Miksi sosiaalisesti kömpelöt jätetään usein yksin opiskelu/työympäristössä
Eikä oteta kaveripiiriin mukaan? Ruokalassa jätetään yksin syömään jne.
Kommentit (183)
No esimerkkitilanne:
Menen koulussa syömään hissukan kanssa koska haluan ottaa kaikki huomioon. Yritän keskustella ja kyselen hissukalta hänen harrastuksistaan ja perheestään. Hissukka vastailee kysymyksiin yhdellä sanalla,ei availe mitään. Kyselen lisää ja lisää, Hissukka ei vuorovaikuta ja kysy mitään minulta. Jos olen hiljaa, molemmat silminnähden vain kiusaantuvat. Minusta tuntuu uupuneelta ja nolostuneelta koska olen ns. Tentannut niin paljon ja se tuntuu typerältä.
Seuraavalla kerralla haluan ruokailun menevän vaivattomammin, enkä halua kiusaantua joten etsin jonkun sosiaalisemman. En tarkoita pahaa mutta en myöskään tiedä miten päin olla hissukan kanssa,joten etsin enemmän omaa luonnettani vastaavia henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
No esimerkkitilanne:
Menen koulussa syömään hissukan kanssa koska haluan ottaa kaikki huomioon. Yritän keskustella ja kyselen hissukalta hänen harrastuksistaan ja perheestään. Hissukka vastailee kysymyksiin yhdellä sanalla,ei availe mitään. Kyselen lisää ja lisää, Hissukka ei vuorovaikuta ja kysy mitään minulta. Jos olen hiljaa, molemmat silminnähden vain kiusaantuvat. Minusta tuntuu uupuneelta ja nolostuneelta koska olen ns. Tentannut niin paljon ja se tuntuu typerältä.
Seuraavalla kerralla haluan ruokailun menevän vaivattomammin, enkä halua kiusaantua joten etsin jonkun sosiaalisemman. En tarkoita pahaa mutta en myöskään tiedä miten päin olla hissukan kanssa,joten etsin enemmän omaa luonnettani vastaavia henkilöitä.
Minä olen varmaan juuri tuollainen "hissukka". Käyttäydyn juuri noin jos joku uusi ihminen tulee kanssani syömään ja alkaa heti kyselemään hirveästi juuri esimerkiksi harrastuksista ja perheestä. En tarkoita mitään pahaa sillä, etten vastaa enempää tai pidä keskustelua yllä, en vaan kykene.
Kuitenkin minusta tuntuu mukavalta, jos joku haluaa tulla kanssani syömään. Pikkuhiljaa jos tutustun enemmän jonkun kanssa niin pystyn luontevammin keskustelemaankin, mutta siihen kuluu aikaa. Ei kannata heti alkaa tenttaamaan kovin paljoa, tulla vaan lähelle istumaan ja tervehtiä.
Viikossa on kuitenkin 168 tuntia ja niistä vain 40 ollaan töissä. Tietenkin työpaikalla kaikilla pitää olla käytöstavat, mutta niin ne pitää olla vapaa-ajallakin, kun olet tekemisissä naapurisi, sukulaistesi, ystäviesi, kaupan kassan, bussikuskin, terveyskeskuslääkärin tai kenen tahansa muun kanssa. Olen samaa mieltä sosiaalisista suhteista, mutta mikä pakko on muodostaa elämänsä sosiaaliset suhteen juuri työpaikalla? Siis paikassa, jossa et voi edes valita, keiden kanssa olet tekemisissä? Minusta työpaikan ilmapiiri on erinomainen silloin, kun työntekijöillä esimiehiä myöten on käytöstavat ja jokainen tekee työnsä niin hyvin kuin pystyy. Ei siihen sen enempää tarvita.