Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V***taa!! Auto hajosi! En ymmärrä autoista mitään ja miehen mielestä auton korjauttaminen on turhaa

Vierailija
05.04.2017 |

Meidän autossa on jokin vika, eikä se starttaa. Todennäköisesti kyseessä on jokin pikkujuttu, mutta koska ei ymmäretä miehen kanssa autoista mitään, ei tiedetä mistä lähteä etsimään syytä.

Aikoinaan isäni ja appiukkoni tapasi huoltaa ja korjata automme, mutta heidän edesmentyään autoamme ei ole suoraan sanottuna huoltanut kukaan. Niinpä en olisi yllättynyt, jos syynä olisi jokin pieni viba, kuten tukkiutuneet suodattimet tai aikansa elänyt tulppa.

Mielestäni auto pitäisi toimittaa huoltoon, mutta miehen mielestä autoa ei tarvita ja sen voisi hinata romuttamolle (on kyllä vanha, mutta muuten soiva peli). Ärsyttää, kun miehen mielestä asioita ei tule hoitaa ja korjata, vaan kaikki voi vintata roskiin ja ostaa tilalle uusi!

Tietenkään hänellä ei ole varaa (tai halua) uuteen autoon, niinkuin ei minullakaan. Mies ei suostu soittamaan korjaajalle, koska ei osaa selittää asiaa. Niinkuin en minäkään. Viimeksi hoidin omasta tilipussistani auton korjuuttamisen, ja tulin taatusti vedetyksi höplästä, kun hinta oli niin suolainen.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie auto korjaamolle tai osta uusi. Miehen vikaa toki tämäkin.

Ei auton hajoaminen tietenkään miehen vika ole. Mutta ärsyttää, kun hän on niin kädetön näissä asioissa. Eksäni ja isäni olivat miehiä, joilta luonnistui auton huolto ja kaikenlainen pieni nikkarointi. Tämä nykyinen on "miesten hommien" suhteen aivan uusavuton. Toisaalta mikäpä minä olen häntä moittimaan, kun en itsekään osaa huoltaa autoja. Harmi kun eksät tai isä ei ehtinyt opettaa näitä kädentaitoja :/

ap

Jaa, eikös se ole niin, että mitään naisten ja miesten hommia ei ole olemassakaan?

Vierailija
22/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auton hajoaminen tietenkään miehen vika ole. Mutta ärsyttää, kun hän on niin kädetön näissä asioissa. Eksäni ja isäni olivat miehiä, joilta luonnistui auton huolto ja kaikenlainen pieni nikkarointi. Tämä nykyinen on "miesten hommien" suhteen aivan uusavuton. Toisaalta mikäpä minä olen häntä moittimaan, kun en itsekään osaa huoltaa autoja. Harmi kun eksät tai isä ei ehtinyt opettaa näitä kädentaitoja :/

ap

Isäni oli sitten taas mies joka opetti minut huoltamaan autoa, jos sellaisella meinaan ajaa. Äitini sitten taas erosi isästäni, kun nainen ei saa olla riippuvainen miehestä.

N40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ihmettelen mitä te naiset(?) näette tuollaisissa miehissä kuin ap:lla. Akkamaista kädetöntä tavaranostelijaa pidetään " miehenä"

Vierailija
24/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jaa, eikös se ole niin, että mitään naisten ja miesten hommia ei ole olemassakaan?

On niitä. Naisten hommia on antaa miehen ottaa hänet takaapäin ja antaa laueta kauniille pakaroilleen.

Vierailija
25/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikin provo, muttakun ei ole :D

Ymmärrän pointtisi, mutta jotenkin tuntuu avuttomalta soittaa korjaamoon, kun tuntuu että vedättävät kaikessa

ap

Ja meinaat, että mt-ongelmaisia, moniongelmaisia, trolleja, alaikäisiä, syrjäytyneitä ja vähä-älyisiä mammoja kuhisevalla anonyymillä nettifoorumilla sinua ei vedätetä?

Vierailija
26/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auto kyseessä?

Vierailija
27/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita korjaamolle ja sano että auto ei starttaa. Ei sinun tarvitse muuta tietää. Menetkö hammaslääkäriin minkään muun tiedon kanssa kuin sen, että hammasta särkee? Et. Miksi sinun tai miehesi pitäisi jotain nyt ymmärtää?

Äh, tajusin provoksi vasta kun kirjoitin tämän. No lähetän silti kun ehdin jo naputtaa. Ja provoihin on oikeastaan hauskempi vastata. Oikean elämän ongelmat ovat yleensä tylsiä.

Ymmärrän pointtisi, mutta jotenkin tuntuu avuttomalta soittaa korjaamoon, kun tuntuu että vedättävät kaikessa. Terveysasioista tiedän edes jonkin verran, niin osaan pitää puoliani. Toisaalta käytän julkisia terveyspaveluita, joten en koe samanlaista rahastuksen pelkoa kuin yksityisellä autokorjaajalla asioidessani.

ap

Pyydät tarjouksen useammasta korjaamosta, jos se on niin pilkun päälle. Auton korjaaminen vaan maksaa, ei sille mitään voi.

Vierailija
28/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä auto kyseessä?

*Match-Box* mielikuvitusauto

ap

Vierailija
29/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt ap kysellyt vähän kiperiä kysymyksiä. Nyt lässähti koko Porvoo. Ensi kerralla sitten taas 10 vuoden päästä tämä sama ketju, mutta sitten kiperiä kysymyksiä! Jooko?

Sinkkumies

Vierailija
30/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajanut esim. kuoppaan: olisivatko akunkengät löystyneet eli akku ei ota kontaktia? Mulle kävi kerran näin, oli helppo todeta ja kiristää itse paikoilleen, johan käynnistyi.

Vierailija
31/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä auto kyseessä?

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei näköjään velvollisuutta oppia lukemaan.

Vierailija
32/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajanut esim. kuoppaan: olisivatko akunkengät löystyneet eli akku ei ota kontaktia? Mulle kävi kerran näin, oli helppo todeta ja kiristää itse paikoilleen, johan käynnistyi.

Ja jos siihen ryhtyy, niin ne kannattaa samalla hioa hiekkapaperilla. Sekä akusta, että niistä kengistä.

Sinkkumies

Vierailija
33/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei, ei siinä autossa voi olla mitään erikoista vikaa (akku, starttimoottori, joku sähkövika?). Tuleeko mittaristoon valot, kun käännät virta-avaimesta? Tapahtuuko yhtään mitään, kun yrität käynnistää?

Kyllä se joka tapauksessa kannattaa korjata ja ei vanhaan autoon ne osatkaan paljoa maksa. Työ maksaa jonkin verram, mutta tuollaiset viat pystytään korjaamaan suht äkkiä kuitenkin.

Vierailija
34/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollain voi olla noin tissiposkine ja naismainen mies oikeasti? Oksettavaa.

Vierailija
35/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soita korjaamolle ja sano että auto ei starttaa. Ei sinun tarvitse muuta tietää. Menetkö hammaslääkäriin minkään muun tiedon kanssa kuin sen, että hammasta särkee? Et. Miksi sinun tai miehesi pitäisi jotain nyt ymmärtää?

Äh, tajusin provoksi vasta kun kirjoitin tämän. No lähetän silti kun ehdin jo naputtaa. Ja provoihin on oikeastaan hauskempi vastata. Oikean elämän ongelmat ovat yleensä tylsiä.

Ymmärrän pointtisi, mutta jotenkin tuntuu avuttomalta soittaa korjaamoon, kun tuntuu että vedättävät kaikessa. Terveysasioista tiedän edes jonkin verran, niin osaan pitää puoliani. Toisaalta käytän julkisia terveyspaveluita, joten en koe samanlaista rahastuksen pelkoa kuin yksityisellä autokorjaajalla asioidessani.

ap

Kaikki voivat vedättää, kun jotain palvelua myydään. Ei auta että tiedät terveysasioista "edes jonkin verran". Lääkäri voi vedättää sinua ihan sen takia, että haluaa kotiin katsomaan salkkareita eikä jaksa pohtia ongelmaasi.

Vierailija
36/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää minulle nyt tämä käynnistyminen ja starttaaminen. Englanniksi molemmat olisi että "the car does not start". Starttaaminen on "päälle menemistä" eli käynnistymistä.

Vierailija
37/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieniä kirurgisia operaatioita voi tehdä itselleenkin. Apteekeissa myydään puuduttavaa rasvaa.

Voihan itselleen tehdä vaikka mitä. Eri asia onko se fiksua.

Vierailija
38/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Ap se on sen pakaroille laukeamisen kanssa? Sillä saisit autosi kuntoon.

Vierailija
39/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää minulle nyt tämä käynnistyminen ja starttaaminen. Englanniksi molemmat olisi että "the car does not start". Starttaaminen on "päälle menemistä" eli käynnistymistä.

Suomalainen hiihtäjä starttaa maaliviivalta, mutta ylämäessä rikkoo sauvansa tahalleen ettei kärähdä doupingista, eli ei pääse maaliin ja käynnisty.

Maalissa on auton käynnistyminen. Startti onnistuu maaliin ei päästä.

Vierailija
40/136 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rellu -89 ja nykii, jep jep. Voin jo ton perusteella sanoa ettei sitä todellakaan kannata korjauttaa. Koska korjauttaminen maksaa varmasti enemmän kuin 200€ katsastetun auton ostaminen netistä. Sillä rahalla saa jo 15 vuotta tuoreemman auton.