Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen väärin – laihdutuksesta

Vierailija
06.04.2017 |

Eli paino ei putoa, ei sitten millään. Aloitin kuntokuurin loppiaisen jälkeen, eli 9.1., takana nyt siis noin 3 kk ja painoa on pudonnut hurjat 2 kg!!!

Olen syönyt painottaen proteiiniin ja kuituun sekä mielestäni saanut kaloreita sen verran vähän, että painon olisi pitänyt tippua. Käytännössä minun on vaikea keksiä ruokavaliota, missä olisi riittävästi proteiinia ja kuitua, mutta riittävän vähän kaloreita. Suurin piirtein tätä rataa olen syönyt tammikuusta lähtien:

Esim. eiliset ruokailuni:
Aamupala: porkkana, omena, päärynä ja mandariini sekä 2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla
Lounas: Rasvattomaan maitoon keitetty kauralesepuuro + 1 rkl Flora 40% margariinia
Välipala: purkillinen tonnikalaa vedessä
Päivällinen: 2 pihviä (sisältäen ½ prk tonnikalaa vedessä, 2 näkkileipää, 1 kananmuna ja sipulia) sekä 1 dl tummaa riisiä
Iltapala: Pieni annos mämmiä rasvattomalla maidolla, avokado ja hopeatee (vettä ja rasvatonta maitoa)

Toissapäivän ruokailuni:
Aamupala: porkkana, omena, mandariini ja kiivi sekä 2 kuppia kahvia rasvattomalla maidolla
Lounas: 250g rasvatonta rahkaa, 1 dl mustikoita, ½ dl härkäpapugranolaa ja ½ dl kauraleseitä
Välipala: 1 annos proteiinijuomajauhetta vedessä
Päivällinen: parsakaali-kukkakaali-porkkana pakastevihanneksia n. 400g ja broilerfile
Iltapala: Kelloggs All Bran Fibre Plus –muroja, rasvatonta maitoa ja hopeateetä

Syömisten lisäksi olen liikkunut 6-7 päivänä viikossa joko:
- 1,5 km uintia (1h) + ½ h vesijuoksua tai
- 30 min crosstrainer (intervelliharjoittelua 2+2 min maksimisykkeellä) + 11 min soutulaitteella (2000m) + 1h lihaskuntolaitteissa (kädet, jalat, vatsa, selkä) + venyttelyt = yhteensä 2h
Tämän lisäksi normaalit perheen liikunnat, retkeilyt ja pihatyöt ym., eli esimerkiksi eilen 14 km pyöräilyä.

Ja se painoni: Ensimmäisen kahden kuukauden aikana paino putosi 2,5 kg (n.81,5 -> n.79), jonka jälkeen se ei ole hievahtanutkaan. PAITSI viime lauantaina, jolloin olimme juhlissa ja söin ainoan kerran koko kuurin aikana epäterveellisesti, joskaan en mielestäni paljon ja tämän seurauksena sunnuntai-aamun lukema oli 80. Siitä lukema tippui maanantaihin 79,5:een, jossa se on nyt siitä asti pysynyt tasaisen tappavasti. Pituus 161 ja ikä 40- 50.

Kertokaa nyt, mitä pitäisi tehdä toisin! En uskalla pudottaa ruokamäärää tästä, koska jo nyt proteiinin saanti on siinä ja rajoilla suhteessa treeniin ja kuitujen vähentäminen vaikuttaa heti vatsan toimintaan. Mihin voi vaihtaa niin, että kalorimäärä tippuu, mutta proteiinin ja kuitujen saanti ei?

Kommentit (241)

Vierailija
201/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitää raketti tiedettä painonhallinta ole...

Syö vähemmän kuin kulutat.... paino laskee

Itsekuria vaatii että pysyy syömiset kurissa

Ne karkit,herkut jne pois nii avot.

liikuntaa et kroppa herää eloon.

Ei mutta vie aikaa ymmärtää, kuinka VÄHÄN saa syödä, että laihtuu.Itse en ole ikinä ainakaan onnistunut laihduttamaan tällä suomalaisella ruokaympyrätaktiikalla. Samaten tuo rasvojen ja jonkun Oivariinin vetely on jopa tieteellisesti todistettu pupuksi. Voi on verisuonia tukkivaa tavaraa, ja margariinikin on parempi. 

Paras toki avokadot ja oliiviöljyt..Mutta te oivariinin suosittelijat, lukaiskaapa mitä tiede ajattelee siitä, ennen kuin suosittelette..

Voisiko tekstin alapeukuttaja perustella? 

Itseäni harmittaa tiedemiesten mollaaminen tyyliin, minä tiedän paremmin kun olen lukenut facebookista yhden jutun. Kyllä se tiede kuule tietää kiistattomasti, että voin tai Oivariinin syöminen on terveydelle hyvin haitallista ja sisältää moninverroin kaloreita margariiniin ja öljyyn verrattuna. Ellei paino-ongelmia ole, voi veriröörit silti vetää tukkoon joku päivä..

Toinen on kalorimäärä. Se vain on monelle meille, ei-peltotöitä, tekevälle naiselle ylin laihduttava kalorimäärä tuo 1400. 

Nyt perusteluja kiitos alapeukuttajalta. 

Siis pienikokoinen nainen kuluttaa tuollaisen 1400kcal tekemättä mitään, vaikka koomassa. Eli sen verran elintoiminnot ym. vaativat, jotta pysyt hengissä. Heti jos teet jotain, kulutus nousee. Tuo on ihan höpönpöppöä.

Koittakaa myös käsittää, että normaali rasva (voi, öljyt) ei tuki suonia. Liiallinen viljojen ja sokerin syönti tulehduttaa elimistön sekä verisuoniston, jolloin ongelmia ja tukkeumia syntyy. Näin niinkun yksinkertaisesti sanottuna.

Huh mikä pseudoravintotieteilijä! Voi nimenomaan kansankielellä tukkii verisuonia. Piste. 1400 kaloria on ihan sopiva kalorimäärä pienikokoiselle naiselle, joka telee istumatyötä. Ihan ravintoterapeutinkin mukaan, kulutustarpeesta riippuen. Olet niin väärässä ja sekoitat asioita. 

Esim sepelvaltimotauti on aivan eri asia kuin viljojen aiheuttama kehon inflammaatiotila. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Voi myös lisää kehon tulehdustilaa enemmän kuin margariini. Mutta ethän sinä sitäkään asiaa oikeasti tunne, hyvä "asiantuntija".

Hih, sovitaan sitten niin :) Enhän minä mistään mitään ymmärrä, mutta sinä olet täysin oikeassa.

Syödään kaikki sillain niinkun itsestä hyvältä tuntuu. Toivottavasti sullakin on hyvä olla omassa kehossas ja olet muutenkin terve. Ainakin tunnut hieman kiukkuiselta, ehkä se johtuu siitä että sulla on nälkä, tai et vaan kestä eriäviä mielipiteitä.

Vierailija
202/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin miksi syöt noin monta hedelmää aamulla? Aamulla pitää syödä kunnon aamupala. Esim: puuro raeujuustolla, mehukeitolla ja marjoilla, tai munakas tai kaksi viipaletta täysjyväleipää kalkkunaleikkeellä ja kasviksilla. Lisäksi voit syödä yhden hedelmän. Aamupalallakin pitää olla joku hyvän rasvan lähde. Eli öljy, avokado, pähkinät tms.

Lounaalla kasviksia runsaasti lisäksi lihaa/kanaa/kalaa +kohtuullinen määrä riisiä/pastaa/perunaa

Päivällinen sama kun lounas. Ehkä ilman noita hiilareita. Muista rasvanlähde.

Välipala ja iltapala jotain proteiinipitoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en jaksa kaikkea lukea mutta olet vanhahko jo, ja lyhyt. Aineenvaihduntasi on hidasta, mulla sama juttu. Et kerro kaloreitasi eli et ymmärrä niiistä siis yhtään mitään?Opettele kaloreiden lakseminen ja niiden raja, se voi olla vaikka 1200 kcal /päivä että alkaa näkyä viikossa tulosta. Sen alle ei kannata mennä, mutta ei kovin paljon enempääkään voi lisätä, itse lihon heti jos ylitän 1400 kcal /päivä.Tosin mulla on hormooneja ym muita arvoja pielessä. 

Repesit siis juhlisa määsäilemään, no kermakakku ja limpparia, viinaa, pullaa, keksejä, herkkuja, siinähn se koko laihutusurakka sitten menikin...:) Kaikki on kielletty. Ota tai jätä. 

Siellähän ne kalorit on laskettu, eilen 1342 ja toissapäivänä 1239.

Ja juhlien syömisetkin kerroin, ne olivat lapsen synttärit eivätkä mitkään koko päivän bileet: lihapullia alle 10 kpl, pari palaa suklaata, muutama irtokarkki, minipieni pala mutakakkua, kaksi palaa kevyttä juustokakkua ja kourallinen juustonaksuja. En syönyt itseäni mitenkään ähkyyn, mutta en paastonnutkaan, kalorit meni varmaan lauantain osalta suurinpiirtein tasoihin periaatteellisen kulutuksen kanssa.

ap

haha, kuule ei tasan tarkkaan mennyt! Söit koko viikon kulutuksesi edestä. Niinkuin sanoin jo aiemmin, sulla ei ole mitän käsitystä siis kaloreiden laskemisesta. Ihan turhaan sinä listaat mitä olet syönyt, jos et laske niiden kaloreita. Lasket kalorit niin saat edes jotain hajua todellisista määristä mitä  mätät. 10 lihapullaa,,,koko päivän ruuat. normaali syö ehkä 3 ateriallaan. Oot ihan sekaisin. Söit useita kakkuja. Miksi? ahmit. Ähkyllä ei ol etämän kanssa mitään tekemistä. Voi ihminen syödä itsensä ähkyyn vaikka salaatilla, mutta laihtuu, toisaalta 10 palaa suklaata ja lihoi kilon.

Olen samanpituinen kun sinä, ei yhtään enempää kuin 1400 kcal/päivä niin painat 61 kiloa joku päivä. Jos sen ylität niin tiijjät seuraukset. Näin kalorilaskuri.

Pitää kyllä olla hillittömän kokoisia lihapullia, että 10kpl on koko päivän ruuat. Ei taida sinulla itselläsi olla paljon kaloreista tietoa.

Vierailija
204/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko ikinä ajatelleet, että miksi ei esimerkiksi kaikki ketut kuole sydänkohtauksiin, kun ne syövät vain munia, lihaa ja eläinrasvaa? Vai oletteko tosissaan sitä mieltä, että kettujenkin olisi parempi syödä vaan rasvatonta kanan rintafilettä ja sipaista margariinia ruisleivälle? Miksi ihminen eroaa niin paljon muista eläimistä, että ihmisen on parempi syödä light-jugurttia ja välttää eläinrasvoja?

Tiesitkö, että jo kissan ja koiran ravintotarpeet ovat aivan erilaiset? Niiden kehot pystyvät luomaan tiettyjä entsyymejä, mitä toisen lajin keho ei saa kuin ravinnosta. Jos jo kissan ja koiran ravintotarpeet ovat niin erilaiset, niin ei kai tarvitse enää selittää, että myös ketun ja ihmisen tarpeet voivat hieman poiketa toisistaan?

Olet vähän tyhmä, sori. 

Niin olen, todella tyhmä. Pahoittelut siitä.

Vierailija
205/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mutta vie aikaa ymmärtää, kuinka VÄHÄN saa syödä, että laihtuu.Itse en ole ikinä ainakaan onnistunut laihduttamaan tällä suomalaisella ruokaympyrätaktiikalla. Samaten tuo rasvojen ja jonkun Oivariinin vetely on jopa tieteellisesti todistettu pupuksi. Voi on verisuonia tukkivaa tavaraa, ja margariinikin on parempi. 

Paras toki avokadot ja oliiviöljyt..Mutta te oivariinin suosittelijat, lukaiskaapa mitä tiede ajattelee siitä, ennen kuin suosittelette..

Lukisit sinäkin enemmän, niin luulisit vähemmän :)

Luepa DOSENTTI Riitta Freesen näkemys hesarista:

Lainaus alkaa...

VOITA käytetään entistä enemmän.

”Voin ajatellaan ehkä olevan ’luonnollisempaa’ kuin levitteen”, Freese arvelee. Hän muistuttaa, että voi on enimmäkseen tyydyttynyttä eläinrasvaa.

Paljonko sitten voita voi syödä?

”Ruokavalio on kokonaisuus eli voin suositeltava määrä riippuu ravinnon muista rasvanlähteistä”, hän sanoo.

Hän ei itse käytä voita.

”Se sisältää tyydyttyneitä rasvahappoja, jotka nostavat seerumin kolesterolipitoisuutta. Se taas kasvattaa riskiä sairastua sepelvaltimotautiin, joka on edelleen suomalaisten yleisin kuolinsyy”, Freese sanoo.

<<<Lainaus loppuu

Lue koko juttu 

http://www.hs.fi/ruoka/art-2000002887756.html

Ymmärrän hyvin, että tietosi ovat huonot, käytäthän lähteenäsi lehtiartikkelia.

Vierailija
206/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö muokkaamaan ruokavaliotasi niin, että ainakin aamiainen, lounas ja päivällinen sisältää proteiininlähteen, kasviksia/marjoja/hedelmiä ja hyviä rasvoja? Aamiaisella ei nyt ole proteiinia ollenkaan ja päivällisellä ihan järkyttävä annos. Elimistö ei kykene täysin hyödyntämään tuota satsia, minkä päivällisellä saat. Miten pystyt syömään noin ison lihamäärän kerralla, eikö kylläisyydentunne tule vai syötkö tuon määrän siitä huolimatta?

Nykyinen lounas aamiaiseksi, päivällisen proteiinit kahteen osaan lounaalle ja päivälliselle ja kaksi fiksua välipalaa.

Vierailija
207/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että voi on vaarallista ei tarkoita, että margariini tai kevytlevitteet olisivat terveellisiä.

Ja kyllä se keho tarvitsee sen tulehdustilan, jotta syntyy mm. verisuonitauti tai nivelrikko. Niin kauan kuin ei ole tulehdusta, voi on vaaratonta ja jopa margariinia terveellisempää. Mutta kuka saa sen tulehduksen ja sairastuu, aikamoista arpapeliä.

Vierailija
208/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni harmittaa tiedemiesten mollaaminen tyyliin, minä tiedän paremmin kun olen lukenut facebookista yhden jutun. Kyllä se tiede kuule tietää kiistattomasti, että voin tai Oivariinin syöminen on terveydelle hyvin haitallista ja sisältää moninverroin kaloreita margariiniin ja öljyyn verrattuna. Ellei paino-ongelmia ole, voi veriröörit silti vetää tukkoon joku päivä..

Toinen on kalorimäärä. Se vain on monelle meille, ei-peltotöitä, tekevälle naiselle ylin laihduttava kalorimäärä tuo 1400. 

Siis pienikokoinen nainen kuluttaa tuollaisen 1400kcal tekemättä mitään, vaikka koomassa. Eli sen verran elintoiminnot ym. vaativat, jotta pysyt hengissä. Heti jos teet jotain, kulutus nousee. Tuo on ihan höpönpöppöä.

Koittakaa myös käsittää, että normaali rasva (voi, öljyt) ei tuki suonia. Liiallinen viljojen ja sokerin syönti tulehduttaa elimistön sekä verisuoniston, jolloin ongelmia ja tukkeumia syntyy. Näin niinkun yksinkertaisesti sanottuna.

Huh mikä pseudoravintotieteilijä! Voi nimenomaan kansankielellä tukkii verisuonia. Piste. 1400 kaloria on ihan sopiva kalorimäärä pienikokoiselle naiselle, joka telee istumatyötä. Ihan ravintoterapeutinkin mukaan, kulutustarpeesta riippuen. Olet niin väärässä ja sekoitat asioita. 

Esim sepelvaltimotauti on aivan eri asia kuin viljojen aiheuttama kehon inflammaatiotila. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Voi myös lisää kehon tulehdustilaa enemmän kuin margariini. Mutta ethän sinä sitäkään asiaa oikeasti tunne, hyvä "asiantuntija".

Hih, sovitaan sitten niin :) Enhän minä mistään mitään ymmärrä, mutta sinä olet täysin oikeassa.

Syödään kaikki sillain niinkun itsestä hyvältä tuntuu. Toivottavasti sullakin on hyvä olla omassa kehossas ja olet muutenkin terve. Ainakin tunnut hieman kiukkuiselta, ehkä se johtuu siitä että sulla on nälkä, tai et vaan kestä eriäviä mielipiteitä.

Olet oikeassa. Olen lukenut tutkimuksia mm. siitä, mitkä ravintoaineet vaikuttavat tulehdustilaa kasvattavasti ja miten voi vaikuttaa kropassa verrattuna muihn rasvoihin.

Harmittaa ihan tosissaan se, että netissä moni väittää mitä sattuu vaikka tietoa ei ole. Muutama kymmentä vuotta sitten Suomi teki mielettömästi työtä saadakseen kansan pois punaisen maidon ja voin käyttämisestä ja niiden luomien sairauksien syntyminen VÄHENI. Nyt kuolemat tulevat lisääntymään sinun kaltaistesi tietäjien vuoksi kun niin moni uskoo voin olevan terveellistä. 

On todella erikoista, että esim täällä olleeseen dosentin näkemykseen siitä, että voi ON EPÄTERVEELLISTÄ, ei tullut yhtään kommenttia tai tieteellistä vastinetta. 

Niitä ei tullut, koska niitä ei ole. Tämän hetken tieteen valossa voi on epäterveellistä ja se on fakta. Jos ole eri mieltä, perustele, kiitos. Tosin tiedä, että näin et voi tehdä, koska todisteita siitä ei ole. 

Vierailija
209/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli on yksi osanen verisuonten tukkeutumisessa, mutta ei tee sitä yksin.

Vierailija
210/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että voi on vaarallista ei tarkoita, että margariini tai kevytlevitteet olisivat terveellisiä.

Ja kyllä se keho tarvitsee sen tulehdustilan, jotta syntyy mm. verisuonitauti tai nivelrikko. Niin kauan kuin ei ole tulehdusta, voi on vaaratonta ja jopa margariinia terveellisempää. Mutta kuka saa sen tulehduksen ja sairastuu, aikamoista arpapeliä.

Siis inflammaation vastaisella ruokavaliolla tarkoitetaan kehon tilaa, jossa keho on pienessä tulehdustilassa, mutta ei varsinaisesti sairas, mutta toki alttiimpi sairauksille. 

Tilasta kärsimme me kaikki. Kehon tulehdustilaa nostaa tutkimusten mukaan esimerkiksi voi ja siihen neutraalisti vaikuttaa hyvä margariini. Esimerkiksi extra virgin -oliiviöljy puolestaan laskee tulehdustilaa, samoin etikka. Vain muutamia mainitakseni. Valkoisen viljan on todettu nostavan tulehdusta.

Pointti oli se, että missään tilanteessa voi ei ole "terveellistä" tai neutraalia terveydelle. No ehkä aivojen mielihyväkeskukselle 

Vierailija
211/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Olen lukenut tutkimuksia mm. siitä, mitkä ravintoaineet vaikuttavat tulehdustilaa kasvattavasti ja miten voi vaikuttaa kropassa verrattuna muihn rasvoihin.

Harmittaa ihan tosissaan se, että netissä moni väittää mitä sattuu vaikka tietoa ei ole. Muutama kymmentä vuotta sitten Suomi teki mielettömästi työtä saadakseen kansan pois punaisen maidon ja voin käyttämisestä ja niiden luomien sairauksien syntyminen VÄHENI. Nyt kuolemat tulevat lisääntymään sinun kaltaistesi tietäjien vuoksi kun niin moni uskoo voin olevan terveellistä. 

On todella erikoista, että esim täällä olleeseen dosentin näkemykseen siitä, että voi ON EPÄTERVEELLISTÄ, ei tullut yhtään kommenttia tai tieteellistä vastinetta. 

Niitä ei tullut, koska niitä ei ole. Tämän hetken tieteen valossa voi on epäterveellistä ja se on fakta. Jos ole eri mieltä, perustele, kiitos. Tosin tiedä, että näin et voi tehdä, koska todisteita siitä ei ole. 

Sanot lukeneesi tutkimuksia.  Et ole tainnut ymmärtää lukemaasi tai ehkä sittenkin olet lukenut vain lehtikirjoituksia tutkimuksista.  Todisteita voin epäterveellisyydestä ei ole olemassa.  Voin toistaa erään viestinkirjoittajan lauseen: "Lue enemmän, luulet vähemmän"

Vierailija
212/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tekisin ap:na kokeilun, treenit pois ja kalorimäärä reilusti alemmaksi. Mitä jos antaisit itsesi levätä vuorotteluvapaalla? Terv. 5 kg 5 viikossa laihduttanut sulamo.fissä

Vierailija
213/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin liikut todella paljon, joten tarvitset myös energiaa paljon enemmän kun mitä noilla eväilläsi saat. Miten edes jaksat liikkua, jos aamupala koostuu hedelmistä?

Elimistösi on säästöliekillä ja kohta olet itse ihan piipussa.

Nyt vähennöt treenaamista, elimistön pitää saada myös levätä. Jokainen urheilija tämän tietää. Mitään tuloksia et saa hulluna liikkumalla ja syömällä liian vähän.

Laihduttaja ei hedelmiä tarvitse ruokavalioon. Tai no banaani on ihan hyvä treenin jälkeen.

Sinuna ostaisin vaikka jonkun nettivalmennuksen että saisit syömiset kuntoon. Esim. Fitfarmilla on ihan asialliset ruokaohjeet laihduttajalle ja treenaajalle.

Vierailija
214/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua tosiaan, miten painosi ei putoa. Olin vähän samanlaisella dieetillä kuin ap ja jo viikossa putosi 2 kg. En uskaltanut jatkaa enempää, kun pudotettavaa oli niin vähän.

Tästä sitä näkee, että ihmisten aineenvaihdunnat ovat todella erilaisia!! Eikä lihominen ole aina omaa laiskuutta. Jo normaali syöminen voi lihottaa monia.

Vierailija
215/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin aineenvaihdunnat erilaisia. Itse olen 172/62 (ollut tässä painossa jo vuosia lihomatta) Syön seuraavalla tavalla usein:

Aamupala: 2 ruisleipää, kahvia, jogurtti, banaani

Kahvitauko töissä: Kahvia ja pullapala

Lounas: Suuri annos kotiruokaa, joskus myös jälkiruoka

Kahvitauko: Kahvia ja pähkinöitä

Päivällinen: Keskikokoinen annos kotiruokaa

Iltapala: Teetä, 2 leipää, jotain herkkua (kuppi jäätelöä tai pari riviä suklaata)

Ruokavaliohan on melko epäterveellinen ja kalorit taatusti yli 2000. Liikun päivittäin hieman kevyttä liikuntaa. Jostain syystä en kuitenkaan liho noista mitoista.

Mistä tämä sitten johtuu? No, ihmisillä on erilaiset aineenvaihdunnat! Joku olisi näillä syömisillä todella ylipainoinen.

Vierailija
216/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua tosiaan, miten painosi ei putoa. Olin vähän samanlaisella dieetillä kuin ap ja jo viikossa putosi 2 kg. En uskaltanut jatkaa enempää, kun pudotettavaa oli niin vähän.

Tästä sitä näkee, että ihmisten aineenvaihdunnat ovat todella erilaisia!! Eikä lihominen ole aina omaa laiskuutta. Jo normaali syöminen voi lihottaa monia.

