Kumpi kivempi opiskelijakaupunki, Joensuu vai Kuopio?
Kommentit (39)
Toiset viihtyy Joensuussa. Mulle liian pieni paikka, vaikka on täälläkin eläväistä.
Riippuu myös millaisesta perusfiiliksestä tykkää. Näin karrikoidusti Joensuussa on karjalainen kulttuuri eli ihmiset melko ystävällisiä ja puheliaita. Jos taas savolainen huulenheitto miellyttää enemmän, niin sinne. molemmat ovat loppupeleissä aika pieniä kaupunkeja, mutta toki jokainen itse tekee opiskeluajastaan niin kivaa tai ikävää kuin haluaa.
t. Joensuussa elämänsä ensimmäiset 18 vuotta asunut
Vierailija kirjoitti:
Toiset viihtyy Joensuussa. Mulle liian pieni paikka, vaikka on täälläkin eläväistä.
Nuoret viihtyvät missä vain kun pääsevät muuttamaan omilleen!
Kumpikaan ei ole nyt mikään top tier kaupunki joten valitsisin vain sen mukaan mitä haluan opiskella.
Opiskelin Joensuussa jotain 5-6 vuotta ja en viihtynyt, en tiedä miksi mutta en kotiutunut alkuunkaan.
En menisi itse kumpaankaan. Liian syrjässä, liian pieniä.
Mutta jos tuolla olisi joku itseä paljon kiinnostava koulutusala/työpaikka, niin voisin kyllä lähteä hyvinkin.
Enemmän itse selvittäisin opintotason sekä mahdollinen työllistyminen opintojen aikaan ja sen jälkeen. Mutta joillekin se kiva biletys ja perseily ykköspriooriteetti.
Itse Joensuussa asuneena valitsisin kuopion. Joensuu alkoi ahdistaa. Liian syrjässä. Ihmiset ilosia mut selkään puukottajia.
Ehdottomasti joensuu parempi,kuopio on niin kieroa sakkia täynnä ei toista liene koko maailmassa.Joensuu on sopivan kokoinen kaupunki,mistä tiedän?helsingin ympäristössä asuneena ja helsingin keskustassa ym.
Joensuu peittoaa 100/0 kuopion,se on niin paljon parempi,joensuu on suomen paras kaupunki.
Joensuussa pieneksi kaupungiksi paljon kulttuuria ja elämää kaduilla kesäisin. Ja kivoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse Joensuussa asuneena valitsisin kuopion. Joensuu alkoi ahdistaa. Liian syrjässä. Ihmiset ilosia mut selkään puukottajia.
Nuohan ovat vain normaaleja karjalaisia. Karjalainen on vähän kuin venäläinen, voi teeskennellä ystävää mutta puukottaa selkään.
Savolaisia väitetään kieroiksi, mutta omien kokemusteni mukaan savolaiset ovat paljon rehellisempiä kuin karjalaiset.
Ei kumpikaan ole paha, olen opiskellut molemmissa. Joensuussa satsataan nyt paljon juuri opiskelijoihin ja on kaunis ja viihtyisä kaupunki, kun kohta puoleen saavat sen keskustan uudelleen rakennuksen valmiiksi. Kuopiossakin kyllä viihdyin hyvin.
Kuopiossa on p*skat palvelut. Kaikki siirretty 10km päässä keskustasta olevaan ostoshelvettiin. Sinne on kiva mennä 30 min suuntaansa bussilla parin vaatteen takia. Keskustassa ehkä pari naistenvaateliikettä. Jos et omista autoa. Valmistaudu myös polkemaan mäkisessä maastossa. Talvella niin paljon lunta että hankeen uppoaisi lähes kokonaan. Kesällä on nättiä, mutta missä nyt ei olisi.
Kauniita asuinalueita perheen perustamista ajatellen on myös vähän. Omakotitaloalueilla pienet mäkiset pihat ja talot vanhanaikaisia. Uudet alueet rakennettu liian tukkoon. Kun aika koittaa, perustan perheen jonnekin missä kulttuurin multihuipentuma ei ole ostoskeskus + Ikea.
T. 7v. Kuopiossa
Kokemukseni perusteella Joensuulaiset ovat paljon rehdimpää ja aidompaa porukkaa kuin Etelä-Karjalaiset. Joensuu voittaa esim. Lappeenrannan vähän joka suhteessa.
Mä sanoisin että Kuopio. Joensuusta on tosi pitkä matka kaikkialle, ja se on muutenkin vähän sellainen pystyynkuollut paikka.