tärkeää myös lihaksen kannalta, siksi urheilijoillakin joskus kramppaa.

D-vitamiinin tärkeyttä naisille ei voi mitenkään ylikorostaa. D-vitamiinina saadaan auringosta ja meillä Suomessa ei riitä tehot ollenkaan lokuusta-maaliskuuhun eikä raskaana ollessa sen maaliskuun jälkeenkään. Jos keholla ei ole D-vitamiinina ei se myöskään saa imeyteyttyä kalkkia. Joten sitä maitoa tai kalkkia saa ottaa litrakaupalla mutta jos ei ole D-vitamiinina niin ei se paljon hyödytä. Ruuasta saa d-vitamiinia todella hakea että saatatisiin suositeltu 600-800 mikrogrammaa raskaana ollessa, joten purkista kannataa raskaan ottaa.

Rauta taas ei imeydy ilman c-vitamiinia joten jos ei hemoglobiini nouse vaikka käyttää rautavalmisteita on syytä lisätä c-vitamiinin saantia.Sitä saa helpommin ruuasta kun d:tä mutta jos hempparit on alhaiset niin ottaisin vaikka poreena lisää c:tää.Menee pissan mukana pihalle eikä siis varastoidu.

Olen ollut monen neuvola ja sairaanhoitajan kanssa helisemässä kun heidän tiedot ovat ravinnosta kuitenkin aika heikoilla ja ihme uskomuksia täynnä. Suurella osalla meistä on riski saada vanhempina osteoporoosi ja siksi on saatava kalkkia ja d:tä varsoinkin raskaana kun ei tuota " luuliikuntaa" juuri raskaana saa, eli tärähtävää liikuntaa kuten juokseminen.

Tulipahan rouva Osaavan pläjäys!Anteeksi paatos.

En oikein osaa ottaa kantaa lasten kiukutteluun kun on ensikko tulosa mutta ravinnosta osaan sentään neuvoa :)

Oikein mukavaa viikonloppua teille kaikille!!!

minik ja maha rv 21

Vierailija
8/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista VITAMIINEISTA... Aika huono oon niitä ottaan...! D-vitamiinin oon yrittäny muistaa päivittäin ottaa, mut usein sekin unohtuu! Mutta syön kyllä jonkun verran hedelmiä, joten niistähän niitä vitamiineja myös saa! =)

Tuosta ESIKOISEN odottamisesta vielä! Minä siis odotan esikoistani ja olen kyllä todella hyvin tänne teidän joukkoonne sopeutunut, vaikka täälä onkin paljon teitä, joilla on jouseampi lapsi! =) On mukava saada " vinkkejä" teiltä kokeneemmiltakin! =) ENSIKOISSA kävin kerran vilkaisemassa ja tämä ELOKUISTEN oma palsta tuntui heti jotenkin enemmän omalta paikalta! =) Myös pitkälti sen takia, että kaikki olemme odotuksessa samoilla paikkeilla!

OMASTA OLOTILASTA... Välillä minulla on päiviä, millon en pysyisi ollenkaan aloillani, kun pitäisi olla koko ajan jotain tekemässä, mutta sitten tulee myös päiviä, milloin ei jaksaisi tehdä yhtään mitään! Mutta pääasiassa on ihan virkeä olo tuoan alun pahoinvoinnin jälkeen! =) Onneksi siitä on päästy!

Eilen taas oli aivan ihana päivä, kun sain melkein koko päivän tuntea tuon meidän Mömmelin liikkeitä! Hän myllersi todella aktiivisesti eilisen päivän! =) Toivottavasti tänäänkin rakenneultrassa edes vähän liikkuisi ja vilkuttaisi äidille ja iskälle! =)

Nyt kahvin keittoon! =) Ultrakuulumisia raportoin illemmalla! =)

-Mömmeli06 rv21-

Vierailija
9/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen satunnainen kulkija näillä sivuilla ja nautin pinon lukemisesta, mutta itselläni on harvoin aikaa kommentoida. Tänä aamuna Opemamman viesti nauratti niin, että oli pakko vastata.

