Tunnetko narsistin ?
Kommentit (83)
Isäni, täyttää parin vuoden sisällä 50v
Ollut mm. 4 kertaa naimisissa, hakannut ainakin 3 vaimoaan (koska kuulemma "hänellä on siihen oikeus") ja silti ero on johtunut aina siitä, että vain naisissa on ollut vikaa. Isäni on mielestään "niin ainutlaatuinen, erityinen ja uniikki, ettei kukaan yllä samalla tasolle tai kykene ymmärtämään". Hän ei koskaan mokaa tai ole väärässä. Esim kiistelimme kerran eräästä asiasta, ja näytin hänelle vielä useita eri lähteitä, jotka todistivat minun pointtini oikeaksi. Isä sanoi ihan tosissaan, että "minä olen silti oikeassa".
Me lapset emme ole koskaan kelvanneet hänelle sellaisina kuin olemme emmekä ikinä osaa tehdä mitään oikein. Meillä ei ole oikeutta kielteisiin tunteisiin (esim. suruun tai pettymykseen) vaan aina olisi pitänyt olla nöyrä ja alistuvainen. Huusi kurkku suorana, jos olit surullinen ja itkit tai jos sattui. En ole enää väleissä, mutta aivopesee vielä pikkusisaruksiani, jotka heköön eivät haluaisi nähdä isää. Isän kanssa olo on jatkuvaa varpasillaan varomista!
Karmivinta hänessä on se, että vieraille isä osaa näytellä kohteliasta, asiallista ja mukavaa.
Työkaveri.
Esitti itsevarmaa, valehteli vanhempiensa ammatit ja valehteli myös parisuhteestaan. Pyrki työyhteisössä valtaan. Kun en mennyt hänen valtansa alle, laski ilkeän huhun liikkeelle. Valehteli vanhempiensa ammatit, jotta vaikuttaisi varakkaalta ja menestyneeltä ja tekisi näin vaikutuksen. Valehteli, että seurustelee ammattilaispelaajan kanssa, ja teki näin vaikutuksen yhteen työkaveriin. Näin tästä työkaverista tuli osa hänen hoviaan. Työkaveri kuitenkin osasi epäillä, puhuuko henkilö edes totta. Soitteli töihin, että ei halua tehdä tämän päivän työvuoroa, käyttäytyi todella tunteettomasti. Uhkaili esimiestä lakimiehellä, kun asioita selviteltiin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, olin pari vuotta suhteessa ja sairaaksihan se meni. Väkivalta ja pettäminen pahimmat. Hänellä ei minkäänlaisia tunnontuskia eikä katumusta. Pyöritti monta naista samaan aikaan ja yhdeltä panolta saamansa genitaaliherpeksen tartuttikin sopivasti myös naiseen, jonka kanssa asui yhdessä.
On hyvä valehtelemaan pokalla, hoksottimet nopeat ja hällä niiiiiiin luotettavan ja hyvän jätkän ulkokuori, ettei ihmiset osaa varoa eikä toisaalta pysty uskomaan hänestä pahaa ellei hän jää kiinni. Ja kiinni jäädessäänkin hän vain väläyttää sadan watin hymynsä ja puhuu itsensä pulasta. Jes.
Hei,apua!olen tapaillut varmaan tuota miestä,netin kautta hänet tapasin.Rivien välistä ymmärsin,että hänellä olisi tuo tauti.Jotenkin senkin onnistui selittämään niin etten oikeastaan vielä tiedä oliko hänellä tuo tauti.Lisäksi vaadin kumia ja kuitenkin riisui sen pois.Ihmeen kaupalla en saanut mitään tautia häneltä.Pyristelen vieläkin hänen vaikutuspiiristään pois.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen, olin pari vuotta suhteessa ja sairaaksihan se meni. Väkivalta ja pettäminen pahimmat. Hänellä ei minkäänlaisia tunnontuskia eikä katumusta. Pyöritti monta naista samaan aikaan ja yhdeltä panolta saamansa genitaaliherpeksen tartuttikin sopivasti myös naiseen, jonka kanssa asui yhdessä.
On hyvä valehtelemaan pokalla, hoksottimet nopeat ja hällä niiiiiiin luotettavan ja hyvän jätkän ulkokuori, ettei ihmiset osaa varoa eikä toisaalta pysty uskomaan hänestä pahaa ellei hän jää kiinni. Ja kiinni jäädessäänkin hän vain väläyttää sadan watin hymynsä ja puhuu itsensä pulasta. Jes.
Tämä olikin antoisaa luettavaa, ja vahvisti mielipidettäni ettei narsistin uhrien kanssa kannatta alkaa seurustelemaan. Kakan syönnistä et maininnut, oliko sitä ?
Kaiken kaikkiaan huh huh, vaikuttaa tuo "J" AV mammojen ihastelemalta jännämieheltä. Kiitos muutenkin teksteistä, sain niistä hyviä vinkkejä siitä mihin kaikkeen naiset voivat suostua.
Vierailija kirjoitti:
Isäni, täyttää parin vuoden sisällä 50v
Ollut mm. 4 kertaa naimisissa, hakannut ainakin 3 vaimoaan (koska kuulemma "hänellä on siihen oikeus") ja silti ero on johtunut aina siitä, että vain naisissa on ollut vikaa. Isäni on mielestään "niin ainutlaatuinen, erityinen ja uniikki, ettei kukaan yllä samalla tasolle tai kykene ymmärtämään". Hän ei koskaan mokaa tai ole väärässä. Esim kiistelimme kerran eräästä asiasta, ja näytin hänelle vielä useita eri lähteitä, jotka todistivat minun pointtini oikeaksi. Isä sanoi ihan tosissaan, että "minä olen silti oikeassa".
Me lapset emme ole koskaan kelvanneet hänelle sellaisina kuin olemme emmekä ikinä osaa tehdä mitään oikein. Meillä ei ole oikeutta kielteisiin tunteisiin (esim. suruun tai pettymykseen) vaan aina olisi pitänyt olla nöyrä ja alistuvainen. Huusi kurkku suorana, jos olit surullinen ja itkit tai jos sattui. En ole enää väleissä, mutta aivopesee vielä pikkusisaruksiani, jotka heköön eivät haluaisi nähdä isää. Isän kanssa olo on jatkuvaa varpasillaan varomista!
Karmivinta hänessä on se, että vieraille isä osaa näytellä kohteliasta, asiallista ja mukavaa.
Kuulostaa eksältäni, tosin eksäni on lievempi versio. Ei hakannut, mutta uhkaava. Lapset saivat kehuja, kun teki miten hän tahtoi.
Esikoinen ei ole suostunut näkemään isäänsä sen jälkeen kun täytti 15. Eksä syyttää, että minä olen vieraannuttanut lapsen hänestä, hän ei ole tehnyt mitään muuta kuin asettanut rajoja. Minun joitaisin teoistani vankilaan... hohoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei,apua!olen tapaillut varmaan tuota miestä,netin kautta hänet tapasin.Rivien välistä ymmärsin,että hänellä olisi tuo tauti.Jotenkin senkin onnistui selittämään niin etten oikeastaan vielä tiedä oliko hänellä tuo tauti.Lisäksi vaadin kumia ja kuitenkin riisui sen pois.Ihmeen kaupalla en saanut mitään tautia häneltä.Pyristelen vieläkin hänen vaikutuspiiristään pois.
Hki? Vieläkö tapailette? Jos sama tyyppi, niin raskaana olevan kumppaninsa nimen selvittää helposti (google auttaa) ja nainen saattaisi haluta tietää, että mies pettää edelleen viimeisen vuoden sisällä.
Tunnen. Hän on ( tämä on niin karseaa...) sielunhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti anoppini on narsisti. Sairaanhoitaja oli, nyt eläkkeellä. Kauhea ämmä, kehuu jatkuvasti itseään ja omia saavutuksiaan. Edes omat lapsensa eivät ansaitse kehuja. Ihan jokaiseen asiaan lykkäämässä nokkaansa, kun eihän kukaan muu ikinä saa mitään aikaiseksi. Jatkuvasti riidoissa muiden kanssa, mutta ikinä ei ole syytä edes murusta hänessä, vaan se toinen on aina 100 % syypää.
Ihminen voi olla vaikea ja ikävä olematta kuitenkaan narsistinen. Tässä tapauksessa kyse siitä. Yleensä narsistit ovat kaikkien mielestä mukavia ihmisiä, ja vain heihin paremmin tutustuvat saavat tietää totuuden. Narsisti ei koskaan ole sellainen, joka on tunnetusti monen ihmisen mielestä ikävä ihminen.
Mä ehkä tunnen anoppini paremmin kuin sinä? Hän on aluksi ollut minullekin oikein mukava, mutta muuttui hirviöksi siinä vaiheessa, kun odotin esikoista. Virheeni oli, että en huolinut anoppia osaksi perhettäni. Pistin vastaan, ja eihän narsistin kanssa voi tulla toimeen, jos ei häntä tottele.
Tuttavat (siis ihmiset, joiden kanssa ei ole ihan hirveästi tekemisissä) pitävät anoppiani oikein mukavana ja aikaansaavana tapauksena, ja esim. ainoastaan lasten synttäreillä anoppini näkevät vanhempani eivät usko, millainen painajainen hän on.
Yläkoulun rehtori pienellä paikkakunnalla. Pyörittää ihmisiä miten tahtoo, myös oppilaita. Taitaa imartelun, mielistelyn ja hyvän supliikin. Hyvin teatraalinen ja kova juoruamaan/puhumaan pahaa ihmisistä. Ei kestä pienintäkään kritiikkiä eikä minkäänsortin arvostelua. "Hovi" katsoo tätä käytöstä läpi sormien. Eri mieltä olevat vaihtavat työpaikkaa.
Tunnen. Haluaisin sanoa, että tunsin.
Kyseessä on fyysinen narsisti, eli hänelle seksi, ulkonäkö ja tyylikkyys ovat kaikki kaikessa. Kuuluu sairaalan hoitohenkilökuntaan, naisvoittoisella alalla kaikki pitävät tätä adonista ihanana ja sydämellisenä miehenä. Totuuden tietävät vain harvat, ex-tyttöystävistä ja panoista muutamat, jotka on kuitenkin pakotettu hiljaisiksi häpeän turvin. Niin taitava tapaus, että hän onnistuu huijaamaan fiksujakin.
Tämä narsisti on hurmaava ja älykäs mestaripuhuja, alussa pommittaa rakkaudentunnustuksillaan, antaa itsestään empaattisen kuvan, kertoo kipeistä kokemuksistaan (teko)kyyneleet silmissä (yrittää synnyttää toisessa luottamusta jakamalla jotain henkilökohtaista), käyttää seksiä vallankäytön kohteena (haluaa kun sinä et halua, ei halua kun sinä haluat, narsisti ottaa, ei milloinkaan anna), on erityisen mieltynyt anaaliseksiin, tuijottaa etenkin sängyssä kuin hullu yrittäen saada toisen katseen avulla koukkuun, valehtelee (vähäpätöisistäkin asioista), ei pysty ottamaan minkäänlaista kritiikkiä vastaan, kritisoitaessa hyökkää ja haukkuu vastapuolen maanrakoon, rakastaa manipuloida ihmisiä, nauttii parisuhteiden rikkomisesta ja sivusuhteisiin yllyttämisestä, suhtautuu ulkonäköönsä sairaalloisen pikkutarkasti, silmissä pohjatonta kylmyyttä, muuttuu hetkessä rakastavasta hahmosta sydäntä riipivän kylmäksi ja kovaksi, syyttää ongelmistaan muita (yhteiskuntaa, koululaitosta jne.), mieltää kaikenlaisen huomion hyväksi (sekä positiivisen että negatiivisen), teeskentelee tunteitaan, alussa kehuu vuolaasti seurustelukumppaneitaan mutta erotessa haukkuu heidät pystyyn, pyörittää lukuisia naisia samanaikaisesti, rakastaa sitä miten pystyy vaikuttamaan muiden elämään (jumalallinen ote muihin), ei koskaan pahoittele mitään, kostaa pienimmätkin virheesi karmivien korkojen kera... Voisin jatkaa loputtomiin.
Vaikken vähättele sitä, miten kamalaa on työskennellä narsisti-pomon alaisena, pääsee narsismi pahimpaan kukoistukseensa vasta intiimeissä suhteissa.
Jos tunnet narsistin, juokse kovaa, äläkä katso taaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hki? Vieläkö tapailette? Jos sama tyyppi, niin raskaana olevan kumppaninsa nimen selvittää helposti (google auttaa) ja nainen saattaisi haluta tietää, että mies pettää edelleen viimeisen vuoden sisällä.
On Hki..miten naisen nimen selvittää helposti?Tämä mies on myös johtaja.
Tunnen kolme narsistia. Kaksi on psykiatrian puolen hoitajia ja yksi on psykiatri.
Narsistin tunnistaa helpoiten, jos on eri mieltä tai kritisoi häntä. Narsisti ei kestä kritiikkiä, vaan kääntää asian aina toisen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Entinen pomo. Uskalsin olla eri mieltä ja sen jälkeen sain kärsiä. Vei mun mielenterveyden loppuelämäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun kirjoitat googleen miehen koko nimen niin näetkö hakutulosten alla "Aiheeseen liittyvät haut" -kohdassa naisen nimeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti anoppini on narsisti. Sairaanhoitaja oli, nyt eläkkeellä. Kauhea ämmä, kehuu jatkuvasti itseään ja omia saavutuksiaan. Edes omat lapsensa eivät ansaitse kehuja. Ihan jokaiseen asiaan lykkäämässä nokkaansa, kun eihän kukaan muu ikinä saa mitään aikaiseksi. Jatkuvasti riidoissa muiden kanssa, mutta ikinä ei ole syytä edes murusta hänessä, vaan se toinen on aina 100 % syypää.
Henkilö voi olla ku**pää, mutta se ei silti tarkoita, että hän olisi narsisti. Älkää siis kiitos sotkeko kaikkia vaikeita ihmisiä tähän keskusteluun.
Kaikki ikävät ihmiset ei ole narsisteja, mutta kaikki narsistit ovat ikäviä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kirjoitat googleen miehen koko nimen niin näetkö hakutulosten alla "Aiheeseen liittyvät haut" -kohdassa naisen nimeä?
Kyllä näen naisen nimen,voiko tämä olla totta?onko todellakin kyse samasta miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näen naisen nimen,voiko tämä olla totta?onko todellakin kyse samasta miehestä.
Ja naisen nimen googlettaessa löydät varmistuksen sille, että ovat yhdessä? Olisi kiva tietää, oletteko harrastaneet sen miehen kanssa seksiä viime vuoden maaliskuun jälkeen eli vieläkö hän kiinni jäämisen ja vauvan tulon myötäkin on jatkanut sivusuhteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja naisen nimen googlettaessa löydät varmistuksen sille, että ovat yhdessä? Olisi kiva tietää, oletteko harrastaneet sen miehen kanssa seksiä viime vuoden maaliskuun jälkeen eli vieläkö hän kiinni jäämisen ja vauvan tulon myötäkin on jatkanut sivusuhteitaan.
Kyllä viime syksyn,loppu vuoden nyt katkolla vähän minun aloitteesta lopettaa suhde,koska en aio suostua hänen vaatimuksiinsa.
Minun kokemukseni mukaan narsisti on alussa aivan kuin kuka tahansa normaali ihminen, eli pystyy kyllä alussa esim. kestämään kritiikkiä ja erimielisyyksiä, jopa itseironiaa voi esiintyä, sillä tällaiselle on elintärkeää taata uhrin huomio ja kiintymys. Narsistista häiriötä ei huomaa, ennen kuin tutustuminen on edennyt. Pahimmassa (narsistille parhaassa tapauksessa) liian pitkälle.
Ihminen voi olla vaikea ja ikävä olematta kuitenkaan narsistinen. Tässä tapauksessa kyse siitä. Yleensä narsistit ovat kaikkien mielestä mukavia ihmisiä, ja vain heihin paremmin tutustuvat saavat tietää totuuden. Narsisti ei koskaan ole sellainen, joka on tunnetusti monen ihmisen mielestä ikävä ihminen.