Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joiden mies ei osta sisustus tai kodin tarvikkeita?

Vierailija
11.04.2017 |

Olen ostanut ksikki huonekalut, astiat, pyyhkeet, koristeet ym. Mies ostelee elektroniikkaa ja pelejä. Onko tämä aivsn normaalia? Toisaalta omaa kuoppaansa vain kaivaa, jos ero tulee, jää tyhjin käsin.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se maksaa, joka haluaa ostaa. Jos sohva on miehen mielestä OK, ei hän maksa uudesta euroakaan. Ja miksi pitäisikään?

No entä silloin, kun sitä sohvaa ei vielä edes ole olemassakaan. 

Vierailija
22/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut ksikki huonekalut, astiat, pyyhkeet, koristeet ym. Mies ostelee elektroniikkaa ja pelejä. Onko tämä aivsn normaalia? Toisaalta omaa kuoppaansa vain kaivaa, jos ero tulee, jää tyhjin käsin.

Ihan normaalia. Tuollaisen miehen mielestä  huonekalut ovat turhia kotkotuksia, järkeä on vain egonjatkeissa jotka ovat hänen yksityiskäytössään. Onneksi kuitenkin löytyy poikkeuksiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan teillä avioehto, ja sulla kuitit omalla nimelläsi kaikista ostoksistasi? Muuten ne menee erossa tasan, ihan kuten se elektroniikkakin.

Teoriassa, mutta kuka eron jälkeen alkaisi tappelemaan että hei, tosta sun tonnin arvoisesta pleikkari+peli -kokoelmasta muuten puolet kuuluu mulle?

Vierailija
24/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kodista mies omistaa ainoastaan sängyn,telkkarin ja tietokoneensa. Nämäkin oli jo valmiina kun yhteen muutettiin vuosia sitten.

Miestä ei kiinnosta sisustus, vaikka kovasti aina yritänkin myös hänen mielipidettään kysyä. Joskis sanoi, että saan tehdä kodista tasan sellaisen kun haluan, kunhan hänen ei tarvi laittaa penniäkään. Näillä sitten mennään ja jos ero tulee, onpahan minulla kaikki tarvittava valmiina.

Vierailija
25/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä eivät maalaisromanttiset hörsellykset kiinnosta. Hän sisustaa - jos sisustaa - korkeintaan autotallia tai miesluolaansa pin up -kalentereilla ja elektroniikalla. Onneksi miehillä on edes joku paikka, jossa ei tarvitse hengittää vain puolella keuhkolla, ettei joku pikkurouvan asetelma keikahda. Harva viihtyy kotona, sillä kukapa haluaisi tukehtua pitseihin ja röyhelöihin, jotka ovat niin kaukana miesten maailmasta kuin olla voivat.

Tuollaisen asenteen takia eroja tulee. Ei kannata muuttaa yhteen sian kanssa. Jotkut naiset kyllä tekevät niin.

Vierailija
26/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kodista mies omistaa ainoastaan sängyn,telkkarin ja tietokoneensa. Nämäkin oli jo valmiina kun yhteen muutettiin vuosia sitten.

Miestä ei kiinnosta sisustus, vaikka kovasti aina yritänkin myös hänen mielipidettään kysyä. Joskis sanoi, että saan tehdä kodista tasan sellaisen kun haluan, kunhan hänen ei tarvi laittaa penniäkään. Näillä sitten mennään ja jos ero tulee, onpahan minulla kaikki tarvittava valmiina.

Ja jos ei tule, mies on säästänyt kymmeniä tuhansia.

Vierailija
27/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se maksaa, joka haluaa ostaa. Jos sohva on miehen mielestä OK, ei hän maksa uudesta euroakaan. Ja miksi pitäisikään?

Olisipa kätevää, jos tarpeeksi kauan jankuttamalla "Tuo on ihan hyvä." loppuun kulutetut huonekalut vaihtuisivat uusiin ilmaiseksi. Minä ottaisin mielelläni niin maksuhaluisen idiootin kämppäkaveriksi.

Vierailija
28/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet ostanut oman makusi mukaan ja ero niin siisti, että jaksat katsoa samoja huonekaluja vielä uudessakin kodissa.

Vierailija
29/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin kaiketi keskustellaan sellaisen hankkimisesta (hintaluokka/tyyli/koko ym.) yhdessä ja sovitaan maksamisesta. Ei pitäisi olla ongelma. Jos ei tuollaisista asioista pystytä sopimaan niin olisiko kannattanut harkita yhteen muuttamista vielä hetki.

Vierailija
30/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet ostanut oman makusi mukaan ja ero niin siisti, että jaksat katsoa samoja huonekaluja vielä uudessakin kodissa.

On kyllä täysin oman maun mukaan hankittu kaikki. Rahaakaan ei suurempia summia ole mennyt, sillä tykkään ostaa huonekalut käytettyinä ja muokata niistä mieluisia. Ja mikäli en noita halua eron jälkeen tuollaisina katsella, uutta maalia vaan pintaan niin johan näyttää eriltä.

Lisäksi omistan kissan, joten esim. mattojen ja tekstiilien materiaaleja on mietittävä eläintalouteen sopiviksi.

Vierailija
31/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole 11 vuoden aikana ostanut oma-aloitteisesti mitään kotiimme. Ei näe tarvetta ostaa mitään, toki todellista tarvetta ei ehti tullakaan kun olen jo ehtinyt hankkia tarvittavan.

Joskus se vähän ärsytti, mutta mikäpä siinä, saanpahan valita itse miltä koti näyttää. Mies on muutenkin säästeliäs, sehän on vain positiivista.

Laittaa muut maksamaan. Onpa tosiaan "positiivinen" piirre ihmisessä. Hyi hitto mikä lokki.

Vierailija
32/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ole 11 vuoden aikana ostanut oma-aloitteisesti mitään kotiimme. Ei näe tarvetta ostaa mitään, toki todellista tarvetta ei ehti tullakaan kun olen jo ehtinyt hankkia tarvittavan.

Joskus se vähän ärsytti, mutta mikäpä siinä, saanpahan valita itse miltä koti näyttää. Mies on muutenkin säästeliäs, sehän on vain positiivista.

Eihän tuo ole säästeliäisyyttä, vaan moukkamaista ja itsekästä hyväksikäyttöä.

Vierailija
33/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan teillä avioehto, ja sulla kuitit omalla nimelläsi kaikista ostoksistasi? Muuten ne menee erossa tasan, ihan kuten se elektroniikkakin.

Olemme avoliitossa. Tässähän kummankin omaisuus on omaa?

Todistaminen on vaikeaa; siksi pidää kuitit tallessa (ota valokuva, lämpökuiteista häipyy teksti).

Vierailija
34/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kätevää, jos tarpeeksi kauan jankuttamalla "Tuo on ihan hyvä." loppuun kulutetut huonekalut vaihtuisivat uusiin ilmaiseksi. Minä ottaisin mielelläni niin maksuhaluisen idiootin kämppäkaveriksi.

Aika usein naisen mielestä loppuunkulutettu huonekalu on juuri se, joka laitetaan Tori.fi -myyntiin termeillä "siisti ja hyväkuntoinen, 3 vuotta käytössä ollut" ja hinta on noin 60% uuden hinnasta.

Lisäksi jos ei katso, että ehjä huonekalu on käyttökelvoton, niin miksi pitää maksaa siitä, että asuinkumppani saisi haluamansa blogissakin mainostetun uuden vain siksi, että haluaa.

Vierailija
35/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloinkin sohvan ostaa se, joka sohvan haluaa. Ei se ole mikään välttämätön huonekalu, joka on pakko olla. Itse en ole eläissäni yhtäkään sohvaa ostanut, vaikka koteja on ollut puolisen tusinaa.

Vierailija
36/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein naisen mielestä loppuunkulutettu huonekalu on juuri se, joka laitetaan Tori.fi -myyntiin termeillä "siisti ja hyväkuntoinen, 3 vuotta käytössä ollut" ja hinta on noin 60% uuden hinnasta.

Lisäksi jos ei katso, että ehjä huonekalu on käyttökelvoton, niin miksi pitää maksaa siitä, että asuinkumppani saisi haluamansa blogissakin mainostetun uuden vain siksi, että haluaa.

Tulee mieleen se, että näissä tapauksissa on kaksi vaihtoehtoa

a. parantumaton sistustusmaanikko

b. ostettu kompromissisohva, joka rasittaa kuukausi kuukaudelta enemmän

Sinkkuna on ollut täysi vapaus ostaa juuri sellaiset huonekalut kuin haluan ja 12 vuotta vanha sohva kelpaa edelleen erittäin hyvin. On ehjä ja edelleen mieluisa. Veikkaan vaan, että puoliso olisi alkanut helposti nitistä 2500 euron sohvasta ja tonnin nojatuolista. 

Vierailija
37/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein ongelmia tulee siitä, kun mies tuo omasta kodistaan mukanaan siniset pyyhkeet ja vaimolle ei käy se sävy lainkaan, pitää olla turkoosia ja omenanvihreää. Miehen tuomat pyyhkeet pakataan pahvilaatikkoon, viedään varastoon ja muutaman kuukauden kuluttua vaimo siirtää ne sieltä konmarituksen nimissä kierrätykseen. Sama suunnilleen kaiken miehen "sisustustavaroiden" kanssa. ne eivät sovi yhteiseen kotiin, niistä pitää päästä eroon. Uutta pitää saada ja miehen tietenkin maksaa.

Vierailija
38/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaisi kyllä huonekaluja, jos antaisin hänelle sellaisen tehtävän. Kuitenkin tiedän, että jos käskisin miestä ostamaan vaikkapa sohvan tai kirjahyllyn, niin sellainen tulisi jostain huutokaupasta tai kirpputorilta ja mallia mahdollisimman halpa. Kun mieheeni tutustuin, ei hänellä ollut oikeastaan mitään muita huonekaluja, kuin sänky, kirjoituspöytä ja työtuoli. On kauppatieteen maisteri ja hyväpalkkaisissa töissä, mutta hänen makunsa on niin minimalistinen, että en viitsi antaa hänen tehtäväkseen mitään sisustusasioita.

Vierailija
39/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mies kuluttaa sohvia nopeaa tahtia, koska saattaa yöksi nukahdella niihin, ja niiden ostoon nyt ainakin saisi osallistua. Samoin keittiön välineistön kun ne kuluvat aika nopeaa tahtia.  ja pyyhkeet. Verhot ja ja tyynyt ja muut koristehärpäkkeet voin kyllä itse hommata. Ap

Vierailija
40/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ei ole tarvinnut ostaa 5 vuoden aikana muita huonekaluja kuin yksi astiakaappi keittiöön, että molempien astiat mahtuivat yhteiseen kotiin. Muut huonekalut saatiin yhdistettyä sopivaksi kokonaisuudeksi, kun molemmilla oli osa hyviä ja osa huonokuntoisia. Huonot pois karsimalla saatiin siisti ja yhteensopiva kokonaisuus. Esim. miehen vanha ja huono sänky heitettiin pois, ja pidettiin minun vuoden vanha sänky. Minun vanha sohva heivattiin, ja pidettiin miehen hyvä sohva jne.

Jotain pientä mattoa, pöytäliinaa ja pannua on tässä vuosien varrella ostettu, mutta melko vähän. Nämäkin valitaan yhdessä ja maksetaan yhteisistä rahoista. Onneksi meillä on samanlainen maku, niin koti näyttää molempien kodilta, jossa molemmat viihtyvät.