Kenen mielestä ihan _aidosti_ miehen pleikkaripelaaminen on lapsellisempaa kuin naisten harrastukset?
Lasketaan naisen harrastuksiksi vaikka somettaminen, blogittaminen, blogien seuraaminen, TV-sarjojen katselu tai kirjojen lukeminen.
Onko mielestänne pleikkarilla pelien pelaaminen jotenkin huonompi harrastus ja ajanviete?
Kenen mielestä vaikuttaa miehen kunnollisuuteen ja jopa haluttavuuteen jos aikuinen mies pelaa pelikonsolilla?
Kommentit (121)
Pelien tarkoitus on että pääsee pois arjesta jonnekin mielikuvitusmaailmaan. Toiset katsovat elokuvia ja toiset pelaavat. On mukavaa käydä vuodessa 10000bc metsästämässä luolamiehenä mammutteja, tai pelaamassa Messin kanssa jalkapalloa. Voi myös käydä historiallisissa virtuaalisissa kaupungeissa, jotka ovat todella aidon tuntuisia. Ajaa rallia aidoissa olosuhteissa. Kyllä pelaaminen on mukavaa ja myös opettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset naiset pitävät videopelien pelaamista lapsellisena? Minä olen 28v ja pelaan itsekin... Harrastan myös liikuntaa, kirjoja, käsitöitä. Luen blogeja, lehtiä, seuraan maailman menoa. Olen korkeasti koulutettu, samoin on cs:ää pelaava mieheni. Pleikkarilla pelaa vain harvoin. Missä iässä videopelien pelaaminen pitäisi lopettaa? Isänikin pelaa, samoin appeni.
Tähän mennessä en ole tavannut ketään, joka ihmettelisi minun pelaamistani.
Pleikkareista löytyy 2 ja 3. Tuo kakkonenhan on ylivanha, mies saanut sen teiniä. Kolmosen on ostanut muutama vuosi sitten. Itse en niillä pelaa juurikaan, vaan minun suurkäytössä on Nintendon konsolit. Lapsuudessa saadut nes ja snes toimivat edelleen, mutta niillä pelaan harvoin, kun löytyy myös wii ja wii u. Wii ulle olen ladannut paljon vanhoja marioita ja tietysti löytyy molemmille konsoleille sitten ihan uusia pelejä levyinä ja wiille aikanaan ostin super mario all starsin (nes versio) ja snessillekin löytyy all stars. Ne on periaatteessa samat, mutta snes versiossahan on vielä super mario world, sen olen kyllä ladannut uulle, kun nuo nesin ja snesin ohjaimet alkavat olemaan aika kenkkuja. Multa löytyy erilaisia super marioita aika paljon... on mario kartia, paper mariota, alkuperäiset mariot, new super mario wii, u ja ds (tää tarkotettu käsikonsolille, mutta toimii ihan hyvin uun ohjaimella). Löytyy super mario world, super mario 3d world, super mario galaxy, super mario galaxy 2. Joku jäi varmasti listasta pois ja lisää pitää hankkia! Ihanne olisi, että keräisin kaikki Mariot, mutta niitähän on aika paljon Sitten tykkään myös donkey kongeista, snessillä löytyy yksi donkey kong country ja sitten wiillä on donkey kong country returns ja uulla donkey kong tropical freeze. Kaikki nintendon klassikot ovat mieleisiä, zeldoja löytyy. Tällästä tämä on, kun rakastuin nintendoon varmaan jo 3 vuotiaana, kun isälläni oli tuo nes, jonka minä sitten aikanani sain omakseni. Pleikkarista en ole innostunut yhtä paljon. Tykkään kyllä pelata guitar herota.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on niin itsekän että kun ei saa itse hyötyä miehensä pelaamisesta, niin silloin se katsotaan turhaksi. Moottoripyörän korjaaminen, rakentaminen ja remontointi tai lenkkeily palautuu naiselle erilaisina hyödykkeinä ja siksi ne katsotaan hyödyllisiksi.
Nainen hyöytyy, koska saa rennomman ja hyväntuulisemman miehen, jos mies tekee sitä mistä hän tykkää. Toisten harrastuksiin puuttuminen ja niistä jatkuva nalkuttaminen on sen luokan diktatuuria ja kontrollifriikkiyttä, että pidän tuollaisia ihmisiä sairaina.
Mitkä ihmeen "naisten harrastukset"? Selfieiden tunkeminen someen? Huvinsa kullakin toki. Meillä molemmat pelaa, minä World of Warcraftia ja mies nyt esimerkiksi GTA V Onlinea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä vaikuttaa miehen kunnollisuuteen ja jopa haluttavuuteen jos aikuinen mies pelaa pelikonsolilla?
Ehdottomasti en ottaisi konsolipelaajamiestä. Ei kiinnosta sellaiset ihmiset, joilla ei ole älyllisiä ja urheilullisia harrastuksia. Pelaaminen ei ole kumpaakaan.
Älyllisyys riippuu siitä, mitä peliä pelataan. Väittäisin muutenkin, että pelaajaporukka tuppaa olemaan sitä älyllisempää väkeä, koska se vaatii mielikuvitusta ja kykyä eläytyä asioihin, joita ei ole konkreettisesti olemassa. Tylsimykset ja yksinkertaiset sitten eivät osaa kuin leimata lapselliseksi kaiken, mitä eivät itse ymmärrä. Mutta harva nainen pystyy edes keskittymään elokuvan katsomiseen ilman, että samalla imuroidaan ja käydään läpi työkaverin koiran ongelmia. Kaikki sellainen on naisen mielestä tylsää, jossa häntä ei laiteta keskiöön.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa olla hyödyllisiä. Se on tärkeintä elämässä.
Senkö takia naiset ovatkin niin onnettomia? Eivät osaa pitää hauskaa ja tehdä sitä, mistä pitävät. Nalkuttavia tosikkoja koko elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasketaan naisen harrastuksiksi vaikka somettaminen, blogittaminen, blogien seuraaminen, TV-sarjojen katselu tai kirjojen lukeminen.
Onko mielestänne pleikkarilla pelien pelaaminen jotenkin huonompi harrastus ja ajanviete?
Kenen mielestä vaikuttaa miehen kunnollisuuteen ja jopa haluttavuuteen jos aikuinen mies pelaa pelikonsolilla?En ymmärrä kysymystäsi, koska siinä on monta eri kysymystä, jotka eivät ole mitenkään yhteismitallisia. Mutta vastaan: en voisi olla miehen kanssa, joka harrastaa pleikkarilla pelaamista, koska minun on äärimmäisen vaikea kuvitella 50+ miestä käyttämässä rajallista vapaa-aikaansa sellaiseen. Tiedän kyllä mieheni pelaavan koneella pasianssia ja joskus hän jopa unohtuu pelaamaan sitä turhankin pitkäksi ajaksi, kun kirjoitustyö ei oikein luista, mutta olen itsekin joskus ollut koukussa pasianssiin. Puhutaan kuitenkin vain max puolesta tunnista kerran-pari viikossa, ja siellä koneella ollaan valmiiksi työn takia.
Avauksessasi myös laskit ihan ilman minkäänlaisia perusteluja naisille toimintoja, jotka itse määrittelit harrastuksiksi. Oletat siis, että ne ovat yleisiä naisten keskuudessa ja että naiset pitävät niitä nimenomaan harrastuksinaan. Ilman yhtään mitään perusteluja, että näin olisi.
Lopuksi kysyt kenen mielestä pelaaminen vaikuttaa miehen kunnollisuuteen ja haluttavuuteen. No, esimerkiksi minun mielestäni.
Eikös vapaa-ajan tarkoitus ole tehdä juuri sitä, mikä huvittaa? Mikä sinä olet määrittelemään toisen vapaa-ajan käyttöä? Sinunko viihdyttämiseen pitäisi kaikki liikenevä aika käyttää?
Oikeus ja kohtuus kirjoitti:
Ap hölmösti vertailee miehen ja naisen harrastuksia.
Kun miehen pleikkarin peluuta pitäisi oikeasti verrata talonrakentamiseen, lumitöihin, autonhuoltoon, lasten kanssa leikkimiseen ja satujen lukemiseen, urheiluharrastukseen, heikompien tuttavien auttamiseen....
Noihin verrattuna pelaaminen on tosiaan nenänkaivamista.
Ei tuokaan vertaus mennyt oikein. Eihän nuo ole mitään harrastuksia, vaan pakollisia toimintoja. Nyt puhutaan siitä ajasta, joka miehellä on itselleen. Onko lastenhoito ja kotityöt sitten naisten harrastuksia? Kenties töissä käyminenkin?
Vierailija kirjoitti:
En koskisi pleikkaa pelaavaan mieheen kolmen metrin kepilläkään. Mielikuvituksettomien sohvaperunoiden harrastus, instant turn off.
Eli oma mielikuvituksesi ei riitä pelaamiseen, joten projisoit tuntemuksen mieheen? Eipä tuollaista niuhoa kovin moni haluaisikaan, ole ihan rauhassa vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä vaikuttaa miehen kunnollisuuteen ja jopa haluttavuuteen jos aikuinen mies pelaa pelikonsolilla?En ymmärrä kysymystäsi, koska siinä on monta eri kysymystä, jotka eivät ole mitenkään yhteismitallisia. Mutta vastaan: en voisi olla miehen kanssa, joka harrastaa pleikkarilla pelaamista, koska minun on äärimmäisen vaikea kuvitella 50+ miestä käyttämässä rajallista vapaa-aikaansa sellaiseen. Tiedän kyllä mieheni pelaavan koneella pasianssia ja joskus hän jopa unohtuu pelaamaan sitä turhankin pitkäksi ajaksi, kun kirjoitustyö ei oikein luista, mutta olen itsekin joskus ollut koukussa pasianssiin. Puhutaan kuitenkin vain max puolesta tunnista kerran-pari viikossa, ja siellä koneella ollaan valmiiksi työn takia.
Avauksessasi myös laskit ihan ilman minkäänlaisia perusteluja naisille toimintoja, jotka itse määrittelit harrastuksiksi. Oletat siis, että ne ovat yleisiä naisten keskuudessa ja että naiset pitävät niitä nimenomaan harrastuksinaan. Ilman yhtään mitään perusteluja, että näin olisi.
Lopuksi kysyt kenen mielestä pelaaminen vaikuttaa miehen kunnollisuuteen ja haluttavuuteen. No, esimerkiksi minun mielestäni.
Mitäs se sun miehes sitten saa tehdä sillä rajallisella vapaa-ajallaan? Viihdyttää sinua? Rakentaa sinulle mökkiä? Urheilla?
Mieheni saa tehdä vapaa-ajallaan ihan mitä haluaa. Tähän aikaan vuodesta hän rassaa aika paljon moottoripyörää. Minä taas voisin viettää kaiken vapaa-aikani puutarhassa. Yhdessä tehdään kaikenlaisia kunnostus- ja nikkarointihommia, liikutaan ja luetaan paljon. Matkustellaan ja retkeillään. Jos tutustumisvaiheessa olisi käynyt ilmi, että hän haluaa pelata konsolipelejä, niin hän ei olisi mieheni. Ihan yhtä lailla uskallan väittää, että jos minä olisin halunnut viettää kaiken vapaa-aikani shoppailemassa niin minä en olisi hänen naisensa. Miksi se on sinulle ongelma, että ihmiset haluavat kumppanin, joka arvostaa ja harrastaa samanlaisia tai saman kaltaisia asioita ja ajankäyttöä?
Millä tavalla pyörän rassaaminen on jotenkin pari sinun puutarhasi kanssa ja pelaaminen taas shoppailun kanssa? Miten suhteenne kärsisi siitä, jos tekisittekin näitä jälkimmäisiä? Onko näitä kiinteitä pareja mahdoton sekoittaa? Mitä muita pareja on ja mitkä harrastukset ovat virallisesti hyväksyttyjä "oikeita" harrastuksia? Ja jos aikaa vietetään joka tapauksessa erillään omissa puuhissa, niin hitonko väliä sillä on, vaikka toinen käyttäisi sen ajan pieremiseen käsillä seisoen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä vaikuttaa miehen kunnollisuuteen ja jopa haluttavuuteen jos aikuinen mies pelaa pelikonsolilla?On huono harrastus ja ajanviete, koska löhöily/ istuminen pitkiä aikoja on epäterveellistä.
On lapsellista, tätä ei kai tarvitse aikuisille edes perustella.
Vaikuttaa ainakin mielikuvaan kunnollisuudesta, mieleen tulee työtön, avuton, ylipainoinen ja huonokuntoinen luuseri.
Ei mies, vaan lapsi, joka käyttää aikansa hölmöön hömppään.
Vaikuttaa haluttavuuteen myös samoilla perusteluilla.
Lapsellisuus todellakin tarvitsee perustella. Pelaajien keski-ikä on kolmenkympin paremmalla puolella, vaikka siihen on laskettu mukaan teinien kännykkäpelit.
Eli homma voidaan tiivistää tuohon sinun mielikuvaongelmaasi, se vaatii säätämistä tutustumalla aiheeseen. Toki on olemassa yksittäisiä ihmisiä, joilla on ongelmia liiallisen pelaamisen kanssa, mutta jos addiktio kuuluu luonteeseen niin on paljon pahempiakin asioita, joista olla riippuvainen.
Minä en tuomitse sinun pitsinnypläämisiäsi hölmöksi hömpäksi, mutta itse et näköjään kykene samaan. Kuulut varmaankin siihen ikäluokkaan, jossa miehen ryyppäämistä katsellaan sormien läpi, koska se ei ainakaan ole "lapsellista".
Pleikkaripelaaminen on lapsellisempaa kuin lasten harrastukset.
Sen sijaan PC-pelaaminen osoittaa älyllistä ylivertaisuutta, netissä puhutaan usein jopa rodullisesta ylivertaisuudesta.
On olemassa lapsellisempaa ja aikuisempaa pelaamista. Aikuisempaa pelaamista on se, että pelailee silloin tällöin, ehkä kaverien seurassa, mutta pystyy lopettamaan silloin kun tulee jotain muuta eikä kiukuttele kuin pikkupoika, jos joutuu lopettamaan kesken.
Lapsellisempaa pelaamista on sitten se, kun joku kolmekymppinen mies pitää pelikerhoa kavereilleen ja pitää kirjaa kaikkien peliensä ennätyksistä (siis että kuka teki missäkin pelissä ennätyksen ja milloin). Asunto on täynnä kaikenlaisia konsoleita yms. eikä juuri mitään muuta, paitsi pitsalaatikoita vino pino keittiössä ja limupulloja siellätäällä.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa lapsellisempaa ja aikuisempaa pelaamista. Aikuisempaa pelaamista on se, että pelailee silloin tällöin, ehkä kaverien seurassa, mutta pystyy lopettamaan silloin kun tulee jotain muuta eikä kiukuttele kuin pikkupoika, jos joutuu lopettamaan kesken.
Lapsellisempaa pelaamista on sitten se, kun joku kolmekymppinen mies pitää pelikerhoa kavereilleen ja pitää kirjaa kaikkien peliensä ennätyksistä (siis että kuka teki missäkin pelissä ennätyksen ja milloin). Asunto on täynnä kaikenlaisia konsoleita yms. eikä juuri mitään muuta, paitsi pitsalaatikoita vino pino keittiössä ja limupulloja siellätäällä.
Ei tällaisia miehiä ole.
Miten naisten lapsuudessa alkaneet prinsessaleikit, jotka jatkuu läpi elämän, jatkuvat laihdutuskuurit jopa itsensä näännyttäminen,itsensä leikkely kauneuskirurgialla,selfieiden otto, filtteröinti, postaus instaan ja tykkäysten ja ylistävien kommenttien kalastaminen on parempaa kuin miesten/naisten pelaaminen?
Ihan yhtä lapsellista minun mielestäni. Mutta jostain syystä miehet tykkäävät juuri näistä blogia pitävistä, blogeja seuraavista, sisustavista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaisia miehiä ole.
Niin kumpia?Niitä aikuisempia vai lapsellisempia? Tiedän kumpaankiin kategoriaan ainakin yhden ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, kauan ko "harrastukseen" kuluu aikaa. Jos se on pois lapsilta ja parisuhteelta ja kodinhoidolta, niin takaisin poikamiesboksiin hei vaan, mun puolesta.
Mutta jos pelaaminen on hallittua, pari tuntia max silloin tällöin, niin hyväksyn. Kaikkien harrastuksien ei tarvitse olla tuottavaa/kehittävää, vaan myös näitä aivot narikkaan -aktiviteetteja tarvitaan.
Pari tuntis silloin tällöin?
Vastaavasti hyväksyt, että mies asettaa sinulle tv, netti- ja kirjan / naisten lehden lukuajaksi max. pari tuntia silloin tällöin?
Nainen on niin itsekän että kun ei saa itse hyötyä miehensä pelaamisesta, niin silloin se katsotaan turhaksi. Moottoripyörän korjaaminen, rakentaminen ja remontointi tai lenkkeily palautuu naiselle erilaisina hyödykkeinä ja siksi ne katsotaan hyödyllisiksi.