No tämän kun kaikki tajuaisivat. Itse voisin päivitellä, miten joku ei voi olla juomatta tai polttamatta, kun olen itse lopettanut tupakoinnin onnistuneesti enkä ole käyttänyt alkoakaan yli kymmeneen vuoteen eikä sen kanssa ole mitään ongelmaa. 

Sen sijaan traumaattinen lapsuuden elämäntilanne ajoi kehon jo ekaluokkalaisena kasvattamaan stressivatsan ja olen sitten saanut koko ikäni sen jälkeen taistella painoni kanssa, siihen asti olin normaalivartaloinen lapsi. Taistelu on tuottanut sen verran hedelmää, että olen onnistunut pysäyttämään maksimipainon ylipainon ja lihavuuden rajalle.

Vierailija
217/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ikä vaikuttaa myös, yli nelikymppisen kulutus on pienempi kuin 20-30-vuotiaan vaikka treenaakin paljon. Olen itse 44 v ja laihdutin 7 kg 5 kuukaudessa, mutta jouduin olemaan todella tarkka ruuan kanssa. Käytännössä puolitin annoskoot, lopetin leivän syönnin kokonaan, ja poistin kaikki herkut, napostelun ja alkoholin käytön. Uuteen ruokavalioon tottuminen vei pari kuukautta ennen kuin alkoi sujumaan.

Pari-kolmekymppisenä laihduin tuosta vaan, kun vähän katsoin mitä söin, nyt oli kyseessä aivan erilainen urakka. Paino on pysynyt nyt kolme kuukautta tavoitteessa, mutta joudun edelleen koko ajan muistamaan, ettei laihdutus ole ohi vaan kysymyksessä on ollut ja on täydellinen ruokailutapojen muutos.

Aikaisemmin en tullut ajatelleeksi, miten paljon ylimääräistä pikku hedelmävälipalat, satunnaiset voileivät "pikkunälkään", jugurtti+myslit tuovat ruokavalioon. Sen jälkeen kun asian tiedosti ja ymmärsi, painonpudotus helpottui ja tavoitepainon ylläpito on sujunut hyvin.

Vierailija
218/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kostdoktorn.se/vetenskap

Aloittakaa tutkimuksiin tutustuminen täältä. Ihmettelen, minkä RCT-tutkimuksen voin vaarallisuudesta joku palstalainen pystyy esittämään, kun Suomen ja Ruotsin viranomaisilla ei ole sellaisia esittää.

Vierailija
219/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itse laihtumaan kun lisäsin ruokaa, aineenvaihdunta alkoi toimimaan kunnolla. Noin vähällä ruualla elimistö elää säästöliekillä ja yrittää pitää kaikista ylimääräisistä kiinni että ei pääse laihtumaan. Aluksi kun lisäät ruokaa, tulee hieman kiloja/nestettä kun kehosi innostuu että saa vihdoin ravintoa. Kun aineenvaihdunta normalisoituu ja jatkat tuolla liikuntamäärällä keho "uskaltaa" päästää vararavinnosta irti kun se tietää että ruokaa tulee kuitenkin. Tsemppiä.

Vierailija
220/241 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin itse laihtumaan kun lisäsin ruokaa, aineenvaihdunta alkoi toimimaan kunnolla. Noin vähällä ruualla elimistö elää säästöliekillä ja yrittää pitää kaikista ylimääräisistä kiinni että ei pääse laihtumaan. Aluksi kun lisäät ruokaa, tulee hieman kiloja/nestettä kun kehosi innostuu että saa vihdoin ravintoa. Kun aineenvaihdunta normalisoituu ja jatkat tuolla liikuntamäärällä keho "uskaltaa" päästää vararavinnosta irti kun se tietää että ruokaa tulee kuitenkin. Tsemppiä.

Ja lisäksi, elä hamstraa liikaa proteiinia noissa liikuntamuodoissa. Liika proteiini muuttuu kehossa rasvaksi, suosi hyviä hiilihydraatteja mielummin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän