Lihottaako Ketipinor 25mg annoksella?
25 mg on siis superpieni annos ja psykiatrin mukaan ei lihota. Mitä mieltä ootte, onko millaisia kokemuksia? Jotkuthan saattaa sitä syödä useita satoja mikrogrammoja päivässä.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jo 25 mg lihottaa,olen lihonut 10 kiloa vuoden aikana,aloittaessani yllämainitulla vahvuudella!!!
Minulla on ollut jo 10v/100mg/pvä, kiloakaan ei ole tullut. Täytyy sen lääkkeen toimia ilmeisesti jotenkin yksilöllisesti.
Jos tuoteselosteessa mainitaan että yks miljoonasta vähän lihoo, niin tämä palsta on täynnä niitä jotka lihonee ,ja paljon.
Käytin vuosia. En lihonut, mutta kolesteroliarvoni tosi huonoiksi. Laskivat, kun lopetin.
Huono kolesteroli oli jo 4.8 ja triglyseriinit 3. Pelästyin todella ja yritin pitää ruokavaliota, mutta ei tehonnut. Lopetin lääkkeen ja arvot normalisoituivat.
Kaffebulla kirjoitti:
Lihottaa millä tahansa annoksella. Olen valitettavasti hoitoalalla nähnyt. Mutta onhan tuo pienempi paha, kuin kärsiä jostain helvetillisestä ahdistuksesta.
Puoskarit kirjoittavat ketipinoria ahdistukseen ja unettomuuteen. Kumpaankaan vaivaan sitä ei saisi käyttää. Lihominen on vain yksi sen aineen haittoja. Siitä on pahempiakin haittoja. Mä en tajua miksi suomen lääkärit kirjoittaa niin paljon tuota lääkettä mikä on tarkoitettu vain yhteen vaivaan? Lääkefirmakin ihan kieltää käyttämästä sitä unilääkkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Narkkimammat täällä kehuskelee annoksilla.
Ketipinorilla ei voi narkata. Se lääke ei päihdytä se tekee zompiksi.
Olen pari kuukautta syönyt 50 mg:sta ja sinä aikana laihtunut 5 kiloa. Hyvä lääke itselle toisen lääkkeen rinnalla.
Kannattaa kyllä seurata myös veriarvoja, eikä vain painoa. Itse en lihonut, mutta tosiaan kolesteroliarvot olivat ihan päin seiniä.
Ketipinorin yleisimpiä haittavaikutuksia (110 % käyttäjistä) ovat väsymys, sydämen sykkeen nousu, verenpaineen lasku, huimaus, painon nousu ja kolesteroliarvojen kohoaminen. Myös ruuansulatuskanavaan liittyviä oireita, kuten suun kuivumista, oksentelua ja ummetusta voi esiintyä
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Lihottaa millä tahansa annoksella. Olen valitettavasti hoitoalalla nähnyt. Mutta onhan tuo pienempi paha, kuin kärsiä jostain helvetillisestä ahdistuksesta.
Puoskarit kirjoittavat ketipinoria ahdistukseen ja unettomuuteen. Kumpaankaan vaivaan sitä ei saisi käyttää. Lihominen on vain yksi sen aineen haittoja. Siitä on pahempiakin haittoja. Mä en tajua miksi suomen lääkärit kirjoittaa niin paljon tuota lääkettä mikä on tarkoitettu vain yhteen vaivaan? Lääkefirmakin ihan kieltää käyttämästä sitä unilääkkeenä.
Mulla on erittäin paha ahdistuneisuus ja univaikeudet. Oon joskus siellä sanonut, että ketipinorista tulee vaan pahempi olo ja varmasti vielä tapan sillä hemmetin ketipinorilla itseni jos en saa oikeita lääkkeitä.
Lekuri kirjoitti 2 purkkia lisää aiemman 6 lisäksi jotka on kaapissa. Voishan se tietenkin suoraankin sanoa että ei se elämänlaatu sille mitään meinaa ja on ok hoitaa potilaat vaikka kuoliaaksi, pääasia että ei niitä riippuvuutta aiheuttavia kamalia lääkkeitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Mulla on erittäin paha ahdistuneisuus ja univaikeudet. Oon joskus siellä sanonut, että ketipinorista tulee vaan pahempi olo ja varmasti vielä tapan sillä hemmetin ketipinorilla itseni jos en saa oikeita lääkkeitä.
Lekuri kirjoitti 2 purkkia li
Kohonnut itsemurhariski on yksi tuon lääkkeen monista haitoista. Valmiiksi ongelmaiselle ihmiselle tuollaisen lääkkeen kirjoittaminen on ihan sairasta. Lääkärit ovat päättäneet että vain mielialalääkkeitä saa käyttää. Alle puolet saa niistä apua. Loppujen on varmaan ostettava lääkkeensä laittomasti. Lääkkeiden laiton kauppa on kasvanut paljon juuri siksi kun lääkärit ei kirjoita enää lääkkeitä.
Oon ihmetellyt, että miksi mun paino tuppaa nousemaan.
Menee tuo 25 mg "unta tukemaan". On kyllä tuntunut ihanalta nukahtaa illalla ja nukkua pitkiä jaksoja heräilemättä.
Aamuisin käyn hitaalla ja kestää herätä ja ryhtyä päivän puuhiin. Olen eläkkeellä synnynnäisen sydänvian takia, joka iän myötä vaivaa enemmän, että ei mulla mitään kiirettä ole, mutta olisi kiva kyetä ryhtyä reippaasti hommiin.
Kolesteroli noussut myös, eikä siihenkään oikein syytä. Enkä oikeasti oo virkeä koko päivänä.
Oon jotenkin niin koukussa Ketipinoriin tai siihen helposti nukahtamiseen, että en ole saanut lopetettua.
Mulle sanottiin, että ei bentsoja, koska níihin jää koukkuun! Mun mielestä tähän sitä vasta onkin jäänyt koukkuun!
Voihan p*ska. Mun on pakko yrittää lopettaa tuon syöminen.
Oisko tuoreita neuvoja, miten onnistua pääsemään irti tästä lääkkeestä?
Pienikin annos voi lihottaa. Terv. lääkäri
Atarax on parampi kun se ei lihota eikä nosta kolesterolia. Eikä tule kirvelyä kun käy vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Huono kolesteroli oli jo 4.8 ja triglyseriinit 3. Pelästyin todella ja yritin pitää ruokavaliota, mutta ei tehonnut. Lopetin lääkkeen ja arvot normalisoituivat.
Minulla ei ole lähestulkoonkaan tuollaisia arvoja ja olen normaalipainoinen. Lääkäri määräsi ketiapiinia sijasta doksepiinia huonoon uneen.
Olen syönyt ketipinoria yli 10v 100mg annoksella unettomuuteen ja ei ole lihottanut, mutta ruokahalua se kyllä lisää iltaisin, mut sit pitää vaan mennä nukkumaan ennen kuin ne himot iskee. Olen siis saman painoinen nyt kuin silloin kun ketipinorin aloitin.
Risperidon taas sai nesteen kerääntymään kehooni ja lihoin 4kg alle kuukaudessa, pelkkää nestettä. Eli tapauskohtaista mikä lääke lihottaa kenelläkin.
Henkilökohtaista.
Itse lihosin 20kg vuodessa tuolla 25mg annoksella.
Kyllä jo 25 mg lihottaa,olen lihonut 10 kiloa vuoden aikana,aloittaessani yllämainitulla vahvuudella!!!