Mies sanoi että isyysloma on hänelle pieni irtiotto perheestä ja lähtee lomalle
Juuh sellainen mies mulla..Mies siis tosissaan ajatteli isyyslomalla lähteä kavereiden kanssa reissuun. On kuulemma tukenut ja valvonut ja isyysloma tarkoitettu juuri tuosta palautumiseen ihan kuin kesäloma töistä palautumiseen.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu mies erosi lapsensa äidistä jo ennenkuin lapsi syntyi. Sitten kun se syntyi, ilmoitti töissä että pitää isyyslomaa ja lähti uuden tyttöystävänsä kanssa etelään.
Miten tämä on mahdollisuus? Käsittääkseni lain mukaan isän on asuttava lapsen äidin kanssa yhdessä saadakseen pitää isyyslomaa. Poikkeuksena ainoastaan jos esim opiskelee eri paikkakunnilla tms ja erikseen asuminen ei johdu erosta.
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu mies erosi lapsensa äidistä jo ennenkuin lapsi syntyi. Sitten kun se syntyi, ilmoitti töissä että pitää isyyslomaa ja lähti uuden tyttöystävänsä kanssa etelään.
Kuulostaa yhdeltä poikakaverin kaverilta. Oliko se mies ja uusi muija samassa työpaikassa?
Sitten miehet ihan oikeasti ihmettelee, että naiset ottaa avioeroja. Varmaan valitaa myös, että kun et pimperoa anna vaikka olin juuri lomalla?
Onneksi olen sinkku. Ei vid_u näitä teidän miehiä.
Luulis että haluaisi alusta asti olla luomassa suhdetta vauvaansa. Jos ei kiinnosta nyt niin tuskin myöhemminkään. Olen pahoillani puolestasi mutta varaudu ottamaan yksin vastuu kaikesta. Yritä lapsesi ja itsesi takia olla katkeroitumatta.
Siinähän on oikein Mies isolla M kirjaimella. Pitää kunnioittaa sillä naisetkin kunnioittaa miestä, joka ei ole kotona mikään räsymatto vaan sanoo ja toimii oman päänsä mukaan. Sanomattakin olisi selvää jos tämä mies olisi ollut sellainen kyllä kultatyyppi niin ap ei olisi alunperinkään edes kiinnostunut miehestä.
Jos sitä isyyslomaa tuolla tavalla käytetään niin sen vois samantien lakkauttaa kokonaan. Tollasta käytöstä ei kyllä verorahoilla pitäisi tukea.
Mies joka pitäisi tylsänä sitä että joutuu katselemaan vastasyntynyttä omaa vauvaa ja sitä imettävää äitiä ja jolla ei tulisi mieleenkään itse sylitellä ja kannella lasta saati osallistua muutenkaan, ei edes ansaitsisi lasta. Tuollainen tapausta saisi ihan vapaasti lähteä poikien kanssa viettämään hauskaa aikaa isyyslomaksi ja samalla loppuelämäksi. Jos oma lapsi ja vaimo kiinnostaa noin vähän, niin miksi ihmeessä siihen perhe-elämään on ryhtynyt? Ei menisi jatkoon mun elämässä vaan tiet erkanisi ihan satavarmasti.
Vierailija kirjoitti:
Eikös hyvä parisuhde perustu siihen että antaa toiselle tilaa ja yksityisyyttä olla myös ilman kiehnäystä.
Jos kerran mies tuota kaipaa niin mikä on ongelma ? Haluatko tukahduttaa miehen niin että alkaa katselemaan aidan toiselle puolelle ?
Heh, hyvä vitsi.
Vai että isyysloma on lomaa isyydestä. Jos mun mieheni olisi tuollaista ehdottanut, hänelle se olisi todellakin lopullinen loma isyydestä.
Mun ex taas ilmoitti lähtevänsä kahdeksi viikoksi yksin lomamatkalle, koska minäkin olin tehnyt työmatkoja (useampi 1-2 päivää). Ihan sama juttu, hänenkin pitää saada!
Jos leikitään että trollisi olisi totta, niin miksi otat tuollaisen miehen? Ja sitten valitat muille?
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä isyyslomaa tuolla tavalla käytetään niin sen vois samantien lakkauttaa kokonaan. Tollasta käytöstä ei kyllä verorahoilla pitäisi tukea.
Mutta av-mammojen palstalla notkumista pitää tukea?
Todella hienoja nämä lapsettomien palstamiesten kommentit. Ei niin mitään tajua mistään, mutta tölvimään piti päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten tuo oma notkumisesi?
Minne on miehesi menossa? Prahassa on miehen hyvä purkaa paineita, voin perheellisenä miehenä suositella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten tuo oma notkumisesi?
Olen tänää pessyt 8 suurta ikkunaa, kuusi mattoa, laittanut pää- ja jälkiruokaa, pessyt kolme koneellista pyykkiä, käynyt kaupassa ja siivonnut. Mitä palstamamma on tänään saanut aikaan? Ulissut miesvihapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voisi näyttää vihakirjoituksensa miehelleen, jotta tämä ymmärtäisi ottaa vähän pidemmänkin tauon aloittajasta.
Tämän kirjoitti ihan selkeäsi parisuhteeton ja lapseto itseään muita parempana pitävä ihminen. Toivon että saat kenkää seuraavissa yt-neuvotteluissa äitivihaa uhkuvan kirjoituksesi takia (karma)
Vierailija kirjoitti:
Olen tänää pessyt 8 suurta ikkunaa, kuusi mattoa, laittanut pää- ja jälkiruokaa, pessyt kolme koneellista pyykkiä, käynyt kaupassa ja siivonnut. Mitä palstamamma on tänään saanut aikaan? Ulissut miesvihapalstalla?
Ohiksena toinen palstamamma tässä hei. Olen kusettanut lauman koiria, lypsänyt 40 lehmää, juottanut 5 vasikkaa, ruokkinut yhteensä 200 nautaeläintä. Laittanut ruokaa, käynyt kaupassa, rakentanut ja asentanut linnunpöntön. Hyötänyt paprikantaimia ja laittanut tomaatinsiemeniä multaan. Vahtinut siinä ohessa kahta eskari-ikäistä ja yhtä vaippaikäistä. Pessyt viiden ihmisen lakanapyykit. Jos mun mies päättäis lähteä isyyslomalla rilluttelemaan ja ottamaan perheestä vapaata, ei sen tarttis enää sieltä takaisin tulla.
Ei tämä ollut vitsi. Se oli meillä äärettömän hyvä vaihtoehto, jota kokeiltiin ja mainioksi todettiin. Koti ei tarvitse huolehtijaa, ruokaa osaan laittaa itsekin ja kaupassa oli mukava käydä vauvaa vaunuissa lykkien. Emme ole miehen kanssa mitään toisissamme roikkuvia tapauksia, vaan ymmärrämme, että toiselle voi antaa tilaa ilman, että itse menettää jotain.
Miehestä oli aidosti paljon enemmän hyötyä koko perheelle siinä vaiheessa, kun vauva oli 3 kk ikäinen ja vähän vaativampi tapaus kuin vastasyntynyt. Ja silloin minä saatoin täysin vailla huolia ja hormonimyrskyjä antaa miehen huolehtia lapsesta.