Muita joiden mies ei osta sisustus tai kodin tarvikkeita?
Olen ostanut ksikki huonekalut, astiat, pyyhkeet, koristeet ym. Mies ostelee elektroniikkaa ja pelejä. Onko tämä aivsn normaalia? Toisaalta omaa kuoppaansa vain kaivaa, jos ero tulee, jää tyhjin käsin.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas mies on noista hankinnoista paljon kiinnostuneempi kuin minä
Homotutka alkoi juuri hälyttämään ja pyörimään villisti.
Odotan malttamattomana hetkeä jolloin kevätverho- ja tuikkukuppimies liittyy keskusteluun... 😄
Ostetaan yhdessä tai sitten minä ostan esim. verhot, matot yms.
Pidän tätä tapaa hyvänä ja luonnollisena, ainakin meille.
Ööh, siis mitä? Modernin miehen täytyy siis nykypäivänä olla ekspertti ja aidosti innostunut SISUSTAMISESTA ja käyttää siihen rahaa, jotta kelpaa modernille uusfemakolle ja välttää palstalynkkaamisen?
Mitä helvettiä mä just luin? Uusfeminismi alkaa olla tapissaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama.. Mietinkin tässä yks päivä, miten kävisi jos eroaisimme. Noh, ollaan me sänky ostettu puoliksi. Mutta mun mukaan lähtisi tv- taso, olohuoneenpöytä, sohva, tuolit, keittiönpöytä, lamput, verhot, vaatelipasto, matot, petivaatteet, kaikki sisustustarvikkeet.. Aika kolkkoa tulisi miehelle istua lattialla pelaamassa kuulokkeet päässä omaa tietokonettaan katsellessa samalla telkkaria :D saisi hän sentään mikron pidettyä ja kahvia keiteltyä, mutta en tiedä millä joisi kun ei ole kuppeja ostanut 🤔 sänky tulisi luultavasti minun mukaani koska on kuulemma liian kova, itsepä ei jaksanut tulla mukaan kokeilemaan. Kiitos sain purkautua :D
Tekee niin kuin mun eksä, etsii seuraavan. Ja seuraavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut ksikki huonekalut, astiat, pyyhkeet, koristeet ym. Mies ostelee elektroniikkaa ja pelejä. Onko tämä aivsn normaalia? Toisaalta omaa kuoppaansa vain kaivaa, jos ero tulee, jää tyhjin käsin.
Onhan teillä avioehto, ja sulla kuitit omalla nimelläsi kaikista ostoksistasi? Muuten ne menee erossa tasan, ihan kuten se elektroniikkakin.
Tai mies sijoittanut rahansa järkevästi ja häipyy elektroniikka kainalossa jokin päivä. Suoraan naisen luo, jolla sohva ja sänky valmiina. Sinä sait ostaa turhat jutut mihin hän ei halua sijoittaa.
Meillä isommat kalusteet ovat kyllä yhdessä ostettuja. Mies ei juurikaan osallistunut aiemmin niihin pieniin kodin tarvikkeisiin, mitä nyt on pakko uusia välillä. Tai oikeastaan mies ei näe tai tajua, että nyt tarvitsisimme esimerkiksi uuden uunivuoan... Näissä olen huomannut, että jos mies ei vain tajua, niin suunsa kannattaa avata. Sanoa suoraan seuraavalla Prisma-reissulla, että nyt mennään katsomaan sitä vuokaa, koska muuten ei saa ruokaa tehtyä.
Yksin ei kannata kaikkea tarpeellista ostaa, koska silloin vain mahdollistaa miehelle sen elektroniikan ostelun. Mies ei saa tottua siihen, että ensin äiti kantaa kotiinsa kaiken tarvittavan ja myöhemmin nainen.
No ei osta. Jos sitä ihmettä odottaisin, niin nukuttais vieläkin miehen 80cm leveällä vaahtomuovipatjalla vm 1990. Jos mua kiinnostaa miltä jutut näyttää ja mun selälle ei vaahtomuovi ole paras mahdollinen... niin miksi mies ne ostaisi, hänelle välttää ne lapsuuden kodista mukaan otetut ihan hyvin? Mä kyllä ostan sen elektoniikankin enimmäkseen.
Miehellä sitten on musaa, moottorisaha, auton ja talon korjaamiseen pelit ja vehkeet. Auton uusimisen kanssakin mietiskeli pitkään onko pakko.
Jostain syystä meillä on omat rahat :)
Meillä on yhteiset rahat mutta kyllä se minä olen joka kaiken sisustuspuolen hoitaa. Kalliimmat asiat, kuten sohva, ruokapöytä jne katsotaan tietysti yhdessä (joskin minun aloitteestani mutta mies haluaa myös olla mukana päättämässä näistä). Pienet asiat kuten tyynyt, taulut, viltit, peilit, koriste-esineet jne ostan minä. Mies taisi kerran ulkomaanmatkalta ostaa pienen kivisen buddha-patsaan. Olen ihan tyytyväinen kun saan itse päättää.
Mies taas hoitaa elektroniikkajutut ja kodinkoneet. Jos joku hajoaa, hän hommaa korjaajan ja valitsee ja ostaa uuden.
Miksi kaljarahoja pitäisi tuhlata moiseen turhuuteen ?
Vierailija kirjoitti:
Miestä eivät maalaisromanttiset hörsellykset kiinnosta. Hän sisustaa - jos sisustaa - korkeintaan autotallia tai miesluolaansa pin up -kalentereilla ja elektroniikalla. Onneksi miehillä on edes joku paikka, jossa ei tarvitse hengittää vain puolella keuhkolla, ettei joku pikkurouvan asetelma keikahda. Harva viihtyy kotona, sillä kukapa haluaisi tukehtua pitseihin ja röyhelöihin, jotka ovat niin kaukana miesten maailmasta kuin olla voivat.
Voi raukkaa, et oo sit muunlaisia naisia tavannut kun puolihöperöitä romantikkoja. Kannattais laajentaa vähän elintilaa.
Miehen kuuluu osallistua vähintään niihin tarvikkeisiin, jotka hänen olisi pakko ostaa yksinkin asuessaan. Koristetyyny ei välttämättä näihin kuulu, mutta kahvinkeitin voi kuulua.
Sama kotitöiden suhteen. Jos mies yksin asuessaankin joutuisi pesemään pyykkiä ja tekemään ruokaa, on hänen niitä tehtävä parisuhteessakin.
Jos ollaan oltu saman katon alla jo kymmenen vuotta, voisi mies alkaa jo osallistua esimerkiksi niihin lakanoihin ja pyyhkeisiin. Tuskin omillaankaan asuessa käyttäisi enää niitä lapsuudenkodista saatuja, puhkipestyjä 90-senttisiä Aku Ankka -lakanoita?
Tuo aloitus on hassu. Välttämättömien huonekalujen ja astioiden ylimenevä muu on "sisustamista".
Astiat, ovatko käyttöesineitä? Kelpaako naisille käytännölliset astiat vai pitääkö olla sisustuslehdistä tuttuja laatumerkkejä?
Pyyhkeet, noihin ei saa paljoa rahaa menemään. Ja 100% varma, että jos mies ostaa, niin ei sovi sisustukseen. Vuodevaatteet pitää varmasti olla naisen valitsemia ym.
"Koristukset", eivät ole mitenkään välttämättömiä. Välillä ihmettelee, että mihin se kaikki sisustuskrääsä oikein menee, mitä liikkeissä myydään. Jokuhan niitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo aloitus on hassu. Välttämättömien huonekalujen ja astioiden ylimenevä muu on "sisustamista".
Astiat, ovatko käyttöesineitä? Kelpaako naisille käytännölliset astiat vai pitääkö olla sisustuslehdistä tuttuja laatumerkkejä?
Pyyhkeet, noihin ei saa paljoa rahaa menemään. Ja 100% varma, että jos mies ostaa, niin ei sovi sisustukseen. Vuodevaatteet pitää varmasti olla naisen valitsemia ym.
"Koristukset", eivät ole mitenkään välttämättömiä. Välillä ihmettelee, että mihin se kaikki sisustuskrääsä oikein menee, mitä liikkeissä myydään. Jokuhan niitä ostaa.
No kumma kyllä miehelle hyvin tuntuu kelpasvan sisustettu kämppä. Sanoo monnesti että onpas mukavaa kun koti tuntuu kodilta ja kehuu sisustusta. Lisäksi kertoo näkevänsä painajaisia vanhasta ja ankeasta poikamiesasunnostaan. Ap
Olis kyl kiva tietää miltä meilläkin näyttäis ellen olisi pikkuhiljaa sisustanut asuntoa. Ja hankkinut taloustavaroita.
Meiltä mm. hajosi paistinpannu (pinta alkoi lähteä pahasti) ja jäin odottamaan, milloin mies ostaa uuden pannun. Hän puhui viikoittain siitä, että pitäisi ostaa uusi pannu. Mitään ei tapahtunut. Mun synttärit alkoi lähestymään ja mies alkoi puhumaan miten hän voi nyt sit ostaa mulle synttärilahjaksi paistinpannun et kylläpä menee hyvin...
Joo. Mä luovutin ja ostin pannun. Sit alkoi kitinä, et miks ostin niin kalliin. Pyysin siis miestä maksamaan puolet.. Kyse oli 50 euron pannusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kumma kyllä miehelle hyvin tuntuu kelpasvan sisustettu kämppä. Sanoo monnesti että onpas mukavaa kun koti tuntuu kodilta ja kehuu sisustusta. Lisäksi kertoo näkevänsä painajaisia vanhasta ja ankeasta poikamiesasunnostaan. Ap
Hmm sanoakko totuus ja pahoittaa mielesi vai valehdella ja saada hyvällä tuurilla palkinto siitä makuuhuoneessa.
T miehesi
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ne miehet ketä on ostanut noita niin nainen heittää ne yhteenmuutossa menemään :D miten niin tyhjin käsin? Ihan normaalia että eron jälkeen joutuu tekemään hankintoja, sä joudut ostamaan kaiken eletroniikan, mies hommaa sängyn, pari kippoa ja yhden pyyhkeen.
Ostettiin kaikki tarpeellinen yhdessä muuton yhteydessä ja tietysti sitä mukaa uutta kun tarvetta on. En jotenkin ymmärrä jatkuvaa sisustustamista ja sisustustavaran ostelua, joten ei ole ongelmaakaan asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, siis mitä? Modernin miehen täytyy siis nykypäivänä olla ekspertti ja aidosti innostunut SISUSTAMISESTA ja käyttää siihen rahaa, jotta kelpaa modernille uusfemakolle ja välttää palstalynkkaamisen?
Mitä helvettiä mä just luin? Uusfeminismi alkaa olla tapissaan.
Ei tarvitse. Parasta on, kun osallistuu rahallisesti ja antaa vapaat kädet. Pahinta on se, että tyylitajuttomampi tai pihi sanelee kodin visuaalisen ilmeen.
Sama.. Mietinkin tässä yks päivä, miten kävisi jos eroaisimme. Noh, ollaan me sänky ostettu puoliksi. Mutta mun mukaan lähtisi tv- taso, olohuoneenpöytä, sohva, tuolit, keittiönpöytä, lamput, verhot, vaatelipasto, matot, petivaatteet, kaikki sisustustarvikkeet.. Aika kolkkoa tulisi miehelle istua lattialla pelaamassa kuulokkeet päässä omaa tietokonettaan katsellessa samalla telkkaria :D saisi hän sentään mikron pidettyä ja kahvia keiteltyä, mutta en tiedä millä joisi kun ei ole kuppeja ostanut 🤔 sänky tulisi luultavasti minun mukaani koska on kuulemma liian kova, itsepä ei jaksanut tulla mukaan kokeilemaan. Kiitos sain purkautua :D