Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan tätä asuntoa, suihkussa käymisestäkin tullut hirveä stressi!

Vierailija
05.04.2017 |

Seinänaapurit ja alakerran naapurit valittavat kaikesta! Parvekkeella ei saisi oleskella illalla, parvekkeella ei saisi polttaa valoja, askellamme liian raskaasti, telkkari on liian kovalla, musiikki on liian kovalla. Ei todellakaan luukuteta mitään, kaikki voluumit pidetään ihan normaalilla tasolla.

Seinänaapurit kyttäävät suihkun käyttöämme. Esimerkiksi jos mieheni on aamulla 10 min suihkussa ja minä myöhemmin 10 min, siinä on liikaa suihkuttelua. Kuulemma putket kohisee niin että se häiritsee heitä.
Olen viimeisilläni raskaana ja tykkään välillä ottaa pitkän, rentouttavan suihkun. Tämä on mahdotonta, koska tasan 10 minuutin jälkeen alkaa seinien hakkaaminen. Jos en heti hyppää pois suihkusta, tulevat ränkyttämään ovikelloa.

Eilen olin päiväunilla ja naapurit olivat tilanneet huoltomiehen tänne tarkistamaan putket. Olin väsynyt ja kipeä, en meinannut avata ovea koska luulin että joku myyjä siellä vaan on. Sitten alkoi vihainen ovikellon ränkkääminen ja oli pakko mennä avaamaan.
Siinä sitten katselin väsyneenä ja kipeänä puoli tuntia naapurin tilaamaa huoltomiestä, joka penkoi keittiön putket ja kylppärin putket esiin kaapissa olevien romujen alta.

Olisi kuulemma tullut sisään omilla avaimillaan jos en olisi avannut, koska naapuri epäili että meillä vuotaa putket. Paskat epäili.

Vuokranantajallekin ovat soitelleet, että minä muka otan joka päivä melkein puolen tunnin suihkuja.

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kyllä vuokralaisena velvoite avata ovi jos joku soittaa ovikelloa. Voihan siellä olla vuokranantaja tai juurikin huoltohenkilö. Hanki oma asunto jos olet noin erakko.

Vierailija
2/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloelämää. Ketään ei tarvi päästää sisälle ja ovikellon pimputtelijoille voi vittuilla päin näämää ennen oven lyömistä nenän edestä kii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kauhea. Kyllähän tuossa on paljon kestettävää jos putketkin huutaa niin varmasti vituttaa. Etkö ole itse saanut aikaiseksi soittaa huoltomiehelle kun naapurien piti soittaa?

Ihmiselle riittää 5 minuutin suihku. Ja se että naapurit valittavat melusta, niin teillä on laitteet liian kovalla. Olette vain tottuneet kovaan mölytasoon.

Ja wtf, ovi kyllä avataan jos joku soittaa ovikelloa, mitä ihmettä?! Saisitte aika liukkaasti lähdöt minun omistusasunnostani.

Vierailija
4/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tee niistä turhista valituksista ja tarkastuksista valitus isännöitsijälle. Kirjallisena. Valita myös vuokranantajalle.

Vierailija
5/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melkein kotirauhan häirinnältä. Joko et kerro kaikkea tai sekä seinä- että alakerran naapureiksenne on kummallisesti sattunut molempiin mielenterveyspotilaat.

Vierailija
6/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ollut pakko päästää putkimiestä sisälle. Vuokranantaja voi tulla putkimiehen kanssa mutta siitä pitää sopia ennalta.

Mä en olisi päästänyt. Enkä olisi muuten avannut oveakaan. Ei ole pakko avata. 

Vierailija
7/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vielä tuota kun sanot, että kaikki äänet ovat normaalilla tasolla. Se voi vaihdella aika paljonkin, mikä kunkin mielestä on normaalia. Minun vanhempieni mielestä normaali on hiljaisempaa kuin minun mielestäni ja mieheni normaali taas on äänekkäämpää kuin minun normaalini.

Vierailija
8/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi kauhea. Kyllähän tuossa on paljon kestettävää jos putketkin huutaa niin varmasti vituttaa. Etkö ole itse saanut aikaiseksi soittaa huoltomiehelle kun naapurien piti soittaa?

Ihmiselle riittää 5 minuutin suihku. Ja se että naapurit valittavat melusta, niin teillä on laitteet liian kovalla. Olette vain tottuneet kovaan mölytasoon.

Ja wtf, ovi kyllä avataan jos joku soittaa ovikelloa, mitä ihmettä?! Saisitte aika liukkaasti lähdöt minun omistusasunnostani.

0/5 sulle sinne vaan.

Vierailija
9/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minun yläkerran naapurini? Jos olet, niin olette kyllä hirveitä mölyapinoita! Askelluksesta kuuluu tum tum tum, ihan kuin norsu tallustelisi. Joka päivä kuuluu frendien tunnari, alkaa vituttamaan aika raskaasti. Pistäkää matot lattialle!

Vierailija
10/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vuokraemännälle ja taloyhtiöön ja kerro heille tilanteesta. Kerro mikä on oikeasti totta, jotta osaavat suhtautua naapurien valituksiin oikein ja eivät heti ryntää teille joka valituksen jälkeen. Sitten voisit pyytää myös esimerkiksi talonmiestä tai jotakin muuta ihmistä informoimaan naapureita siitä, että mitä omassa asunnossa saa tehdä ja mitä ei. 

Ei ole mitään lakia tai sääntöä, että kuinka kauan saa olla suihkussa tai saako omalla parvekkeella istua vaikka läpi yön jos siltä tuntuu. Häiriköiminen ja oven takana jatkuvasti turhaan ovikellon rämpyttäminen taas on häiriköintiä, josta voisi tehdä vaikka ilmoituksen poliisille. Asialla kannattaa ainakin uhkailla, koska vauvan syntymän jälkeen tuskin kaipaat naapureita rämpyttämään ovesi taakse. Ja vauvan itkusta sitä ääntä sitten lähteekin, eli kannattaa varoittaa naapureita jo etukäteen, että asuntonne tuskin tulee ainakaan hiljenemään :)

Vierailija
11/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakoon rasittavat valittajanaapurit vain - kohtahan se teidän vauva syntyy! Silloin joudut käymään suihkussa keskellä yötäkin ja vauva itkee yöllä...

Vierailija
12/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan avaa koskaan ovea jos en odota ketään.

Vierailija
13/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että talossanne on kamalan huonot äänieristeet ja oikeasti nuo häiritsevät naapureita, kuuluvat kovempaa jotenkin heille?

Vierailija
14/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita isännöitsijälle, että naapuri käy rimputtelemassa teidän ovikelloa kun on mukamas kulunut liian pitkä aika suihkussa. Ei tollasta voi tehdä. Häiriköintiä heidän osaltaan. Jos ei lopu, niin ota yhteys poliisiin.

Vierailija
15/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko haastatellut muita naapureita käyttäytyykö vastaavasti muitakin kohtaan? Jos näin on teette yhdessä toistuvasta häirinnästä valituksen. Kahden muun naapurin allekirjoitus riittää.

Vierailija
16/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ota mitenkään muuten kantaa tähän hommaan mutta sen sanon että sä saat ap ottaa asunnossasi just niin pitkiä suihkuja kuin itse haluat. Se veden kohina putkissa ei haittaa ketään, ja jos haittaa niin täytyy muuttaa pois kerrostalosta. Haistata vitut valittajanaapureille ja mene pitkään, kuumaan suihkuun. :)

Vierailija
17/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on kyllä vuokralaisena velvoite avata ovi jos joku soittaa ovikelloa. Voihan siellä olla vuokranantaja tai juurikin huoltohenkilö. Hanki oma asunto jos olet noin erakko.

:DDDDD

Vierailija
18/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevonkukkua. Vuokralaisella sen kummemmin kuin kellään muullakaan ei ole mitään velvollisuutta avata ovea. Vuokranantajalla ei ole oikeutta ilmoittamatta ilmestyä oven taa rimputtelemaan ja olettaa pääsevänsä sisään. 

Vierailija
19/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin suihkussa noin puolisen tuntia joka päivä. Itsepä maksan vuokran ja veden, joten miksen olisi. Sulle on tainnut sattua häiriköivät naapurit. Ehkäpä edellinen asukas siksi siitä asunnosta on lähtenytkin. Ei normaalit ihmiset seiniä suihkussa käymisen takia hakkaa. Ei suomalaiset talot nyt sentään ihan paperia ole vaikka vähän ääniä naapurista ja putkista voi kuuluakin. 

Valita vuokranantajalle häirinnästä. Ja ovea ei muuten ole pakko avata kenellekään. Vuokranantajan pitää erikseen sopia sun kanssa milloin hänkään saa tulla. Lue netistä vuokralaisen oikeuksista ja sitten relaat ja jatkat elämääsi.

Vierailija
20/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata muuttoa miettiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän