Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joiden mies ei osta sisustus tai kodin tarvikkeita?

Vierailija
11.04.2017 |

Olen ostanut ksikki huonekalut, astiat, pyyhkeet, koristeet ym. Mies ostelee elektroniikkaa ja pelejä. Onko tämä aivsn normaalia? Toisaalta omaa kuoppaansa vain kaivaa, jos ero tulee, jää tyhjin käsin.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on nuuka, mutta osallistuu kyllä hankintoihin. Ainoa vaan, että niistä ja niiden tarpeellisuudesta saa vääntää.  Tunnustaa kyllä itsekin vikansa ja on alkanut arvostaa vanhemmiten laatua ja kestävyyttä halvan sijasta.  Hänelle on hirveän vaikeaa käyttää rahaa, paitsi jos sen voi perustella sillä, että siten säästyy pitkässä juoksussa rahaa. Varsinkin työkaluissa hän on alkanut tajuta sen. Monesti on mä ostan ensin, ja hän maksaa sitten puolet.

Me on ostettu puoliksi tv, pari 20 -luvun pikkupöytää osto- ja myyntiliikkeestä, olkkarin matto, eteisen matot, olkkarin pöytä, pari taulua, sohvat, patjat, täkit ja keittiön valaisin. Lisäksi lastenhuoneiden kalusteet ja matot on yhteishankintoja ja lasten elektroniikka ja kännyt ym. lapsiin liittyvä.

Minä olen ostanut täysin omana hankintana kirjahyllyt, koska niissä on enimmäkseen minun keräily-esineitä ja kirjojani ja tiesin, että puinen ja minulle mieluinen maksaa hunajaa ja mies olisi ostanut jotain vääntyvää kalustelevyä. (Miehellä on koko 4 metrin hyllyssä kaksi hyllyllistä tavaraa.) Lisäksi sain kerran raivarin, ja painelin ostamaan "nyt riitti pyykkitelineen ja kalsareiden katselu olkkarissa" hankintana laadukkaan pesutornin (mies on itsepäinen ja olisi mukaan otettaessa ostanut halvinta tai ei mitään, minä arvostan käyttömukavuutta ja nopeutta, joten vältyin ärsyttävältä vääntämiseltä).  Jälkikäteen, kun se ensin mökötti viikon riidasta ja pesutornista, se sitten kuitenkin kokeili konetta ja kuivausrumpua, oli siihen tyytyväinen, ja maksoi puolet.

Loput meidän huonekaluista ja valaisimista on ilmaiseksi saatuja eli kierrätettyjä: sänky, yöpöydät, keittiön ruokailuryhmä ym.ym.. Äitini oli aikoinaan myyntitöissä nimekkäissä firmoissa ja sai henkilökuntaetuna hyvää tavaraa, joka on siirtynyt minulle, mm. designlamppuja. Kaikki kalusteet on umpipuuta  ja minä tuunaan ne aina, jos tarpeen. Verhot ostan minä, en jaksa ostoksilla kinata että otetaanko halvat rääsyt  vai minun makuni mukaiset ja koska vaihdan verhoja melko usein ja saatan vaihtaa seinän väriäkin kerran vuodessa. En maksata miehellä noita päähänpistoja. Hänellä on autotallin takaosassa ihan oma miesluola, jota sisustaa itse, ja en puutu enkä osallistu siihen mitenkään. Miesluolan sisustuksesta kyllä huomaa, että on äijän laittama.....seinällä on perinteinen tissikalenteri, hirvenpää, "olutkellari", pierusohva ja punttivehkeet ja vanha kasettimankka. Verhoksi pisti vanhan pussilakanan...

Vierailija
62/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on sitä mieltä, että juuri mitään kodintarvikkeita ei tarvita, mutta silti käyttää kyllä sujuvasti minun hankkimiani. Kuulemma voisi ihan hyvin syödä kertisastioista, tai tiskata käsin (tiskikonekin on kuulemma turha nyt, kun se ei toimi kunnolla ja pitäisi uusia), mutta näin ei kuitenkaan tapahdu. En tiedä auttaisiko, jos pistäisin vähäksi aikaa itse hankkimani tavarat lukkojen taakse nähdäkseni mitä tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on sitä mieltä, että juuri mitään kodintarvikkeita ei tarvita, mutta silti käyttää kyllä sujuvasti minun hankkimiani. Kuulemma voisi ihan hyvin syödä kertisastioista, tai tiskata käsin (tiskikonekin on kuulemma turha nyt, kun se ei toimi kunnolla ja pitäisi uusia), mutta näin ei kuitenkaan tapahdu. En tiedä auttaisiko, jos pistäisin vähäksi aikaa itse hankkimani tavarat lukkojen taakse nähdäkseni mitä tapahtuu.

Auttaisi tai ei niin olisi ainakin mielenkiintoista nähdä, mitä tapahtuu. Eli siirry kertakäyttöastioihin ja ostat yhdet pakkaukset ja kun ne loppuvat, olette sitten ilman astioita, jos mies ei osta uusia. 

Vierailija
64/64 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kodista mies omistaa ainoastaan sängyn,telkkarin ja tietokoneensa. Nämäkin oli jo valmiina kun yhteen muutettiin vuosia sitten.

Miestä ei kiinnosta sisustus, vaikka kovasti aina yritänkin myös hänen mielipidettään kysyä. Joskis sanoi, että saan tehdä kodista tasan sellaisen kun haluan, kunhan hänen ei tarvi laittaa penniäkään. Näillä sitten mennään ja jos ero tulee, onpahan minulla kaikki tarvittava valmiina.

Ja jos ei tule, mies on säästänyt kymmeniä tuhansia.

Vepsäläiseltäkö sinä huonekalut ostat ja vaihdat niitä joka toinen vuosi?