Vihaan tätä asuntoa, suihkussa käymisestäkin tullut hirveä stressi!
Seinänaapurit ja alakerran naapurit valittavat kaikesta! Parvekkeella ei saisi oleskella illalla, parvekkeella ei saisi polttaa valoja, askellamme liian raskaasti, telkkari on liian kovalla, musiikki on liian kovalla. Ei todellakaan luukuteta mitään, kaikki voluumit pidetään ihan normaalilla tasolla.
Seinänaapurit kyttäävät suihkun käyttöämme. Esimerkiksi jos mieheni on aamulla 10 min suihkussa ja minä myöhemmin 10 min, siinä on liikaa suihkuttelua. Kuulemma putket kohisee niin että se häiritsee heitä.
Olen viimeisilläni raskaana ja tykkään välillä ottaa pitkän, rentouttavan suihkun. Tämä on mahdotonta, koska tasan 10 minuutin jälkeen alkaa seinien hakkaaminen. Jos en heti hyppää pois suihkusta, tulevat ränkyttämään ovikelloa.
Eilen olin päiväunilla ja naapurit olivat tilanneet huoltomiehen tänne tarkistamaan putket. Olin väsynyt ja kipeä, en meinannut avata ovea koska luulin että joku myyjä siellä vaan on. Sitten alkoi vihainen ovikellon ränkkääminen ja oli pakko mennä avaamaan.
Siinä sitten katselin väsyneenä ja kipeänä puoli tuntia naapurin tilaamaa huoltomiestä, joka penkoi keittiön putket ja kylppärin putket esiin kaapissa olevien romujen alta.
Olisi kuulemma tullut sisään omilla avaimillaan jos en olisi avannut, koska naapuri epäili että meillä vuotaa putket. Paskat epäili.
Vuokranantajallekin ovat soitelleet, että minä muka otan joka päivä melkein puolen tunnin suihkuja.
Kommentit (117)
Meillä oli kans edellisessä kämpässä ilmeisesti avohoitopotilas naapurina, kun hakkas kans seinää kun käytiin suihkussa. Ajankohdalla ei ollut väliä; hakkasi aamulla, päivällä, illalla tai yöllä. Hakkaaminen loppui kun joskus pamautin seinään takaisin, mutta seuraavalla suihkukerralla taas jatkui. Kerran olin normaalisti käynyt illalla suihkussa, sitten piti käydä muutama tunti myöhemmin yöllä uudelleen (normaalisti en tätä harrasta, kyseessä oli kertaluontoinen asia että kävi kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä) niin johan oli seinän takana helvetti irti! Siellä joku mies karjui että "VOI V*TTU MENKÄÄ JO NUKKUMAAN!!!!! KOKO AJAN SIELLÄ SUIHKUSSA!!!!!!!!!!!" Anteeksi nyt vaan, mutta miten voi asua kerrostalossa jos ei putkien kohinaa (?) kestä? Ja sitä että kerran päivässä kaksi ihmistä käy suihkussa? Se on kyllä niin normaalia elämää kun voi vaan olla, mutta naapurin mielestä emme ilmeisesti olisi saaneet peseytyä ollenkaan kun aina alkoi takominen kellonajasta riippumatta. Tosiaan Suomessa kyllä riittäisi niitä mummonmökkejä missä ei ole naapureita kilometrien säteellä. Onneksi emme enää asu sen hullun äijän naapurissa (hänen kämpästään muuten kuului usein kun huusivat toisilleen postivaimonsa kanssa)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä vuokralaisena velvoite avata ovi jos joku soittaa ovikelloa. Voihan siellä olla vuokranantaja tai juurikin huoltohenkilö. Hanki oma asunto jos olet noin erakko.
Mitä uskomatonta paskaa? Ei ole mitään velvollisuuksia avata ovea, edes vuokranantajalle. Joku järeä syy pitää olla jos on ns. pakko kellekään ovea avata.
Joskus ihmiset eivät ajattele, miten kovasti äänet kuuluvat huonosti eristetyissä kerrostaloissa. Itselläni asuu yläpuolella henkilö,joka ravaa asunnossa edestakaisin niin, että minulla kattolamppu heiluu. Oikeasti en ymmärrä tuollaista kantapääkävelyä! Sitten siellä naputellaan pattereita vähän väliä, joka ärsyttää suunnattomasti. Lisäksi aamuyöllä koira alkaa pompotella jotain palloa ja raahaa ilmeisesti luita lattialla minun makkarin yläpuolella. Myös televisio on niin kovalla, että kuulen, mitä ohjelmaa siellä katsotaan. Yleensä aamulla jo ennen klo 7. alkaa luukutus! Samoin liesituulettimen kautta kantautuu puhe niin äänekkäänä, että tiedän naapurini asiat liiankin hyvin. Onneksi olen siitä onnellisessa asemassa, että asun vain osan ajasta kaupungissa kerrostaloasunnossani ja suurimman osan omakotitalossa. En jaksaisi suoraan sanoen kuunnella koko ajan naapureiden häiritseviä ääniä. Nuo Ap:n mainitsemat naapureiden valitukset kyllä kuulostivat ihan hulluilta. Kyllä suihku ja muu veden kohina on ihan normaalia, eikä sitä normaalijärkinen naapuri kellon kanssa kyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kauhea. Kyllähän tuossa on paljon kestettävää jos putketkin huutaa niin varmasti vituttaa. Etkö ole itse saanut aikaiseksi soittaa huoltomiehelle kun naapurien piti soittaa?
Ihmiselle riittää 5 minuutin suihku. Ja se että naapurit valittavat melusta, niin teillä on laitteet liian kovalla. Olette vain tottuneet kovaan mölytasoon.
Ja wtf, ovi kyllä avataan jos joku soittaa ovikelloa, mitä ihmettä?! Saisitte aika liukkaasti lähdöt minun omistusasunnostani.
Näillä viiden minuutin suihkuista höpöttävillä ei taatusti ole koskaan ollut upeita, pitkiä ja paksuja hiuksia. Ymmärrän, että ketjuttaa.
Mulla on eikä mulla silti juokse vesi 5min kauempaa. 1 min kun kastelen itseni läpikotaisin. Suljen suihkun. Shampoo hiuksiin ja vaahdotus. Sitten 1min juoksevaa vettä ja hiusten huljuttelua. Kun pään pesee ylösalaisin niin että hiukset roikkuu ne shampoot lähtee helposti. Sitten hoitoaine päähän ja kehon pesu, samalla ihonpesuainetta hyväksikäyttäen ihokarvojen raakkaus. Tämä viimeinen suihkuttelu saattaa sit jo viedä 2-3min kun pesee ihon ja sopukat siinä samalla. Voila. Itse suihkuaika niin 10min joista juoksevaa vettä 5min.
En oo mikään luonnonsuojelija tai talousajattelija, että siksi jotenkin säästelisin vettä. Ei. Mun mielestä vaan ei tartte. Toki taustalla vaikuttaa se, etten juuri pidä suihkuttelusta (lue vesi) ilman saunaa. Joillekin suihku on jokin rentoutumiskeino ja sillon vettä palaa...
Itse huomattiin just viime vkl, että miehen teinipoika käyttää ihan helkkaristi vettä. 30min suihku ja yhtään kertaa ei suihkua suljettu. Se olo jo vähän liikaa. Mahtaa miehen exällä olla isot vesilaskut.
Ohis,
Toi suihkun pätkiminen on mun mielestä inhottavin tapa käydä suihkussa. Mies on sellainen suihkuttelija ja jos hän menee suihkuun kun olen jo nukkumassa niin kyllä arsyttää kun havahtuu ensin siihen, että kohina alkaa sitten se loppuu, sitten KOHINAA, hiljaisuus, KKOHINAAA, hiljaisuus.
Itse joudun kastelemaan tukkaani vaahdotuksen aikanakin jotta saan saippuan leviämään kunnolla vaikka tukka on ohentunut nyt vanhemmiten niin, että peukalon ja etusormen saa jo yhteen kun laittaa sormet tukan ympärille. Hoitoainetta en käytä, ihan turhaa tavaraa mulle, joten siinä säästyy aikaa ja vettä.
En jaksa lukea koko ketjua, mutta aloituksen perusteella olen täysin varma että se joka tekee valituksia on yksi ja sama naapuri. Tekaisee varmaan niitä eri nimillä. Ja suihkussa saa käydä vaikka yöllä, joten eipä kannata moisen naapurin valituksista piitata. Ja älkää nyt ainakaan heti muuttako, vaan piinatkaa vittumaista naapuria muutama vuosi vauvan itkulla ja lapsen itkuraivareilla. Eiköhän se siitä muuta sitten itse.
Vastaavassa talossa kytättynä olleena vedin tiukan linjan. Ovelle jos tultiin ilman hyvää syytä, avasin oven ja sanoin tiukasti että anna olla viimenin kerta kun tulet oveni taakse tällaisen asian takia häiriköimään. Laitoin myös oveen lapun, jossa kielsin kaikkia muita kuin pelastusviranomaisia, ja ystäviä, sekä ajan varanneita soittamasta ovikelloa. Jouduin kyllä vitutuksen takia kuitenkin muuttamaan, mutta noilla keinoin pärjäsin monta vuotta.
Täällä heti kans joku alkaa mäkättämään jos käy suihkussa ennen 11! Ja sama tyyppi häiriköi öisin tömistelemällä kuin norsu. TUM TUM TUM.
Joo mietin just itsekkin että mitähän se on teillä sitten kun vauva syntyy.
Voimia sinne, itsekkin samassa tilanteessa ollut. Kun supistukset tuli synnytyksen alkaessa olin suihkussa yöllä tasan niin kauan ku halusin, myös päivällä. Oli ainut auttava asia
Melkrein petyin kun eivät silloin huomanneet asiaa :D :D
Älä stressaa, arvaan että ovat jotain eläkeläisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kauhea. Kyllähän tuossa on paljon kestettävää jos putketkin huutaa niin varmasti vituttaa. Etkö ole itse saanut aikaiseksi soittaa huoltomiehelle kun naapurien piti soittaa?
Ihmiselle riittää 5 minuutin suihku. Ja se että naapurit valittavat melusta, niin teillä on laitteet liian kovalla. Olette vain tottuneet kovaan mölytasoon.
Ja wtf, ovi kyllä avataan jos joku soittaa ovikelloa, mitä ihmettä?! Saisitte aika liukkaasti lähdöt minun omistusasunnostani.
Näillä viiden minuutin suihkuista höpöttävillä ei taatusti ole koskaan ollut upeita, pitkiä ja paksuja hiuksia. Ymmärrän, että ketjuttaa.
Mulla on eikä mulla silti juokse vesi 5min kauempaa. 1 min kun kastelen itseni läpikotaisin. Suljen suihkun. Shampoo hiuksiin ja vaahdotus. Sitten 1min juoksevaa vettä ja hiusten huljuttelua. Kun pään pesee ylösalaisin niin että hiukset roikkuu ne shampoot lähtee helposti. Sitten hoitoaine päähän ja kehon pesu, samalla ihonpesuainetta hyväksikäyttäen ihokarvojen raakkaus. Tämä viimeinen suihkuttelu saattaa sit jo viedä 2-3min kun pesee ihon ja sopukat siinä samalla. Voila. Itse suihkuaika niin 10min joista juoksevaa vettä 5min.
En oo mikään luonnonsuojelija tai talousajattelija, että siksi jotenkin säästelisin vettä. Ei. Mun mielestä vaan ei tartte. Toki taustalla vaikuttaa se, etten juuri pidä suihkuttelusta (lue vesi) ilman saunaa. Joillekin suihku on jokin rentoutumiskeino ja sillon vettä palaa...
Itse huomattiin just viime vkl, että miehen teinipoika käyttää ihan helkkaristi vettä. 30min suihku ja yhtään kertaa ei suihkua suljettu. Se olo jo vähän liikaa. Mahtaa miehen exällä olla isot vesilaskut.
Se runkkaa siellä
Yksi elämän pikku suihkunautintoja sekä miehille että naisille.
Itse en siedä ääniä nukkuessa, mutta koska niille ei useinkaan mitään voi opin jo 15 vuotta sitten laittamaan nukkumaan mennessä päälle meren ääniä cd:n, joka pyörii repeatillä läpi yön. Se kohina peittää alleen suurimman osan ulkopuolisista äänistä, ja on niin tasaista, että se ei häiritse nukkumista. Ostin äänitteen digitaalisesti yhdellä dollarilla vuosia sitten, ja se on paras taustamelu-äänite nukkumiseen ainakin itselle. Nimi on Relax With Nature, Vol. 1: Ocean Waves at Sunset.
Aloitusviesti on syy miksen ikinä muuttais vuokralle osaketaloon jossa kuitenkin olis naapureina valittavat kyttääjämummot ja -ukot, pahimmassa tapauksessa vuokranantajakin kyttäis jokaista vesipisaraa jonka kulutat ja kävis tarkastuskäynneillä, ja jos vuokra ei näy maksupäivän aamuna tilillä niin soittelis huolestuneena..
Jos olisin ap niin muuttaisin suosiolla pois. Ehkä vuokranantaja tekee asialle jotain kun huomaa että vuokralaiset vaihtuu tiuhaan naapureiden takia.
Nää -80 luvulla rakennetut kerrostalot on ainakin tosi halvalla rakennettu ja äänierityskseltään hepposia.
Eilenkin joku soitti naapurin ovikelloa, niin kuului kuin meidän ovikello olisi soinut ja menin avaamaan ovea... no jos ovikelloilla on puolitoista metriä etäisyyttä toisistaan ja äänieristykset on mitä on, niin ei taida auttaa, muutakuin vaihtamalla ovikello eri ääniseen.... tai ruuvat kupu irti, niin ei häiritsea ainakaan naapuria, mikäli joku sattuu sitä soittamaan.
Samoin vessassa kuuluu kaikki mitä toisen kerroksen vastaavassa tehdään. Perseenpyyhkimisestäkin kuuluu paperin kahina ja hampaitten harjaus. Vituttaa kun tälläsia on edes joku kehdannut tehdä saati myydä.
Kohta se riemu alkaa kun vauva syntyy. Saattaa huutaa yötäpäivää. Kannattaa muuttaa pois ja sitäennen valittaa noista valittajista. Itse en suostuisi moiseen, tekisin tahalleen puolentunnin suihkuja ja kertoisin soittavani poliisit jos tulevat ovikelloa rämpyttämään.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Jos talo on sillä tavalla vanha, etä putketkin pitää ääntää niin veikkaanpa, että normaalit elämisen äänetkin, kuten televisio, kuuluu paremmin läpi, mutta sehän ei vielä tee niistä äänistä epänormaaleja, vaan ne kuuluu elämään. Kenties siellä vanhat ihmiset elää kuin huopatossutehtaassa, mutta ap voi elää normaalien elämisen äänien keskellä ihan rauhassa. Talon äänieristyksen taso on sellainen, joka jokaisella osakkeen ostaneella tai vuokranneella on tiedossa ja se pitää sietää. Ja putkien kohina jos on talon ominaisuus niin silloin sekin pitää sietää, jokainen ottaa sen pituisia suihkuja kuin haluaa. Vaikka yöllä. Suihku kuuluu normaaliin elämisen ääniin myös vanhassa talossa.
Milläs lailla ajattelit liukkaasti laittaa vuokralaiset ulos, jos he vaikka kiistää nuo "häiriöt" ja asiaa selvitetään ja todetaan, että totta tosiaan, suihkussa saa käydä ja viipyä ym. Et sinä häätämään pääsisis ja sitten sulla on edessä normaali irtisanomisaika 3-6kk ja tarvitset siihen perusteen, esim. asunnon tarve omaan käyttöön. Tämä tarve pitää sitten toteuttaa, että muutaman kuukauden joudut pitämään asuntoa tyhjillään, mutta entäpä jos uusikin vuokralainen käy suihkussa useamman kerran päivässä? Sama rumba alusta taas?
Ovea ei tarvitse avata kenelle vaan. Ei edes sinulle, jos tulet ilmoittamatta. Jos kyseessä on hätätilanne, huoltomies menee sisään omilla avaimilla kyllä. Sinä voit rimputella vuokralaisen ovikelloa oikein sydämesi kyllyydestä, mutta jos sinulla ei ole sovittua tapaamista niin ei sinulle tarvitse ovea avata, jos asukkailla on huono hetki. Toisen kotiin mennään - oli hän vuokralainen tai omistaja - siloin kun asukkaalle sopii, ellei kyseessä ole oikea hätätilanne. Vaikka kuinka heiluttelet polleana osakekirjaa oven takana niin oikeudet ne on vuokralaisellakin.
Älä nyt uhoa siellä, aikuinen ihminen.
t. vuokranantaja
Minäkään en olisi nuorempana saanut käydä illalla/yöllä suihkussa naapurien mukaan ja siitä valitettiinkin. Muuten hyvä, mutta työskentelin nautakarjan parissa ja sellaista mahtinaapuria ei maailmassa ole, joka estäisi käymästä navetan jälkeen suihkussa. Ja vielä pitkässä suihkussa, minä en navetan hajua sänkyyni halunnut kun joskus oli korvissa ja hiuksissakin kakkaa. Aivan täysin absurdeja käsityksiä ihmisillä. Tai ehkä olisi pitänyt vain käydä päiväsaikaan töissä ja jättää eläimet vaikka kuolemaan illalla, kunhan ei naapureita kiusaa.
Ei parane olla kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovea ei todellakaan aina tarvitse avata kun ovikello soi, ei edes vuokralaisenkaan. Ei yksityisen eikä jonkun ison vuokranantajankaan vuokralaisen.
Kaikista huoltotoimista pitää ilmoittaa etukäteen hyvissä ajoin esim viikkoa ennen ajankohtaa . Ei vuokra-asuntoon mennä milloin sattuu. Se on asukkaan koti ja sitä suojaa kotirauha.
Ei se nyt ihan noinkaan ole. Itse asun Espoon Asuntojen asunnossa. Yhtenä päivänä oli asuntoon jätetty lappu, jossa ilmoitettiin että asuntooni on tehty "kuntokatselmus" poissa ollessani. Siitä ei ollut kerrottu etukäteen yhtään mitään.
No ei hänellä vuokralaisena siihen oven avaamiseen ole sen kummempaa velvoitetta kuin muillakaan, ellei sitten huudeta oven läpi, että huoltomies, hätätilanne ja hätätilanteessa (vesivahingon pysäyttäminen ym. the käyttävät omaakin avainta jos ei avaa), mutta ei ovea tarvitse avata vaikka siellä olisi vuokranantaja tulossa kahville ja pullalle, jos mitään ei ole etukäteen sovittu.
t. vuokranantaja