Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi että isyysloma on hänelle pieni irtiotto perheestä ja lähtee lomalle

Vierailija
08.04.2017 |

Juuh sellainen mies mulla..Mies siis tosissaan ajatteli isyyslomalla lähteä kavereiden kanssa reissuun. On kuulemma tukenut ja valvonut ja isyysloma tarkoitettu juuri tuosta palautumiseen ihan kuin kesäloma töistä palautumiseen.

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuosta se etu että mies tulee levänneenä ja hyväntuulisena kotiin.

Vai jaksatko katsoa väsynyttä ja huonotuulista miestä kotona kovin kauaa ?

Vierailija
2/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä olisi voinut toimia noin.

Voi jeesus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska mies sinulla. Miten tulitkin valinneeksi tuollaisen umpitampion kumppaniksi?

Vierailija
4/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu mies erosi lapsensa äidistä jo ennenkuin lapsi syntyi. Sitten kun se syntyi, ilmoitti töissä että pitää isyyslomaa ja lähti uuden tyttöystävänsä kanssa etelään.

Vierailija
5/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu mies. Ja ansaitsee leponsa ja lomansa. Sinä makaat kotona kuitenkin , joten sinulla ei ole mitään nokan koputtamista asian suhteen.

Vierailija
6/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ajatus. Kertoo paljon kotioloista.

Vierailija
7/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies teki saman. OLi katsonut siskonsa perheessä, miten 2 aikuista tuijotti joko nukkuvaa tai syövää vauvaa parin viikon ajan ja tuli siihen tulokseen, että mitä hemmettiä hän kotona tekisi. Niinpä minä sain kaikessa rauhassa rytmittää elämääni ja elellä viikon verran juuri niin kuin halusin, kun mies oli kalastamassa Lapissa. En minä tarvinnut miestä sinä aikana mihinkään! Tylsäähän se olisi ollut kummallekin, kun minä nukuin ja imetin ja vauva nukkui ja söi. Mitä se mies olisi siinä tehnyt?

Isyyslomalle paljon parempi aika oli 3 kk myöhemmin.

Vierailija
8/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen luonne ja asenne tuli tietenkin täysin yllätyksenä lasten hankkimisen jälkeen.? Ja anna mun arvata, että se ei ollut yllätys kenellekään muulle kuin sinulle?

Vierailija
9/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäkuukauden (vai oliko se nykyään 6 vk) ideana oli, että isä ottaisi vastuun lapsiperheen arjen pyörittämisestä äidin käydessä töissä. Näin sitten isäkin osaisi ja älyäisi osallistua arkeen, kun molemmat ovat töissä.

Mutta jostain syystä moni perhe päättää ottaa äidin vuosilomat isäkuukaudeksi ja lähteä porukalla viettämään laatuaikaa etelään. Että kai tuolla samalla logiikalla isyysloma on isän lomaa.

Vierailija
10/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäkuukauden (vai oliko se nykyään 6 vk) ideana oli, että isä ottaisi vastuun lapsiperheen arjen pyörittämisestä äidin käydessä töissä. Näin sitten isäkin osaisi ja älyäisi osallistua arkeen, kun molemmat ovat töissä.

Mutta jostain syystä moni perhe päättää ottaa äidin vuosilomat isäkuukaudeksi ja lähteä porukalla viettämään laatuaikaa etelään. Että kai tuolla samalla logiikalla isyysloma on isän lomaa.

Entäpä sitten äitiysloma? Onko se äidin lomaa. Äiti voi lähteä yksin tai kaveriporukalla vailla reppureissaamaan pariksi kuukaudeksi?

Vierailija
11/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on siis naislapsi, joka tarvitsee kädestäpitelijää?

Vierailija
12/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä sitten äitiysloma? Onko se äidin lomaa. Äiti voi lähteä yksin tai kaveriporukalla vailla reppureissaamaan pariksi kuukaudeksi?

Synnäriltä suoraan lento etelään.

Vierailija
13/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hyvä parisuhde perustu siihen että antaa toiselle tilaa ja yksityisyyttä olla myös ilman kiehnäystä.

Jos kerran mies tuota kaipaa niin mikä on ongelma ? Haluatko tukahduttaa miehen niin että alkaa katselemaan aidan toiselle puolelle ?

Vierailija
14/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies teki saman. OLi katsonut siskonsa perheessä, miten 2 aikuista tuijotti joko nukkuvaa tai syövää vauvaa parin viikon ajan ja tuli siihen tulokseen, että mitä hemmettiä hän kotona tekisi. Niinpä minä sain kaikessa rauhassa rytmittää elämääni ja elellä viikon verran juuri niin kuin halusin, kun mies oli kalastamassa Lapissa. En minä tarvinnut miestä sinä aikana mihinkään! Tylsäähän se olisi ollut kummallekin, kun minä nukuin ja imetin ja vauva nukkui ja söi. Mitä se mies olisi siinä tehnyt?

Isyyslomalle paljon parempi aika oli 3 kk myöhemmin.

Kaipa tämä vitsi on. Tosin itselläni ei ole lapsia mutta en siltikään usko, että aidosti joutuisin miettimään, että mitä oma mies ja lapsen isä omassa kodissaan tekisi. Miten olisi vaikka huolehtisi kodista, tekisi ruokaa, kävisi kaupassa.

Vierailija
15/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, äitylin pitää saada ehdottomasti lomaa kotona makaamisestaan.

Vierailija
16/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti käy, jos äitiysloma on myös samaan tarkoitukseen :) 4kk jossain lämpimässä! Aah!

Vierailija
17/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tavallaan ymmärrän. Miehet ei saa samalla tavalla katkoa ja taukoa työelämästä,mitä naiset saa äitiyden vuoksi. Jo se ajatus pienestä lomasta helpottaa työstressiä. Ja joojoo tietysti isäkin voisi jäädä kotiin mutta eihän ne jää. Tyhmästi mies kyllä ilmaisi asian, ei suhteessa sanella asioita yksipuolisesti.

Vierailija
18/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hyvä parisuhde perustu siihen että antaa toiselle tilaa ja yksityisyyttä olla myös ilman kiehnäystä.

Jos kerran mies tuota kaipaa niin mikä on ongelma ? Haluatko tukahduttaa miehen niin että alkaa katselemaan aidan toiselle puolelle ?

Entä miten aloittajan mies ottaa huomioon ja antaa tilaa vaimolle? Ai jättämällä hänet vauvan kanssa kotiin ja lähtee itse rentoutumaan muussa porukassa?

Naisen ei pidä uhrautua tollon miehen vuoksi.

Ja perhe on ykkösasia elämässä. On ikävä jatkuvasti havaita että suomalainen mies on täysin vastuuton eikä koskaan kasva aikuiseksi.

Tiedän muuten pariskunnan jolle tuli ero kun mies lähti Lappiin bailaamaan isyyslomalla. Vaimo oli lähtenyt sillä välin kahden lapsen kanssa. Tuo oli ollut viimeinen pisara.

Mies yritti erossa kaikkea kiusaa mutta lopetti kun hänen omat vanhemmansa kuulivat esim.siitä isyyslomareissusta.

Vierailija
19/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tosiaan etukäteen keskustele mistään? Äitiyslomat tai isyyslomat eivät voi tulla yllätyksenä, kun se raskauskin kestää sen 9 kk.

Olitteko puhuneet yhtään mitään siitä, miten teidän elämä - molempien - muuttuu lapsen syntymän myötä? Olitteko yhtään miettineet, miten jaatte vastuun, minkä verran mies ottaa töistä vanhempainvapaata, missä vaiheessa sinä palaat töihin, mitä ajattelette siitä, hoidatteko lapsen 3-vuotiaaksi kotona vai viettekö tarhaan, miten teidän rahat riittää, kun vain toinen on töissä - ja mitä näitä pieniä käytännön asioita nyt onkaan?!

Olisiko pienen keskustelun paikka kotona? Meinaan vaan, että sieltä saattaa olla sitten muitakin ylläreitä tiedossa tulevina vuosina.

Vierailija
20/164 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi näyttää vihakirjoituksensa miehelleen, jotta tämä ymmärtäisi ottaa vähän pidemmänkin tauon aloittajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän