Siis sattuuko kierukan asentaminen ihan hirveästi?
Mulle laitetaan tänään Mirena, googlailin huvikseni kokemuksia laitosta.
Kaikki keskustelut tuntuu olevan, että aivan kamala kipu, ihmiset pyörtyilee, oksentelee ja joutuvat vaan makaamaan joitain päiviä.
Ihan todellako on näin? Kuvittelin, että kyseessä on ihan pikkujuttu ja hetkessä ohi. Onko se tosiaan ihan kamalaa ja hirveän kivuliasta?
Mulla on takana kolme alatiesynnytystä ja yksi sektio ja niiden jälkeen tuntuu, että yhden kierukan asennus ei mitenkään voi olla kovin kamalaa,
Olenko ihan väärässä?
Kommentit (10)
Mä otin tuntia ennen 800 mg ibuprofeenia ja 1000mg parasetamolia, ennen operaatiota sain vielä 5mg diatsepaamia. Sattui, mutta kyllä sen kesti. Sohvalla makasin kippurassa n. vuorokauden.
Mä en suostu kärsimään yhtään gynen juttujen takia. Aina kunnon kipulääkkeet+rauhottava.
Laittaminen ei sattunut. Illalla ja seuraavien kuukaustisten aikaan melko kovat kuukautiskipuja muistuttavat alavatsakivut.
Alatiesynnytyksen ja sektion jälkeen kierukan laitto vain nipisti. Mutta yksilöllistä on.
Sattui helvetisti ja olin pyörtyä. Joillekin ehkä ei. Olen synnyttämätön.
Mitäs kuvittelisit kun alapäähän ruuvvataan häkkyrää? Sattuu niin s....nasti!
Vihlaisi sekunnin verran kohdun kokoa mitattaessa, toisen kerran itse kierukan lupsahtaessa sinne. Tämä siis yhden kerran kokemus, seuraavan laitto saattaa tietysti olla täyttä tuskaa, itkua ja huutoa.
Kolme tai neljä koerukkaa laitettu, ei satu!! Panadolia ja Buranaa oon ottanut edeltävästi
Muutaman Mirenan kokeneena, en muista että se laittaminen olisi erityisesti sattunut, mutta se poisto............hrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....... :(
Kyllä se sattui jonkun verran. Mutta ei mitään ylivoimaista todellakaan. Kannattaa ottaa tukevasti särkylääkkeitä etukäteen, niin kuin joku jo neuvoikin. Jälkeenpäin oli kyllä aika tuskaisaa ja vuotoa piisasi jonkin aikaa, kunnes loppui kokonaan.
Joillekin ei satu ollenkaan, joillekin on järkyttävän kivuliasta, joillakin vähän nipistää. Ikäväkseni kuulun tuohon silkkaa kidutusta osioon.