Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko 6-vuotias olla YHDEN yön yksin kotona?

Vierailija
14.04.2017 |

Minä haluan ystävien kanssa Tallinnaan ja olisin yhden yön pois kotoa. Jos 6 vuotiaallelaittaa ruuat valmiiksi ja avaa sängyn niin eikö se pärjäisi yhden yön yksinään. Yh äitinä minulle kuuluu oikeus joskus rentoutua ja irroitella!

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin just ja just jättää 12v lapsen yksin kotiin yhdeksi yöksi! En ikinä edes ajattelisi jättäväni 6v yksin kotiin!! Eikö sulla ole muka ketään, kuka sitä vois hoitaa? Mummo??

Vierailija
82/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Jos näin käy on lastensuojelulla aihe asiaan puuttua. Eikö lapsella ole mitään paikkaa jossa voisi yöpyä aikuisen valvonnassa? Jos ei peru reissusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan edesvastuuton,anna lapsesi adoptioon tai sijaisperheeseen

Vierailija
84/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei EI

Vierailija
85/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan voi. Meillä vanhin 14v. en jättäisi häntäkään yksin yöksi kotiin.

Vierailija
86/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti yh-äiti tarvitsee omaa aikaa, mutta ei lapsen kustannuksella. Lapsi ei myöskään saa joutua kokemaan, että hän on syyllinen siihen, että äidillä ei ole omaa aikaa. Lapset vaistoavat tällaisen jo ilmapiiristä ja ilmeistä, vaikka sitä ei suoraan sanottaisikaan. Lapsella on oikeus kokea itsensä hyväksytyksi ja olla lapsi turvallisesti riittävän kauan. Voimia sinulle jaksamiseen, et tule katumaan uhrautumisiasi sitten kun lapsesi on tasapainoinen aikuinen.

Vierailija
87/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa Suomen lakikin sanoa, että ei saa. Mutta toisaalta, asuessani Japanissa ei voinut kuin ihailla miten omatoimisia ja itsenäisiä sikäläiset lapset ovat. Käyvät kaupassa ja kulkevat tarhaan yksin. En yhtään ihmettelisi vaikka kuus vuotias siellä pärjäis yhden yön yksin enkä pidä sitä mitenkään tuomittavana jos lapsi on itsenäinen. Voihan sitä kumminkin soittaa ja tarkistaa, että kaikki on hyvin ja lapsi voi soittaa jos tulee joku hätä.

Mitä se laivalle soittaminen auttaa? Sinne ei edes saa yhteyttä + känninen äiti tuskin joutaa lapsen soittoihin vastaamaan muutenkaan.

Vierailija
88/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää onki näköjään pitkä provo-perjantai. Keksikää ees parempia!

Vierailija
89/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 7vuotiasta jätetä kotiin yövuoron ajaksi, kuten joku ketjussa sanoi. Se on lasun paikka.

7v pääsee vuorohoitoon päiväkotiin, jos on pakottava tarve. Myös työnantajan kanssa asian voi neuvotella.

Jos on yh jonka on pakko tehdä yövuoroja niin sitten on etsittävä uusi työ, jos ei lastenhoitajaa saa.

Vierailija
90/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin nuori, niin kävin jo kuusivuotiaana lypsämässä lehmät aamulla ja sen jälkeen tein koko perheelle aamupalan. Osasin siinä iässä jo solmia kengännauhat ja kävelin ekaluokkalaisena kouluun 15 km satoi tai paistoi.

Vierailija
91/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, jos on kotona kun lapsen laittaa nukkumaan ja aamulla takaisin kotona, kun lapsi herää. Eli jotkut Tallinnan reissut täysin sekopäistä, pari tuntia baarissa voisi onnistua riskillä. Riskillä nimittäin mennään, jos lapsi herää kesken yötä ja tulee hätä, lähtee rappuun etsimään sinua tms.

Vierailija
92/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusivuotias ei vielä kunnolla tajua edes kelloa, joten ei voi olla yksin.

Vierailija
93/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelivuotias pikkuprinssi oli viikon yksin kotona, kun oltiin tyttöporukalla etelässä. Poju tykkää touhuta kaikkea ja etenkin kuurupiiloa, niin yhdistin vähän ovelasti näitä. Eli pistin "ruokapiiloja" ympäri kämppää. Näin poitsu sai samalla tekemistä, sekä ruokaa etsiessään noita kätköjä.

Toki ruokaa oli myös kaapeissa ja tekemistä muutakin (pädit ladattuna, tietokoneilla valmiina areenat, youtuubit ja katsomot auki yms.). takaovi oli auki niin, että parvekkeelle pääsi haukkaamaan happea. 

Ihanan iloinen vastaanotto oli, kun tulin kotiin. Ei olisi millään halunnut jäädä mummolaan, kun mentiin näyttämään matkakuvia ja minä siitä vielä vähän jälkipeleille eksyin :)

Vierailija
94/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nelivuotias pikkuprinssi oli viikon yksin kotona, kun oltiin tyttöporukalla etelässä. Poju tykkää touhuta kaikkea ja etenkin kuurupiiloa, niin yhdistin vähän ovelasti näitä. Eli pistin "ruokapiiloja" ympäri kämppää. Näin poitsu sai samalla tekemistä, sekä ruokaa etsiessään noita kätköjä.

Toki ruokaa oli myös kaapeissa ja tekemistä muutakin (pädit ladattuna, tietokoneilla valmiina areenat, youtuubit ja katsomot auki yms.). takaovi oli auki niin, että parvekkeelle pääsi haukkaamaan happea. 

Ihanan iloinen vastaanotto oli, kun tulin kotiin. Ei olisi millään halunnut jäädä mummolaan, kun mentiin näyttämään matkakuvia ja minä siitä vielä vähän jälkipeleille eksyin :)

Jätä vuodeksi yksin opeta miten laskut maksetaan, opeta uunin käyttö ja mikron käyttö. Onpa sulla itsenäinen apulainen!

Vierailija
95/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset hae tukiperhettä??

Vierailija
96/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette tunne minua tai elämäntilannettani! Kyllä tuo pärjäisi ihan hyvin yhden yön. Saisi tuliaisiakin.

No jos tuliaisia!...

Ap, nolo provo. Todella, todella nolo.

Vierailija
97/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä provo näyttää olevan kun näin moni näyttää lankeavan :D

Vierailija
98/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varmaan kaksikin ja hoitaa koiran ja maksaa laskut

Vierailija
99/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiasta ei voi jättää yksin koko päiväksi tai koko yöksi. Se on heitteillepano. Seurauksena pikainen huostaanotto. Sinulla ei ole oikeutta rillutella, vaan sinulla on velvollisuus huolehtia lapsestasi.

Vierailija
100/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin keran aamuyöllä yksin vanhempien lähdettyä johonkin työjuttuun. Havahduin auton ääneen ja aloin itkeä. Enkä rauhoittunut ennen heidän paluutaan. Kuvittelin, että heille tapahtuu joku onnettomuus ja he kuolevat. Rauhoituin vasta heidän palattuaan. Olen nyt 55 vuotias ja muistan yhä tuon valtavan turvattomuuden tunteen.

Ymmärrän halusi irtautua välillä, mutta rohkaise mielesi ja pyydä jotain luotettavaa henkilöä avuksi,

vaikka MLL stä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan