Voisiko 6-vuotias olla YHDEN yön yksin kotona?
Minä haluan ystävien kanssa Tallinnaan ja olisin yhden yön pois kotoa. Jos 6 vuotiaallelaittaa ruuat valmiiksi ja avaa sängyn niin eikö se pärjäisi yhden yön yksinään. Yh äitinä minulle kuuluu oikeus joskus rentoutua ja irroitella!
Kommentit (147)
No nyt on jo niin huono provo!!! Tää menee jo niin mauttomuuksien puolelle, että lopeta hyvän sään aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Ette ilmeisesti ymmärrä miten rankkaa minun elämäni on. Minun siis kuuluu olla kotona vankina ja köydä töissä. Omasta elämästä ei saa nauttia. Just
Ap
Sellaista se on. Viimeksi olen päässyt nauttimaan omasta tai miehen kanssa kahdenkeskisestä ajasta seitsemän vuotta sitten. Ja meidän 6-vuotias esikoinen ei ole ollut yksinään kuin roskiksen viennin ajan. Aika aikansa kutakin eli ei ole mikään valituksen aihe mielestäni. T. Ydinperheen äiti, joka on miehen reissuhommien ja opintojen takia lapsista vastuussa lähes kaiken työpäivän ulkopuolisen ajan ilman tukiverkkoja
No, ei todellakaan. Sun pitää palkata lapsenvahti.
Mikäli tämä on läppä, niin se on huono sellainen. Mikäli tämä on oikea kysymys, niin tämä kuuluu lastensuojeluviranomaisille. Oma mielipide on, että äiti tai isä on lasta varten eikä päin vastoin. Kuusi vuotias ei ole tarpeeksi vanha ollakseen yksin, vaan tarvitsee joko omia vanhempia tai jonkun hoitajan silloin kun vanhemmilla on menoja. Oikeasti tämä kysymys on todella tyhmä ja kuvastaa henkilön vastuuttomuutta. Valitettavasti nykyisin tämä on todellisuutta liian usein. Nämä jutut pitäisi miettiä silloin, kun hankkii lapsia.
Täysin edesvastuutonta vanhemmuutta. Herranen aika että tuollaista edes voit ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti yh-äiti tarvitsee omaa aikaa, mutta ei lapsen kustannuksella. Lapsi ei myöskään saa joutua kokemaan, että hän on syyllinen siihen, että äidillä ei ole omaa aikaa. Lapset vaistoavat tällaisen jo ilmapiiristä ja ilmeistä, vaikka sitä ei suoraan sanottaisikaan. Lapsella on oikeus kokea itsensä hyväksytyksi ja olla lapsi turvallisesti riittävän kauan. Voimia sinulle jaksamiseen, et tule katumaan uhrautumisiasi sitten kun lapsesi on tasapainoinen aikuinen.
Minäkin olen yh äiti ja kuule joskus sitä omaa aikaa on vain otettava. Kävin esimerkiksi aiemmin tällä viikolla teatterissa parin työkaverin kanssa ja minun oli jätettävä oma 7 vuotias yksin illaksi. Tiesin kyllä että pärjää. Kyllä sen valmisruuan osaa nuorempinin mikrossa lämmittää. Jos sitä aikaa ei tee itselleen, niin kukaan muu ei sitä tee. Ei voi jäädä vain kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo. Ette ilmeisesti ymmärrä miten rankkaa minun elämäni on. Minun siis kuuluu olla kotona vankina ja köydä töissä. Omasta elämästä ei saa nauttia. Just
Ap
Sääli, miten se elämästä nauttiminen on monella yhtäkuin alkoholi ja bileet.
Elämästä voit nauttia myös lähtemällä vaikka sen lapsesi kanssa reissuun. Itse ainakin nauttisin enemmän siitä, että lomailisin lapseni kanssa, kuin remuaisin kännipäissäni. Ja jos vieläpä samaan aikaan tietäisin lapsen olevan yksin ja peloissaan kotona niin... varmaan uisin vaikka takaisin rantaan ja äkkiä kotiin -.-
Eikö kuitenkin löytyisi jokin hoitopaikka? Mites lapsen isä tai isovanhemmat. Etkö voisi heiltä kysyä?
Vierailija kirjoitti:
No ap jätitkö lapsen kotiin?
Ap päätti jäädä koko pääsiäiseksi Tallinnaan :D , ei jouda nyt av:lla olemaan, kun on rentoutumassa. Pärjäähän se nyt 6-vuotias, kun on mämmiä ja munia (suklaa) jääkaappi täynnä. Jospa ap tulee maanantaina raportoimaan!
Vie lapsi sitten oikeasti luotettavan sukulaisen luo. Itse en edes aikonut jättää lastani noin nuorena yksin.
Mielestäni jo 5 vuotias voi olla kaksi-kolme yötä yksin kotona.
Näin meillä on tehty kun vanhemmat juhlimassa.
MITEN kukaan voi edes kysyä tälläistä? :O Aina on joku, jonka voi pyytää lapsen kanssa kotiinne yöksi tai joku, jolle lapsi voisi mennä yöksi.
Entä, jos lapsi on yksin koko yön ja yöllä syttyy tulipalo? Tai herää painajaiseen? Itse en voisi olla bilettämässä, jos tietäisin, että lapsi ei ole turvassa...
Huono idea. Eikö tosiaan ole ketään ystävää tai sukulaista joka olisi avuksi ?