Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihottaako Ketipinor 25mg annoksella?

Vierailija
14.04.2017 |

25 mg on siis superpieni annos ja psykiatrin mukaan ei lihota. Mitä mieltä ootte, onko millaisia kokemuksia? Jotkuthan saattaa sitä syödä useita satoja mikrogrammoja päivässä.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lääkkeitä käytätte Ketin sijaan?

Vierailija
82/119 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirtatsapiini,tolvon,ketipinor,melatoniini,  nuo on kokeiltu,en lihonut,enkä nukkunut sen paremmin.

Unettomuuteen käytetyt annokset on pieniä, eikä todellakaan pitäs tulla juuri mitään vaikutusta.

Voihan olla että tulee  vaikutusta jos muutakin lääkitystä samaan aikaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on käyttänyt muutaman kk 25mg(välillä 12,5mg)niin miten nopeasti haitat lähtee, kun lopettaa sen? liikakilot, unettomuus ,ahdistus/masennus, takkuilu ajattelussa jne.

Vierailija
84/119 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25mg lihottaa 25kg ja 300mg 300 kiloa, jne....

Vierailija
85/119 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko vaikka 1-2 viikon paasto tiputtamaan ketistä tulleet pläskit??edes alkuun

Vierailija
86/119 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25mg pahentaa tinnitusta vaa, ei muuta.

Vierailija
87/119 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuota unettomuuteen,mutta pahensi vaan ahdistusta samalla.

Onko tuo tyypillistä? en ole lihonut .

25-50mg  3vk  nyt . joka ilta.

Vierailija
88/119 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100mg jo vuosia ja ei ole lihottanut. syön ja liikun normaalisti.

Miksi noin iso annos? Ei ole ihan turvallinen lääke kuitenkaan.

Ei 100mg ole kauhean paljon. Isoimmat tabletit taitaa olla 200mg vai onko peräti 300mg ja kyllähän tuota monet syö 300-400 tai isompiakin määriä.

On kohtuullisen voimakas lääke juu, mutta alan kirjallisuus ja tutkimus on lähinnä kiinnittänyt huomiota siihen että ketiapiinia ei tulisi käyttää pieninä annoksina unettomuuden hoitoon (Suomessa tosi yleistä, mutta tutkimukset melko yksiselitteisesti eivät suosittele) koska sivuvaikutusprofiili on raskaanpuoleinen. Aika järeä lääke unettomuuteen tosiaan, ja pienellä annoksella saadaan pitkälti samoja haittavaikutuksia mitä isollakin.

Toimii kyllä isommalla annoksella vähän monipuolisemmin mitä pienellä ja soveltuu siten esim psykoosisairauksien hoitoon, mutta ei tuo 100mg ole mikään vaarallinen annos ja 25mg turvallinen; pikemminkin tutkimusten valossa näyttää siltä, että se muutama sata milliä on tutkittu ja sen verran turvallinen, että sellaisilla annoksilla sitä yleensä käytetään, ja 25mg ei ole juuri sen turvallisempi, mutta vähän ylimitoitettu lääke pelkästään unettomuuteen.

Kyllä sillä unta saa, ei siinä. Itsellä Atarax 25-50mg, samalla lailla saan unta mutta sivuvaikutuksia ei nimeksikään.

Vierailija
89/119 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
90/119 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Lihottaa millä tahansa annoksella. Olen valitettavasti hoitoalalla nähnyt. Mutta onhan tuo pienempi paha, kuin kärsiä jostain helvetillisestä ahdistuksesta.

Olen käyttänyt ko.lääkettä kahdeksan vuotta, eri vahvuuksilla. Eipä ole lihottanut grammaakaan.

Vierailija
91/119 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25mg lihottaa 25kg ja 300mg 300 kiloa, jne....

Juu ja lehmät lentää.. älä softaa puhu.

Vierailija
92/119 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako tuosta tabletista paljonkin energiaa? Jos esimerkiksi 1000 kcal niin se pitäisi huomioida muussa syömisessä

Voi taivas.. Ei siinä pillerissä ole kaloreita yhtään tietenkään. Joillakin se aiheuttaa ylenpalttista nälkää, toisilla päinvastoin. Itse monta vuotta iltaisin 50mg, ei nälätä eikä täten myöskään lihota. Kyllä se, lihooko, johtuu ruoasta. Jokaisen kroppa reagoi omalla tavallaan.

Vierailija
93/119 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, superpieni annos ja silti olin yhdestä 25mg aivan sekaisin, en suostu niitä syömään, yök.

Vierailija
94/119 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kaksisuuntainen ja ketipinoria syön 300mg. Kahdessa kuukaudessa paino nousi 8kg. Ihan älytön nesteturvotus koko kehossa. Kasvoihin, nilkkoihin, reisiin käsivarsiin, sormiin, rintakehään, siis ihan kaikkialle tulee painaumajälkiä. Nilkat on niin turvoksissa välillä että aiheutuu jo kipua.

Nälkä on koko ajan valtava. Karsin hiilarit jo minimiin 5kg painon nousun jälkeen ja kärvistelen nälässä ettei paino nousisi. Turvotus ei kuitenkaan lakkaa, vaikka kiukkuisina, joisin vettä suuret määrät ja söisin ruokaa, jonka ei pitäisi turvottaa . Kasvot on pöhöttyyneet niin kuin alkkiksilla.

Mulla myös kaksisuuntainen ja ketipinoria jo monet vuodet tuo 300mg. Mulla ei ole lisännyt ruokahalua, elämänhalua kylläkin. Olen laihtunut yrittämättä pari kiloa. Täysin yksilöllistä.

Vierailija
95/119 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihota grammaakaan . Olen käyttänyt pitkään. Muitakin on käytössä: venlafax,olanzapin, aripipratsoli.

Mikään ei ole lihottanut. Olo on tasaantunut sitten viime kesän ja syksyn.

Vierailija
96/119 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pieni annos, ei varmasti ole mitään haittaa.

Vierailija
97/119 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin vajaat puoli vuotta unettomuuteen 25 mg ja paino pysyi samassa. Nukutti hyvin ja aamulla oli virkeä olo. Tärkeää, että otat aikaisin illalla noin klo 8 tai 9 lääkkeen ja menet nukkumaan klo 10 mennessä. Silloin aamu ei ole ongelma. Myöskään lääkkeen pois jättäminen ei ollut ongelma. Ei tullut mitään vieroitusoireita ja nukkuminen sujunut hyvin sen jälkeen ilman lääkettä.

Vierailija
98/119 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nyt vittunen vain niin on että läskiä kertyy oli annoskoko mikä tahansa. Liikunnalla joutuu taistelemaan enemmän ja dieettaaminen vaatii enemmän miinuskaloreita. Perusmatikka häiriintyy ja tämän perustankaikkeen joka ei ole häiriintynyttä. Ei tämä mikään mielipide ole. Väitä vastaan ja ole toki väärässä. Lääkärin suusta. Lääkkeet kerryttävät läskiä. Ei ollut kyse vain aineenvaihdunnasta tai nesteiden kerääntymisestä.

Vierailija
99/119 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ali ja yliravitsemuksella on anabolinen ja katabolinen ikkuna jolloin treeni menee lihaksiin tai laihtuminen lähtee läskistä. Matikasta tulee tarkempaa. Jos olet ennenkin liikkunut vaikka työksesi niin huomaisitko 100kcal muutosta 3500kcal syömisessäsi? 100kcal päivässä lihottaa 100g viikossa. Leikitään vaikka että lääkkeiden vaikutuksen alaisena tämä vaatisi enemmän. Nuo ikkunat eivät myöskään ole pyramidin huippuja vaan välejä joissa kehosi pysyy samanlaisena ja se ikäänkuin kapenee.

Vierailija
100/119 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Lihottaa millä tahansa annoksella. Olen valitettavasti hoitoalalla nähnyt. Mutta onhan tuo pienempi paha, kuin kärsiä jostain helvetillisestä ahdistuksesta.

Itse lihoin tällä paskamyrkyllä jäätävät 50-kiloa ja voin sanoa, että se nosti ahdistukseni tähtitieteellisiin sfääreihin! Se oli aivan kammottavaa, en ollut lainkaan oma itseni. Olin kuin joku helvetin zombi, jolla kuola valui suupielistä ja silmät toljottivat päässä tyhjinä ja elottomina. Seksuaalisuus meni sen siliän tien, sitä ei enää ole. Nämä lääkkeet kyllä vaikuttavat negatiivisesti seksuaalisuuteenkin. Minulla jäi tämän lääkkeen käytön seurauksena myös kognitiivisten kykyjen heikkeneminen pysyväksi, mm. muistini on äärettömän huono nykyään ja uusien asioiden oppiminen tuottaa melkoisia vaikeuksia. Tämä kaikki unettomuuden takia... Ainiin, en muuten saa enää luonnollisesti unta. Meni sekin.

Miksi et vaihtanut lääkettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan