Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

25 mg on siis superpieni annos ja psykiatrin mukaan ei lihota. Mitä mieltä ootte, onko millaisia kokemuksia? Jotkuthan saattaa sitä syödä useita satoja mikrogrammoja päivässä.

• ylös 18
  • alas 6

Sivut

Kommentit (79)

Lihottaa millä tahansa annoksella. Olen valitettavasti hoitoalalla nähnyt. Mutta onhan tuo pienempi paha, kuin kärsiä jostain helvetillisestä ahdistuksesta.

• ylös 78
  • alas 11
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Harva lääke lihottaa itsessään. Moni kyllä lisää ruokahalua, jolloin on ihan itsestä kiinni, kuinka paljon ja minkälaista ruokaa suuhunsa laittaa.

• ylös 28
  • alas 54
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
100mg jo vuosia ja ei ole lihottanut. syön ja liikun normaalisti.

Miksi noin iso annos? Ei ole ihan turvallinen lääke kuitenkaan.

• ylös 18
  • alas 35
Vierailija

Unettomuuteen määrätty ja toimii hyvin. Olen taipuvainen lihomaan helposti, joten en haluaisi sellaista sivuvaikutusta.

• ylös 20
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100mg jo vuosia ja ei ole lihottanut. syön ja liikun normaalisti.

Miksi noin iso annos? Ei ole ihan turvallinen lääke kuitenkaan.

Ei 100mg ole erityisen iso annos.

• ylös 52
  • alas 1
Vierailija

Olen syönyt Ketipinoria viisi vuotta annoksilla 25-300mg. Ei ole lihottanut. Lihottaminen ja makeanhimo (jonka Ketipinor saattaa tehdä) on kaksi eri asiaa, ei se lääke mitään ruokaa sun kurkkuun tunge ja lihota, vaan sinä itse syöt jos syöt.

• ylös 26
  • alas 33

Vierailija kirjoitti:
Unettomuuteen määrätty ja toimii hyvin. Olen taipuvainen lihomaan helposti, joten en haluaisi sellaista sivuvaikutusta.

Onko muita lääkkeitä kokeiltu? Kuulostaa vähän kärpäsen ampumiselta tykillä, että heti määrätään Ketipinoria. Se on todella raskaan sarjan lääke kuitenkin. 

• ylös 39
  • alas 14
Vierailija

Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Onko muita lääkkeitä kokeiltu? Kuulostaa vähän kärpäsen ampumiselta tykillä, että heti määrätään Ketipinoria. Se on todella raskaan sarjan lääke kuitenkin. 

Toleranssi tullut esim. Stellaan. Imovanesta en tykänny.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Itse syön 400mg päivässä ja olen vähän pyöreänpuoleinen mutta en lihava. Niin ja syönyt jo monta vuotta tuolla annoksella

• ylös 18
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
25 mg on siis superpieni annos ja psykiatrin mukaan ei lihota. Mitä mieltä ootte, onko millaisia kokemuksia? Jotkuthan saattaa sitä syödä useita satoja mikrogrammoja päivässä.

Lihottamiset taitaa olla ihan tapauskohtaisia ja uskon, että kun niistä luetaan tältä palstalta ja muualta netistä, plasebo vaikutuksella on osansa.

Minulla on vaikea asteinen masennus, monenlaista lääkettä on kokeiltu ja ketipinoriakin. Yksikään lääke ei ole aiheuttanut lihomista vaikka sitä on väitetty tapahtuvan Mirtazapinilla, ketipinorilla tai milloin milläkin. Eiköhän osalla vaikuta lähinnä se, että kun on lihottava lääke käytössä ja voivat vierittää syyn sille, ei halu kontrolloida omaa syömistään ole enää niin hyvä. Tilanteessa, jossa kontrolli on muutenkin hakusalla on ruokailun kontrolli helppo menettää, jos lihominen on siitä kiinni.

Älä usko väitteitä, että lihottaa ja syö ja liiku niinkuin ennenkin. Älä sen takia avaa ylimääräisiä sipsipusseja tai syö muuten mielialojesi mukaan. Jos onnistut ja silti lihottaa, ehkä sillä on osa ja arpa. Minulla paino on pysynyt kokoajan aivan samana, mutta olen liikkunutkin viikottain paljon.

• ylös 18
  • alas 16

Kannattaisi kokeilla esim. mirtatsapiinia pienellä annostuksella ensin. Tosin sekin kyllä lihottaa joitain.

Jos Ketipinor sopii sinulle Ap, etkä ole huomannut lihomista, niin siitä vaan. Ihmettelen kyllä vähän, miksi "pelkkään" unettomuuteen on määrätty noin vahvaa lääkettä. Ei sitä ainakaan jatkuvaan käyttöön ole tarkoitettu.

• ylös 17
  • alas 20
Vierailija

Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin niin että rauhoittaviako pitäisi ihmisten natustella pitkäkestoiseen unettomuuteen? Kai tiesit, että nekin "lihottavat", vieläpä ihan samalla periaatteella kuin ketiapiinikin, eli aiheuttavat syömishimoa.

25mg ei lihota, saattaa aiheuttaa mieliteon syödä vaikutuksen alkamisen aikoihin, mutta sen liitännäisoireilta (kuten mm. lihomiselta) välttyy kun tiedostaa ettei kyse ole oikeasti nälästä, menee sänkyyn peiton alle ja lyö luukkunsa kiinni.

• ylös 28
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lihottamiset taitaa olla ihan tapauskohtaisia ja uskon, että kun niistä luetaan tältä palstalta ja muualta netistä, plasebo vaikutuksella on osansa.

Minulla on vaikea asteinen masennus, monenlaista lääkettä on kokeiltu ja ketipinoriakin. Yksikään lääke ei ole aiheuttanut lihomista vaikka sitä on väitetty tapahtuvan Mirtazapinilla, ketipinorilla tai milloin milläkin. Eiköhän osalla vaikuta lähinnä se, että kun on lihottava lääke käytössä ja voivat vierittää syyn sille, ei halu kontrolloida omaa syömistään ole enää niin hyvä. Tilanteessa, jossa kontrolli on muutenkin hakusalla on ruokailun kontrolli helppo menettää, jos lihominen on siitä kiinni.

Älä usko väitteitä, että lihottaa ja syö ja liiku niinkuin ennenkin. Älä sen takia avaa ylimääräisiä sipsipusseja tai syö muuten mielialojesi mukaan. Jos onnistut ja silti lihottaa, ehkä sillä on osa ja arpa. Minulla paino on pysynyt kokoajan aivan samana, mutta olen liikkunutkin viikottain paljon.

Kiitos ❤ ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin niin että rauhoittaviako pitäisi ihmisten natustella pitkäkestoiseen unettomuuteen? Kai tiesit, että nekin "lihottavat", vieläpä ihan samalla periaatteella kuin ketiapiinikin, eli aiheuttavat syömishimoa.

25mg ei lihota, saattaa aiheuttaa mieliteon syödä vaikutuksen alkamisen aikoihin, mutta sen liitännäisoireilta (kuten mm. lihomiselta) välttyy kun tiedostaa ettei kyse ole oikeasti nälästä, menee sänkyyn peiton alle ja lyö luukkunsa kiinni.

Word!

Vierailija

Kaffepulla kirjoitti:
Kannattaisi kokeilla esim. mirtatsapiinia pienellä annostuksella ensin. Tosin sekin kyllä lihottaa joitain.

Jos Ketipinor sopii sinulle Ap, etkä ole huomannut lihomista, niin siitä vaan. Ihmettelen kyllä vähän, miksi "pelkkään" unettomuuteen on määrätty noin vahvaa lääkettä. Ei sitä ainakaan jatkuvaan käyttöön ole tarkoitettu.

En ole ap, mutta minulla ketipinor on ainoa joka edes hieman auttaa unettomuuteen.
Mirtazapiini nälättää niin että paino nousee reippaasti. Sain työterveydestä ketipinoria 25 mg joka auttoi. Nyt ne huolestui että se on saatanasta ja yrittävät tyrkyttää mirtoja. En suostu niihin psykedeelisiin uniin ja ruokahalun kasvuun. Nyt kokeilussa circadin, josta sanoin ettei toimi. Olen mennyt viikon kolmen - kuuden tunnin yöunilla.

No mikäs tässä, jatkan saikuttamista ja valvomista. Kaipa tämä unettomuus kohta hautaan korjaa.

• ylös 18
  • alas 1

Sivut