Tutulta kuulostaa! Itse kasvoin kodissa, jossa jaettiin avoimesti kaikenlaiset tunteet, ja yhdyn Opemamman näkemykseen siitä, että siinä oppii jokainen perheenjäsen sitä sovinnontekemisen kallistarvoista taitoa - sekä vanhemmat, että lapset. Minusta on tärkeää, että he ymmärtävät myös vanhempien olevan erehtyväisiä ihmisiä. Olen äitinä huomannut, etten ole kauas puusta pudonnut, ja hyväksyn sen. Toisaalta, lapset ovat perhe-elämän peili, ja ulkopuolisten kommentit heistä parasta rauhoittavaa lääkettä. Hyvillä mielin siis elän.

RAUDASTA. Oma vatsani ei kestä mitään kemiallisesti valmistettua rautalisää. Kräuterblu Saft sitävastoin on sopinut mainiosti aiemmissa raskauksissa, samoin kivatut APRIKOOSIT (ainakin maistuvat hyvälle) sekä PUNAJUURI - sellaisenaan tai mehustettuna (ei varmaan kaikkien makuun?).

ULTRA oli viime viikolla. Oli supistuksia koko toimituksen ajan, mikä näkyi kuvaruudulla kohdunseinän kupruiluna! Mielenkiintoista katseltavaa. Uimarista ei saatu hyviä kokokuvia, sillä kätilö keskittyi raajoihin ja elimiin. Toisaalta hyvä niin, sillä sydämen kammioita tutkiessaan huomasimme sydämen jättävän lyötejä väliin. Kätilö rauhoitteli ja sanoi vian yleensä korjaantuvan itsestään sikiön kehittyessä, ja toivomme näin käyvän myös meidän tapauksessamme. Ellei, jodumme lisätutkimuksiin. SUKUPUOLI jäi mysteeriksi, mutta toisaalta arvausleikki on ihan jännittävää. Miten on, te aiemmin synnyttäneet, onko omat tuntemuksenne pitäneet paikkansa? Tämä raskaus on hyvin samanlainen kuin ensimmäinen, ja epäilemme siksi poikaa tulevaksi. Keskimmäinen oli tyttö-raskaus ja aivan erilainen. Toisaalta, jokainen raskaus on erilainen, ja tälläkin siis mahdollisuus olla erilainen tyttöraskaus...hmm...arvausleikki jatkuu!

Nyt joudun nostamaan ankkurit!

Syrinx rv 21

Vierailija
10/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita ja ihanaa viikonloppua odotellessa,

Nyt vauvalla on kovat jamit meneillään, kun sai lounasta poskeensa.

Inhottavasti potkii vaan jonnekin alasivulle.

Kiva kuulla etten ole ainoa janoinen eli tosiaan vaikuttaisi kuuluvan

tähän " taudinkuvaan" ihan olennaisesti.

ELÄMÄN KUNTO:

Tässä menee ihan hyvin henkisesti vaikka onkin ummetusta välillä

ja painontunnetta kun kohtu ei paljoa tiloja näytä alapuolellaan

oleville elimille jättävän. Toivon, että alkaisi mieluummin nousemaan

kuin laskemaan tämä maha. Mutta siis pirteä olo on ja täynnä positiivisuutta

näistä krempoista huolimatta. On se vaan ihanaa odottaan ensimmäistä

vauvaa.

Mulla on enää viitisen viikkoa töitä jäljellä ja sitten täällä aletaan

lomailemaan ja kunnolla. Tulispa ihana toukokuu niin että voisi olla pihalla

paljon.

Mullakaan ei ole vauvojen kiukuttelusta kokemusta, kuin ainoastaan niistä englantilaisista nanny ohjelmista ;) Mutta koiran käytösongelmista vähän enemmän. Nyt mulla on menossa johtajuuden vahvistaminen siis oman (ei koiran :))

Pia rv:lla 22

Vierailija
11/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos MiniK tuosta vitamiini-infostasi!! Minä ainakin olen niin tietämätön näistä asioista ja välillä sellainen huithapeli ravintoasioissa, joten pieni kertaus ei todellakaan tullut pahitteeksi!! Kiitos vielä kerran!

Tämä on muuten juuri sitä, mitä erityisesti kaipaan näiltä pinoilta: tiedon ja kokemuksien jakoa! Kukaanhan ei voi tietää kaikkea, mutta aina on mukava oppia uutta!

Vierailija
12/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pääsi taas käymään kurkkaamas tänne palstoille,kiva käydä lukemas miten ihmisillä menee ja jos löytyis vastauksia aina sellaisiin juttuihin mitkä omaakin mieltä painaa..

puhuitte KODIN LAITOSTA..oi että olis se ihanaa laitella kotia mutta tuntuu jotenki niin vaikealta ku on niin pieni asunto eli 42neliötä kahelle(3=))ihmiselle ja sitte vielä ku olis muutto uuteen kotiin viim.17.8(la2.8)!!!vaikka ei sielläkään tule olemaan ku 10 neliöö enemmän.olis se kyllä ihanaa laitella kaikkea mut ei tiedä ett pääseekö muuttaan ennen laskettua aikaa=( mut ei se auta ku alkaa touko/kesäkuus laittelee hoitopöytää ym. vanhaan asuntoon..

OMASTA OLOSTANI,ummetus vaivannu jo pidemmän aikaa,nyt viime viikolla otin ulostuslääkettä mut ei se auttanu mitää,täytyy vissii yrittää jotai tehokkaampaa..käyn joka toinen tai kolmas päivä vessas ja silloinki vuotaa verta,ei kivaa..vatsa ollu alhaalta vasemmalta myös kosketusarka ja jotenki ihmeellinen.mutta siitä pitää kysyä maanantaina ku on rakenneultra et onhan siel kaikki ok..=)verenpaineet tuntuu et laskee vain,nyt ollu sellaiset 81/52,norm, alhaiset mut ei yläpaine ennen noin,ONKO MUILLA KOKEMUSTA,onko haitallista tai mitää?painoa tullu yht.5kiloa.

jakselemisia ja aurinkoisia kevätpäiviä kaikille!!=)!!

t.jmi82+kamu rv21+2

Vierailija
13/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut samanlaisia vaivoja kaikissa kolmessa raskaudessa.

Kokeilepa UMMETUKSEEN kuivattuja hedelmiä ja runsaasti kuituja päivittäin, se on pitänyt vatsani normaalina. Otatko mahdollisesti rautalisää? Itselläni se pahensi asiaa ja siirryin Kräurterblu Saftiin ja muihin kotikonsteihin - aprikoosit ja punajuuri.

KIPUA kohdun oikealla puolella tunsin myös, kävin siitä lääkärissä, joka sanoi, että kyseessä saattaa olla tiukka istukan kiinnityssäie (itselläni istukkka juuri kipukohdan alla). Sanoi vielä, että vaivaan ei aina löydy mitään erityistä syytä. Jotkut äidit saattavat kärsiä siitä koko raskauden ajan, toisilla taas, kuten itelläni, vaiva meni ohi.

VERENPAINE on sinulla ihan sama kuin minulla. Ei ole vaarallista, pidä vain suklaapatukka mukana, jos tulee heikotuskohtaus (itse meinasin kerran pyörtä junassa).

Voihan hyvin!

Syrinx rv21

Vierailija
14/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva ku vastasit..

en käytä rautalääk. on kuite hemppa 130.. kuituja,vettä,luumuja(YÄK),ulkoilua olen yrittäny mutta en vielä kuivattuja hedelmiä..kiitti vinkistä=)

" kiva" tietää etten ole ainut jolla näin alhainen verenpaine;)

mikrolax on myös kuulema sellainen lääke millä pitäis tulla kaikki ulos,mut ku sit jotenki tuntuu et onko mitää mitä tulla..mut pitää katsoa mihin tämä tästä kehittyy.. jatkoja sulle!

KAIKKI, miten teillä muuten masut kasvaneet??itselläni aika pieni kokoinen vielä,pitäis kyllä vissiin olla hyvillään...;)

jmi82 21+2

Vierailija
15/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun onnittelut kaikille rakenneultrassa käyneille!

Tähtinovalle onnea tyttö uutisesta!

SUPISTUKSET, jatkuivat eilen koko päivän ja jatkuivat myös yöllä hetken... :( Soitin aamulla neuvolaan ja neuvolan täti mietti että olisiko se näytteen otto labrassa ärsyttänyt sen verran... Kehoitti kuitenkin tarkkailemaan tilannetta ja lepäämään paljon! jos supisteluja jatkuu, lääkäriin ja saikulle. Pitäisi sitten välttää supistelujen jatkuessa suursiivouksia, saunomista ja seksiä...

opemamma: kiitoksia, toivotaan että tämän tästä tasaantuu :)

KALUSTEISTA, joku puhui uudesta sisustuksesta?? Meillä myös olohuoneen sisustus ja makuuhuoneen sisustus uusiutuu ja muutto edessä 1.5. Kivasti kyllä piristää uudistus :) JA erityisesti uusi lepotuoli on melko ylellinen löhöilypaikka tälläiselle vaivaiselle naiselle ;)

OMASTA OLOSTA, minulla melko paljon samanlaiset fiilikset kuin Pepperillä... Kolottaa, väsyttää yms. Muistini mukaan en esikoista odottaessa kärsinyt juuri muusta kuin väsymyksestä. Nyt noita supistuksia, ahistuksiaa, selkä särkyä, jalkasärkyä, pääsärkyä jne... Kiva valituslista :)

POTTAILUSTA, no niin, nyt meidän sälli sitten ottaa pottailuun takapakkia! :( " En mene potalle, ei pissata" jne... ja pissat housuun... Onneksi ei täysin ole lopettanut, mutta alkuinnostus taisi mennä ohi. Pottailu sujuu siis vaihtelevalla menestyksellä ainakin tällä hetkellä...

Meillä on tämä viikonloppu juhlia. Pojulla tänään nimpparit, kummitytöllä huomenna synttärit ja miehen veljen vaimolla sunnutaina synttärit... Huoh, täytynee lepäillä jokaisessa välissä ja sankareiden sohvilla :)

Kivaa perjantaita kaikille ja hyvää vointia äideille ja masuasukeille!

MrsKole rv 19+0

Vierailija
16/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sitten tänään se kauan odotettu RAKENNEULTRA. Kaikki oli kunnossa: reisi- ja käsivarrenluu 2,5 cm eli vastaa viikkoja 18+2 kuten tänään onkin. Lisäksi vatsan ja kallon läpimitat vastasivat täysin viikkoja. Pikkuinen oli unilla tutkimuksen alkaessa, mutta heräsi sitten potkiskelemaan, kun täti paineli anturilla vatsan päältä. Jalat ja kädet huiskivat ja nähtiin miehen kanssa kun pikkuinen avasi ja sulki suutaan. Hörppi siellä lapsivettä janoonsa! Kaikki elimet ja rakenteet (vatsa, virtsarakko, sydän, aivot, selkäranka, sormet ja varpaat jne.) löytyivät ja olivat kunnossa. Ultraaja näki lisäksi mm. aortan ja silmässä mykiönkin! Sukupuoli jäi täysin auki, eikä ultraaja lähtenyt sitä millään lailla katselemaan tai arvuuttelemaan. Eikä itsekään mitään viitteitä nähty suuntaan eikä toiseen. Nyt se 4D sitten houkuttaa vielä enemmän! Ja mieskin sille jo hiukan lämpeni. Istukka sijaitsee jälleen edessä kuten viimeksikin, joten liikkeitä se vaimentaa melkoisesti. Nyt se tosin on vielä hiukan synnytyskanavan päälläkin, joten pyysivät varaamaan uuden ajan viikolle 36 istukka-kontrolliin. Tämä on kokonaan uusi asia mulle, ONKO MUILLA KOKEMUSTA OSITTAIN SYNNYTYSKANAVAN PÄÄLLÄ OLEVASTA ISTUKASTA JA MITÄ SE MERKITSEE?

SUONENVEDOISTA: Eivät onneksi ole vielä alkaneet¿esikoista odottaessa kärsin niistä harva se yö ja kivuliaita ovat! Mulla auttoi vain jalan vetäminen väkisin suoraksi vaikka kuinka sattui. Unenpöpperössä sitä vain ei aina tajua mitä pitäisi tehdä ;-) Hyvä tietää, että tuo johtuu magnesiumin ja nesteytyksen puuttesta.

TAHTOIKÄ: Pepper ja muut kirjoittelivat tästä jatkuvasta taistelusta joka asiassa. Myös meillä on tämä on hyvin tuttu juttu! Mulla omaa jaksamista auttaa, kun ajattelen uhman sijaan tahtomiseksi ja että siinä se tyttö kokeilee rajojaan ja hyvä niin, ettei sitten tarvitse niitä myöhemmin rankemman kautta etsiä. Yritän itse olla hermostumatta (helpommin sanottu kuin tehty, etenkin kun itsekin on iltaisin väsynyt). Olen päättänyt myös, että sellaisissa asioissa, joissa tyttö ei voi päättää (nukkumaanmeno, talvivaatteiden pukeminen ulos mennessä, mitä syödään vaikkapa iltapalaksi jne.), huutakoon vaikka kuinka, periksi en anna! Ja yrittänyt sitten antaa hänelle valinnanmahdollisuuksia, vaikkapa kumman puseron haluat tänään laittaa päiväkotiin jne. Meillä tämä on toiminut ihan hyvin. Täytyy tunnustaa että myös meillä on mies parempi pitämään rajat kuin minä. Jotenkin aina välillä syyllistyn lepsuiluun ja täytyy itseä muistuttaa, että toinen on kaksi vuotta eikä voi päättää tietyistä asioista. Tyttö puhuu jo erittäin sujuvasti ja tälläisen puhuvan taaperon kanssa huomaan helpommin ajautuvani juupas-eipäs väittelyyn kuin aiemmin. Tyttö on aina ollut voimakastahtoinen, mutta nyt oma tahto täytyy näyttää joka asiassa ja se uuvuttaa. Myös saman asian kieltäminen ja selittäminen miljoonatta kertaa väsyttää. Jostain luinkin, että lapsia kasvatetaan jankuttamalla ;-) Meilläkin anteeksipyyntöä on harjoiteltu ahkerasti ja se jo tytöltä onnistuukin, senkin taidon kun vain muistaisi itsekin! Jaksamista!

KOHTELIAISUUKSISTA raskauden johdosta: siskoni ja miehen veljen vaimo ovat olleet kiinnostuneimpia (miehen lisäksi) siitä, mitä minulle raskauteeni kuuluu. Oma äitini oli kyllä iloinen uutisesta, mutta välimme eivät ole kovin läheiset, joten yhteydenpito on melko vähäistä (osaksi pitkän välimatkankin takia). Ensimmäiseni kohdalla hän ¿hössäsi¿ kyllä enemmän ja tämä uusi tulokas on hänelle jo kolmas lapsenlapsi. Appivanhemmat ovat aina suhtautuneet tylyimmin: eivät onnittele, appi ei sano mitään ja anoppi aina päivittelee mun synnytysajankohtaa: viimeksi oli liian kylmä, kun la oli helmikuun lopulla. ¿Voi, voi, miten se vauva tarkenee?¿ Ja nyt on tietenkin liian kuuma: ¿Minä olen ollut heinäkuussa raskauden lopussa, enkä halua sitä kokea uudelleen!¿ (mies on syntynyt heinäkuussa) oli hänen ainut kommenttinsa uutiseen. Eli hänen mielestään synnytän aina väärään aikaan! Ikään kuin sen nyt voisi valita! Muutoin suhtautuminen on ollut neutraalia enkä ole mitään erikoishuomiota saanut. Mies silittelee masua ja toisinaan hieroo jalkoja ja on muutenkin mukana kivasti. Hän jo tuossa puhui, että sulle TÄYTYY ostaa kivoja kesävaatteita ja kenkiä, kun olen itse vähän toppuutellut. Ja olen itsekin tajunnut, että eihän mulla olekaan mitään mammakesävaatteita kun viimeksi odotin talvella. Kiva kun mieskin noita mielenpiristyksiä ehdottaa!

OMA VOINTI alkaa olla niin hyvä, että Opemamman sanoin tunnen olevani elämäni kunnossa. Aika vain ei tahdo riittää kaikkeen, mitä haluaisin tehdä ja uni tulee illalla aikaisemmin kuin ilman raskautta (ainakin luulen niin ;-). Uskon, että valon lisääntymiselläkin on vaikutusta. Positiivista kehitystä kuitenkin!

Samoin kiitokset MiniK:lle VITAMIINI-infosta, viime raskaudessa hankin aktiivisesti tietoa juuri noista asioista ja neuvolassakin niitä painotettiin enemmän. Nyt ei vitamiineista ole ollut ollenkaan juttua ja jotenkin nuo asiat vain tuppaavat unohtumaan ajan kanssa. Syön Multivitaplussaa, jossa kaikki vitamiinit ja kalkki samassa. Lisäksi juon maitoa ja syön muita maitotuotteita. Rautaakin pitäisi olla tarpeeksi, kun hemppa oli viime mittauksessa 142, joten en lisärautaa ole vielä aloittanut. Nyt ovat multivitat päässeet loppumaan ja syön pelkkää D:tä, ennen kuin saan purkin taas haettua. Tytöllekin annan D-tipat joka päivä, niin siitä sen omankin vitamiinin muistaa ottaa.

Nyt pitäisi keskittyä töihinkin! Hyvää viikonloppua kaikille!

emali 18+2

Vierailija
17/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin poika on muutamana päivänä kotona olessamme vastustellut pöntölle menemistä, mutta ei ole kuitenkaan tehnyt pisuja housuun. Hoidossa pottailu onnistuu edelleen loistavasti. En tiedä, johtuisiko meillä tämä pieni " takapakki" siitä, että kaikesta pitää nyt olla eri mieltä - jopa siitä vessahädästä. Toivottavasti teidän sälli tajuaa taas pian, miten kiva se pottailu oikeasti on! Eihän märät housut nyt ainakaan kivalta tunnu.

Vierailija
18/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi aivan naurattaa nuo sun anopin kommentit synnytysajankohdista (meillä muuten myös tämä eka on syntynyt helmikuussa). Tuli elävästi mieleen äitini, joka aikoinaan oli sitä mieltä, että hääajankohtamme on aivan väärä, kun silloin on kuitenkin märkää ja likaista ja juhlavieraiden (varsinkin hänen) vaatteet menevät likaisiksi. Menimme naimisiin joulukuussa ja sattuipa ulkona vallitsemaan oikein kaunis ja kuiva alkutalven sää...

emali:

anoppi aina päivittelee mun synnytysajankohtaa: viimeksi oli liian kylmä, kun la oli helmikuun lopulla. ¿Voi, voi, miten se vauva tarkenee?¿ Ja nyt on tietenkin liian kuuma: ¿Minä olen ollut heinäkuussa raskauden lopussa, enkä halua sitä kokea uudelleen!¿ (mies on syntynyt heinäkuussa) oli hänen ainut kommenttinsa uutiseen. Eli hänen mielestään synnytän aina väärään aikaan! .

emali 18+2

Vierailija
19/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehanata viikonlopun alkua!

Oma olo: miuta ainakii väsyttää vaan päiväpäivältä enemmän, panee ajattelemaan kaikenlaista...kaksosista hemoglobiinin alhaisuuteen :)

Odotuskommenteista: Tää ON hyvä ;) edellisessä raskaudessa satuttiin olemaan työkaverin kanssa melko samalla jalalla mukana, mulla oli kuukautta aiemmin laskettu aika. Eräs toinen työ(kaveri) tässä kohtaa mieluummin käyttäisin sanaa työyhteisön jäsen, kaveri-sanaa käytän vain oikeista kavereista! Niin. siis asiaan, niin hän tokaisi nähdessään meidät odottavat työpaikalla yhdessä, että " melkeen voisi luulla, että on sama isä lapsilla" !!!!

Hih, en tiedä miltä kurssilta hän on mahdollisesti oman tyttärensä saanut palkinnoksi, kun tuollaisen kommentin osasi naisihminen vielä heitää.

Appivanhemmat taisivat olla odotusuutisesta puullapäähän lyötyjä, kun eivät oikein mitään osanneet sanoa...appiukko totesi vaan, että meinasitte sitten ruveta pirttiviljelijöiksi :D

Janosta: mie jostain oon kuullu/lukenu, että janottaisi sen takia kun, sitä lapsivettä tekeepi ihminen, nii jostain olisi hyvä sitä tekotarvetta saada :D mutta sepä on ihan sama, janottaa kuitee.

Vitamiineista:Hyvä tietopläjäys tosiaan nuista vitamiineista, kiitokset MiniK:lle, ainoa mikä nyt minulla jäi vaivaamaan, että itse olen nautskellut noita piimax c, kalkki d-tabuja, että toivottavasti ne käyvät odottajalle, missään niissä ei ainakaan mainita muuta.

Aurinkoista päivänjatkoa!

eri & taateli rv. 19+1

Vierailija
20/30 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

emali: Mulla näky ekas ultras istukka vähän siinä kanavan päällä, nyt oli siirtyny kokonaan eteen.. eli ei mitään hätää sinällään se istukan paikka voi (ja aika tod näk.) vielä siirtyä pois tieltä... ja sullahan se ei kokonaan siinä päällä ole joten sekin on vaan hyvä... Jos se siinä on vielä sillon loppuvaiheessa niin sitten se ois sectio synnytys (tai näin ainakin mulle joku kertoi kun rv 12 tästä kyselin...)

UMMETUKSEEN: kokeilkaa luumu-nektari mehua... mun tartti sitä synnytyksen jälkeen kerran hörppästä ja eikä enää ollu masu kovana :) oli se kyl aika pahan makustakin...

nyt meseen..

hanneli taas