Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Marrasmurujen torstai***

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on surkea, flussa iski pari päivää sitten ja siihen päälle tämä ns. normaali väsymys niin jopas on hauskaa... Eilen ei olisi huvittanut töiden jälkeen tehdä muuta kuin maata sohvalla. Jotenkin sain itsestäni sen verran irti että vähän siivoilin ja kävin jopa kaupassa. Iltaruoka tuli kyllä sitten ihan eineksistä... Jos tänään vähän tsemppais siinäkin. Itselläni ainakin se nälkä tulee niin yhtä äkkiä ja voimakkaana, että ei siinä kovin kummoisia pöperöitä ehdi laittaa.

Neuvolaan enää 6 yötä... Ja siitäpä päivä kysymys, millä viikolla olette menossa/olette menneet ekan kerran neuvolaan? Minulla eka neuvola on rv 9+3. Ja ajattelin pyytää, että kuunneltais jo sydänääniä, vaikka tiedän että varmasti neuvolantäti vastustaa. Jos ei suostu/äänet ei kuulu, niin varaan heti ultran yksityiseltä, maksoi mitä maksoi. Nyt mun kärsivällisyys on siis loppu, ensi viikkoon maltan odottella tietoa, että onko siellä ketään vai ei, mutta en kauempaa. Tuulimuna siis pelottaa jostain syystä ihan hirmuisesti.

No, mutta kaikesta huolimatta mukavaa päivää kaikille :)

Marrastoive rv 8+4

Vierailija
2/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nyt syöty paljon eineksiä/purkkiruokaa kun en yksinkertaisesti pysty haistelemaan ruokaa niin kauaa että pystyisin valmistamaan mitään. Jääkaappi ei varmasti normaalinenään haise, mutta mun on ihan pakko pidättää hengitystä kun avaan oven. No, isukki tulee tänään reissusta kotiin, niin ehkä meillä saa taas illalla kunnon kotiruokaa. En kyllä mene vannomaan, että minä sitä pystyisin syömään. Tylsää, yleensä tykkään ruoasta :).

Neuvolaa en ole vielä varannut. Kyse ei ole siitä, että en olisi malttamaton, sillä joka päivä laskeskelen, kuinka kauan siihen voisi olla aikaa. Tiedän vaan, että ei se sen nopeampaa tule, vaikka nyt jo varaisi. Mun on vaan pakko varata neuvola-aikavasta sitten kun saan sen ajankohdan työvuorot, koska en halua herättää epäilyksiä töissä pyytämällä salaperäisiä vapaita ;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin...

Kuitenkin sain eilen kokea hiukan pelon hetkiä, kun aloin vuotamaan kirkasta ja vaaleanpunaista verta. Onneksi kuitenkin loppui ja muuttui ruskeahkoksi vuodoksi. Tänään taas sama homma oli aamulla kun kävin vessassa. Taitaa olla yleistä vai onko jollain kokemuksia?

Ensi viikon torstaina on sitten ultra joten siihen asti tulee varmaan tämän olotilan kanssa odotella. pahaa oloa ei ole tullut, joten syön hyvällä ruokahalulla. Välillä täytyy vaan vähän röyhtäillä :)

Väsyttää ja nukuttaa...nämä aamuviideltä töihin heräämiset on aivan liian raskaita.Onneksi on viikonloppu vapaata ja saa tupareita viettää. Ostettiin Helsingistä paritalon puolikas ja nyt sitten kavereita kutsutaan kylään. Täytyy vaan kehitellä tarina juomattomuuteen kun ei vielä halua paljastaa tätä suurta salaisuutta. Taitaa olla rouvalla pissatulehdus ja antibioottikuuri päällä niin ei voi ravintolaan lähteä! :) :) :)

Mukavaa päivää kaikille

heidi <3 toukka 6+0

Vierailija
4/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla on eka neuvola mut viikoista ei ole tarkkaa tietoo. Menkkojen mukaan olis jo 7 tai peräti 8, mutta plussasin niin myöhään että luultavasti todelliset viikot vasta jotain 5. Olisko kellään kokemuksia vastaavasta?

On tämä alku aika hermoja kiristävää aikaa, itselläni oli joulukuussa keskenmeno viikolla 7 ja nyt ei kyllä ihan uskalla nauttia tästä alkuajasta. Ei olla suvullekkan vielä kerrottu, odotellaan ultran varmistusta.

Vierailija
5/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iski juuri ennen töihin lähtöä paha olo ja samantien aamupala tuli ylös. Töissä uskalsin syödä pienen purkin mustikkakeittoa ja se on toistaiseksi pysynyt sisällä. Milloin tämä pahoinvointi oikein loppuu?!

Neuvolaan olen menossa vasta rv 10. Yksityisen lääkärin luo olen menossa rv 8, jolloin toivon kuulevani vauvan sydämenäänet. Jos ne ovat jo kuultavissa...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Vierailija
6/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista torstaipäivää täältä Lahden suunnalta!

Olot ihan ennallaan: Väsyttää, mutta aamuisin ei nukuta. Pahaa oloa on aika ajoin, mutten ole oksentanut. Maha on turvoksissa ja paukuttaa...

Neuvola 7.4, eli pari viikkoa vielä. Yksityiselle ultraan olen yrittänyt soittaa joka ilta, mutta aina on numero varattu. Tänään taas jatketaan yritystä = ).

Mutta nyt siivoilemaan, kun muksut tarhaan just vein ja iltavuoroon lähtö itsellä kohta edessä.

Effica ja Pyry 8+2

Vierailija
7/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka! Vielä en paljoa uskalla tänne kirjotella jatutustua teihin peremmin, pelko tammikuisesta keskenmenosta kummittelee takaraivossa. Mutta Kristiina-67 (meniköhän nimim oikein) kyselit, onko kokemusta, että olisi viikoista epävarmuutta? Minulla siis tämä raskaus on alkanut suoraan keskenmenon jälkeisestä kierrosta, tein kp 29-30 (normaali kierto 28-32) eteenpäin viikon välein negatestejä ja vasta kolmas näytti plussaa. Kun vielä itse muistelen touhuilukertojamme, niin itse arvelen viikoikseni nyt 6+5, vaikka kierron mukaan viikkoja olisi jo 8+4. Mutta varasin tosissaan tuon alkuraskauden ultran ihan siitä syystä, että viikot varmistuisi ja myös siksi, että varmasti näen, onko massussa elämää ennen kuin menen ekalle neuvolakäynnille.

Pelko tuulimunasta tms tuntuisi turhalta, sillä oireita on todella paljon: pahoinvointi ja parina aamuna yökkäilyä, rintojen kipeys, makean ällöttäminen, hajujen ällöttäminen, tunteiden heilahtelu laidasta laitaan. Eikös se niin ole, että vahvat oireet kertoo, että istukka on lähtenyt toimimaan ja elämää olisi mahassa?

Hui, toisaalta pelottaa nähdä sinne kohtuun ja toisaalta ei pää kestä olla menemättäkään ultraan..

Aika hauskaa kyllä, että tämä laskettuaika sattuu aika lähelle omaa syntymäaikaani. Tulee kaksi skorpparia samaan taloon : )

Vierailija
8/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meikäläinen istuu villatakki päällä,kun paleltaa!

Toiset sanoo,että meillä on kuuma,mutta ei minulla.

Ja edelleen väsyttää.

Muuten olo ihan hyvä.

Olikohan se nimimerkillä Myyry jolla lapsella vikaa jaloissa,kun syntyi,Meilläkin nuorimmaisella sama juttu ja käydään aina kontrollissa sairaalassa.Alussa viikottain,mutta onneksi nyt harvemmin.

Ulkona paistaa aurinko ja taidetaan mennä myöhemmin ulos pikkutyttöjen kanssa.Mies tulee töistä vasta illemmalla.

Jep,kiva että täällä oli muitakin joilla näitä lapsia useampi,etten aivan yksin erotu joukosta;)

Nyt toivotan teille aurinkoista päivää!

Vierailija
9/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää esikoisen rokotuskuume helpottavan, onneksi! Tuntuu, että pää leviää, kun ei ulos pääse tätä huonoa oloa helpottamaan. Onneksi mies tulee tänään kotiin.

Mulla on eka neuvola viikoilla 9+6. Muistelen että esikoisesta noilla viikoilla 9+ jotain neuvolan täti kyllä kuunteli sydänäänet ja sieltä ne kuuluivatkin.

Jospa minäkin noita öitä lasken sitten siihen ultraan, eli vielä kuusi yötä ultraan.

Sarafan rv 6+1

Vierailija
10/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas.

Minä aion varata neuvola-ajan, kun mennään ensi viikolla tytön kanssa rokotusta hakemaan. Ekassa raskaudessa ensimmäinen neuvola oli rv. 9, mutta täti ei silloin suostunut kuuntelemaan sydänääniä. Niitä kuunneltiin vasta 13+ viikoilla.

Lapsia4, muistit oikein. Meidän tytöllä on synnynnäinen jalkavika. Eilen kontrollista kaikki oli kuitenkin tosi hyvin ja lääkäri oli ylpeä hoidon tuloksista. Saatiin kai terveen paperit :) Nyt vaan odotellaan, että tytön jalkalihakset hiukan voimistuvat ja tasapaino kehittyy, jotta käveleminen onnistuisi.

Minun ultra-aikana on VASTA kahden viikon päästä :/ Odottavan aika se on pitkä!

-Myyry 5+1

Vierailija
11/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta eka neuvola oli rv 9+5 ja kätilö päättäväisesti kieltäytyi edes koittamasta, kuuluuko mitään. Tosi typerää minusta, voisihan sitä koittaa ja jos ei kuulu niin myöhemmin koittaa uudestaan. Tällä kertaa säästäisin siinä mahdollisesti 100 euroa ja yksityisellä käynnin vaivan, jos äänet kuuluisikin rv 9+3, niin monelta näilläkin sivuilla on tuolloin kuunneltu ja kuultu! Nyt onneksi eri neuvola ja itsekin vähän päättäväisemmin osaan asiaa pyytää. Tai vaatia, ihan miten sen nyt ottaa ;)

Vierailija
12/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip,

Olen oksentanut nyt kolme päivää ja kaksi yötä ihan tauotta. Tänään on ollut kuitenkin parempi päivä...en ole oksentanut kuin kaksi kertaa.

Mahasta alkaa tulla aika mielenkiintoista pahanmakuista keltaista nestettä, jota ei todellakaan ole ilo päästää ulos. Mistä ihmeestä sitä vielä riittää?

Miten ihmeessä tässä voi kuvitella tekevänsä töitä? Sain saikkua 28.3. saakka ja varmaan esimies mielessään ihmettelee, miten joku voi olla näin voipunut " oksennustaudin" kourissa. Sanoin tänään lääkärissä, etten selviä millään töissä, kun kotonakin on pää pöntöllä koko ajan.

Hauskinta tässä on se, että tässä on vasta 7. rv alkamassa, eli tätä oloa kenties jatkuu vaikka miten pitkään vielä. Muistan, että kauheata se oli esikoisenkin aikaan pahoinvoinnin kanssa, mutten muista sen olleen näin kauheaa...huh. Tulikin mieleen, että taitaa olla tyttö tulossa. Esikoinenkin oli tyttö...

Pojasta pahoinvointi kesti tasan pari päivää ja loppui siihen, tosin edellisestä raskaudesta ei ollut silloin kovin kauan. Nythän on niin, että edellisen kerran olen ollut raskaana 8v sitten, eihän elimistö sitä tilaa enää muista...

Odotan innolla sitä ensimmäistä neuvolakäyntiä. Minulla on aina siellä kuunneltu alusta pitäen niitä sydänääniä, eikä ole tarvinnut edes pyytää. Toivottavasti nytkin käy niin.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin/etomisen kourissa rimpuileville. Kunhan tästä nyt selvitään niin johan alkaa helpottamaan...

T. Kanelisokeri

Vierailija
13/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen olo on nyt. Kun on niin alkumetreillä että. Niin, joku tuolla siitä tuulimunasta kirjoitteli, ja hormoneista jne.

Eli siinä on ihan samat oireet kuin raskaudessakin, eli se, ettei niitä ole, ei tarkoita sitäkään että olisi tuulimuna. Mulla oli erittäin vahvat oireet tuulimunan aikoihin, rintoja oikein pakotti, oksetti jne. Istukka kehittyy, lapsivettä on normaalisti ja jopa kohtu kasvaa. Eli mulla viikolla 12 oli ihan selvä vaavimasu jo. Jota kovasti ihmettelin, ja silloin lääkäri mulle tästä enemmänkin kertoili. Netistä etin tietoa, ja sieltä löysin myös, että viikosta 7 eteenpäin olisi todettavissa. Eli eilen kirjottelin, että neuvolan täti ei suositellut sitä alkuraskauden ultraa, mutta tosiaan jos vkol 8 menee jo niin pitäisi näkyä. Mutta odotetaan nyt kuitenkin pelonsekaisin tuntein sinne vkolle 11-12.

kauheaa tuo ylläoleva teksti- raskaana oleville! Mutta faktaahan tuo.

Väsymys kun voittaa..siis on tämä kyllä. Mietin että ihan alussa kun vasta mennään, että olisko kuitenkin kevätväsymystä ;). mutta taitaa hormonit sotkea vielä lisää kuvioita!

Kiukkuisuutta tuntuu myös olevan, tai lyhyttä pinnaa. Esikko heräs taas aamulla 05.45 joten unta ei juuri saa. Ja kun itse nukahtaa illalla vähän myöhempään..niin lyhyeksi jää. Mutta kun ei viitsi ihan 20 nukkua vielä! ja päiväunista ei kannata edes haaveilla..nooh..viikonloppu ja mies kotona vahtivuorossa- nyt on hyvä syy pistää sohvalle, olenhan raskaana :)

Ällöttää ja köllöttää. siinä siis suunnitelmat eteenpäin!

Vierailija
14/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tosiaan 8.vko menossa, kyllä tuli myötätuntoaalto edellistä kirjottajaa kohtaan en muista nimimerkkiä, jolla kova pahoinvointi. Itsellä ei ole hajuakaan pahoinvoinnista ollut näissä raskauksissa, tämä 3..sarimari kyseli maanantain ketjussa että voiko raskaus mennä lähes " oireettomasti" niin kyllä se voi mennä.. Pientä väsymystä havaittavissa mutta muuta ei oo ollu. Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, jospa äkkiä helpottais! Mukavaa päivänjatkoa!

Vierailija
15/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista Kanelisokerille pahoinvoinnin keskelle! Muista, että jos mikään ei pysy sisällä, niin parempi lähteä tiputukseen.

Itselläni tämä kotiin jääminen helpotti eli työpäivät olivat kyllä niin raskaita, että lisäsivät pahoinvointia ja oksentelua. Nyt kun olen saanut levätä ja olla ihan vaakatasossa, niin olo on helpottanut. Onneksi! Oksentaminen ja pahoinvointi on kyllä inhottavaa. Mutta pääasia tietysti, että vauvalla on asiat hyvin. Eilen oli alkuraskauden ultra ja siellä näkyi pieni ihme ja sydän sykki. <3

Aika saisi tosiaan kulua nopeaan..

Pikmin rv 6+5

Vierailija
16/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut tuon öklötyksen kanssa parempi päivä...no kerkeehän tuo illalla vielä yllättämään. Väsymys on tosi voimakasta, parina iltana oon menny ysiltä jo nukkumaan...ei siis pysy silmät auki pidempään!

Eka neuvola olis 3.4 eli vielä yli viikko aikaa. Rv:t on tuolloin 7+4...tällä reissulla yritän puhuttaa et pääsen terveyskeskukselle alkuraskauden ultraan, kun mulla oli tuo tuulimuna/km joulukuussa. Puhelimessa neuvolan terkkari kuulosti siltä, et laittaa mut ultraan (=

Eipä tässä sen kummempia...tyttö edelleen yskässä ja yksi jumituspäivä taas menossa.....*ahdistavaa* Jospa huomenna pääsis raittiiseen ulkoilmaan..

Wempula ja VIP 6+0 (jes!)

Vierailija
17/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukuisiakaan ei taida vielä olla.

Olen tuolla kuumeilu-puolella ollut marraskuisissa, vaikka la menkkojen mukaan menisikin kiikun kaakun marras- ja joulukuun vaihteeseen.

Kuitenkin, ovis oli jo joskus kp6 ellei aiemmin sillä ovistesti näytti plussaa jo kp3 ja negaksi se vaihtui jo muistaakseni kp8 eli sen puolesta tämä olisi syntymässä marraskuun puolella. Edelliset 3 lasta ovat kaiken lisäksi tulleet maailmaan jo rv37 -38 eli eihän se LA ole parasta ennen päiväys. ;))

Ehkäpä se LA tässä tarkentuu kun ultraan pääsee.

Eli josko huoliitte porukkaan yhden häntäpään heikin? =D

Rv:t olen repässyt ihan kompromissina perään, aikalailla pienintä mahdollista ajatellen eli 4+1 (vasta!).

Mieluummin näin päin, että viikot ultrassa lisääntyy, eikä ainakaan vähenisi. :)

Ehkäpä minä yksityisellä poikkean toukokuun alussa kurkkaamassa, että mitä siellä näkyy.

Neuvolaan varailen ajan vasta sen jälkeen jos kaikki ok.

Olotila raskautunut. Väsyttää ihan kamalasti. Hiljattain sairastettu mahatauti verotti varmasti myös voimia ja testi tuli tehtyä kun ällötys vaan jatkui eikä menkkoja näkynyt, vaikkas viimeinen lugesteroni on nappastu suuhun viikko sitten. Oli ensimmäinen kierto kun moiset apuvoima-tabletit oli käytössä ja ilmeisesti ne auttoi. ;)

Muutoin yllätyin positiivisesti kun 3. kierrosta plussasin, edellistä kun sai odotella puolitoista vuotta, ennenkö itsestään ilmoitti.

Pissalla saa ravata, yölläkin jos sattuu heräämään.Mahassa on myös painon tunnetta koko ajan, vähän mokoma pömpöttääkin(mielikuvitusta vai turvotusta!!?).

Nyt lähden hakemaan nuorempia päivähoidosta ja palailen illasta kurkkaamaan pinoa!

Only1 4+1

18/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi odottaja ilmoittautuu! Marraskuisten puolella ehdin roikkumaan ja nyt sitten onnellisesti päätin tännepäinkin suunistaa :)

Mahassa jomottelee jatkuvasti kuukautismaisesti mutta muita oireita en oikeastaan enää huomaa. Eilen aamulla ja toissa iltana oli etovaa oloa ja tissit hieman arat, mutta nyt ei niitäkään. Sen takia vähän huolestuttaa! Ultraan tahtoisin, mutta eikös se ole aika tyyris, joku puhui jopa 80 eurosta?

raskausviikkoja ilmeisesti ' huimat' 4+2, eli toinen hännänhuippu täällä pyörii. LA olisi näillä näkymin 28.11. JEE!

Lisää kuulumisia odotellen ja lisää oireita tahtoen! ;)

Pum

Vierailija
19/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä saatan tietää miten kamalaa sulla on. Ite oon ollu pois opinahjosta reilun viikon pahoinvointien takia. Kokoajan oon yrittänyt huolehtia että syön tarpeeksi usein ja nukun/lepään mahdollisimman paljon. Tsemppiä ja yritä jaksaa. Toivotaan että sulla helpottais mahdollisimman pian, ettet joutuis tiputukseen.

ja omaanapaa: onko teillä tissit muuttunut jo? En muista aiemmistä raskauksista että olis näin aikasessa muuttunut näin turvoksissa, painavat, arat ja pigmentti tummunut nänneissä. Kohta on lautasen kokosen nännit :D heh. Uudet rintsikat pitää hommata..

Hassua tässä mun pahoinvoinnissa on se että äklötyksen kohteet vaihtuu päivittäin. esim. yhtenä päivänä himoitsin omenoita ja omenamehua (se oli ainutta mitä sinä päivänä saatoin syödä) seuraavana päivänä omenat+mehu etoi pahasti. Sama käynyt mm. juuston, lihakeiton ja pizzan kanssa. Mielihalut vaihtelee siis päivittäin.

Tekeekö teillä enemmän mieli suolaisia vai makeita ruokia/herkkuja?

Mulla sekin vaihtelee päivittäin, mutta suklaata en vois syödä. Ehkä mä sittenkin odotan poikaa :D

t.Vaavaa 7+6

Vierailija
20/28 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä kävin tänään ekassa neuvolassa! Papereitten täyttelyähän se oli, mutta jotain konkreettista kuitenkin. Maanantainen verenvuotokin lakkasi ja tiistaina tuli enää vain rusehtavaa limaa. Täytynee uskoa, että kaikki jatkuu ok. Kuitenkin odottelen neljän viikon kuluttua samaa. Kuopuksenkin aikana oli ns kolmet menkat. Mutta en muista, että olis vuotanut näin paljon. Eli -Heidi- Jos vaan vuoto loppuu, eikä ole kipuja tai hyytymiä, voit ola suht huoleti. Itse kävin kuitenkin polilla tutkimassa tilanteen. Toisaalta kaikki ylimääräinen " rassaaminen" voi lisätä vuotoa. Meillä ainakin jätetään yhdynnät hetkeksi, ihan oman mielenrauhan takaamiseksi. parin viikon päästä meen uudelleen ultraan ja lääkärille. Seuraava neuvola on 25.4. ja samoihin aikoihin pitäis olla jo sitten np-ultra.

Etovaa oloa on myös täällä, varsinkin jos ehtii tulla nälkä. Välill tekee mieli hapanta esim. maustamatonta jukurttia, hedelmiä ja muuta raikasta ja sit taas välillä tekis mieli oikein isoa kypsää pihviä. Suolakurkkua ja sulatejuustoa ruisleivällä nam! Pitäis kyllä vähän tarkkailla syömisiä. Tuntui terkkari pitävän siitä huolen, ettei painoa saa tulla liikaa. Mainitsi heti, kun laski, että painoindeksin mukaan mun pitää just ja just mennä sokerirasitukseen. samoin lasteni syntymäpainojen (4190g ja 4305g)arveli johtuneen makean syömisestä loppuraskaudessa...

Neuvolan kone näytti muuten la:ksi 3.11., mutta minä menen tällä 4.11. mitä oulun kiekko näyttää.

Illalla pitää vähän lueskella noita kaikkia matskuja, mitä sain neuvolasta....

Bubbles ja HerttaÄssä 7+5