Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyypillistä suomalaista asennetta, ettei voida avata ovea lapsille jotka menee innoissaan virpomaan.

Vierailija
09.04.2017 |

Lapset pukeutuvat innoissaan, ja koristelevat virpomisoksiaan monia tunteja,jopa päiviä. Ja suomalaiset möllöttäjät eivät voi avata ovea "kerjäläisille". Kertoo kaiken tästä maasta ja kansasta.

Kommentit (278)

Vierailija
241/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista asioista tehdään nykyään ongelma. Pahoitetaan mieli milloin mistäkin. Itse muistan lapsuudestani, että juuri vanhukset olivat kaikista ilahtuneimpia virpojista.

Ai vanhemmat laittaa lapset virpomaan jopa 5 hengen ryhmissä? Hohhoijaa. Hyvä, että suomalaisia syntyy yhä vähemmän. Niin vihamieliseksi tämä maa on muuttunut. Tervetuloa ulkomaalaiset. Olen lopen kyllästynyt suomalaisiin valittajiin.

Viimeksi eilen kuuntelin erään naisen kalkatusta, kun sillä pyörällä ei saa 10 v ajaa leveällä kävelytiellä. Kysyin pitääkö laittaa ajotielle ajamaan. Ei vastannut jatkoi vaan valitustaan. Painukaa kaikki vit...Älkää lisääntykö!!

Onneksi AP:n aloitus oli rakentavaa kommentointia asiasta. Eikun siis, taisikin olla vinkumista ja valitusta siitä, kuinka kaikki naapurit eivät palvelekkaan hänen lastaan. Olen lopen kyllästynyt tällaisiin valittajiin. Äitinkin vielä. Toivottavasti ei lisäänny enää uudestaan.

Vierailija
242/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä mammaa pahoittaa mielensä jos kaikki eivät pidä hänen lapsistaan tai virpomisesta ylipäänsä. Mua ainakaan ei kiinnosta koko perinne. Koita kestää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniista perinteestä on tehty markkinahumua ja usein lapsille ei ole opetettu edes alkeellisimpia käytöstapoja.

Ja se ovi ei aukea yhtään nopeammin, pimputtaako kelloa pari kertaa vai 5 min. yhtä soittoa tai potkiiko sitä miten monen lapsen voimin.

Oven takana voi olla liikuntarajoitteinen vanhus ja nykyään yhä huonokuntoisempia vanhuksia asuu kotona ja voi vain kuvitella, millaista paniikkia se aiheuttaa vanhuksissa, jatkuva ovikellon soitto, puhumattakaan lemmikkieläimistä esim. koiran haukunta kuuluu koko kerrostalon läpi.

Minusta virpomaperinne on ok. ja toivon sitä vaalittavan, mutta vain tuttujen kesken - naapurien, sukulaisten jne. keskuudessa, mutta se, että vanhemmat laittavat lapset virpomaan jopa viiden lapsen ryhmissä, on jo typeryyttä ja monet pahoittavat jopa mielensä, kuten ap. tuntuu uskomattomalta.

Käytöstavat kunniaan! Eikä kenenkään kotirauhaa rikota.

Ja erityisesti niiden heikkokuntoisten vanhusten, joita on pyydetty olla avaamatta ovea tai ovissa on vanhuksen turvana hälytyslaitteet, jotka kytkeytyvät pois päältä, kun avaa oven ja tekee automaattisen hälytyksen kotipalveluun tai lähiomaisille. Ja tämä aiheuttaa paljon huolta ja vaivaa.

Olen jo tällainen 50 v nainen joten aika monta virpomispäivää nähnyt. Ikinä ei ole potkittu oveen. Eikä rämpytetty ovikelloa. Kaikki ovat käyttäytyneet aina hyvin. Ja pitäkää huolta niistä omaisista! Yksi päivä ja niin kamala juttu! Ruuvatkaa irti sen vanhuksen ovikello ettei kkasn vain häiritse yksinäisyyttä! Joo nimenomaa vaivaa huoh.

Ovikellon irrottaminen ei paljon auta, kun monella vanhuksella on ovessa hälytyslaite ja kun ovi avataan hälytys lähtee eteenpäin, joko kotipalveluun tai lähiomaiselle.

Tietysti yhteys saadaan vanhukseen, mutta hälytyslaitteen kytkentä vaatii paikalla käynnin ja eilen ajoin klo 8.00-13 välillä kolme kertaa ja matkaa on suuntaansa 20km eli 60km turhaa ja aikaa vierähti yhteensä yli 3 h

Vierailija
244/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on kyllä kamalia tässäKIN asiassa! Ikivanha perinne ja silti vaan ihmetellään miten joku VOI PÄÄSTÄÄ LAPSENSA VIRPOMAAN! Ai kauheaa! Huhhuh ja muka Lapsivihaa ei esiinny..

Vierailija
245/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniista perinteestä on tehty markkinahumua ja usein lapsille ei ole opetettu edes alkeellisimpia käytöstapoja.

Ja se ovi ei aukea yhtään nopeammin, pimputtaako kelloa pari kertaa vai 5 min. yhtä soittoa tai potkiiko sitä miten monen lapsen voimin.

Oven takana voi olla liikuntarajoitteinen vanhus ja nykyään yhä huonokuntoisempia vanhuksia asuu kotona ja voi vain kuvitella, millaista paniikkia se aiheuttaa vanhuksissa, jatkuva ovikellon soitto, puhumattakaan lemmikkieläimistä esim. koiran haukunta kuuluu koko kerrostalon läpi.

Minusta virpomaperinne on ok. ja toivon sitä vaalittavan, mutta vain tuttujen kesken - naapurien, sukulaisten jne. keskuudessa, mutta se, että vanhemmat laittavat lapset virpomaan jopa viiden lapsen ryhmissä, on jo typeryyttä ja monet pahoittavat jopa mielensä, kuten ap. tuntuu uskomattomalta.

Käytöstavat kunniaan! Eikä kenenkään kotirauhaa rikota.

Ja erityisesti niiden heikkokuntoisten vanhusten, joita on pyydetty olla avaamatta ovea tai ovissa on vanhuksen turvana hälytyslaitteet, jotka kytkeytyvät pois päältä, kun avaa oven ja tekee automaattisen hälytyksen kotipalveluun tai lähiomaisille. Ja tämä aiheuttaa paljon huolta ja vaivaa.

Olen jo tällainen 50 v nainen joten aika monta virpomispäivää nähnyt. Ikinä ei ole potkittu oveen. Eikä rämpytetty ovikelloa. Kaikki ovat käyttäytyneet aina hyvin. Ja pitäkää huolta niistä omaisista! Yksi päivä ja niin kamala juttu! Ruuvatkaa irti sen vanhuksen ovikello ettei kkasn vain häiritse yksinäisyyttä! Joo nimenomaa vaivaa huoh.

Ja mä olen tällainen vaatimaton 60-vuotias nainen, joka on kärsinyt näistä kakaroista jo aika monta monituista vuotta. Oveeni laitoin kerrankin (taas) lapun: "Ei virpomista meille, kiitos, koska vain koira on yksin kotona"! Katseltiin miehen kanssa ikkunasta, kun isoja sällejä kävi paukuttamassa ovea toinen toisensa jälkeen. Ikkuna oli auki, ja kuultiin kadulta "Voi vittu, ei saatu yhtään rahaa" ym. ilkeyksiä, kun nämä "viattomat pikku virpoilijat" kulkivat edestakaisin milloin kenenkin ovelta ovelle. Hävytöntä!

Ja iso joukko kävi muutenkin usein ulkona rivitalomme pihalla nukkuvan koiramme päähän sepeliä heittelemässä. Samat kakarat, jotka tunnistin.

Joten haistakaa oikein lemuava vit*u, ja pitäkää kurittomat idioottinne poissa tästä älyttömästä kotirauhanhäirinnästä!! Seuraavaksi rikosilmoitus! Ja tämä täyttä totta, mikä tapahtunut Turussa Katariinan laaksossa, kun tulivat sinne nämä kaupungin vuokrakämpät. Muutimme pois, ja nyt on rauha ollut (toistaiseksi ainakin) maassa.

Pahasti on tosin taloyhtiömme pihalle alkanut kevään tullessa kerääntyä täysin ulkopuolisia tyyppejä keinuihimme ja lasten leikkivälineisiin. Onpas taas kurinpalautuksen aika! Miksi ihmiset on näin helvetin tyhmiä? Me maksamme nuo välineet, eli PÄÄTÄMME ITSE, olemmeko joillekin ilmainen huvipuisto, vaiko ei.

Vierailija
246/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset ihmiset tekevät yövuoroa.. Aika ikävä yrittää nukkua kun kello soi jatkuvasti ja meillä etenkin hakkaavat ovea. Siihen koirat reagoivat haukullaan. Oli 30 munaa, kaikki meni. Annat 5 lapselle munan ja saat yhden vitsan. Eikö pitäisi saada jokaiselta vitsa.Vieläkin ovikello soi kokoajan. Ei jaksa enää. Ja olin joskus itekkin virpomassa, mutta vain tutuilla. Minullakin on lapsia, kun halusivat vielä menimme vain tutuille.

On se rankkaa. :D

Haluaisitko itse olla seuraavana yönä ensiavussa sellaisen hoitajan hoidettavana, joka on herännyt yövuoron jälkeen kymmenen kertaa oven hakkaamiseen. Nimittäin itse yötyötä tekevänä tiedän, että yliväsyneenä virheiden vaara lisääntyy.

Itse ainakin haluan itseäni hoitamaan hyvin nukkuneen yövuorolaisen.

Vierailija
247/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että nykyvirpojien moittiminen on silkkaa panettelua, mutta eilen kävi peräti kolme lössiä meidän ovella. Yksi sakki antoi pääsiäiskortin (ihan ok, koska tämä on ruotsinkielistä rannikkoseutua), yksi kouluikäisten porukka pajunoksan johon oli teipattu yksi pala tavallista piirustuspaperia, yksi esiteinien sakki ei tahtonut antaa yhtään mitään. Palkkaa kuitenkin kaikki odottivat, viimeinen porukka suorastaan vaati.  Kyllä laiskuus paistoi läpi kahden virpojasakin kohdalla, itse piirusteltu pääsiäiskortti oli sentään okei.

Ensi vuonna en avaa ovea tai ainakin tirkistelen ikkunasta, onko pajunoksat tai pääsiäiskortit mukana. En odota huikeita elämyksiä, mutta kyllä jotain yritystä pitäisi olla. Askarrella voi vaikka sanomalehtipaperista ja langanpätkistä koristeita vitsoihin, jos ei varat riitä höyheniin.

Vierailija
248/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käy yhden yhtä virpojaa ikinä. Miksi rimputtelevat vääriä ovia, hemmetin mukulat! Enää ei olla vuosiin ostettu namia jaettavaksi, kun aina sai syödä itse.

Vierailija
249/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan katkerat velat taas vinkumassa.. Yrittäkää nyt päästä elämässään eteenpäin ja menkää vaikka extenpore baariin, sehän se oli elämän suurin nautinto.

Vierailija
250/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei käy yhden yhtä virpojaa ikinä. Miksi rimputtelevat vääriä ovia, hemmetin mukulat! Enää ei olla vuosiin ostettu namia jaettavaksi, kun aina sai syödä itse.

Ei meillekkään tullut :( no, onneksi tuo oma on ens vuonna jo sen ikäinen että ainakin yksi pikkunoita tulee oven taakse 😇

Vierailija
251/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi virpojien pitää pukeutua noidiksi? Trulli on trulli ja virpoja jotain muuta.

Isoäitini opetti minut virpomaan aikanaan. Mutta itse virvoin vain sukulaisia, jotka kävivät kylässä tai joiden luona kyläiltiin.

Pidän merkkillisenä tätä "perinnettä", joka ei mielestäni ole edes mikään perinne.

Vierailija
252/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avasin ja suklaata palkaksi saivat. 

Vierailija
253/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset 4 ja 6 vuotiaat kävivät ensimmäistä kertaa virpomassa. Olin todella positiivisesti yllättynyt kuinka moni avasi oven ja olivat niin ystävällisiä ja iloisia pikku virpojille. Kukaan ei kieltäytynyt, osa ei avannut ovia ja tämä oli minulle ok. Näin Vantaalla. Ehdottomasti ensi vuonna uudestaan, lapset tykkäsi kovasti.

Vierailija
254/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin miehen kanssa alasti katsomassa telkkaria, kun ovikello soi. Talon herkut olivat lähinnä nestemäisiä ja aikuisille tarkoitettuja.

Anteeksi, etten avannut.

Vierailija
255/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei oltu tällä kertaa kotona!!

Itse olen joka vuosi varautunut virpojiin, mutta yhtään ei ole oven takse tullut, no, enemmän suklaamunia mulle ja miehelle.

Mut joo, ihmettelen kyllä tota hirveetä vihamielisyyttä lapsia kohtaan. Ootteko kiukuttelijat ihan kaikkia kanssaihmisiä kohtaan yhtä vihamielisiä ja tylyjä myös? Eli jos joku vaikka kaupanjonossa unohtaa laittaa sen kapulan, niin alatte kiukuttelemaan, tuhisemaan ja tiuskimaan. Kun se vaan ärsyttää... vai kohdistuuko tämä vain lapsiin?

Vierailija
256/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ois hyvä jos etukäteen kysyttäs naapureilta ja tutuilta  että voiko tulla risua heiluttamaan?

Sais virpojia ne jotka haluaa ja me muut saatas nukkua rauhassa.

Itse en avaa ovea jos en tiedä kuka sen takana on, senverta on outoja tyyppejä ollu oven takana..

Vierailija
257/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on kyllä kamalia tässäKIN asiassa! Ikivanha perinne ja silti vaan ihmetellään miten joku VOI PÄÄSTÄÄ LAPSENSA VIRPOMAAN! Ai kauheaa! Huhhuh ja muka Lapsivihaa ei esiinny..

Mä taas ihmettelen, millainen vanhempi laskee puolustuskyvyttömän lapsen jonkun ventovieraan ovelle virpomaan ja hakemaan virpomapalkan sisätiloista, kun siellä voi tapahtua mitä tahansa tai olla vastassa.

Usko täytyy olla vanhemmilla kova, kun vastaavasti aikuiset menevät jo turvallisuus syistä vieraan kotiin työtehtävissä aina pareittain, mahdollisten yllätysten varalta esim. poliisi, kotisairaanhoito, diakonissat, vanhusten kotihoito jne. aina mennään kaksi aikuista henkilöä yhtä aikaa. Ja tämä tehdään ihan turvallisuus syistä. Missä on lapset oikeudet, kun vanhemmat altistavat lapsen turvallisuuden?

Vierailija
258/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on varmaan katkerat velat taas vinkumassa.. Yrittäkää nyt päästä elämässään eteenpäin ja menkää vaikka extenpore baariin, sehän se oli elämän suurin nautinto.

Jaa, mä olen ainakin useamman isoäiti jo, eikä taatusti nämä lapset mene ovien taakse kerjuulle, ja jos ei mitään saa, niin naama norsunemättimellä riehumaan.

Ei tarvitse olla mikään vela, jos pitää kotirauhastaan kiinni, ja kieltää omalta osaltaan tämän naurettavan jokakeväisen ahdistelun. Laita sinä iso plakaatti oveesi, kutsu kotiisi koko kulmakunnan mukulat syömään suklaata ja kustanna ne vaikka Disneyworldiin, kun niin innostunut olet.

Hoitakaa te häirikkömutsit homma keskenänne, ja jättäkää haluttomat rauhaan. Mitä täällä ketään arvostelet, sellaisia, jotka eivät päänvaivaa kenellekään aiheuta? Oisitko vähän minäminäminä ja Me myself and I? Ihan vaan vähän?

Vierailija
259/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mä olen ainakin useamman isoäiti jo, eikä taatusti nämä lapset mene ovien taakse kerjuulle, ja jos ei mitään saa, niin naama norsunemättimellä riehumaan.

Ei tarvitse olla mikään vela, jos pitää kotirauhastaan kiinni, ja kieltää omalta osaltaan tämän naurettavan jokakeväisen ahdistelun. Laita sinä iso plakaatti oveesi, kutsu kotiisi koko kulmakunnan mukulat syömään suklaata ja kustanna ne vaikka Disneyworldiin, kun niin innostunut olet.

Hoitakaa te häirikkömutsit homma keskenänne, ja jättäkää haluttomat rauhaan. Mitä täällä ketään arvostelet, sellaisia, jotka eivät päänvaivaa kenellekään aiheuta? Oisitko vähän minäminäminä ja Me myself and I? Ihan vaan vähän?

Juu minähän tuon perinteen olen keksinytkin, kyllä kyllä :D

Vierailija
260/278 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei oltu tällä kertaa kotona!!

Itse olen joka vuosi varautunut virpojiin, mutta yhtään ei ole oven takse tullut, no, enemmän suklaamunia mulle ja miehelle.

Mut joo, ihmettelen kyllä tota hirveetä vihamielisyyttä lapsia kohtaan. Ootteko kiukuttelijat ihan kaikkia kanssaihmisiä kohtaan yhtä vihamielisiä ja tylyjä myös? Eli jos joku vaikka kaupanjonossa unohtaa laittaa sen kapulan, niin alatte kiukuttelemaan, tuhisemaan ja tiuskimaan. Kun se vaan ärsyttää... vai kohdistuuko tämä vain lapsiin?

Mitä vihamielisyyttä se on, jos ei ovelleen ketään halua? Miksi sinne on ängettävä? Mun mielestä alkaa jo olla aika vihamielistä kiusata naapureita. Vihaa olisi avata ovi, huutaa ja puida kakaroille nyrkkiä. Se on vihaa!!

En tykkää irtokissoistakaan kusemassa mun pihalla, mutta silti en ole mikään vihaaja. Samoin naapurin rakki näyttää nykyään olevan irti taloyhtiömme pihalla (on tällainen "tappajaroduksi" kutsuttu), enkä silti tunne mitään vihantunnetta, vaan aion ainoastaan pyytää pitämään sen kiinni. Lasten leikkipaikkakin on vieressä!!! 

Lopettakaa jo tämä ikuinen "vihapuhe", eli vihaa siellä ja vihaa täällä jne. Asioista saa olla eri mieltä!!! Jos en ole samaa mieltä sun kanssa, niin olen automaattisesti vihaaja! Aika noloa antaa ymmärtää näin! Voisi jo vihapuheeksi luokitella!

PS Mä olen kaupassa se, joka ystävällisesti huolehtii kapulan hihnalle ja jopa päästää jonkun vanhuksenkin jonossa edelleen silloin tällöin. Olen joskus auttanut kauppakassejakin nostamaan autoon. Joten painu sinä vihojesi kanssa hevon kuuseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan