Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan tätä asuntoa, suihkussa käymisestäkin tullut hirveä stressi!

Vierailija
05.04.2017 |

Seinänaapurit ja alakerran naapurit valittavat kaikesta! Parvekkeella ei saisi oleskella illalla, parvekkeella ei saisi polttaa valoja, askellamme liian raskaasti, telkkari on liian kovalla, musiikki on liian kovalla. Ei todellakaan luukuteta mitään, kaikki voluumit pidetään ihan normaalilla tasolla.

Seinänaapurit kyttäävät suihkun käyttöämme. Esimerkiksi jos mieheni on aamulla 10 min suihkussa ja minä myöhemmin 10 min, siinä on liikaa suihkuttelua. Kuulemma putket kohisee niin että se häiritsee heitä.
Olen viimeisilläni raskaana ja tykkään välillä ottaa pitkän, rentouttavan suihkun. Tämä on mahdotonta, koska tasan 10 minuutin jälkeen alkaa seinien hakkaaminen. Jos en heti hyppää pois suihkusta, tulevat ränkyttämään ovikelloa.

Eilen olin päiväunilla ja naapurit olivat tilanneet huoltomiehen tänne tarkistamaan putket. Olin väsynyt ja kipeä, en meinannut avata ovea koska luulin että joku myyjä siellä vaan on. Sitten alkoi vihainen ovikellon ränkkääminen ja oli pakko mennä avaamaan.
Siinä sitten katselin väsyneenä ja kipeänä puoli tuntia naapurin tilaamaa huoltomiestä, joka penkoi keittiön putket ja kylppärin putket esiin kaapissa olevien romujen alta.

Olisi kuulemma tullut sisään omilla avaimillaan jos en olisi avannut, koska naapuri epäili että meillä vuotaa putket. Paskat epäili.

Vuokranantajallekin ovat soitelleet, että minä muka otan joka päivä melkein puolen tunnin suihkuja.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla suihkussa tasan niin kauan kuin haluat. Sitäpaitsi raskauden loppuvaiheessa nimenomaan suositellaan pitkiä lämpimiä suihkuja. Mäkin sain äitiyspolilta ohjeen, että ota tuoli suihkuun ja istu veden alla vaikka tunti.

Vierailija
22/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis naapuri oli tilannut putkimiehen asuntoonne, joka on vuokra-asunto? Siis wtf?? Kuka sen putkimiehen maksaa? Mitä se teidän vuokranantaja sanoo, kun olette päästäneet jonkun putkia ronkkimaan? Itse en vuokranantajana ainakaan ilahtuisi, tuohan on ensinnäkin toisten omaisuuteen puuttumista, toiseksi kaikki sopivaisuuden rajat ylittävää toimintaa. Ei sinne asuntoon voi huoltomies tulla yhtään mitään tekemään, ellei ole etukäteen isännöitsijä ilmoittanut tai ole jokin hätätilanne (esim. valtoimenaan vuotava putki). Ap:nä ilmoittaisin isännöitsijälle ja vuokranantajalle että teidän kotirauhaa ja normaalia elämää häiritään jatkuvasti, ja että asiaan on tultava loppu. Mikä suihkupoliisi se naapuri on? Jos vielä itse maksatte vedestä, niin ei kuulu pätkääkään naapurille, kuinka pitkään olette suihkussa. Koko ajatuskin on ihan naurettava. Ja vaikka vesi sisältyisi vuokraankin, ei se siltikään kuulu yhtään naapurille. Korkeintaan vuokranantajalle, jos vesilaskut on huimasti normaalia suuremmat. Minkäänlaisiin keskusteluihin et antaudu niiden naapureiden kanssa, ja jos vielä hakkaavat seiniä niin et välitä ja jos tulevat ovelle niin sanot että teette rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä, mikäli ovikellon rimputus ei lopu. Ja ovi kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta parvekkeella oleskelusta vielä sen verran sanoisin että nyt kun on kesä tulossa niin kantsii muistaa että oma parveke tai kerrostalon terassi ei ole sopivaa käyttää baarin terassina sillä partsilta kuuluu kaikki äänet todella selkeästi muihin asuntoihin. Jotkut ilmeisesti luulevat että se että möykkää partsilla on jotenkin eri asia kun omassa asunnossa. Itseasiassa partsilta kuuluu äänet vielä laajemmalle alueelle kun omille seinänaapureille. Ja siis öisin meluamista tarkoitan. Kai sitä nyt päivällä saa omalla partsilla puhua vaikka se kantsii silloinkin miettiä mitä juttelee kun kaikki kuuluu kaikkialle....

Vierailija
24/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis naapuri oli tilannut putkimiehen asuntoonne, joka on vuokra-asunto? Siis wtf?? Kuka sen putkimiehen maksaa? Mitä se teidän vuokranantaja sanoo, kun olette päästäneet jonkun putkia ronkkimaan? Itse en vuokranantajana ainakaan ilahtuisi, tuohan on ensinnäkin toisten omaisuuteen puuttumista, toiseksi kaikki sopivaisuuden rajat ylittävää toimintaa. Ei sinne asuntoon voi huoltomies tulla yhtään mitään tekemään, ellei ole etukäteen isännöitsijä ilmoittanut tai ole jokin hätätilanne (esim. valtoimenaan vuotava putki). Ap:nä ilmoittaisin isännöitsijälle ja vuokranantajalle että teidän kotirauhaa ja normaalia elämää häiritään jatkuvasti, ja että asiaan on tultava loppu. Mikä suihkupoliisi se naapuri on? Jos vielä itse maksatte vedestä, niin ei kuulu pätkääkään naapurille, kuinka pitkään olette suihkussa. Koko ajatuskin on ihan naurettava. Ja vaikka vesi sisältyisi vuokraankin, ei se siltikään kuulu yhtään naapurille. Korkeintaan vuokranantajalle, jos vesilaskut on huimasti normaalia suuremmat. Minkäänlaisiin keskusteluihin et antaudu niiden naapureiden kanssa, ja jos vielä hakkaavat seiniä niin et välitä ja jos tulevat ovelle niin sanot että teette rikosilmoituksen kotirauhan häirinnästä, mikäli ovikellon rimputus ei lopu. Ja ovi kiinni.

Oletan että kyse on taloyhtiön huoltomiehestä. En usko että satunnaisella putkijampalla tai ap:n naapureilla on avaimia ap:n asuntoon.

Vierailija
25/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla kun soittavat ovikelloa, et avaa ovea. Katsot ovisilmästä kuka siellä on, ja jos rimputtelu ja seinien hakkaaminen jatkuu, soitat poliisin. Sanot että naapuri sekosi ja seisoo oven takana, olet viimeisilläsi raskaana ja pelkäät poistua ovesta ulos rappukäytävään.

Vierailija
26/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjoo, minuakin kyllä pännii naapurin parvekevalot. Valo heijastuu ikävästi makuuhuoneeseemme. Miksi parvekkeella pitää olla valot? Laittakaa mieluummin vaikka kynttilöitä?

Vierailija
27/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rapussa myös naapuri, joka kolkuttelee lattiaansa kun joku on suihkussa. Ajalla ei ole merkitystä, kolkuttelee välillä jo viiden minuutin jälkeen, välillä 20 minuutin jälkeen.

En tiedä, valvooko kyseinen rouva kellon ympäri suihkuääniä kyttäillen, koska hän saattaa kolkuttaa puoli neljältäkin yöllä (terveisin itse kerran vatsataudissa menin yöllä suihkuun ja kyllä, koputushan se alkoi!).

Ovelle ei kyllä tule, mutta olen kuullut hänen juoruavan naapureiden kanssa miten "yläkerran työtön mies istuu suihkussa päivät pitkät". Miehestä en tiedä, mutta hakkaa meidän (minä + lapsi) asuntomme suuntaan (asumme suoraan hänen allaan) aina kun suihku lorisee.

Vierailija
28/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan että kyse on taloyhtiön huoltomiehestä. En usko että satunnaisella putkijampalla tai ap:n naapureilla on avaimia ap:n asuntoon.

No täytyisi sen huoltojampankin tietää, ettei asuntoon voi mennä ilmoittamatta. On melkoisen ihmeellistä toimintaa. Tai sitten keksitty tarina.

Vierailija
29/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasuminen alkaa suomessa olemaan aika sietämätöntä, kun tuntuu että ihmiset ovat niin herkkiä ja hermoheikkoja nykyään. Pienikin risahdus niin hypitään jo silmille.

Minua ei haittaa vaikka naapurista kuuluisi kohinaa, pauketta tai naulaamisen ääniä. En häiriinny edes kovaäänisestä musiikista tai koiran haukkumisesta. Miksi tälläinen meteli edes häiritsee kun puhutaan päiväsaikaan tapahtuvasta äänestä?

Vierailija
30/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on jonkinlaiset kyttääjänaapurit... Heillä ei ole muuta tekemistä kuin kytätä tekemisiäsi. Vaikka kävisitkin alle 10 min suihkuja, hiipisit hiljaa kotonasi ja ette ikinä kuuntelisi musiikkia tai katsoisi televisiota äänet päällä, he keksisivät siltikin jotain valittamisen aihetta. Nuo teidän äänet on ihan normaaliin elämiseen kuuluvia ääniä, sen sijaan ei ole normaalia käydä rämpyttelemässä toisten ovikelloa tai tilata putkimiehiä naapurille. Ihan selvää kiusantekoa.

Anna olla ja anna naapureiden koputella seiniä niin paljon kuin haluavat kun olet suihkussa. Älä aukaise ovea tai jos aukaiset, kuuntele, sano ahaa ja lyö ovi nenän edestä kiinni. Tai voit sanoa että järjestyssäännöt eivät kiellä yli 10 min suihkuja/kävelyä asunnossa/television katsomista äänet päällä, joten yrittäkää kestää! Ja ota tosiaan yhteyttä vuokranantajaan/tms tahoon, kerro miten naapurit häiriköivät sinua ja kysy onko mitään mitä voit tehdä. Voit samalla kysäistä että miksi suihkussa ei saa olla kymmentä minuuttia kauempaa ja miksi omalla parvekkeella ei saa olla valo päällä jne. Ja todellakin sanot tuosta putkimiehen tilaamisesta ja siitä että tämä olisi tullut omilla avaimillaan sisään koska NAAPURIT epäilivät putkivuotoa.

Kannattaa muuten pitää jonkinlaista kirjaa naapureiden häiriköinnistä. Milloin koputtelevat seinään, milloin pimpottelevat ovikelloa ja minkä takia.

Niin ja minä en todellakaan aukaise ovea kun olen yksin kotona. Olen pienikokoinen nainen ja oven takana voi olla kuka tahansa hörhö. Mitään velvollisuutta minulla ei ole olla tuntemattomien ihmisten käytettävissä milloin vain.

Vierailija
31/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkimiehet tuli ovelle ja kertoi Sirpa-naapurin soittaneet heidät paikalle?

Vierailija
32/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus samanlainen naapuri. Hakkasi kattoaan aina kun meiltä kuului pienikin ääni, jopa siitä kun mainosposti tömähti luukusta. Postiluukusta sateli toinen toistaan oudompia valituslappuja. Kyse oli isomman vuokranantajayhtiön asunnoista, joten kun kerroin tilanteesta sinne, he soittivat naapurille. En tiedä mitä naapurille sanottiin, mutta saimme olla rauhassa vuoden verran. Sitten naapuri rohkaistui taas vähän kerrallaan valittamaan. En silloin enää jaksanut välittää, sillä olimme muuttamassa pois.

Mutta summa summarum: on helpompaa muuttaa itse, etenkin jos asutte vuokralla. Tuollaisen naapurin kanssa on vaikea tulla toimeen. Itseltäni tippui kivi sydämeltä kun muutimme taloon, jossa naapurit olivatkin täyspäisiä. Kohta teillä on vauvakin, et kaipaa tuollaista lisästressiä.

Tsemppiä!

Vierailija
33/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut matot voisivat auttaa alakerran naapuria. Itse olen kiitollinen, että asutaan alimmassa kerroksessa koska mieheni on todellinen kanta-astuja ja varmasti häiritsisi alakertaa.

Suihkussakäyntiä ei kyllä voi naapurit rajoittaa mitenkään jossei nyt vettä valuta 24/7.

Voisitko ottaa yhteyttä isännöitsijään ja kysyä neuvoa mitä tehdä kun naapurit häiriköivät teitä hakkaamalla seiniä ja tulemalla renklaamaan ovikelloa?

Poista muuten ovikellosta se kupu tai laita kuminauhaa kuvunympärille jos on sellainen vanhanaikainen ovikello, vaimentaa rinkutuksen siedettävälle tasolle, ettei tuleva vauvakaan välttämättä herää siihen.

Vierailija
34/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kiusanteolta. Varmaan v*tuttaa kun teille tulee vauva ja sitä mukaa itkut ym. jota joutuvat kuuntelemaan. Koittavat savustaa teidät muualle.

Vierailija
35/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä isännöitsijältä tai vuokraemännältä kirjallinen asiakirja siitä, että mitä vuokra-asunnossa saa tehdä ja mitä ei. Teippaa lappu oveesi ja laita lapun yläpuolella vielä lappu "lue tämä ennen kuin soitat ovikelloa." Lopuksi voit vielä lisätä, että aiheettomasta häirinnästä ilmoitat poliisille.

Taloyhtiö tai vuokraemäntä varmasti mieluusti auttavat sinua lapun kirjoittamisen kanssa, koska onhan se heillekin rasittavaa jos heille turhaan soitellaan. Ei ne huoltomiehet ja putkimiehetkään ilmaisia ole, joten tuskin niitä ihan kiusaksi kannattaa kenenkään kotiin tilailla. 

Kenellekään ei ole pakko avata ovea. Olisihan se nyt kauheaa, jos ihmisellä ei ole mitään oikeutta yksityisyyteen. Jos epäilen että oven takana on esimerkikisi jehovantodistaja, niin en todellakaan avaa ovea. Ja muutenkin pitää aina miettiä, että onko toisten häiritseminen vaivan arvoista. Itse tein aikoinaan paljon yötöitä ja kyllä se vituttaa jos heräät siihen että oven takana ilman mitään järkevää syytä rimputellaan. 

Vierailija
36/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on rapussa myös naapuri, joka kolkuttelee lattiaansa kun joku on suihkussa. Ajalla ei ole merkitystä, kolkuttelee välillä jo viiden minuutin jälkeen, välillä 20 minuutin jälkeen.

En tiedä, valvooko kyseinen rouva kellon ympäri suihkuääniä kyttäillen, koska hän saattaa kolkuttaa puoli neljältäkin yöllä (terveisin itse kerran vatsataudissa menin yöllä suihkuun ja kyllä, koputushan se alkoi!).

Ovelle ei kyllä tule, mutta olen kuullut hänen juoruavan naapureiden kanssa miten "yläkerran työtön mies istuu suihkussa päivät pitkät". Miehestä en tiedä, mutta hakkaa meidän (minä + lapsi) asuntomme suuntaan (asumme suoraan hänen allaan) aina kun suihku lorisee.

Ei hele! :D

Vierailija
37/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Mitenköhän nämä unelmanaapurit kestävät vauvan itkut, pyllynpesut, usein pyörivän pesukoneen..?

Vierailija
38/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan kaikkia naapurustosta kantautuvia ääniä: askelia, putkien hulinaa, kusen lorinaa, lasten naurua, koirien haukahteluja, huonekalujen nitinää, musiikkia. Minun ratkaisuni oli muuttaa omakotitaloon. Enää ei hermoja kiristä kuin lintujen huuto keväisin, ruohonleikkurit ja ohi ajavat mopot.

Jos asuu kerrostalossa, on hyväksyttävä normaalit asumisen äänet. En tarkoita, että pitäisi kestää popitusta tai pyykkikoneen melua klo 24:00, mutta muutoin kaikenlaista päiväsaikaan, pl. musiikin luukuttaminen täysillä, heikkopäinen raivoaminen ja huutaminen ja koko ajan haukkuvat koirat.

Vierailija
39/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottakoon rasittavat valittajanaapurit vain - kohtahan se teidän vauva syntyy! Silloin joudut käymään suihkussa keskellä yötäkin ja vauva itkee yöllä...

Tuostakin voi kyllä kehittää stressiä itselleen. Lapsen itku keskellä yötä ja aktiivinaapurit alkavat tehtailemaan lasuja...

Vierailija
40/117 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odottakoon rasittavat valittajanaapurit vain - kohtahan se teidän vauva syntyy! Silloin joudut käymään suihkussa keskellä yötäkin ja vauva itkee yöllä...

Tuostakin voi kyllä kehittää stressiä itselleen. Lapsen itku keskellä yötä ja aktiivinaapurit alkavat tehtailemaan lasuja...

Lasu on lyhenne lastensuojelusta, ei ilmoituksesta, vaikka täällä palstalla niin luullaankin. Mutta eniveis, ei lastensuojelua kannata pelätä. Jos joku tehtailee aiheettomia ilmoituksia, niin sitten vaan selittää asian sinne lastensuojeluun, ei ongelmaa, ei ne tule kaappaamaan lasta vain siksi että lapsi itkee yöllä naapurien kertoman mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän