Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihottaako Ketipinor 25mg annoksella?

Vierailija
14.04.2017 |

25 mg on siis superpieni annos ja psykiatrin mukaan ei lihota. Mitä mieltä ootte, onko millaisia kokemuksia? Jotkuthan saattaa sitä syödä useita satoja mikrogrammoja päivässä.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla hei, mene pätemään sellaiseen ketjuun, jonka aiheesta sulla on muutakin kuin toisen käden tietoa. Ketiapiini nimenomaan on hyvä pienellä annoksella pitkäaikaisiin univaikeuksiin. Se on juu "tuju" lääke isoilla annoksilla, mutta sillä on lähinnä ruma leima, koska se on pääasiassa "tujumpiin" hulluuksiin käytettävä. Lisäksi osaamattomat lääkärit määrää sitä syötäväksi isoilla annoksilla jopa aamuisin tai alkuillasta "rauhoittamaan iltaa", eli potilas on kanttuvei suurimman osan ajasta. Oikea-aikainen lääkkeen ottaminen ratkaisee tämänkin, eli illalla n. 30-60min ennen nukkumaanmenoa, aikaa nukkua täytyy toki sitten olla tarpeeksi.

Anyway, 25mg on ihan hyttysenkusi varsinaisiin terapeuttisiin annoksiin verrattuna, eikä aiheuta kaikille edes sitä väsymystä joka nyt on tietenkin tavoiteltava vaikutus tuolla annoksella. Se ei myöskään koukita, sekoita mielialaa tai seksielämää. Tuolla annoksella sitä voi joko ottaa säännöllisesti tai vain tarvittaessa, mitään vieroitusoireita ei tule.

Vierailija
22/119 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Kannattaisi kokeilla esim. mirtatsapiinia pienellä annostuksella ensin. Tosin sekin kyllä lihottaa joitain.

Jos Ketipinor sopii sinulle Ap, etkä ole huomannut lihomista, niin siitä vaan. Ihmettelen kyllä vähän, miksi "pelkkään" unettomuuteen on määrätty noin vahvaa lääkettä. Ei sitä ainakaan jatkuvaan käyttöön ole tarkoitettu.

En ole ap, mutta minulla ketipinor on ainoa joka edes hieman auttaa unettomuuteen.

Mirtazapiini nälättää niin että paino nousee reippaasti. Sain työterveydestä ketipinoria 25 mg joka auttoi. Nyt ne huolestui että se on saatanasta ja yrittävät tyrkyttää mirtoja. En suostu niihin psykedeelisiin uniin ja ruokahalun kasvuun. Nyt kokeilussa circadin, josta sanoin ettei toimi. Olen mennyt viikon kolmen - kuuden tunnin yöunilla.

No mikäs tässä, jatkan saikuttamista ja valvomista. Kaipa tämä unettomuus kohta hautaan korjaa.

Ketipinor on hyvä vaihtoehto, jos haluat vaihtaa psykedeeliset unet painajaisuniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Kannattaisi kokeilla esim. mirtatsapiinia pienellä annostuksella ensin. Tosin sekin kyllä lihottaa joitain.

Jos Ketipinor sopii sinulle Ap, etkä ole huomannut lihomista, niin siitä vaan. Ihmettelen kyllä vähän, miksi "pelkkään" unettomuuteen on määrätty noin vahvaa lääkettä. Ei sitä ainakaan jatkuvaan käyttöön ole tarkoitettu.

En ole ap, mutta minulla ketipinor on ainoa joka edes hieman auttaa unettomuuteen.

Mirtazapiini nälättää niin että paino nousee reippaasti. Sain työterveydestä ketipinoria 25 mg joka auttoi. Nyt ne huolestui että se on saatanasta ja yrittävät tyrkyttää mirtoja. En suostu niihin psykedeelisiin uniin ja ruokahalun kasvuun. Nyt kokeilussa circadin, josta sanoin ettei toimi. Olen mennyt viikon kolmen - kuuden tunnin yöunilla.

No mikäs tässä, jatkan saikuttamista ja valvomista. Kaipa tämä unettomuus kohta hautaan korjaa.

Ihan ohiksena, mutta sää kirjoitat, että olet mennyt _viikon_ kolmesta kuuteen tuntiin unilla ja se on susta unettomuutta? Ole onnellinen, jos näin, mulle tuo on normaalia, ollut jo lapsesta lähtien ja jos nukun tuonkin verran, pidän itseäni hyvin nukkuneena. Unettomuutta on sitten se, kun viikon nukkumissaldoksi tulee se kuusi tuntia yhteensä, sekin on mulle tutttua menneisyydestä. Ei ihme, jos sulle ei ketipinoria haluta määrätä, kun kuitenkin nukut, eikä tuo sua hautaan vie, ole huoleti, tuommoilsilla unilla mää opiskelin ja kävin töissä yhtä aikaa, en todellakaan nähnyt edes saikkua tarpeelliseksi.

Vierailija
24/119 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön 400mg päivässä ja olen vähän pyöreänpuoleinen mutta en lihava. Niin ja syönyt jo monta vuotta tuolla annoksella

Voi kamala. Ei voi mitenkään olla terveellistä tuollaiset määrät.

Vierailija
25/119 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Luulisi sun hoitoalalla tietävän,että ketipinoria käytetään yleisesti pitkäaikaiseen unettomuuteen

Syön 125mg.Olen syönyt ketipinoria annoksella 25 - 400mg.Lihottaa vain jos syö enemmän. Nyt olen laihtunut 10 kg.

Vierailija
26/119 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Luulisi sun hoitoalalla tietävän,että ketipinoria käytetään yleisesti pitkäaikaiseen unettomuuteen.

Ketipiaanin määräminen vaivaan kuin vaivaan on myös hoitoalan yleisin pitkäaikaisen kritiikin kohde. 600 miljoonaa dollaria on jouduttu maksamaan jo vahingonkorvauksia kaikista ketipiaanin aiheuttamista haitoista ja se on vasta alkua korvausten maksamisessa.

Vierailija
27/119 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lihottanut pienellä eikä isolla annoksella.

Vierailija
28/119 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin :/

Vierailija
29/119 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Lihottaa millä tahansa annoksella. Olen valitettavasti hoitoalalla nähnyt. Mutta onhan tuo pienempi paha, kuin kärsiä jostain helvetillisestä ahdistuksesta.

Vai että hoitoalalla olet?,tuo on yleensä unettomuuteen,isommat annokset 200mg ylöspäin on psykoosiin hoitoon,pienemmät annokset unettomuuteen ja itse käytän 100-200mg ja hyvin saa unta eikä lihota

Vierailija
30/119 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan todella yksilöllistä!

Vierailija
31/119 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni lihotti mirtatsapiini, mutta ei ketipinor. Jotta yksilöllistä on.

Vierailija
32/119 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lukemaan kirjan "Tappava psykiatria ja lääkinnän harha" ennen kuin aloitat yhtän mitään psyykeenlääkettä.

Vierailija
33/119 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 mg on siis superpieni annos ja psykiatrin mukaan ei lihota. Mitä mieltä ootte, onko millaisia kokemuksia? Jotkuthan saattaa sitä syödä useita satoja mikrogrammoja päivässä.

Lihottamiset taitaa olla ihan tapauskohtaisia ja uskon, että kun niistä luetaan tältä palstalta ja muualta netistä, plasebo vaikutuksella on osansa.

Minulla on vaikea asteinen masennus, monenlaista lääkettä on kokeiltu ja ketipinoriakin. Yksikään lääke ei ole aiheuttanut lihomista vaikka sitä on väitetty tapahtuvan Mirtazapinilla, ketipinorilla tai milloin milläkin. Eiköhän osalla vaikuta lähinnä se, että kun on lihottava lääke käytössä ja voivat vierittää syyn sille, ei halu kontrolloida omaa syömistään ole enää niin hyvä. Tilanteessa, jossa kontrolli on muutenkin hakusalla on ruokailun kontrolli helppo menettää, jos lihominen on siitä kiinni.

Älä usko väitteitä, että lihottaa ja syö ja liiku niinkuin ennenkin.

Ei se lääke lihota, vaan se ihmeellinen jatkuva loputon nälkä ja halu syödä hiilihydraatteja enemmän ja enemmän vaikka lääkeannosta ei muuta, itse lihoin melkein 10 kiloa viime vuonna ja yhteensä jopa 20 kiloa parin vuoden aikan ja välissä on ollut dieettiä joka ei toiminut lääkkeen käytön aikana kovinkaan hyvin, paino ei meinannut laskea millään ihan sama mitä söi koska koko ajan oli pakko syödä jotain.

Jätin Mirtazapiinin pois ja ruokahalu katosi samantein, paino on pudonnut ihan itsekseen kun syksyllä lopetin käytön ja nyt ollaan melkeen kuosissa. Mutta nytpä ei nukuta lainkaan ja sekös vituttaa. Uudeksi lääkkeeksi sain Ketipinorin, juttuja siitä luettuani ei ole vielä houkuttanut ottamaan yhtään pilleriä. Meinaan kyllä kokeilla heti seuraavan loman aikana ja katsoa miten vaikuttaa, jos paino nousee muutamassa päivässä ja makeanhimo palaa niin jää kyllä siihen.

Ongelma Mirtazapiinin kanssa oli nimenomaan se pikku hiljaa hiipivä painonnousu koko ajan kasvavien annosten myötä. Tottakai kontrolloimalla syömistä voi pitää painon kurissa lääkkeen aiheuttamaa muutaman kilon turvotusta lukuunottamatta, mutta itsellä tuli pää kipeäksi jos ei syönyt tarpeeksi usein hiilareita ja niistä sitten ajan kanssa kiloja kertyi. Et siis liho hetkessä mitenkään järkyttävästi, mutta et myöskään tunne normaalia nälkää koska syöt jatkuvalla syötöllä. Sopivien ruoka-aineiden valinta ei yksin riitä koska kaloreita tulee aina liikaa suhteessa kulutukseen.

Mutta nukkumiseen Mirtazapiini on todella hyvä, suorastaan loistava eikä seuraavana päivänä ole mitään pahaa tokkuraa kuten unilääkkeillä. Jos siis siedät muutamia lisäkiloja esim +20 kg läskiä, niin ei muuta kun Mirtaa ääntä kohden ja elämä hymyilee. Itselle vain tuo painon nousu oli ongelma kun haluan olla hoikempi ja haluan syödä vain silloin kun on oikeasti nälkä.

Nyt tarkoitus olla ainakin kesään asti ilman tuota uutta Ketipinor lääkitystä, pelkään että paino nousisi takaisin kesään mennessä joten en uskalla aloittaa sen käyttöä juuri nyt kun paino on lähtenyt kivasti laskuun. Niin paljoa ei kesän aikana ehdi lihoa että siitä olisi silloin haittaa, joten kesäloman aikana varmaan testaan tuon.

Mutta tuo on hyvä tietää, että jos ihmettelee loputonta ruokahalua ja painon nousua vaikka syö vain "selleriä" niin tuosta lääkkeestä tulee sellaiset sivuvaikutukset ja niille voi tehdä jotain mutta ei ole helppoa käytön aikana kontrolloida, tästä on ihan omaa kokemusta. Aivan turha kenenkään vähätellä tätä asiaa.

Väitän, että vain ne ihmiset jotka ei muutenkaan liho, niin heitä nämä eivät pahemmin lihota, heidän elimistönsä on jo valmiiksi erilainen kuin  meillä jotka lihoo jo suklaan ja jäätelön näkemisestä. Meillä helposti lihovilla tuo lääke vain pahentaa tilannetta ja vain kovalla itsekurilla pysyy edes jotenkin kuosissa.

Suosittelen Mirtazapiinia jos mahdollinen lievä ylipaino ei pahemmin haittaa tai et ole lihovaa ihmistyyppiä ja haluat nukkua hyvin.

Vierailija
34/119 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt 25mg illalla unettomuuteen niin ei lihota. Olen syönyt aika pitkän aikaa iltaisin, joskus menee 50mg tai 75mg.

Huolehdi siitä että menet nukkumaan otettuasi lääkkeen - 30 minuuttia siitä. Kun vaikutus alkaa niin rupeaa tekemään sairaasti ruokaa mieli ja voit jopa ahmia (itselleni voi käydä näin.)

Jos on määrätty päiväkäyttöön niin uskon että pienikin annos voi lihottaa - koska ruokahimot kasvaa niin paljon ja lääke turvottaa.

Painan alle 60kg ja olen 170cm pitkä. Olen valitettavasti joutunut syömään erilaisia psyykelääkityksiä elämäni eri vaiheissa, joten kokemusta on.

Vierailija
35/119 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on neurolepti ja sen pienin haitta etenkin pitkäaikaiskäytössä on painonnousu.

Se salpaa annoksella kuin annoksella dopamiinireseptereita ja pidemmän päälle se vaikuttaa muistiin, kognitioon jne.

Kannattaisi miettiä unettomuuden syitä ja oikeasti perehtyä unettomuuden lääkkeettömän hoitoon.

Vierailija
36/119 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 200mg joka ilta.

Liikun, käyn kuntosalilla ja vältän makeisia ja roskaruokaa. Alkoholia en käytä.

EI lihota.

Vierailija
37/119 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unettomuuteen määrätty ja toimii hyvin. Olen taipuvainen lihomaan helposti, joten en haluaisi sellaista sivuvaikutusta.

Onko muita lääkkeitä kokeiltu? Kuulostaa vähän kärpäsen ampumiselta tykillä, että heti määrätään Ketipinoria. Se on todella raskaan sarjan lääke kuitenkin. 

Toleranssi tullut esim. Stellaan. Imovanesta en tykänny.

Minulla kehittyi todella nopeasti toleranssi Ketipinoriin. Sekaisin olin kyllä päästäni, mutta unta en enää saanut ilman annoksen nostamista vähän parin päivän välein.

Vierailija
38/119 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan lihota, jos muuten auttaa järjestämään elämänhallinnan kuntoon.

sellaista pilleriä ei ole keksitty mikä lihottaa.

Vierailija
39/119 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lihominen kiinni vain ruokahalusta vaan jotkut lääkkeet kuten Ketipinor muuttaa aineenvaihduntaa.

https://mentalhealthdaily.com/2015/01/27/seroquel-and-weight-gain-what-…

Vierailija
40/119 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei todellakaan lihota, jos muuten auttaa järjestämään elämänhallinnan kuntoon.

sellaista pilleriä ei ole keksitty mikä lihottaa.

Mulla ei normaalisti ole voimakasta näläntunnetta, vaan syön silloin kun kello näyttää ruoan tai välipalan aikaa. Erään lääkkeen (ei Ketipinor) aikana sitten koin sen näläntunteen ihan tosissaan: tunsin koko ajan nääntyväni nälkään ja vaikka kuinka söin, tuntui että vatsa suorastaan kipuilee tyhjyyttään, minulla oli kylmä, koin olevani pelkkää luuta ja nahkaa kuin keskitysleirivanki. Lihoinkin muutamassa kuukaudessa 10 kg. Kun lääkkeen sitten lopetin muista syistä, katosi myös tuo sairaalloinen nälkä. Jokin aineenvaihdunnassani muuttui, ja se NÄLKÄ oli niin kova, että sitä ei voinut sivuuttaa vain päätöksellä olla syömättä. Se oli sudennälkä, keho huusi ruokaa ja viestitti, että kuolet, ellet syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi