Voisiko 6-vuotias olla YHDEN yön yksin kotona?
Minä haluan ystävien kanssa Tallinnaan ja olisin yhden yön pois kotoa. Jos 6 vuotiaallelaittaa ruuat valmiiksi ja avaa sängyn niin eikö se pärjäisi yhden yön yksinään. Yh äitinä minulle kuuluu oikeus joskus rentoutua ja irroitella!
Kommentit (147)
Ehdottomasti voi. Olen monta kertaa jättäny sisarukset (alle 10v) kotiin baari-illaksi. Osaavat syödä itse muroja ja laittaa leipää.
Hyvä provo, nauran vedet silmissä!
Eräs tuttava lähti muutamaksi viikoksi Thaimaahan vaimonsa ollessa viimeisillään raskaana, ja sanoi lähtiessään että jos synnyttää niin synnyttää, 6- ja 8-vuotiaat kyllä pärjäävät kotona sen aikaa ja tilaavat pizzaa jos tulee nälkä.
Hieno mies. Ei päässyt valtuustoon viime vaaleissa vaikka oli ehdokkaana.
Eihän se voi tosiaan olla. Teiniäkin alkaa helposti yksin yöllä pelottaa. Lapsen tulee tuntea olevansa turvassa. Se on sen oikeus ja sulla on velvollisuus täyttää se.
Provo tai ei, tärkeä kysymys!
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan ystävien kanssa Tallinnaan ja olisin yhden yön pois kotoa. Jos 6 vuotiaallelaittaa ruuat valmiiksi ja avaa sängyn niin eikö se pärjäisi yhden yön yksinään. Yh äitinä minulle kuuluu oikeus joskus rentoutua ja irroitella!
Tämmöisen kivan yh dissausketjun sitten jälleen aloitit. Huoh. Sulla on ongelma.
Laki sanoo että alle 10 vuotias ei saa olla noin kauan yksin... vie lapsi hoitoon mummi, kummi, täti... oma järki pitäis jo sanoa et 6 v on pieni....
Siis hoitamaan siksi aikaa!