Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen mielestä ihan _aidosti_ miehen pleikkaripelaaminen on lapsellisempaa kuin naisten harrastukset?

Vierailija
05.04.2017 |

Lasketaan naisen harrastuksiksi vaikka somettaminen, blogittaminen, blogien seuraaminen, TV-sarjojen katselu tai kirjojen lukeminen.
Onko mielestänne pleikkarilla pelien pelaaminen jotenkin huonompi harrastus ja ajanviete?
Kenen mielestä vaikuttaa miehen kunnollisuuteen ja jopa haluttavuuteen jos aikuinen mies pelaa pelikonsolilla?

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
62/121 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pelataan tietokonepelejä miehen kaa yhdessä ja juodaan kaljaa :) joka viikonloppu!

N24

Täyden kympin nainen oot! Mistähän oman samanmoisen löytäis..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

missähän ohjekirjassa,tai säännössä sanotaan että harrastusten pitäisi olla järkevää.Ikävää että joillakin on huono mielikuvitus,suosittelen tähän pelaamista.Itse olen käynyt sellaisissa maailmoissa joita paraskaan mielikuvitus ei kykene käsittämään.Olen pelastanut useita maailmoja tuholta,vieraillut avaruudessa,rakentanut avaruuslaivoja ,ja asunut vierailla planeetoilla.Mielestäni jonkun "järkevä"urheiluharrastus on aika mitätöntä verrattuna omiin kokemuksiini.

kamppaile:https://www.youtube.com/watch?v=zaHitZw4Mdw

rakastu:https://www.youtube.com/watch?v=XSYxU-Lpkwc

jos sinä olisit Yuna:https://www.youtube.com/watch?v=WgVnds4gW3s

Vierailija
64/121 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on lapsellista ja ääliömäistä. Eikä edes mikään harrastus vaan typerää ajanhaaskausta.

Vierailija
65/121 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä paljastan itseni, mutta mieheni pelaa ammatikseen ja en pidä sitä lapsellisena :D

Vierailija
66/121 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että tietyn tyyliset miehet pelaavat paljon konsoleilla / koneella. Eivät ole minun tyylisiäni.

Vierailija
67/121 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan "harrasta" tv-sarjoja? Onko av:lla roikkuminenkin harrastus? Pleikalla pelaaminen on huono ja ilmeisen addiktoiva tapa. Arvostan enemmän esimerkiksi ulkoilua, käsitöitä ja ruoanlaittoa.

Onko ruoanlaittokin harrastus? Minä laitan ruokaa, koska se on vähän pakko jos meinaa syödä ja elää vielä täällä. Käsitöitäkin on sellaisia, että liimaa viinipullo kattoon ja laita sisälle ledvalo, voila sait uuden trendikkään lampun. 

Niitä on sitten kiva repiä pois kun muutat. 

Vierailija
68/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen mielestä vaikuttaa miehen kunnollisuuteen ja jopa haluttavuuteen jos aikuinen mies pelaa pelikonsolilla?

Ehdottomasti en ottaisi konsolipelaajamiestä. Ei kiinnosta sellaiset ihmiset, joilla ei ole älyllisiä ja urheilullisia harrastuksia. Pelaaminen ei ole kumpaakaan.

Miten pelaaminen sulkee esim. urheiluharrastukset pois? 

Oma mieheni (kuten myös minä) pelaamme silloin tällöin. Sen lisäksi mies liikkuu paljon, veneilee, kalastaa, jne.

Sitä paitsi, kaiken ei aina tarvitse olla järkevää tekemistä. Jos pitäisi niin et sinäkään tällä palstalla notkuisi.

69/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaan naisen harrastuksiksi vaikka somettaminen, blogittaminen, blogien seuraaminen, TV-sarjojen katselu tai kirjojen lukeminen.

Onko mielestänne pleikkarilla pelien pelaaminen jotenkin huonompi harrastus ja ajanviete?

On kai se lapsellisempaa kuin monet vaihtoehdoista, jos vertaa lasten kiinnostuksiin. Minusta monien pelien pelaamisen ongelma on pelien koukuttavuus ja se, ettei siitä voi pelin aikana irrottautua hetkeksi eikä ajankulua tiedosta samalla tavalla. Liki samalla tavalla mikä tahansa ruutuun sitova voi olla koukuttavaa ja viedä ajan ja ympäristön tajun. Pelit usein silti sitovat muita enemmän itseensä.

Suosin reaalielämän pelejä, kuten lautapelit, mutta myös Pokemon Go, jossa pitää oikeasti olla tietoinen myös reaaliympäristöstä. Liikunnan lisäksi ainakin toistaiseksi AR-pelit eivät sido ketään pelkästään pelimaailmaan, vaan päinvastoin edellyttävät ympäristönkin huomioimista. Tykkään itsekin silti monista tietokone- tai konsolipeleistä, olen pelannutkin niitä joskus tuntitolkulla putkeen. Juuri sen takia vältän uusiin peleihin tutustumista. Haluan olla läsnä ja haluan näyttää lapsille mieluummin esimerkkiä, jossa en ole naama ruudussa kiinni samalla, kun haluan saada kotona tai ulkona aikaan lasten kanssa.

70/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruaminen, akkain harrastuksista keskeisimpiä, ainakin kehittää sosiaalisia taitoja. Omalla tavallaan.

Läski, katkera läski

Vierailija
71/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikkarilla pelaaminen nyt on nössöille, kunnon mies pelaa pcllä!:)

Sanotaannäin että pelaaminen on aina parempi kuin kännääminen ja aineiden vetäminen....

72/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mikään ole sinänsä toista asiaa lapsellisempaa, vaan ne ovat vain arvioita ja mielipiteitä lapsellisuudesta. Eli ajatuksien kautta muodostuneita käsityksiä lapsellisuudesta. Ja tarvitsiko ajatuksia uskoa kaikessa; ei tarvinnut!

73/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2676 kirjoitti:

Ei kai mikään ole sinänsä toista asiaa lapsellisempaa, vaan ne ovat vain arvioita ja mielipiteitä lapsellisuudesta. Eli ajatuksien kautta muodostuneita käsityksiä lapsellisuudesta. Ja tarvitsiko ajatuksia uskoa kaikessa; ei tarvinnut!

...sanoilla eli ajatuksilla tuntuu olevan liikaa valtaa ihmisiin. Niin minuunkin usein. Tarpeeksi pienet lapset ovat tästä vielä puhtaita ja turmeltumattomia, he eivät määrittele asioita läheskään niin paljon, kuin aikuiset.

74/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuu kaikella. Riippuu vähän mitä pelaa ja paljonko.

Juuri näin!

Vierailija
75/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin omalle miehelleni joululahjaksi ps4. Mielestäsi oikein hyvää ajanvietettä vaikka töiden jälkeen. Täällä viikolla ostettiin Ark jota voidaan molemmat pelata, itse en jaksa sotapelejä koko aikaa. Mies tiskaa, ja tekee siinä sivussa muitakin kotitöitä ilman pyytämättä. Ollaan 28 ja 30 vuotiaita, en pidä lapsellisena touhuna lainkaan pleikkarin pelaamista, parempi se on kuin ryypätä ja selata nettiä päivä pitkän. (Niinkuin minä nyt vauva palstaa :D) Harrastetaan myös urheilua, lähinnä viikonloppuisin kun arkena menee töissä myöhään ja väsyttää. Sanoisin että kohtuus kaikessa, olisi mies vähemmän haluttavampi jos ei tekosyy muuta kuin pelaisi ja piereskelisi sohvalla.

Vierailija
76/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tekosyy -> tekisi

Vierailija
77/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kuulkaas Nintendo pitää olla! Molemmat miehen kanssa pelaillaan ja kotoa löytyy konsoleita poikineen. Uusimpana hankintana Nintendo Switch. Vinkukaa te vaan miten on lapsellista, elämänne on ilmeisesti melkoisen tylsää jos muiden harrastukset kutittaa persettä. ;)

Vierailija
78/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huono harrastus ja ajanviete, koska löhöily/ istuminen pitkiä aikoja on epäterveellistä.

On lapsellista, tätä ei kai tarvitse aikuisille edes perustella.

Vaikuttaa ainakin mielikuvaan kunnollisuudesta, mieleen tulee työtön, avuton, ylipainoinen ja huonokuntoinen luuseri. 

Ei mies, vaan lapsi, joka käyttää aikansa hölmöön hömppään.

Vaikuttaa haluttavuuteen myös samoilla perusteluilla.

Eli siis lapsen harrastukset on huonoa hömppää?

Ehkä pelaaminen on 'lapsellista' mutta mitä pahaa on 'lapsellisuudessa?'

Kun on täyttänyt 20v EI saa olla missään enää lapsellinen? Sitten pitää olla jo parempi eli 'aikuismainen' ja keskittyä nyt vaan järkeviin aikuismaisia tekemisiin kuten somettaminen, Sudokut, youtube videot ja puutarhan hoito? - Ai niin melkein unohdin että pitää vielä käydä jättämässä lottorivi!

Uskoakseni moni joka pelaa pleikkapelejä 'nollatakseen' aivonsa pois päivän stressistä? Ja aika harva kai kaiken vapaa-aikansa siinä konsolilla viettää?

Minun mieheni tekee vastuullista työtä, harrastaa urheilua, ruoanlaittoa ja sijoittamista, Seuraa lätkää ja formuloita ja pelaa myöskin pleikkarilla/tietsikalla - se ei todellakaan tee hänestä mitenkään lapsellista - mutta hyvä mulle ettei hän kelvannut teille muille, jotka olette tässä niin oikeassa ja ehdottomia :)

Vierailija
79/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

79jatkaa

Toki jos elämä on yhtä lapasmaista kuin esim sen jyrki Sukulan ohjelman Retulla, joka ei viitsinyt edes töihin raahautua kun hän vain pelaili jotain pelejä koneella itse-omilla Kelan rahoillaan-maksamassaam vuokrakämpässä odottaen tyttöystäväänsä töistä kotiin - niin epäilen koko tyttöystävän olemassaoloa - eihän kukaan jaksaisi tuollaista matoa elämässään katsoa???

Vierailija
80/121 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on joku omituinen tarve statusarvottaa harrastuksi ja jotkut kuvittelee, että myös harrastamisen pitää olla suorittamista ja sen tulee tuottaa jotain.

Ei pidä ja jos minä lähden vaikka kalaan, sen pääfunktio on rentouttaa ja nauttia luonnosta, on yhdentekevää minulle saanko yhtään kalaa. Ihan samaa asiaa ajaa lukemattomat muutkin harrastukset, kuten musiikki, elokuvat, lukeminen, pelaaminen jne.

Ihmisten pitäisi ymmärtää miksi ihmiset yleensä edes harrastavat tai tekevät jotain, kaikki ei ole yhtä isoa keulimista statusmittareineen kuka on parempi ihminen ja kuka suorittaa eniten, asioita tehdään myös muista syistä ja motiiveista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan